Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

RSS barotne
Seko līdzi jaunākajiem CopesLietas.lv biedru rakstiem sev ērtā veidā izmantojot RSS barotni.
Inventārs | 20.maijs 2021, 20:15 | Komentēt | 1983 skatījumi

Abu Garcia – vai pelnīti aizmirsta?

Nenoliedzami Abu Garcia ir nozīmīgs spēlētājs copes inventāra tirgū. Zīmols ir vecs, labi zināms, un ar savu reputāciju. Laika gaitā Abu ir visādi gājis. Daudzi atceras laiku, kad Abu spoles tika ražotas Zviedrijā, turklāt bija grūti dabūjamas. Kopš tiem laikiem daudz kas ir mainījies. Nu Abu Garcia zīmola īpašnieki ir Pure fishing grupa. Kā jau daudzi ražotāji, arī Abu ir pārcēlusi savas ražošanas jaudas uz Āzijas valstīm, un nu vairs tikai reti jubilejas modeļi tiek ražoti Zviedrijā. Zīmols spēcīgi izpleties Amerikas tirgū, kurš nenoliedzami ir liels. Eiropā joprojām atpazīst Abu spoles, un inventāru. Bet vēl viens, krietni lielāks, tirgus ir Japāna. JDM (Japan Domestic Market) ir specifisks tirgus, ar savām prasībām un vajadzībām. Jāsaka ka šeit var atrast daudz interesantu Abu inventāru, kuru nekur citur neredzēsi. Nemaz nerunājot par tendenci, kur nu jau vairākus gadus, nāk modē vecie Abu Ambassadeur 1500C un 2500C multi, priekš lašveidīgo copes kalnu upēs un ne tikai. Šie multi tiek aprīkoti ar jaunām un modernām auklas kasetēm, daudzām citām konstruktīvām daļām, un tad – uz upi prom. Abu Cardinal 3 arī jau sen ir iekarojusi foreļu copmaņu sirdis. Arī šai bezinercenei tiek dota otra dzīve, un pieprasījums ir liels. Smalkāk par šo tēmu, būs atsevišķs blogs, par cik mani pašu tā interesē padziļināti. Tiesa ir arī nedaudz negatīvā puse, kura saistīta ar rezerves daļām dažādiem spoļu modeļiem. Tās dabūt ir grūti, pat JDM modeļiem. Cik esmu pētījis, Eiropas modeļiem īpaši. Bet tas noteikti nenozīmē, ka Abu vajag aizmirst. Šoreiz es gribu apskatīties Abu multus, kuri ir domāti JDM tirgum. Ar dažiem man pašam ir sanācis darboties, un jāsaka ka spoles ir ļoti pat labas.

Sāksim ar Revo EXD. Saīsinājums EXD ir domāts kā Extra distance. Par to jau liecina multa auklas kasete, kurai ir 35 mm diametrs un speciāli HPCR gultņi. Abu norāda ka mānekļu diapazons ir 10-20 grami. Pats mults ir veidots uz Roxani modeļa bāzes. Multam ir izmantots X-Craftic korpuss, kurš ir no alumīnija. Tiek iegūts vieglāks svars nezaudējot izturību. Sānu vāki ir no C6 Carbon kompozīt materiāla, kurš, kā apgalvo Abu, neatpaliek izturībā no magnija, un saglabā līdzīgu svaru. Faktiski šis ir plastmasas un oglekļa šķiedras savienojums. Multa korpuss ir veidots ergonomisks, tā, lai to būtu ērti turēt. Konkrētam multam, sānu vāka augstums ir 40 mm. Runa ir par vāku, kur ir magnētisko bremžu regulācija. Vispār visi Abu JDM multi vizuāli ir ļoti krāšņi. Zīmols nekautrējas izmantot zilu krāsu, vai hologrāfisku noformējumu korpusam. Tāpat arī rokturi bieži ir ar knobiem no korķa. Galvenais zobrats ir Duragear, no misiņa. Protams, mērķis tam ir lielāka izturība. Gultņi ir izmantoti Abu radītie Super Free HPCR BB. Šiem gultņiem ir zema rotācijas pretestība, daudz vieglāk griežas. Multam ir 10 gultņi. Dura clutch ir pastiprināts kasetes brīvkustības slēgs. Pieņemu ka tas ir līdzīgs kā Daiwa jaunais Tought Clutch. Darba bremzes ir Carbon Matrix drag. Tie ir speciāla oglekļa bremžu diski, ar kuru palīdzību tiek panākta bremžu jauda, kā arī precīza regulācija. Auklas kasetes brīvkustības bremzes ir ar tarkšķi, tāpat kā darba bremzēm. Tālmešanas bremzes ir magnētiskās, Magtrax. Sānu vākā ir 10 magnēti, katrs 3 mm biezs. Pateicoties šiem magnētiem var panākt, vēlamo metiena attālumu, turklāt dažādiem mānekļu svariem. Jāpiezīmē, ka citiem Abu multiem, tiek izmantoti tikai 5 magnēti. Šo bremžu regulācijas disks ir bez tarkšķa mehānisma, kas nav sevišķi ērti, un mazliet dīvaini. Auklas kasete ir 35 mm diametrā, un pielāgota plašam mānekļu diapazonam. Abu norāda ka tas būtu no 0 līdz 20 gramiem. Kasetei ir speciāls induktors, kurš pieguļ ciešāk magnētiem sānu vākā. Tāpat kasetei ir īsa ass, atšķirībā no citām Abu kasetēm. Kasetes sver 12.8 un 11.60 gramus, attiecīgi, ar gultņiem. Interesanti, ka šim multam komplektā ir otra auklas kasete, kura ir daudz seklāka. Auklas uzklājējs ir pārklāts ar titāna nitrīdu. Rokturis spolei ir 90 mm, no Dura carbon oglekļa materiāla. Rokturis ir viegls, garš. Knobi ir no EVA materiāla, plakani, un salīdzinoši liela izmēra. Ar visām šīm tehnoloģijām, mults ir 192 gramus smags. Piedāvāts tiek ar diviem pārnesumiem 8.0 un 5.4:1. Kataloga cena ir 30000 JPY, kas ir aptuveni 238 EUR. Protams, dažādos interneta veikalos cenas var svārstīties, tādēļ es norādu tikai kataloga cenu.

Nākošais modelis ir arī jauns, Revo Deez 8. Speciāls modelis, kuru izstrādājis Abu Garcia prostaferis Aoki. Šis mults ir būvēts uz LTX BF-8 bāzes. Viens no redzamākajiem raksturlielumiem ir vieglais svars – 137 grami! Pat priekš multiem šis rādītājs ir ļoti zems. Multam ir Fetaher metal korpuss, no magnija. Korpuss ir veidots no viena gabala. Šis dod ievērojamu svara samazinājumu, bet izturībai vajadzētu saglabāties. Sānu vāki ir no C6 Carbon kompozīt materiāla, kas arī ļauj samazināt svaru, bet saglabāt izturību. Pats mults ir zems, tikai 38 mm augstumā, skatoties no spoles kājas līdz augstākajam punktam. Galvenais zobrats ir no dūralumīnija, tātad ar lielu izturību. Spolei ir 9 gultņi, HPCR-BB turklāt pēc ražotāja informācijas, tie ir keramiskie. Tālmešanas bremzes ir Magtrax III. Šeit ir izmantoti pieci magnēti 3 mm biezi un pieci – 1.5 mm biezi. Turklāt šos magnētus var izņemt laukā, pēc vajadzības, tādejādi mainot bremzēšanas spēku. Ja, piemēram, gribam izmantot vieglus mānekļus, var izņemt biezos magnētus, lai vairāk samazinātu bremzēšanas spēku. Auklas kasete ir ar 32 mm diametru, veidota no dūralumīnija, attiecīgi ir ļoti viegla. Kasetei ass ir īsa, arī no alumīnija. Kasetes svars ir aptuveni 8 grami, bez gultņiem. Arī šim multam komplektā nāk otra, seklā auklas kasete. Darba bremzes ir Carbon Matrix drag, kuras sastāv no speciāliem oglekļa bremžu diskiem, pieļaujot precīzu regulāciju. Bremžu regulācijas zvaigzne ir no oglekļa Dura Carbon, ar tarkšķi. Brīvkustības bremzes arī ir ar tarkšķi. Kasetes brīvkustības mehānisms ir veidots precīzi, ar ērtu taustiņu. Rokturim ir knobi no korķa, plakani. Mults ir piedāvāts tikai ar 8.0:1 pārnesumu, un kataloga cena ir ap 360 Eiro.

Un kā pēdējā, no jaunajām spolēm ir Revo Ultracast BF8. Šī ir BFS jeb bait finesse tehnikai domāta spole, kurai kataloga cena ir 28000 Jenas jeb 222 Eiro.. Dura metal alumīnija rāmis, kurš ir veidots viens vesels. Sānu vāki veidoti no grafīta. Spoles svars ir 175 grami. Mults ir zems – 38 mm augstums. Mults ir interesantā hologrāfiskā krāsojumā, kuru Abu jau labu laiku izmanto saviem JDM multiem. Dura gear misiņa galvenais zobrats, kurš gādās par nepieciešamo izturību, kā arī nodrošina mīkstu gaitu. Spolei ir Salt shield tehnoloģija. Praktiski tie ir gultņi, kuri ir apstrādāti ar speciālu sāks aizsardzību. Tādejādi neveidojas sāls nogulsnes uz gultņiem, un tie nekorodē. Šāda tipa gultņi ir uzstādīti uz pinjona. Spolei ir Super Free HPCR-BB gultņi, kuri griežas ļoti brīvi un kuriem vajadzētu palīdzēt sasniegt tālāku metiena distanci. Ultracast ir 6 gultņi. Magtrax III tālmešanas bremžu sistēma sastāv no pieciem magnētiem 3 mm biezumā, un pieciem – 1.5 mm biezumā. Kā Revo Deez 8 gadījumā, šos magnētus var izņemt un kombinēt pēc vajadzības. Auklas kasete ir viegla, no dūralumīnija veidota, ar 32 mm diametru. Kasete ir ar īsu asi, veidotu no metāla, un ar speciālu induktora vāku, lai nodrošinātu labāku magnētu darbību. Svars kasetei nav mazs 10 grami, bez gultņa. Kasetes brīvkustības mehānisms arī ir uzlabots. Abu multiem šī ir arī vien no vājajām vietām, it sevišķi Amerikas un Eiropas tirgum domātajos modeļos. Darba bremzes ir Carbon Matrix drag, ar speciāliem bremžu diskiem un tarkšķi. Rokturis ir liels, 90 mm veidots no alumīnija. Interesanti ka šim multam ir iemontēts speciāls mānekļu turētājs, aiz kura var aizķert mānekli, ja nākas pārvietoties. Spole ir piedāvāta tikai ar vienu pārnesumu 8.0:1. Starp citu, nosaukumā esošais cipars 8 apzīmē pārnesuma skaitli.

Augstāk minētie bija nosacīti jauni modeļi, bet tagad apskatīsimies dārgāko multu, ko šobrīd piedāvā Abu. LX992Z ir speciāls modelis, kuru izveidoja Katsutaka Imae. Leģendārs basu copmanis, kā arī Imakatsu zīmola veidotājs. Arī šis mults ir tēmēts vairāk uz BFS un vieglām tehnikām. Multam ir Dura metal alumīnija rāmis, no viena gabala. Sānu vāki ir no C6 Carbon kompozīta, lai samazinātu svaru. Šis mults sver 160 gramus. Spolei kājiņa ir sadalīta divās daļās. Turklāt abas puses atrodas gana nost viena no otras. Pa vidu, caurumā kas tur ir izveidojies, tiek likta zemāk auklas kasete. Līdz ar ko tiek samazināts spoles augstums, šajā gadījumā tas ir 40 mm. Galvenie zobrati ir no dūralumīnija, īpaši izturīgi. Ir izmantoti hibrīd gultņi, kuriem apvalks ir no metāla, bet lodītes keramiskās. Abu apzīmē šos gultņus Super Ceramic HPCR-BB, turklāt tie ir apstrādi ar speciālu pārklājumu, lai atgrūstu sālsūdeni un neveidotu oksidēšanos. Kopumā spolei ir 9 gultņi, un šie speciālie Salt Shield gultņi ir izmantoti pinjonam. Tālmešanas sistēma saucas Zero Brake system. Līdzīgi kā Magtrax III tai ir kopā 10 magnēti, kur puse ir 3 mm un puse 1.5 mm bieza. Abu WEB lapā ir vesela pamācība, kā šos magnētus var kombinēt savā starpā, lai iegūtu maksimāli labu rezultātu. Šeit galvenā doma ir maksimāli universāla sistēma. Sānu vākā esošam regulatoram ir atzīmes, kur var izvēlēties standarta metienu vai pičinga tehniku. Pičings ir svarīgs metiena tehnikas veids basu copei. Tas prasa gan iemaņas no paša copmaņa, gan arī zināmas prasības pret multa bremzēm. Šajā gadījumā šim procesam būtu jābūt vienkāršam. Tiesa pati bremžu sistēma neatšķiras no līdzīgām citos modeļos. Auklas kasete ir ar 33 mm diametru, veidota no viegla dūralumīnija, ar Abu multiem raksturīgo induktoru. Kasetei ir centrālā ass no alumīnija, turklāt tā ir īsa. Otra auklas kasete nāk līdzi komplektā, un ir dziļāka. Darba bremzes ir Carbon Matrix drag, ar speciālajiem diskiem un tarkšķi. Darba bremžu zvaigzne ir no oglekļa Dura Carbon, lai samazinātu svaru. Multa rokturis arī ir atvieglots, no oglekļa, 90 mm garš. Knobi ir ar speciālu, mīkstu pārklājumu. Multam ir arī speciālais turētājs mānekļiem, kurš atrodas sānu vākā, un ir ērti izņemams. Spole tiek piedāvāta ar klasisko, priekš Abu, 8.0:1 pārnesumu. Cena ir 45400 Jenas jeb 360 Eiro.

Kāpēc esmu apskatījies tieši jaunos, arī cenu ziņā ne tos lētākos modeļus? Galvenokārt, jo pēc jaunumiem, tehnoloģiskām inovācijām var spriest cik ļoti zīmols iegulda attīstībā, kāds ir nākotnes redzējums. Šeit var labi redzēs, ka JDM tirgū Abu ir labi pārstāvēts, un nekur viņi netaisās pazust. Spoles ir aktuālas, tiek piedāvātas varbūt ne tās inovatīvākās tehnoloģijas, bet viņas noteikti ir līmenī ar pārējo divu, lielo zīmolu piedāvājumu. Abu Garcia JDM tirgū piedāvā daudz vairāk, un dažādākus multus, bezinercenes. Tāpat nekur nav palicis pārējais inventārs, kurš arī tiek aktīvi tirgots. Jā, varbūt Eiropa ir nedaudz konservatīvāka. Cik esmu pētījis arī Amerikas tirgū nonāk jauni modeļi, ar jaunām tehniskām iestrādēm, kuras jau ir testētas JDM. Noslēgums varētu būt šāds – ja apsveriet multa iegādi, noteikti ir vērts apskatīties ar Abu Garcia piedāvājumu!

@Mārtiņš_Babrs

 
 
Novērtē rakstu:
  • Vērtējums ir 5 no 5
(3 balsis) - lai vērtētu, nepieciešams reģistrēties
[0] Komentāri
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager