Laivas motora akumulātors

Kur,kāds pa cik?!
Ir doma šogad iegādāties laivai elektromotoru,par motoru ir daudz maz skaidrs,izvēle krīt uz (minn kota endura 34),dulkan gaujai 285R pietiks,bet rodas jautājums par akumulātoru,zinu tikai to ka vajag želejas un kādus 90-100AH,tālāk rodas jautājums,kādas firmas kur pirkt un utt.?
28.februāris 2011, 20:40 | links
 
Šitais jau laikam neder zem temata - Laivas un to motori?!
28.februāris 2011, 20:43 | links
 
extreme,ir tads portals ka mobileaudio.lv ... tur puikas specigi pieslimo ar sim lietam,jo ka saproti,ari tai lietai vajag jaudigu un 'ilgspelejosu' akumulatoru ... drosi ej foruma ( iespejams bus jaregistrejas ) un jauta,domaju bus pat precizakas atbildes tiesi par izplatitajiem un brendiem ... labu laicinu atpakal tur asas diskusijas bija tiesi par zelejniekiem,iespejams pat pamekle foruma arhivos
28.februāris 2011, 20:49 | links
 
To Kupejnieks,tāpēc jau izveidoju jaunu tēmu!
DsKs,rakstu šeit un prasu jo kā nekā copmaņu forums,kurā ir cilvēki kuri izmanto laivas ar motoriem,tad nu lai padalās ar pieredzi!
28.februāris 2011, 21:05 | links
 
Kāpec gribi želejas ? ..........čakars ar viņiem. Labāk ņem parasto slodzes aķi man piem:Minn kotta 32 ar aķi uz 115 amp/h braucu uz urraa 2 dienas mierigi (+-12 h), laiva 3.6m BUSH ! željas aķi labi bet......... labāk ka pērc parunā ar kadu labu pardeveju !:) parunaju ar večiem iznāca beigās ka labāk želejnieku nevajag .
28.februāris 2011, 21:32 | links
 
to tauruss,nu želejnieku var lādēt cik un kad gribi,parasto nedrīkst izbraukt sausu un lādēt kad grib!
Tāpēc jau prasu citu padomus
28.februāris 2011, 21:36 | links
 
Manuprāt droši vari likt Minn Kota endura 30.Laiva viegla.Un mazais minn kota ir ekonomiskāks.Ja vēl būtu dzenskrūve savādāka(atrāk dzenoša vai tamlīdzīgi),bet šiem abiem tās ir vienādas....tad nu nav jēgas pilnīgi nekādas.Sorry,ka ne par akumulatoru............ :)))))))
28.februāris 2011, 22:00 | links
 
Nu man endura 34 iznāks lētāk nekā 30nieks,tagad tikai jātiek skaidrībā ar aķi!
1.marts 2011, 10:16 | links
 
Man ir gan želejnieks, gan skābes dziļizlādes aķi. Kalpo abi labi, bet ar želejnieku mazāk problēmu, skābes akumulatoram šad tad jāpielej ūdens vai sārms, vajadzīga apkope.
1.marts 2011, 10:37 | links
 
Ja jau par akumulatoriem,tad kā var zināt,ka akumulators ir dziļās izlādes?Vai ir kāds tik zinošs,lai varētu izstāstīt kāda ir atšķirība dziļas izlādes akumulatoram un pieņemsim auto akumulatoram?Agrāk,cik zinu,tādi dziļas izlādes akumulatori vispār nebija!
1.marts 2011, 11:21 | links
 
te nedaudz no cita foruma

Kādu izvēlēties? Elektromotoru vai benzīna motoru? Tas ir atkarīgs no laivas un makšķerēšanas veida. Ideālā variantā ir nepieciešami abi, bet tas ir padārgi. Ar vienu brauc un pārbrauc, bet ar otru peld pa makšķerēšanas vietām. Benzīna motors ir ļoti ērts tālākiem un ātrākiem pārbraucieniem, toties elektromotors ir kluss, var makšķerēt vietās, kur ar benzīnmotoru nevar, var klusu pielavīties zivīm. Benzīna motors ir vairāk piemērots tieši velcei, kaut arī ir skaļāks par elektromotoru. Tas ir neizskaidrojami, bet fakts - velcējot zivis labāk ķerās tieši, kad velcē ar benzīnmotoru. Benzīna motoriem ir pluss tas, ka nav laika ierobežojuma-braukt var tik ilgi, cik būs paņemts līdz benzīns. Elektromotoru ierobežo akumulatora jauda. Toties spiningojot un bieži pārbraucot no vietas uz vietu elektromotoram atkal ir plusi - tas ir kluss. Piebrauc, apstājies, paspiningo un klusām brauc tālāk, bet ar benzīna motoru katru reiz to izslēgt un atkal iedarbināt nav tik ērti un tas biedē zivis.
Ja biežāk sanāk makšķerēt lielās ūdenstilpnēs, kurās ir bieži un daudz jāpārvietojās, tad laikam izdevīgāk ir uzreiz pirkt benzīnmotoru, ja abiem nesanāk. Kādu? Tas jau atkal atkarīgs no finansēm un jūsu laivas. Motors ir jāizvēlas proporcionāls laivai. Nevar uz mazas laivas piekarināt ļoti jaudīgu motoru un lielas laivas mazjaudīgu. Viena likumsakarība gan ir - ar laiku tie makšķernieki, kas braukā ar benzīnmotoriem, pērk arvien lielākus un jaudīgākus motorus. Ātrums un jauda laikam ievelk.
Par elektromotoriem - nav jēgas pirkt kaut kādu dikti jaudīgu, Pilnīgi pietiek ar "Minn Kota Endura 30". Kā jau rakstīju forumā, sadaļā pie motoriem, tad, jo lielāks motors, jo tas ir rijigāks(apēd vairāk strāvu), bet ātrums lielākiem motoriem ir tāds pats.
30 nozīmē, ka motors apēdīs 30A stundā, ja brauc 5.jā ātrumā. Tātad, ja ir 85A akumulators, tad ar to var nobraukt gandrīz 3stundas, ja brauc piektajā ātrumā. Attiecīgi, ja motors jaudīgāks, tad ātrāk patērēs akumulatora jaudu vai jālieto jaudīgāks akumulators.
Akumulatoru ieteicams pirkt tādu, kuram iekšā ir gēls. Jo, tādi akumulatori ir paredzēti tam, ka tie tiek izlādēti līdz 0 un atkal uzlādēti. Labu firmu gēla akumulatori garantē 500 pilnīgas izlādes-uzlādes ciklus. Parastie akumulatori jau pēc dažām pilnīgām izlādēm sāk zaudēt savu jaudu.
Tad par lādētājiem - tiem jābūt impulsa tipa lādētājiem. Un vislabāk ir lādēt ar tādu stiprumu, kas ir 1/10 daļa no akumulatora stipruma. Ja akumulators ir 85A, tad ieteicams lādēt ar 8,5A, tāpēc ir labi, ja lādētājam var regulēt sprieguma spēku. Ja lādēs ar stiprāku ampēru skaitu, tad akumulators ātrāk uzlādēsies un ātrāk nosēdīsies. Ja lādēs ar mazāku, tad tieši labi, bet tas prasīs daudz vairāk laika.
Tas tāds mazs ieskats laivās un motoros. Kā jau minēju, tad nevienam neko negribu ieteikt, bet cerams, ka ka kaut cik atviegloju izvēli. Jāatceras, ka katra laiva un katrs motors ir ļoti piemērots kādai konkrētai ūdenstilpnei un makšķerēšana veidam. Tāpat jāņem vērā katra finansiālās iespējas.
Nu ko, tad - ne, asakas visiem makšķerniekiem!
1.marts 2011, 12:01 | links
 
cik pats sapratu tad slodzes,dziļās izlādes un vilkmes ) ir viens un tas pats,tikai starpība skābes vai žēlejas!
1.marts 2011, 12:14 | links
 
Man ir šāds: Exrider DC31 MF 12/125AH Deep cycle series. Veselu dienu mierīgi.
1.marts 2011, 12:37 | links
 
Par gēla akumulatoriem.Man autiņā stāv gēla akumulators.Tas dažas reizes ir pabijis praktiski tukšs.Rezultātā,tagad tas der tikai vasarai,jo ziemā tas vairs neder.Praktiski lietots ir tikai 2 gadus.Vairs nezinu,kam īsti ticēt.Pie tam tie gēla akumulatori neslikti maksā.Kāda tipa akumulatori ir Minn Kota?Varbūt kādam ir atsauksmes par šo izstrādājumu?Akumulatora lādēšana arī ir laba tēma lai tai pieskartos,bet iesākumam par akumulatoriem.
1.marts 2011, 13:11 | links
 
Vairis30,cik ilgi jau lieto to akumulatoru?Cik daudz to esi lādējis?
1.marts 2011, 13:12 | links
 
lauric,auto aķi laivas motoram neder,jo auto aķis praktiski nekad nav saus jo visu laiku tiek lādēts,bet laivai izbrauc to sausu un tad lādē,neesmu spec,bet ne jau pa velti ir speciāli laivu akumulātori,savādāk visi lietotu auto!
Cik paostijios pa citiem forumiem tā lādēšana tiešām cilvēkiem ir problēma,domā ka garāžā ir lādētājs auto aķim un nu tik lādē,tikai aizmirt pa lietu ka laivas āķim vajag impulsīvo lādētāju ne vairāk kā 5A,bet autiņam der parastais līdz pat 10A
1.marts 2011, 13:41 | links
 
Šī tema jau ir izrunāta 10x. Jautājums ir, cik gribi reizes gadā un kā braukt?? AKB pēc principa visi ir vienādi un visi ir pareizi jāekspluatē! Brīnumu nav! Var palasīt forumus un pieiet no "krutuma" pozīcijas- dziļizlādes AKB+spec impulsu ļādētājs un pēc gada tik un tā pi..sec!!
Var, kad vajag. parasti līdz 10x gadā, paņemt parasto auto AKB, neļaujot izlādeties zem 7V, braukt 5 gadus!
Viss ir paša galvā jāizdomā!!!
1.marts 2011, 14:35 | links
 
aiwa, tu no savas pieredzes, vai gudrības forumos smelies? Dziļizlādes aķis jau nokalpojis četrus gadus. Pirmos divus gadus visu atklāto ūdeņu sezonu 1-2 copes nedēļā, pilnu saules ciklu. Un domāju ka vēl šovasar pabraukšu. Ne reizi vien ir bijis izbraukts sauss pirmajos gados, kad nebija otra aķa, tā ka par to baigi pareizo ekspluotāciju tu vari stāstīt kādam citam. Un ja kas, dziļizlādes aķi ir jālādē ar lielu strāvu nevis kā viens otrs te raksta 5A.
1.marts 2011, 15:13 | links
 
ES viņu lietoju visu pagājušo gadu un grūti pateikt cik reizes esmu lādējis, bet ir sanācis padaudz.
Vēl info ir šeit
1.marts 2011, 15:16 | links
 
Vienkārši te minēja,ka vajagot gēla akumulatoru,tāpēc to pieminēju.Man autiņā tāds stāv.Pieredze nav diez ko laba.Un te arī varu paturpināt,ka viennozīmīgi auto akumulatoru nolaižot līdz 7V,tas ir nāves spriedums tam akumulatoram.No vienas reizes vēl nekas,bet ja varākas,tad aķim ir hana.Varu parādīt piemēru....beigtu,bet izbijušu monstru.
Par lādēšanu.Manuprāt zemāk minētajā rakstā ir precīzi teikts,ka jālādē ar 1/10 no akumulatora ietilpības.Man to vecfāters pavisam sīkam jau borēja.Es tikai nesaprotu to terminu kā impulsīvais lādētājs!Kādas tam ir atšķirības salīdzinot ar vienkāršu lādētāju,ar kuru lādēju,piemēram,auto AKB?
aiwa,no Taviem vārdiem var saprast,ka pasaulē pastāv tikai viens akumulatoru tips!Tad kāpēc tik daudz terminu?
1.marts 2011, 15:19 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager