Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
parcopi.lv | 16.decembris 2010, 17:52 | 69 komentāri | 11922 skatījumi

Makšķerēšana, zvejniecība, laši, pārdomas...

Rakstam izmantota Māra L bilde / parcopi.lv

Makšķerēšana, zvejniecība, laši, pārdomas...

Sakarā ar nesenajām lašveidīgo aktivitātēm un dažu zvejnieku izteikumiem man radās pārdomas par tēmu "makšķerēšana un zvejošana". Uzreiz saku, ka man pret zvejniekiem nekas nav pretī(licencētajiem), bet ir lietas, kuras es nesaprotu un atsakos saprast.
Tas gan mazāk no zvejniekiem atkarīgs, bet vairāk no pastāvošās likumdošanas.
Par cik pieminēju lašu aktivitātes, tad sākšu uzreiz ar tām. Sanāk, ja godīgs makšķernieks vēlās noķert lasi, tad viņam par to jāmaksā liela nauda, vai arī atliek mēģināt to nomakšķerēt jūrā, Buļļupē, vai Sausajā Daugavā un Daugavā, posmā no ietekas jūrā līdz Rīgas HES. Tikai ar to pēdējo ir viena problēma - tur viņu nav, jo visi saskrien zvejnieku tīklos un murdos, kuri izlikti lašu "atslaukšanai". Nez no kurienes centrāltirgū tajā laikā parādās daudz vietējo lašu? Kāpēc bija vajadzīgs licencētais posms, ja pat samaksājot godīgi 10Ls laikam(neesmu pārāk iedziļinājies), es lasi varu noķert tikai stipri teorētiski šajā posmā, kur nu vēl to paturēt? Tas pats ir ar taimiņiem.
Labi, pieņemsim, ka tas ir taisnīgi, ka makšķernieks drīkst lašus un taimiņus ķert tikai dažās vietās bez papildus samaksas un paturēt lomā drīkst tikai vienu, bet kā ir ar pārējām zivīm? Kāpēc kaut kādi izmēri neattiecās uz zvejniekiem? Es saprotu, ka piņķerēt ārā zivis no tīkla un mērīt tās nav prātīgi, bet tikpat tas nav taisnīgi pret makšķerniekiem, kas zemmērus laiž vaļā, bet pēc tam viņiem paliek arvien mazāk ko ķert, jo zvejniekiem nekas nav jālaiž vaļā. Pilns tirgus ir ar zemmēra zandarteļiem un līdaciņām....
Zvejnieki vienmēr aizbildinās, ka viņiem ir jāmaksā par laivas apkopi, tīkliem, benzīnu, zvejošanas licenci u.t.t., bet reti kurš pasaka, ka viņi taču ar šo nodarbi pelna naudu! Es nezinu, cik maksā zvejošanas licences, jo neesmu tajā iedziļinājies, bet 100% esmu pārliecināts, ka samaksājot par tīklu likšanas licenci un atrēķinot tekošos izdevumus, zvejnieki nopelna. Man tas neskauž, lai jau pelna un darbs paliek darbs, bet kaut kā tas viss šķiet ļoti nesakārtots.
Makšķernieki arī maksā naudu par to, lai varētu ķert zivis, pie tam makšķernieki lielu daļu sava loma atbrīvo un par makšķernieku naudu zivis tiek atražotas. Tikai rodas jautājums kāpēc? Lai zvejniekiem būtu ko izmakšķerēt ar tīkliem un gūt no tā peļņu? Nezinu kā citiem, bet man tas šķiet kaut kā neloģiski! Domāju, ka makšķernieki ienes lielāku naudu valsts budžetā un zivju fondā, nekā zvejnieki, bet ir daudz nepateicīgā stāvoklī. Kas attiecās uz izdevumiem, tad makšķerniekiem ir TIKAI izdevumi, ar makšķerēšanu peļņu negūst, atšķirībā no zvejniecības. Ok, piekrītu, tas ir hobijs, par kuru ir jāmaksā un jātērējas uz inventāru, bet tas viss liekas netaisnīgi, kad ieraugu zvejnieku izceltos tīklos. Kāpēc vispār ir atļaut zvejot iekšējos ūdeņos? Uzskatu, ka normāli būtu, ja zvejot drīkstētu tikai jūrā. Par to, ka zvejnieki ne visus savus lomus fiksē un viņus neviens nepārbauda, es pat nerunāšu.
Lūdzu piedodiet godātie zvejnieki, negribu nevienu aizvainot, bet manuprāt visa šī lieta ir ļoti nesakārtota. Un manas domas ir, ka iekšējos ūdeņos jums nav ko meklēt, piedevām pārbaudes vajadzētu tādas pašas kā makšķerniekiem. Savādāk tagad sanāk tā, kā jau ar pieminētajiem lašiem un taimiņiem , ka makšķerniekam, lai noķertu kaut vienu lasi, vai taimiņu ir jāpapūlas, piedevām lašus grib sargāt visi, un visur, kur ir laši, ir stingra kontrole, bet zvejnieki samaksājot par murda licenci mierīgi tos ķer ārā, ne jau vienu un praktiski bez nekādas kontroles.
Vēlreiz atvainojiet zvejnieki, bet tādas pārdomas man galvā grozās jau ilgāku laiku. Nezinu tieši kā, bet kaut kas likumdošanā būtu jāmaina. Tāpat nav pareizi, ka zvejnieki par makšķernieku naudām ķer lomus un gūst vēl no tā peļņu. Tas bija viss, kas šoreiz bija uzkrājies! Ne asakas visiem!

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 4.75 no 5
(12 balsis) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[69] Komentāri | dilst | aug
 
tomels

piekriitu par zvejosanas aizliegsanu ieksejajos udenos. un visaa visumaa arii par visu paareejo.

16.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
Boroda

Piekrītu - iekšējos ūdeņos -nekādu tīklu, murdu utt. Par Daugavu Rīgas centrā - tur ir atsevišķs stāsts. Lai tos tīklus izskaustu - būtu jāapvieno visi policijas, KNAB un citu attiecīgo iestāžu spēki. Inspektoriem ir doti ieteikumi tur nerādīties...

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Zveja iekšējos ūdeņos ir neprāts!

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
aladins Nereģistrēts :

jebkura zivju nogalināšana ir neprāts.

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

pec zinatnieku rekomedacijas, vajaga no ieksejiem udeniem gada no udens iznemt no 1ha 50kg zivju, ta ir normala razas novaksana ,par daugavu, zvejnieki tur zvejo daudz tapec ka jura vissas zivis ized roni , ja so problemu, raksta autors par rona nodaritajiem postijumiem butu pieminejis raksta ,cepuri nost .starp citu tiesi zvejnieki bija tie kas pierunaja zem ministriju atlaut makseret lasus daugava bez spec atlaujas.par parejo jajauta [vanemam].

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Aladin - makšķernieki savus lomus bieži vien atbrīvo, neprāts ir tajā faktā, ka zivij tiek nodarītas sāpes. Bet tad zini ko, neēd arī augus, augļus un visu, kas ir ievākts "kamēr dzīvs". Lieto uzturā tikai to, kas dabīgi atbiris, vai nobeidzies!

Bet tas nav par raksta tēmu. Raksta tēma bija pārdomas par nevienlīdzīgo situāciju zvejnieku un makšķernieku starpā.

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Oskars - šo to par roņiem biju dzirdējis, bet rakstā neminēju neko konkrētu, jo neesmu pētījis kaut ko konkrētāk. Rakstīju tikai savas pārdomas un to, ko redzu.

Var jau būt, ka no viena hektāra 50kg "ražas novākšana" ir normāla, bet tur jau tā lieta, ka tas ir gadā. Neesmu nevienam rēķinājis līdz, bet paskaties kādus tīklus ceļ ārā Daugavas un Buļļupes zvejnieki....un ne jau vienreiz gadā. Domāju, ka iekšējos ūdeņos vispār nevajadzētu zvejot. Un visu vēl briesmīgāku padara nelegālie tīklu licēji, kam mēra sajūtas nav ne vismazākās!

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

par copi lv ,protams ka dators nav ta vieta kur so temu apsriest ,bet ar tiem aizliegumiem ir par traku vienigas piemers [babite],ko panaca a birkovs ,un kas tagat! brakaru pereklis. pec manam domam ir divas lietas, noteikt udens tilpnes tikai zvejniekiem un tikai makserniekiem un otra lita ir tiraka latviesu skaudiba un smadzenu cakaresana , ietektu ieprieks raksti mulkibas ,papetit no visam pusem ,iesaku parunat ar jst.

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

iesaku nosktities boms.lv radijumu vienu no pedejiem kur ir attelota baka,un tad uzraksti savas pardomas.

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Oskars - iespējams kaut kur kļūdos, bet rakstu no makšķernieka skatpunkta. Un tāpat nepārliecināsi, ka visi zvejnieki godīgi pieraksta ko un cik noķēruši un nepārkāpj noteiktās normas. Kontroles tak šamiem nav nekādas!

Kaut vai par tiem lašiem. Reku nesen bija precedents, kad cilvēkus reāli notiesāja par lašiem(nesaku, ka nepelnīti), a cik laši "pa kreisi" nekur nereģistrēti aiziet no tiem pašiem Daugavas zvejnieku "atslaucēju" tīkliem? Tur ar ne vienu vien vajadzētu tādā gadījumā ietupināt.

Sorry, bet pagaidām palieku pie saviem uzskatiem :)

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

tur jau ir ta sape ka skatamies no vienas puses.

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

to parcopi.lv. vai noskatijies bloms.lv?

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Kas ir bloms.lv? Tādu lapu neatrodu un tāda profila šeit arī nav :)

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
tomels

oskar tad tu gribi teikt ka taadaa Burtniekaa (4000ha) ir normaali pa gadu nosmelt 200000 kg zivju?

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

atvainojos. boms.lv google. latvji brauciet jurina ,tur ir par tavu temu

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Kurš raidījums man jānoskatās? "Brētliņu kvotas"? "Kā klājās zivju konservu ražotājiem"? "No Līvas ostas līdz Liepājas SEZ""? Kurš īsti?

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

tomels, tur jau ir ta lieta ka mes nemakam pareizi saimniekot, pasrez burtnieka maksernieki kopa ar zvejniekiem pieplusojot malisus no udens ara iznem apmeram 85 tonas zivju.nav jabut ipasi gudram lai varetu saprast ka neiztertas zivis,apdraud pirkart pasas sev it ipasi,ziema skabekla trukuma.un pecak netiek nevienam,ne zvejniekiem ne makserniekiem no ta ir tikai vejonim labi ,ko publiski vaimanat.

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
oskars Nereģistrēts :

skultes osta

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

Paskatījos vēlreiz. Šo raidījumu biju jau redzējis pa Tv. Tieši šis raidījums man nesen uzdzina vēl lielākas dusmas. Pievienotās vērtības lielas esot, papildus tīkla licenču cenai. Ja jau neatmaksātos, tad taču ar to nenodarbotos, lai kā arī tas patiktu. Zvejniecība nav hobijs, atšķirība no makšķerēšanas, tas ir arods! Un kā ir ar kvotām, ko drīkst nozvejot ar atbilstošu licenci? Tās netiek pārkāptas? Kādi ir kontroles mehānismi? Nav tā lieta sakārtota, nu nav!

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
parcopi.lv

P.S. Raidījumā smuki stāsta, ka laši uz letes nenonāk, jo no pārdevējiem aiziet uz kafejnīcām utt. A cik laši, kuri domāti "atslaukšanai" nonāk uz zvejnieku radu un draugu galda? Es domāju pietiekami daudz!

17.12.10 Atbildēt | Ziņot 0
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager