Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
Zigismunds Sipko | 24.oktobris 2007, 23:07 | Komentēt | 1375 skatījumi

Makšķerēšanas vīzijas Jaunajā gadā (3.daļa - organizētā makšķerēšana)

Turpinu rakstu sēriju, šajā rakstā par organizēto makšķerēšanu.

Organizētā makšķerēšana

Ar organizēto makšķerēšanu tiek saprastas makšķerēšanas sporta aktivitātes, kuras organizē dažādas organizācijas. Pamatā tās ir saistītas ar makšķerēšanas sporta sacensību organizēšanu. Pie organizētās makšķerēšanas es pieskaitītu arī licencētas interešu izglītības programmas realizēšanu biedrībās, asociācijās, interešu klubos, centros un makšķerēšanas pulciņos, kas darbojas pilsētās, rajonos, pagastos, kādā no dienas centriem, klubiem vai organizācijām.

{READ_MORE}

Sporta organizācijām ir dažādas formas, statuss un mērķi. Sportam kopumā, kā sabiedriskai parādībai, ir pārnacionāls raksturs, tāpēc pastāv noteikta makšķerēšanas sporta organizācija, hierarhija, kurā katrai organizācijai ir sava kompetence.

Šobrīd, saskaņā ar sporta likumu Latvijas Makšķerēšanas sporta federācija ir vadošā sporta organizācija valstī un atbild par makšķerēšanas politikas veidošanu valstī un atkarībā no finanšu līdzekļiem tās paspārnē tiek attīstīti 4 makšķerēšanas veidi – kastings, spiningošana, makšķerēšana ar pludiņa makšķeri, zemledus makšķerēšana. Republikā notiek ļoti daudz dažāda līmeņa makšķerēšanas sacensību, no kurām tikai viena daļa ir LMSF kalendārā. Sacensības tiek sadalītas vairākos līmeņos un veidos. Bez sacensībām nav iespējams attīstīt nevienu sporta veidu, t.sk. arī makšķerēšanu, tādēļ rūpīgi un tālredzīgi ir jāveido sacensību sistēma un kalendārs.

Sacensības ir viens no sporta veida stūrakmeņiem, tāpēc ļoti svarīgi ir saprast sacensību kalendāra veidošanas principus un stingri tos ievērot. Optimālas sacensību sistēmas ietekmē gan sporta meistarības, gan tautas sporta attīstības tempus un rezultātus. Viens no sacensību kalendāra izveides pamatprincipiem ir sacensību hierarhijas princips. Tā būtība ir tā, ka stratēģiski sacensību kalendāru jāveido tā, lai pēc ranga zemākās sacensības tiktu pieskaņotas augstākajām (tā ir pieredze no republikas sporta komitejā nostrādātajiem 9 gadiem masu sporta veidu daļā).

Ņemot Rīgas un Latvijas makšķerēšanas tradīcijas un sasniegumus, kā arī to, ka makšķerēšana vietējiem privātajiem finansiālajiem atbalstītājiem ļoti būtiska ir vietējā reklāma, ir precīzi jānosaka kāda ir kluba, rajona, pilsētas loma Latvijas makšķerēšanas sacensību sistēmā. Ļoti būtiski plānojot sacensību kalendāru ir pieredzēt vienotu vecuma grupu sistēmu visās sacensībās.

Stratēģiski veidojot sacensību kalendāru ir būtiski paredzēt, ka katrām sacensībām ir savs tradicionālais laiks (nedēļas nogale vai kāda konkrēta diena), kā arī konkrēta un tradicionāla vieta (piemēram, Rīgas makšķerēšanas svētki „Jaunais makšķernieks” notiek jau 7. reizi pēc kārtas jūnija pirmajā sestdienā, Lucavsalā, pie airēšanas bāzes „Rīdzene” un veltīti starptautiskajai bērnu aizsardzības dienai makšķerēšanas sacensības „Sudraba vīķe” augusta pēdējā sestdienā, Lucavsalā, M.Daugavā pie airēšanas bāzes „Rīdzene” utt.). Tas atvieglo sacensību organizāciju, nolikuma saskaņošanu ar nepieciešamajām institūcijām, palīdz dalībniekiem plānot mācību-treniņu procesu, organizatoriem finansēšanas, plānošanas, reklāmas plānošanas u.c. svarīgās jomās.

Latvijā šobrīd ir labi attīstīta makšķerēšanas sacensību sistēma, kurā regulāri notiek sacensības visā Latvijas teritorijā.

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 0 no 5
(Nav balsu) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[0] Komentāri
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager