Sigi, mazumtirdzniecības uzcenojums ir tik milzīgs, ka uzliekot 50-70% atlaidi veikalnieks tāpat nopelna.
Tu taču esi bijis situācijā "man 100 punkti nevajag, bet par tādu cenu nevar neņemt". Tā arī spiningISTI tiek pie sliktiem karpu kātiem, sak', "moš tomēr kādreiz aizbraukšu karpās", he he.
abrakadabra, 1.jūnijs 2016, 10:16
Atgādinu pamatskolas matemātiku +% (uzcenojums) un - % (atlaide) galīgi nav viens un tas pats. Tad sanāk anekdote par jauno krievu, kurš uzlika 1000% uzcenojumu un droši deva 100% atlaidi :)
Matemātisks piemērs. Preces iepirkuma cena 100EUR uzliekam 100% uzcenojumu, iegūstam 200EUR. Savukārt iedodot 70% atlaidi 200EUR-70% = 60EUR, tirgotājs jau ir uz 40EUR "mīnusā" :) Lai iedotu 70% atlaidi un "neielidotu" uzcenojumam matemātiski jābūt vismaz ~250%, tādu uzcenojumu mazumtirdzniecībā uz kātiem točno nav un nebūs :)
Bet jā ir situācijas, kad vajag "mest nost" preci nosacīti pa mīnusu, noliktvas tīrīšanas, sezonālās vai ierobežota glabāšanas termiņa preces realizācija, strauja nepieciešamība pēc apgrožamiem līdzekļiem tūlīt un tagad, vienkārši mārketings uzņēmuma popularizēšanai. Patērētājs, protams, no šādās "haļavas" iegūst. Par tiem "plusiem" un "mīnusiem" viss ir nosacīti un skatāms tikai kompleksā konkrētā perioda griezumā, uzņēmējdarbība un ekonomika nav matemātisks vienādojums ar vienu nezināmo un vienu konkrētu atbildi, tā drizāk ir futbola spēle, kurā jāanaliže, strauji jāreaģē, jamaina kombinācijas, jāimprovizē utt. bet gala rezultātu parāda tikai tablo spēles perioda biegās :)
1.jūnijs 2016, 10:50 | links