Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
Inventārs | 14.aprīlis 2021, 11:19 | Komentēt | 1147 skatījumi

Bezinerceņu parāde

Šogad kovida dēļ daudzas lietas mainījās, kaut kas tika atcelts. Tiesa, tas neietekmēja gada svarīgāko copes inventāra izstādi, kas notiek Japānā, Osakā. Tikai šajā reizē tā bija nevis fiziska, bet gan virtuāla.

Jāsaka, zīmoli bija pacentušies, un daudziem bija digitāli izstaigājami stendi. Prezentācijas tika translētas pat copei veltītā kanālā Japānas televīzijā, nemaz nerunājot par jūtubi. Jā, tieši tik svarīga un liela ir copes industrija Japānā. Bet ne par to stāsts. Stāsts ir par jaunām inventāra lietām un tehnoloģijām. Šajā reizē – par bezinerces spolēm.

Shimano

Twin Power SW

Šoreiz pirmais lai iet Shimano zīmols. Jāsaka atklāti – tas man tomēr patīk vairāk. Tieši tehniskā izpildījuma dēļ – lai kāds Daiwas fans es arī būtu bijis, manā skatījumā tā kaut kā nedaudz iebuksē.

Sākšu ar Twin Power saimi. Jaunais Twin Power SW jeb jūrai paredzētā versija. “Parastais” Twin Power ir izdevies lielisks gan pēc tehniskās uzbūves, gan lietošanas ērtības, gan baudas. Liela daļa tehnoloģiju aizgūta no Stella SW, kas ir tikai loģiski. Spolei ir izmantots Hagane koncepts – gan galvenajam pārim, gan arī korpusam. Tas nozīmē, ka pāris ir veidots pēc speciālas aukstās kalšanas tehnoloģijas un pulēts, lai virsma būtu maksimāli gluda. Hagane korpuss nodrošina lielāku izturību. Pieņemu, ka šim SW modelim tas būs no alumīnija.

X Ship tehnoloģijai, kurā pinjona atbalstam izmanto gultņus un kura nodrošina papildu izturību, kā arī lielāku galveno zobratu, nākusi klāt Infinity Drive. Agrāk šī tehnoloģija bija tikai Stellai SW, tagad jau arī Twin Power SW. Faktiski Infinity Drive ir sava veida X Ship uzlabojums. Būtība ir tajā, ka galvenā vārpsta vairs nav atbalstīta ar pinjonu, bet gan ar speciālu buksi. Turklāt pati vārpstas un bukses virsma ir apstrādāta, lai samazinātu berzi. Pateicoties tam, griezes moments ir mazāks par 30% un iegūta lielāka izturība. Domāju, ka mūsu ūdeņos šo izturību būs grūti pārbaudīt, jo mums vienkārši nav tik lielu un spēcīgu zivju.

Silent Drive spoles uzbūve, precīza konstrukcija un pats salikšanas process noteikti radīs ļoti patīkamu gaitu – kā visiem modeļiem, kuriem izmanto šo tehnoloģiju. Savukārt gultņi ir S AR-B slēgtā tipa.

Silent Drive nodrošina ļoti mīkstu un maigu spoles gaitu. Manā skatījumā jaunajiem Shimano modeļiem tā ir vieglāka nekā Daiwai

Nedaudz par aizsardzību pret mitrumu, jo spole tomēr ir paredzēta jūras ūdenim, attiecīgi mehānismiem jābūt pasargātiem no tā ietekmes. X Shield nodrošina pret ūdens iekļūšanu korpusā, roktura vietās un zem kasetes. Tiek aizsargāts faktiski viss korpuss pa perimetru. Pa iekšējo perimetru ir speciāla ziede, kas aizsargā pret ūdeni. Vietā, kur galvenā vārpsta nāk ārā no rotora, zem auklas kasetes ir ielikta gumijas blīve.

Arī darba bremzes mehānismam ir papildu aizsardzība, lai ūdens, iekļuvis iekšā, to nebojātu. X Protect aizsardzība ir izmantota arī auklas uzklājējrullītim. Principā tā ir gumijas blīve, kas aizsargā gultni. Tāpat ir speciāls cilindrs ar gumijas blīvi uz spoles roktura vītnes, kas neļauj ūdenim iekļūt caur šo mezglu. Arī pretvirziena mehānisms no ūdens ir pasargāts ar speciālu tehnoloģiju un pārklājumu.

Spoles rotors ir no alumīnija, turklāt, pēc attēliem spriežot, rotors ir kļuvis biezāks – tieši lai palielinātu izturību.

Darba bremzes ir novietotas zem auklas kasetes. Turklāt pats šis mehānisms ir veidots tā, lai nepārkarstu un izvadītu siltumu no bremzēm ārā. Tas var likties nedaudz dīvaini, bet, ja video paskatās, kāda izmēra zivis jūrā tiek ķertas un kādu slodzi tās rada bremžu sistēmai, tad šāds risinājums šķiet ļoti noderīgs. Šis Heat Sink Drag ir modeļiem, sākot ar 10000. izmēru, bet mazākiem ir X Tough Drag, kam nav siltuma aizvadīšanas tehnoloģijas.

Bremžu diski ir veidoti no oglekļa un metāla – lai palielinātu to jaudu. Auklas kasetei ir speciāls atbalsts no diviem gultņiem, kā arī kaseti papildus balsta galvenā vārpsta, lai izslēgtu tās kustības pat lielas slodzes laikā.

Kasete ir AR-C tipa, un tas nodrošina optimālu svaru, kā arī kasetes malu forma palīdz auklai vieglāk slīdēt nost un panākt tālāku metienu. Twin Power SW ir izmantots viena gabala auklas lociņš, turklāt tas veidots ar aukstās kalšanas tehnoloģiju – tas visu padara izturīgāku. Rokturim ir apaļš knobs, kas veidots no CI4+ kompozītmateriāla, un tam ir speciāls pārklājums, lai mazāk slīdētu.

Twin Power SW būs modeļi no 4000XG līdz pat 14000XG un ar PG, HG un XG pārnesumu.

Par mūsu apstākļiem... Šī spole ir ļoti jaudīga. Vai mēs kaut kur varam šādu jaudu izmantot – grūti teikt. Tīri no izturības aspekta, šķiet, strādājot ar smagiem mānekļiem, ir vērts padomāt par 4000XG.

Twin Power XD

Šī būs extra durable modifikācijas otrā paaudze. Vizuāli tā ir tumši zilganā, melnā nokrāsā, pēc bildēm grūti precīzi spriest. Man personīgi patīk, kā šī spole izskatās. Shimano uzsver, ka nu XD ir kļuvis krietni vieglāks, taču nav zaudējis izturību. Šo apgalvojumu es vienmēr uztveru divējādi, man tomēr liekas, ka tās ir divas diametrāli pretējas lietas un ka abām ir kāds saprātīgs limits.

Twin Power SW un XD vizuāli ir līdzīgi, bet jaudas ziņā, protams, SW ir krietni jaudīgāks un arī paredzēts daudz nopietnākām trofejām. XD faktiski ir atvieglota SW versija

Neiedziļinoties visās tehnoloģijās, it sevišķi tajās, kas ir aprakstītas iepriekš, jāsecina, ka XD ir pilnībā palicis pie Hagane koncepta gan zobratiem, gan korpusam. Komplektācijā ir precīzi veidoti Micromodule II zobrati, kam ir savādāka forma un arī saskares laukums – tie ir smalkāki. No lietošanas viedokļa, gaita ir ļoti patīkama. Spole griežas viegli, samtaini. No izturības viedokļa – jau pirmās paaudzes Micromodule neradīja ne lielas problēmas, ne šaubas par to. Otrajai paaudzei zobi ir kļuvuši vēl mazāki. Tiesa gan, nu šī tehnoloģija ceļo uz budžeta klasi, attiecīgi jācer, ka tā būs gana izturīga.

Nav aizmirsts arī X Ship un Silent Drive. Pieņemu, ka spoles gaita būs ļoti līdzīga “parastajam” Twin Power. Par aizsardzību gādā X Protect. Rotors ir atvieglots, MGL, turklāt veidots speciālā formā, lai mazinātu inerci un atvieglotu griešanos.

Auklas kasete ir augstāka, tādējādi metienam būtu jābūt tālākam. Šīs Long Stroke Spool nu jau tiek izmantotas arī lielai daļai Shimano jauno modeļu. Pati kasete ir AR-C tipa, atvieglota, ar speciālas formas malām. Kasetei ir divi gultņi un speciāls vārpstas atbalsts, lai novērstu kasetes kustēšanos. Auklas uzklājējlociņš ir viengabala, pastiprināts.

Lieluma ziņā Twin Power XD ir pa vidu starp C3000 un C5000. Interesanti, ka šai paaudzei tiek piedāvāts arī 4000PG modelis, kas ir visnotaļ populārs.

Twin Power XD būs nopērkams no aprīļa.

Otrās paaudzes Exsence

Šī ir seabass ķeršanai veidota sērija. Man Exsence patīk, vizuāli spole ir tiešām glīta. Tehniski pirmā paaudze ir ļoti laba. Jaunajai Exsence ir nākuši klāt Micromodule II zobrati un Silent Drive tehnoloģija. Jau pirmajai paaudzei gaita bija ļoti laba, samtaina, attiecīgi šai – laikam jau kā pa sviestu! Tāpat spolei ir parādījusies Long Stroke Spool jeb augstāka auklas kasete. Tas ir darīts ar mērķi panākt tālāku metienu. Tehnoloģiski izmaiņu nav. Izmēru skala ir palikusi iepriekšējā, bez izmaiņām.

Complex XR, visticamāk, ir veidots uz Vanford bāzes. Interesanti, ka modeļu gammā ir F4 un F6. F4 ir uzstādītas daudz jutīgākas darba bremzes, jo šis izmērs ir domāts plānām pītām auklām. F6 Savukārt ir Rapid Fire Drag bremžu sistēma, kas ļauj veikt ļoti ātru regulāciju

Spoli sola tikai aprīlī, bet pēc tam varēs izpētīt konstrukcijas shematisko izklājumu, iespējams, atradīsies kāds jauns risinājums.

CompleX XR

Šī ir basiem domāta bezinerces spoļu sērija. Jaunajai paaudzei ir citādi izmēri, kā arī visas zināmās Shimano tehnoloģijas, Hagane zobrati, Micromodule II, X Ship, Silent Drive, MGL atvieglots rotors, AR-C tipa Long Stroke auklas kasete. CI4+ materiāls ir izmantots rotoram, korpusam un arī rokturim, tāpēc tā ir salīdzinoši viegla. Tāpat ir iekļauta Rapid Fire Drag tehnoloģija, kas palīdz strauji mainīt bremzēšanas spēku.

CompleX XR man izskatās pēc laba varianta mikrodžigam, vieglajam džigam.

Spole pieejama no aprīļa.

Daiwa

Luvias Airity

Pilnīgi jauna sērija – tiesa, vien nosaukuma ziņā. Reāli šī spole ir pēdējās paaudzes Exist, tikai bez viena gultņa un ar savādāku izskatu. Ar Luvias vispār ir interesanti. Kad tika prezentēts tā jaunais modelis, pirmās partijas tika ražotas Japānā. Vēlāk vairs ne. Otra lieta – Eiropā Luvias tā arī oficiāli neparādās. Toties šogad būs jaunums Airity LT. Nedaudz nesaprotu visu šo sarežģīto dalīšanu. Skaidrs, ka nākamgad tiks prezentēts jaunās paaudzes Exist, cerams, ar jaunām tehnoloģijām un iestrādēm.

Luvias Airty vizuāli man patīk vairāk par aktuālo Exist modeli. Arī tehnoloģiski spole noteikti neatpaliks!

Bet tagad par Luvias Airity. Spolei ir jau zināmais LT koncepts ar visām tehnoloģijām. Ir no magnija veidots viengabala korpuss. Svars ir ļoti mazs: 2000. izmērs – 150 grami, 2500. izmērs – 170 grami, un 4000. izmērs – apaļi 200 grami. Šī konstrukcija ļauj uzmantot maksimāli liela diametra galveno zobratu, kas savukārt palielina spoles izturību. Rotors ir no zaion kompozīta. Galvenie zobrati un mehānika ir veidota pēc Tough Digigear tehnoloģijas, kas nozīmē maksimāli lielus zobratus, kas ir ļoti precīzi veidoti un arī salikti. Zobrati ir ražoti no dūralumīnija ar aukstās kalšanas tehnoloģiju.

Gaita noteikti ir ļoti samtaina un patīkama. Nav aizmirsts par Magsealed, kas lielākā izmēra (ne FC finesse custom) modeļiem nu ir arī auklas uzklājēja gultņos, kā arī aizsargā galveno vārpstu.

Luvias Airity nav atpakaļgaitas, un pats ražotājs atzīst, ka tā ir vieta, pa kuru var iekļūt gan ūdens, gan netīrumi. ATD bremžu sistēma kopā ar speciālu Long Cast auklas kaseti dod pārliecību par labu metiena tālumu, kā arī labu bremžu sistēmu. Kasete ir no alumīnija, iekārtas veidota. Tās malas ir pārklātas ar titānu, lai aukla vieglāk slīdētu nost.

Sērijā nu ir modeļi ar QD apzīmējumu jeb Quick Drag. Cik noprotu, tad galvenā doma ir darba bremzes regulācija, ko var veikt ļoti ātri un efektīvi un kam nav vajadzīgs daudz grozīt regulācijas ripu.

Luvias Airity modeļi dalās FC jeb Finesse Custom un standarta izpildījuma. FC variantam, cik var noprast, ir savādāka, plānāka galvenā vārpsta, nedaudz savādāk noregulētas darba bremzes, kā arī izmantoti citādi bremžu diski. No modeļa pozicionēšanas viedokļa – šī ir atbilde Shimano Vanquish. Svars un daudzas citas iezīmes ir ļoti līdzīgas, arī cenu kategorija ir viena. Grūti pateikt, vai kāds modelis ir labāks un kurš tieši. Es laikam gaidīšu jaunās paaudzes Exist, kas, cerams, tautās tiks palaists nākamgad.

Caldia paaudžu maiņa

Spole ir kļuvusi vieglāka, pateicoties viengabala korpusam no jaunā zaion V kompozīta. Šis materiāls ir nedaudz smagāks par zaion, bet Daiwa sola, ka izturībā nekas nav zaudēts. Konstrukcija ļauj izmantot lielākus zobratus Tough Digigear, līdz ar ko var nosacīti teikt, ka Caldia ir kļuvusi izturīgāka. Arī rotors ir no zaion V kompozīta, kas visu padara vieglāku.

Caldia ieguvusi jaunu izskatu, kā arī viengabala korpusu

Par aizsardzību no ūdens gādā Magsealed, turklāt Caldia beidzot ir palikusi bez atpakaļgaitas, tādējādi korpuss kļuvis vēl drošāks. ATD bremžu sistēma, Long Cast ABS auklas kasete, neliels svars, speciāla forma, lai panāktu tālāku metienu.

Modeļu gamma – no 1000. izmēra līdz 4000. Klasiskais 3000. izmērs sver 215 gramus, kas ir ļoti labs rādītājs.

Spole būs nopērkama, sākot ar martu.

Freams uzlabojumi

Jaunais Freams arī ir ticis pie zaion V korpusa un rotora. Daiwa apgalvo, ka, pateicoties tam, ir panākts 5 g svara ietaupījums. Freams ir nevis viengabala Monocoque korpuss, bet gan klasisks. Saglabāta ir arī atpakaļgaita, kas man tomēr nešķiet pareizi. Pārējās tehnoloģijas nav mainījušās no iepriekšējās paaudzes – Tough Digigear, ATD bremzes. Freams ir ticis pie Long Cast ABS auklas kasetes.

Izmēru gamma ir plaša – no 1000. līdz 6000.

Emeraldas jaunpienācējs Air

Emeraldas ir sērija, kas pie mums nav īpaši populāra, bet tajā ir novitāte – modelis Air. Emeraldas ir kalmāru copei Japānā izstrādāta sērija. Man personīgi patīk tās izskats. Air ir visas LT koncepta sastāvdaļas – viengabala Monocoque korpuss, Magsealed aizsardzība pret ūdens iekļūšanu korpusā, Tough Digigear, atvieglots zaion rotors un ATD bremzes. Air arī ir palicis bez atpakaļgaitas, kas ir tikai pluss.

Dubultie rokturi ir ļoti noderīga lieta, it sevišķi, kad prasās pēc vienmērīgas animācijas. Man ļoti patīk Emeraldas sērijas krāsa

Modeļu klāsts nav liels, tikai viens 2500. izmērs, bet ar diviem dažādiem pārnesumiem, kā arī ir modeļi ar dubulto rokturi DH. Šī ir interesanta lieta. Tāds rokturis ļauj daudz vienmērīgāk ietīt auklu, kā arī dod papildu ērtumu copē. Iesaku izmēģināt!

Lielākais pārsteigums – Certate SW

No jūras spolēm lielākais jaunums ir Certate SW, un, protams, tas konkurēs ar Twin Power SW. Šai spolei ir viengabala Monocoque korpuss, kas palielina izturību. Ražotāja mājaslapā nav informācijas, no kāda materiāla ir korpuss, bet pieņemu, ka tam būtu jābūt no alumīnija. Magsealed aizsardzība no mitruma un putekļiem ir gana loģiska. Daiwa apgalvo, ka viņiem ir izdevies panākt mazāku troksni spoles griešanās laikā. Magsealed sistēmai tas bija raksturīgs. Certate SW arī auklas uzklājējrullīša gultņi ir ar Magsealed.

Twin Power SW konkurenci nu sastādīs Certate SW

Lielākais jaunums ir Tough Digigear, kas nu ir veidots no G1 dūralumīnija. Salīdzinājumam – galvenajam zobratam nu ir par 12% lielāks diametrs, un tas ir par 55% biezāks. Zobrats ir vieglāks par priekšgājējiem, bet ir saglabāti lieli zobi. Daiwa apgalvo, ka spole darbojas ļoti mīksti un patīkami. Rotors ir no zaion, kas visu padara vieglāku, bet saglabā izturību.

Bremžu sistēma ir ATD, tikai uzlabota. Certate SW ir 7–9 bremžu diski – atkarībā no izmēra, un tas dod lielu bremzēšanas spēku. Regulēšanas knobs ir lielāks, lai būtu ērtāks. Auklas kasete ir Long Cast ABS, kas ir jau lielai daļai Daiwas jauno modeļu. Lociņš ir jauns – Tough Air Bail. Tas ir veidots no nerūsējošā tērauda, bet tam ir tukšs vidus. Daiwa apgalvo, ka vienāda svara gadījumā šis lociņš ir izturīgāks nekā analogs no titāna. Tāpat ir speciāls mehānisms, kas novērš lociņa aizciršanos metiena laikā. Būs interesanti paskatīties, kā tas izskatās dabā.

Tāpat Certate SW ir jaunas formas roktura knobs. Atkarībā no izmēra tas ir lielāks vai mazāks, bet veidots no EVA materiāla.

Ar šo modeli Daiwa ir nolēmusi mainīt numerācijas sistēmu. Nu izmēri sākas ar 8000. un iet līdz 18000. Agrāk vidējais izmērs skaitījās 5000, bet tagad – 10000. Attiecīgi vecais 4500. ir jaunais 8000. Certate SW ir pieejami dažādi pārnesumi – atkarībā no copes veida var pielāgot vajadzīgo. Šo modeli gribētos apskatīt dzīvē, taču laikam mūsu ūdeņiem tas īsti nebūs piemērots.

@Mārtiņš Babris

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 5 no 5
(3 balsis) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[0] Komentāri
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager