Cilvēki ir ļoti dažādi, vieni vēlas lai ar tiem aktīvi komunicē, citi nevēlas, ar visdažādākām gradācijām pa vidu. Jārespektē katra īpanības. Mums pārdevējam puslīdz standarta procedūru instrukcija ir tāda. Pirmkārt, sasveicināties, tā ir elementāra pieklājība. Otrkārt pajautāt kaut ko apmēram tādu "Jums kaut ko palīdzēt? Vēlaties ko konkrētu atrast?" Ja atbilde noliedzoša, tipa vēlos pats apskatīties kas ir vtml. , tad pateikt "Jā protams. Ja rodas kādi jautājumi vai nevarat ko atrast, tad droši jautājiet". Tad likt cilvēku mierā, varbūt vienīgi, ja sāk pastiprināti pētīt lietas, kur parasti tomēr ir nepieciešama konsultācija (spiningi, spoles, dažreiz auklas), tad pēc kāda brīža var vēlreiz uzdot jautājumu vai nevajag ko pastāstīt parādīt. Mazo veikalu priekšrocība jau kā reizi ir tas, ka normālajos parasti strāda patiešām kompetenti pārdevēji konsultanti, kas spējīgi sakarīgi kaut ko paskaidrot (protams tāpat ne visu, visu zināt nevar neviens), nevis tikai kasieri, kā pašapkalošanās tipa veikalos, kas tikai apstrādā klienta paša grozā savākto preci, bet konsultēt nav viņu uzdevums.
21.februāris 2020, 10:25 |
links