Uzskricelēšu arī savu artavu par tiem enkuriem,nepretendējot uz taisnību.:)
Ar fāteri laiva stāvēja mazajā Baltezerā,pēc tam Lielajā.Tur pietika ar jebkādu pasmagāku dzelzs gabalu,kuru pārlaida pār bortu.80mitajos ,kad līcis bija pilns ar mencām, kompānijā no VEFa dāčām braucām,gājām ( kā kuram tīk):) ar lielu,koka zvejnieku laivu.Viens kārtīgs enkurs garā striķī,kurš piesiets laivas priekšgalā,tā lai laiva pa viļņiem brīvi šūpotos,bet lai to nepavilktu zem viļņa ( tāpēc striķim jābūt daudz garākam par dziļumu).Nekad divi enkuri...nekad!Tagad par Babi.Bija laiva bez greidinga.:)Pieturējos pie enkura siešanas laivas priekšgalā,garā striķī.Kad jāvelk enkurs ārā,tad sanāk šaize...pašam jāliecas pāri laivas priekšgalam un jātaustās pēc striķa.Ir bijis,ka lielākā vējā laivā iesmeļas ūdens.Siešana pie-ap beņķi...besī ārā :).Enkura cilāšana pār bortu...besī ārā.:)Ņēmu talkā atmiņas par laikiem,kad biju jahtas komandā.Jahtām priekšgalā ( forā ) ir grozs,kuru tad arī ņēmu par piemēru,lai savai laivai priekšgalā uztaisītu ko līdzīgu.Sanāca kā ne vienam :),jo viss ot baldi.:)Ņeržas apaļdzelzi ( 8mm ) salocīju,pielocīju,sagriezu vītnes,sametināju un ar trīs atbalsta punktiem pie laivas klāt.Groza spicē rullītis ,pa kuru tiek vilkts striķis,kura galā visparastākais krustveida enkurs.Striķis 10m.garumā.Atiet zuzīt.:)Uzvelc enkuru līdz grozam...striķi uzmet uz knehtu,kurš uz borta un nekāda čakara.Knehtus ar likumu vajadzētu visām izīrējamām laivām.:)
14.oktobris 2025, 20:20 |
links