atgādināt paroli atcerēties
 
 
Ienāc ar Draugiem.lv profilu
Laivu lietas Vakar, 14:18
 

Supermoderns elektrokajaks

Elektorkajaks ir viegls un superērts lietošanā
0 76

Šovasar Orlando, ASV norisinājās kārtējā ICAST izstāde. Tā tradicionāli kalpo kā platforma jaunu makšķerēšanas tehnoloģiju un produktu prezentācijai. Šī izstāde nav pieejama plašai publikai, bet tikai nozares profesionāļiem, tirgotājiem un mediju pārstāvjiem. Līdz ar to ICAST nepārvēršas par gadatirgu, kā tas lielākoties notiek pie mums, bet tiešām kalpo par ieskatu nozares nākotnē.

FluxJet elektrokajaks

Tehnoloģijas makšķerēšanas pasaulē ienāk milzu soļiem un dažādi peldlīdzekļi izceļas ar īpašu novatorisma devu. ICAST īpašu uzmanību šogad piesaistīja FluxJet Kayaks, kas prezentēja pasaulē pirmo kajaku ar elektrisku strūklas motoru. Tā ir īsta revolūcija gan makšķerniekiem, gan piedzīvojumu meklētājiem uz ūdens.

Tradicionālie kajaki Rietumos strauju popularitāti ir ieguvuši, pateicoties savai mobilitātei un klusajai gaitai. Taču tiem ir viens trūkums – nelielā sasniedzamā distance un ātrums. Lielāki attālumi prasa fizisku izturību, bet, ja vēl līdzi jāņem kāti, barības spaiņi un cita tehnika, airēšana var kļūt par smagu slogu. Līdz šim vienīgais risinājums bija piekaramie elektromotori vai mazie benzīna dzinēji, kas kajakam atņēma daļu šarma.

FluxJet Kayaks piedāvā citu pieeju. Kompānijas redzējums ir vienkāršs – apvienot modernās tehnoloģijas ar makšķernieku praktiskajām vajadzībām. Tas nozīmē vieglāku piekļuvi ūdenim, mazāk fiziskas piepūles un vairāk laika, ko veltīt galvenajam – copei.

Elektriskais strūklas dzinējs ir iebūvēts pašā kajaka konstrukcijā, tāpēc nav nepieciešams ne ārējais motors, ne papildu stiprinājumi. Rezultāts ir unikāls: tas ir vieglākais, vienkāršāk palaižamais un arī jaudīgākais kajaks savā klasē.

Praktiskā puse makšķerniekiem būs īpaši pievilcīga. Ar strūklas piedziņu iespējams ātri un klusi pārvietoties starp copes punktiem, nebiedējot zivis un nezaudējot laiku. Kajaks ir viegls, to var palaist ūdenī gandrīz jebkur – nav vajadzīga ne rampa, ne speciāls aprīkojums. Turklāt, pateicoties kompaktajam dzinējam, saglabājas visas kajaka tradicionālās priekšrocības: stabilitāte, iespēja piekļūt seklām vietām un manevrēt šaurās upēs un līčos.

Lai arī šis ir tikai pirmais solis elektrokajaku attīstībā, nav šaubu, ka nākotnē līdzīgi risinājumi kļūs arvien pieejamāki. Kādreiz neatņemams copētāja sabiedrotais bija airis, bet tagad to aizstāj klusais strūklas elektromotors. Iespējams, tieši ar šo inovāciju sākas jauns laikmets sporta un hobija makšķerēšanā.

Strūkas dzinējs ir vienkārši izņemams un apkopjams

Tehniskie dati:

  • Izmēri un svars– garums 3,35 m, platums 0,89 m, augstums 0,31 m; svars – aptuveni 40 kg bez baterijas.
  • Slodzes kapacitāte– pieļaujamais svars (cilvēks, ekipējums, baterija) 181 kg.
  • Strūklas dzinējs– iebūvēts korpusā, bez ārējām propellera daļām, neuzķer zāli un smiltis; modulārā konstrukcija ļauj noņemt dzinēju ar četrām skrūvēm.
  • Jauda un veiktspēja– 1000 W pastāvīgā jauda, maksimālais ātrums virs 10 km/h.
  • Akumulatora versijas un darbības laiks– pieejams 12–60 V diapazons (ieteicamā baterija 24 V, 50 Ah un lielāka); ar vienu uzlādi strādā 16 stundas.
  • Vadība un ergonomika– stūres kontrole ar pedāļiem, droseles pārvaldība – ar īkšķa slēdzi kokpitā.
  • Elektroinstalācija – iebūvētas navigācijas gaismas un klāja apgaismojums, ir USB/USB‑C pieslēgumi lādēšanai.
  • Aprīkojums – makšķerniekam piemērots dizains ar mantu glabātavām un sliedēm aksesuāru stiprināšanai.

Foto: Publicitātes

 
[0] Komentāri
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!

Ja reģistrēsies, arī Tu varēsi piedalīties portāla CopesLietas.lv aktivitātēs!

reģistrēties

skaidrs