Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
Reportāža | 29.maijs 2020, 20:15 | 3 komentāri | 1065 skatījumi

Kam vajadzīgs trimarāns?

Šodien un vēl arī rīt Salaspilī notiek pazīstamā pašmāju ražotāja Amberlat ražoto laivu izstāde. Pasākumā ir iespējams aplūkot dabā virkni dažādu laivu modeļu, uzdot ražotājam visāķīgākos jautājumus un pat izbraukt ar trīs tautā populārākajiem modeļiem. Apmeklējām izstādi arī mēs.

Ilze Seržāne, Amberlat valdes locekle, mums pastāstīja, ka Amberlat populārāko laivu būtiskākā atšķirība slēpjas to trimarāna tipa dizainā. Trīs atsevišķi grīdā iemontēti ķīļi/pontoni padara laivu izcili stabilu, tai stāvot uz vietas un makšķerniekiem laivā aktīvi kustoties. Tieši šo priekšrocību izvēloties vairāk nekā 300 pircēju, kas ik gadu papildinot Amber laivu lietotāju pulku. Ūdens testi to arī apliecināja – gan mazākās, gan lielākās trimaran laivas ir apbrīnojami stabilas un pārlidot pāri bortam pat aktīvi darbojoties ir praktiski neiespējami. Man personīgi, mušojot līdakas un dūšīgi vicinoties, šis aspekts ir ļoti būtisks. Būtiskāks, nekā, piemēram, laivas spēja lielā ātrumā, ar spēcīgu motoru šķelt pusmetrīgus viļņus. Vēl aktuālāks šis laivas stabilitātes aspekts paliek, kad laivā sēžas kāds vecāks kungs vai tieši otrādi – visjaunākā paaudze, kuriem ar līdzsvara izjūtu un spēju maksimāli koncentrēties ir kā ir. Visbeidzot, arī elektromotora ātrumā bracot, stāvēt kājās vienam vai visiem lavas pasažieriem nav nekāds akrobātikas meistarstiķis – trīs pontoni nodrošina laivas stabilitāti arī kustoties šādā ātrumā. Secinājumam – mierīgiem ūdeņiem, nelieliem ezeriem un upēm trimaran korpuss ir izcili piemērots. Atliek vien izvēlēties pareizo motoru. Sevišķi lielu to nevajadzēs, lieliem ātrumiem, stipram vējam un viļņiem piemērotāki tomēr ir modeļi ar vienu ķīli. Tādus, starp citu, arī nu jua var atrast Amberlat ražoto laivu klāstā.

Interesējoties dziļāk izrādās, ka ir arī vairākas papildopcijas, ar kurām Amberlat ir unikāls mūsu tirgū. Piemēram, sānu pontonu iebūvēšanu laivas korpusā neviens cits ražotājs nepiedāvājot. Teikšu uzreiz, man ļoti iepatikās laivas versija ar sānu pontoniem, tā ir daudz piemērotāka praktiski jebkuram no copes veidiem, jo telpa laivā ir izmantojama praktiskāk. Ir iespēja izkārtot visas mānekļu kastītes un pārējos aksesuārus, kas citkārt mētājas pa grīdu un taisa papildus troksni. Tāpat ir iespējams, piemēram, jau rūpnīcā laivas korpusā iebūvēt riteņus, kas atvieglo tās pārvietošanu pa sauszemi. Ļoti interesanta likās arī iespēja iestrādāt laivas ķīļos nerūsējošā tērauda aizsardzību pret akmeņiem un citiem asumiem, ar kuriem agri vai vēlu nākas saskarties jebkuram laivotājam. Salaspilij tuvākie – Daugavas ūdeņi ir tam spilgts piemērs.

Tādēļ neatkarīgi no tā, ir jums tuvākajos plānos pašam savas laivas iegāde vai ne, šādas izstādes apmeklēšana rosina domāšanu un ļauj iepazīt tādus copes aspektus, par kuriem agrāk pat nebijām aizdomājušies. Paspēt vēl var – Salaspilī, Miera ielā 34 jūs gaida.

Aivars Rudzinskis

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 5 no 5
(1 balss) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[3] Komentāri | dilst | aug
 
davidsonsd

Lietoju jau otro šī ražotāja laivu,pirmā bij trimarāna tipa 315 versija ar kuru biju apmierināts gan stabilitātes,ietilpības,gan gaitas īpašību dēļ,bet ejot laikam radās doma pēc niknāka dzinēja bet 315 modelim lielāku par(5 vai6 hp īsti tā kā nevar karināt)! Nu tad nobriedu uz 365 modeli kuram pēc ražotāja ieteikuma var karināt virsū agregātu līdz 15 hp.Nu scīts,darīs....365 ar 15 hp....lieliska kombinācija + mah speed ko izspiedu šajā kombinācijā bij 46km/h(kosmoss) attiecīgi plašums,iebūvētās mantu kastes...++++,bet ir arī sliktā daļa,tā ir grīda,kas šim modelim reāli ļurkājas!!!Itkā jau cietkorpusa laiva,bet grīda ļurkājas kā šlepētai "ufimkai" diemžēl ražotāja feils.....

31.mai Atbildēt | Ziņot 0
opsa
opsa :

Man pašam ir 430 un Pilnīgi piekrītu, laiva Ļoti laba bet GRĪDA PILNĪGS SŪDS TRĪC KĀ APŠU LAPA. Ražotāji uztaisiet vai 2 reiz biezāku vai ielieciet kaut kādu karkasu. tad viss būs ideāli

1.jūn Atbildēt | Ziņot 1
cops67

Piekrītu par tām grïdām, laivas labas tiešām,sezonas säkumā iegädājos 365 visu salika kä prasīju gan kabeļkanālus gan papildus ielïmėja finieri kur plänojäs stiprinät aksesuärus, täpat prasīju lai pastiprina grīdu rezultätā sanäca stingräka nekā oriģināls bet nu es gan liktu drusku vairāk to släni bet uz kopėjā fona laiva sanäca super un arï krāsu toņus ir iespėjams jebkurš ko sirds vėläs. Novėlu labus panākumus biznesä

2.jūn Atbildēt | Ziņot 1
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager