Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Seko līdzi

Seko līdzi jaunākām ziņām sev ērtākā veidā izmantojot CopesLietas.lv ziņu sadaļas RSS barotni.
Latvenergo | 11.maijs 2018, 15:18 | 47 komentāri | 4436 skatījumi

Daugavā ielaiž 600 000 lašu un taimiņu mazuļus

AS „Latvenergo” zivju resursu atjaunošanas programmas ietvaros šajā nedēļā Daugavā pie Mangaļsalas notiek lašu un taimiņu mazuļu ielaišana. 2018. gadā ielaidīs vairāk nekā 600 tūkstošu viengadīgu lašu un taimiņu mazuļu (smolts), kas izaudzēti z/i „BIOR” Tomes un Doles zivjaudzētavās.

Šogad Daugavas grīvā tiks ielaisti vairāk nekā 600 000 viengadīgi lašu un taimiņu mazuļi (smolti). Jau otro gadu zivju mazuļi pirms ielaišanas tiek iezīmēti nogriežot taukspuru, kas palīdz speciālistiem un makšķerniekiem atpazīt pieaugušus mākslīgi audzētos lašus no tiem, kas dabiskā ceļā upēs iznārstojuši un attīstījušies. Tādējādi speciālisti var veikt izpēti par to, cik no ielaistajiem zivju mazuļiem pēc 2-3 jūrā pavadītiem gadiem atgriežas upēs uz nārstu.

Vienā atvestajā kravā ir 27 000 lašu mazuļu ar vidējo svaru 27 grami. Ņemot vērā apjomīgo mazuļu skaitu, katras ielaišanas laikā notiek skaitīšana, ko veic uzskaites komisija, kuras sastāvā ir arī Latvenergo darbinieki.

Zivju ielaišana turpināsies arī nākamos mēnešus – katru gadu Daugavas baseina ūdenstilpēs kopumā tiek ielaisti 6 300 000 dažādu sugu zivju mazuļu un kāpuru. 2018. gada pavasarī un vasaras sākumā tiks izlaisti līdaku un nēģu kāpuri, jūnijā sīgas, jūlijā vienvasaras laši, augustā un septembrī zandarti un vimbas.

Katru gadu zinātniski pamatotā sugu sastāvā un skaitliskā apjomā Daugavā un tās baseina ūdenstilpēs notiek zivju mazuļu un kāpuru ielaišana. Zivju resursu pavairošanu Daugavā un tās baseina ūdenstilpēs atbilstoši savstarpēji noslēgtajam līgumam veic z/i „BIOR”.

AS „Latvenergo” ir svarīga gan videi draudzīga elektroenerģijas ražošana hidroelektrostacijās, gan vienlaikus arī apkārtējās vides un bioloģiskās daudzveidības saglabāšana, veicinot zivju resursu aizsardzību un atjaunošanu.

AS „Latvenergo” ikgadējā kompensācijas summa zivju resursu atjaunošanas programmā ir vairāk nekā viens miljons eiro (1 035 000).

 
 
[47] Komentāri | dilst | aug
 
Headhunter

Nahren tos lašus vajag laist, ja viņus nevar brīvi ķert, visu tāpat nosmeļ zvejnieki.

11.mai Atbildēt | Ziņot 5
ZivjuZaglis

nu, ātri garām ejot, te vairāk izskatās pēc budžeta naudas pārdales starp savējiem, nekā rūpes par "bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu :) . Vairāk kā miljonu gadu no gada i bioram kumosu, i zivjaudzētavām, i vēl nez kam, kas noteikti napaliks pateicību parādā ;) . Būtu tikai stulbi, ja par pāris limoniem uzbūvētu elegantāko europā zivju ceļu Rīgas hesam un turmāk tērētu vien pārdesmit tk tā uzturēšanai – nekāda biznesa :)

11.mai Atbildēt | Ziņot 5
parazutis

Saki, kāds labums būtu lašiem, ja uzbūvētu elegantāko Eiropā zivju ceļu Rīgas hesam?

11.mai Atbildēt | Ziņot 0
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > parazutis:

Labums lašiem būtu sekundārs ;), bet ja reiz jautā – tie iegūtu milzīgu nārsta teritoriju Daudavas baseina pietekās ;)

11.mai Atbildēt | Ziņot 3
DSV
DSV > parazutis:

Zivju celjs ir domáts ne tikai lashiem.Vél ne tik nesenos laikos,vimbas varéja kjert pie Klidzinjas,arí álantus.Tagad tur ir tukshums.Tas bija ap 1985 gadu.

Rubiks kjéra négjus Kjeguma HESá,D

Táds ir rezultáts.

11.mai Atbildēt | Ziņot 2
parazutis
parazutis > ZivjuZaglis:

>ZivjuZaglis: Kuras būtu tās Daugavas baseina pietekas ar milzīgām nārta teritorijām, kas būtu pieejamas lašiem?

11.mai Atbildēt | Ziņot 3
DSV
DSV > parazutis:

Zuti,Tu uizdod jautajumus,lai provocétu vai arí nekad dzívé neko neesi dzirdéjis,lasijis par tému,kádu postu nodara HES zivím,koe?

Pat LATVENERGO to atzíst un maksá kompensácijas katru gadu,protams,ka vairak jau piespiedu kártá.

Palasi kadu Latvijas laiku grámatu vai pajautá vietéjiem,kas tajás vietás dzívo ilgus gadus.

11.mai Atbildēt | Ziņot 0
parazutis
parazutis > DSV:

Ļoti vienkāršs jautājums - kāds mega labums būs, ja uzbūvēs zivju ceļu vienā no trijiem HES? Un provocēju padomāt :)

11.mai Atbildēt | Ziņot 3
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > parazutis:

piem., Olte būtu sajūsmā par iespēju noķert licenzētu lasi Ogres upes augštecē ;)

11.mai Atbildēt | Ziņot 2
parazutis
parazutis > ZivjuZaglis:

Vai gadījumā uz Ogres nav kāds HES, kas nepieder Latvenergo? Tātad Ogre atkrīt.

Kas paliek?

11.mai Atbildēt | Ziņot 5
DSV
DSV > parazutis:

Tev tika sniegta atbilde tieshi par Rígas HES.Vot,tad arí padomá no kurienes parasti zivis nák......jeb nerosás nekádas labás domás?

Izdomá,kápéc zivis jau otro gadu nenák Daugavá un arí Gaujá.Ja salídzina ar 3 gadiem atpakalj.....domas rosás,vai vél né?

11.mai Atbildēt | Ziņot 2
DSV
DSV > parazutis:

Tad ko gribi pateikt ar sho????Pirms HESi netika uzbúvéti,tás nenárstoja,nebija vietas kur?

Kad zivis saka beigties,dievinjs vnk apzhélojás un nometa... tá ja,nju,nju.

11.mai Atbildēt | Ziņot 1
parazutis
parazutis > DSV:

Galīgi nerosās piektienas vakarā domas.

Pajautāju konkrētu jautājumu, kāds lašiem būs labums, ja likvidēs vienu no šķēršļiem uz nārsta vietām. Augšup joprojām būs tupiks.

Būtu ļoti labi, ja Tev būtu atbilde, kāpēc laši pēdējos 2 gadus nenāk uz Gauju un Daugavu.

Man tādas nav. Domāju tādas īsti pašlaik nav nevienam, ieskaitot zviedrus, kur upēs arī pēdējos 2 gados ir strauji samazinājies lašu skaits.

Ir dažādas versijas, bet vēl nav skaidras atbildes. Varbūt Tev ir...

11.mai Atbildēt | Ziņot 4
parazutis
parazutis > DSV:

Atkārtošu vēl vienu reizi - uzlabojot 1 (vienu) HESu - nekāds labums nebūs.

11.mai Atbildēt | Ziņot 2
DSV
DSV > parazutis:

Man ir ta atbilde,ja....jo esmu jau 50 gadus ar makshkeri un ne tikai.Esmu strádájis arí zvejas floté.

Baltijas júra ir tikai díkjis mazs,kuram ir tikai savienojums ar okeánu caur Zundu un Beltu.Tad izdomá,kas notiek ar údens apmainju.Cik kugju tur nomet visáda veida údenjus.Tagad gan ir stingrakas prasíbas,bet tas vairs maz ko maina.Karalaika un krievu laiku kjímija,utt.Tá ir tikai neliela redzamá dalja.

Ja man káds pateiktu savus 20 gadus atpakalj,ka pie savám májám nevaréshu asarus júrá vairs nokjert,skalji smietu.Bet tá jau tagad ir realitáte.

Lab,pietiks par to ir lab ká ir....brauksim copét uz SWE

11.mai Atbildēt | Ziņot 0
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > parazutis:

Tev taisnība. ar Rīgas hes zivju ceļu nepietiks, bet tas ir atslēgas posms ;)

11.mai Atbildēt | Ziņot 3
DSV
DSV > parazutis:

Es tev atkartoshu vel vienu reizi,ka labums bús.Keguma HESá zivju celsjs ir jau no Latvijas laikiem,to vajadzéja zinat.Ir gan viens BET,sakará ar údens límenjiem un zivju tikshanu augshá....

Ja interesé vairák,varu uzjautat cilvékam,kas man ir pazístams un strádá tur.

Gan jau ko Pats arí búsi dzirdéjis

11.mai Atbildēt | Ziņot 0
DSV
DSV > parazutis:

Neiet runa par 1 Hesu vien.Kegumá celjs ir jau no tá pirmsákumiem.Kápéc vinjs ísti nestrádá,varu uzjautát vienam pazístamam,kas tur ilgus gadus strádá.Bija kaut káds sakars ar údens límenjiem,ko nevar tik viegli izlídzinát,ja nekljúdos...

11.mai Atbildēt | Ziņot 0
sazans
sazans > parazutis:

nu to tad nahrenizēt.

12.mai Atbildēt | Ziņot 0
krumujancis
krumujancis > DSV:

Tad pajautā gan, kāpēc savulaik nojauca to zivju ceļu, kas bija pie plostu ceļa, bet atstāja tikai to mazo mēslu, ja tas vēl šodien darbojas, par ko šaubos.

Kārtīgs zivju ceļš vajadzīgs katram HES-am - taču vienmēr ar kaut ko ir jāsāk, un jāsāk ir ar pirmo no upes grīvas.

12.mai Atbildēt | Ziņot 2
DSV
DSV > krumujancis:

Te jau sák izteikties,ka neko nevajagot...ká vienmér

12.mai Atbildēt | Ziņot 0
Karlis_K
Karlis_K > parazutis:

Tieši tā zivju ceļš uz Rīgas HES lašiem nedos nekādu labumu, jo augstāk tāpat vairs nav nārsta vietas. Līdz Ķeguma HES no vecajām lašupēm ir tikai Ogre, bet arī tā slēgta ar neskaitāmiem aizsprostiem. Pārējās niecīgās grāvjupeles varbūt būtu derīgas tikai taimiņiem, ja tās tā teikt renovētu. Tā ka zivju ceļš vairāk kalpotu karpveidīgo, asaru, zandartu, zušu migrācijai.

12.mai Atbildēt | Ziņot 8
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > Karlis_K:

nopietni? pasaki to tiem lašiem, kas ik gadu drūzmējas zem rīgas hes, prātniek! ;)))

13.mai Atbildēt | Ziņot -1
Karlis_K
Karlis_K > ZivjuZaglis:

saki godīgi tev interesē Latvijas lašveidīgas zivis un to bioloģija? Man jā, tās ir manas galvenās zivis kuras copēju pēdējos 20 gadus. Ja no Daugavas lejtecē ķertām lašu mammām noslauc ikrus, pēc tam tos izaudzē zivjaudzētavās Daugavas baseinā un smoltus izlaiž atpakaļ Daugavas grīvā, tad saprotams ka pēc iekšējā kompasa un ožas lasis atgriezīsies Daugavas lejtecē un instinktīvi spersies augšā meklējot nārstam piemērotu vietu. Tā kā zem Rīgas hesa nav nārstam piemērotu vietu, tas arī tur nelaimīgi paliek apakšā. Nu tiks pa zivju ceļu augstāk un ko? Paskaties kartē, līdz Ķeguma hesam tam ar nav vairs kur nārstot. Jā var mēģināt lašus ķert un cisternās vest uz Ogres upi virs hesiem vai Daugavu virs Plaviņu hesa. Tik arī tur praktiski visām pietekām lejtecēs ir aizsprosti. Bet seklās akmeņainas vietas pašā Daugavā pa vasaru aizaug ar zālēm. Un pat ja kāds nonārstos, tad smolti ejot atpakaļ uz jūru tiks traumēti Daugavas hesu turbīnās..

13.mai Atbildēt | Ziņot 6
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > Karlis_K:

:) tevis rakstītajs man atgādināja Koļegovas repliku par nēģiem – tāpat nosprāgs! – tavā interpretācijā – tur jau tāpat nav nārstam piemērotu vietu! ;)

13.mai Atbildēt | Ziņot -3
Karlis_K
Karlis_K > ZivjuZaglis:

Nu skaidrs, laši neinteresē, neko no viņu bioloģijas nesaproti, ka tik demagoģiski patarkšķēt.

14.mai Atbildēt | Ziņot 4
DSV
DSV :

Zviedru kompanija tak piedavája búvét zivju celju,bet nevienam tas nehren nebija vajadzígs.Starp citu par nemaz tik dárgu naudu..

Zvejnieki tik smej,jo jau ielaistie jaunie saiet stávvados.

11.mai Atbildēt | Ziņot 2
ZivjuZaglis

tak es par to pašu – mācieties kā biznesu taisīt! kāst lumpenus ar saukli – viss dabas daudzveidībai :) + kosmiski rēķini namsaimniecībām! Apvempties var, kā valst uzņēmums gādā par dažu tās iedzīvotāju labklājību ;)

11.mai Atbildēt | Ziņot 1
Brusis

Mja. Visvarenais bior precīzi zina,vai arī ir ļoti ieinteresēts,ka lielākā daļa miljona aiziet lejpus pēdējā hesa.Pārējiem tiek pabiras.Un nevienu neinteresē, ka tas līmenis,arī nārsta laikā,tiek raustīts augšpus hesiem,nevis lejpus.

Varbūt publicējiet statistiku par pēdējiem 10 gadiem Daugavas baseinā,kur,kādas zivis,cik,izmaksas?Un nemuldiet, ka galvenais kaitējums ir nēģiem.

11.mai Atbildēt | Ziņot 3
Jurasasaris

Butu labak samus laidusi nafig to sudu laist ..tik prieks tikliniekiem...reali naudas atmazgasana un pakazuha

11.mai Atbildēt | Ziņot 1
DSV
DSV :

Neviens nekur nav teicis,kas ir bijis pirms 1939. gada t.i,pirms Keguma HES atkláshans.

Lashi bija arí Daugavpilí,lai cik tas dívaini neliktos tagad.

Varbút ir vérts ieviest zviedru metodi?

Shie lashus párved pat aiz 5 Hesiem uz nársta vietám.Noteikti,ka tá ir léták.

Bet varbút tie lashi nav vajadzígi.Ielaist samus, zandartus,kas tur jau dzívo,kamér nav izkjerti visi,D

12.mai Atbildēt | Ziņot 1
ZivjuZaglis

Nevajag būt naiviem. neviens neko nedarīs un nekur pāri aizsprostie nevedīs zivis, tikai tāpēc, lai tās atrod savas nārsta vietas. Visam ir ekonomiskais pamatojums. Vieni ved lašus pāri pieciem aizsprostiem, lai attālos reģionos neiznīktu/saglabātu/veicinātu copmaņu tūrismu un vietējiem rastos peļņas iespējas, citi, (rīgas hes gadījumā) tupi pārdala valsts budžetu starp savējiem. Vienā gadījumā ir atbildīga valsts politika, otrā ... paši zināt kas ;) . un ar mēmu sabierības atbalstu

13.mai Atbildēt | Ziņot 0
DSV
DSV > ZivjuZaglis:

Ja,taisníba.Vairak neko neteikshu,jo tapat viss ies neatkarígi no mums.Sheit tik ieliek rakstus,lai bútu par ko pavavuljot,lai bútu action,D

13.mai Atbildēt | Ziņot 0
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > DSV:

:) nesaki gan – latvenergo preses sekretārei, izplatot šo relīzi, arī ir pie kājas mūsu "vāvuļošana".

13.mai Atbildēt | Ziņot 0
Brusis
Brusis > ZivjuZaglis:

Precīzi.Tas pats,kas ar degvielas cenu salīdzināšanu starp Baltijas valstīm.Parādās ziņa,kam ceļas,kam krītas,cilvēki pacepjas-bet mums ir ceļu nodoklis.Nu un.Paiet kāda nedēļa ,un parādās nākamā ziņa.

13.mai Atbildēt | Ziņot 0
parazutis

Liekas, ka neesi izpratis visa šā procesa būtību. Tieši tāpēc, ka laši pirms HESu uzbūvēšanas bija arī Daugavpilī, Latvenergo arī izlaiž šo lašus. Kompensējot par vienas lielas lašupes slēgšanu priekš lašiem. Uzvešana (trap and transport) notiek gan Zviedrijā, gan arī mēģināts ir Latvijā. Ar dažādām sekmēm...

13.mai Atbildēt | Ziņot 5
ZivjuZaglis
ZivjuZaglis > parazutis:

kas gan te tik neizprotams. process vienkāršs kā zirga sega ;) . atražojam lašus upē bez iespējas tiem nārstot, sadalam valsts dotācijas/grantus starp iesaistītajiem, zvejnieki arī pateicīgi, bet sabriedrībai uzkaram makaronus par gadiem neapsīkstošu rūpi par dabas daudzveidību ;)

13.mai Atbildēt | Ziņot 1
DSV
DSV > parazutis:

Ha,ha,varbút bérndárznieki tikai neizprot shos procesus.Visa pamatá ir naudas apgúshana.Esmu jau vairákkart rakstijis,ka neesiet tik naudaskári,atrodiet sev godígáku veidu,ká pelnít.Skumjákais jau visá shajá ir tas,ka no shiem runatajiem un slaistiem ciesj arí sabiedríba.

Lídzígi ká Brusis pieminéja...Zemes nodokli es maksáju 240Eu,Lietuvá tikai 18Eu.Zaj...bis.Un ta ir visás jomás.

13.mai Atbildēt | Ziņot 3
Davis-Di

Kad beidzot kāds skatīsies ilgtermiņā:

Ielaistu karpas, zandartus, samus virs hesiem , lai aug un tad ari tās ūdenskrātuves būs bagātas, kas veicinās gan makšķerēšanu tur , gan tūrismu uz turieni, protam pēc gadiem veiksmīgas saimniekošanas, un veicinās reģiona attīstību. Līdzīgi kā tas ir Spānijā Ebro!

Šājā gadījumā Latvenergo max ko dara atbalsta Daugavas zvejniekus un neko vairāk!

14.mai Atbildēt | Ziņot 6
Karlis_K

Tieši tā, šie Daugavas laši ir tikai zvejniekiem, man viņi neinteresē principā. Tāpēc vēl absurdāka ir dažu copmaņu vēlme šos lašus kaut kur vest uz Daugavas augšu vai Ogri un tad tos tur laist vaļā. Likt tiek nārstot bez iespējas smoltiem dzīviem atgriezties jūrā. Kaut kādas absurdas fantāzijas par lašu mākslīgu čakarēšanu upē kura jau sen mirusi kā lašupe. Labāk būtu risinājuši Gaujas problēmu, vismaz rudenī izvākt tos nēģu murdus kuri nosprosto visu lejteci.

14.mai Atbildēt | Ziņot 8
ZivjuZaglis

kad vēlēsiet saimu, neaizmirstiet ievilkt krustiņus visādiem dūklavien, brigmaņiem un viss turpināsies ;)

14.mai Atbildēt | Ziņot 0
DSV
DSV > Karlis_K:

Tas bija tikai tads salidzinajums,ko dara Scandi valstiis.....es arii mazliet pats nesaprotu,kaut kas divains,jo shiem tak jaatgrizhas arii juraa.Nju skandinaviem ir tada metode.

Pie mums...naudas atmazgashana un visadu labumu iegushana.

Mam,piemeram,arii tie lashi nav vajadzigi.Ja eshanai,tad varu atljauties tos est katru dienu un par brivu.Tafs darbs....ja tiiri nokjert,tad aizlaizhu uz Gauju,var uz SWE..

Taa kaa,kaa jau daudzi makshkernieki ir pieminejushi,varbuut salaist zivis,kas jau ir,papildinaat resursus.Izskataas,ka tas maz kam interesee,kaut vienmeer tiek mineets,ka esam 300 000.

Gaujas negji,kadam jau shie ir jakjer.Pavasarii jau ne,kad ir narsts.Bet galvenaa problema ir upes aizsprostoshana,kas arii nevienam neinteresee,ka tik money naak.

Taa nu vish i......

14.mai Atbildēt | Ziņot 0
Kirsis6666
Kirsis6666 > DSV:

Par ko jūs te vispàr diskutējat,ja koncerna peļna pagajuśo gad ir tikenerģētikas

16.mai Atbildēt | Ziņot 0
Kirsis6666

enerģētikas

16.mai Atbildēt | Ziņot 0
Kirsis6666

Miljons daugavas lasiem ir pilnīgs s.....

16.mai Atbildēt | Ziņot 1
krumujancis
krumujancis > Kirsis6666:

Kaut kas taču tiem miljonus pelnošajiem enerģētiķiem kaut skata pēc ir jādara pēc tiem posta darbiem, kad tiek samazināts ūdenslīmenis Daugavā HES-os, tajā laikā, kad tur kaut ko labo, skrūvē vai tīra.

Citādi sabiedrība nebūtu nomierināma, bet tā... viss štokos. Iznīcina ikrus, zivis, arī citu ko... bet ielaiž taču arī! Un par miljoniem...

17.mai Atbildēt | Ziņot 0
pelecis

degpunktaaa jau baigo brakaru raadiija, kurš no mola Daugavas pusē copeeja, aarpraac, kā atmazgā piķi, nu īsta Latvānija!

18.mai Atbildēt | Ziņot -1
Uz augšu
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers