Ledus urbji

Heinola un krievu nazis
1.februāris 2022, 15:27 | links
 
Vēlos bišķi sakārtot šo kaudzi ar infu, manis rakstīto. Jo izlasot tā arī netop skaidrs, drīkst laidināt vai nē un kā.
Sanāca šodien salīdzināt Krievu ledus urbja nažus (ķīniešu nažus neatradu) ar Somu heinola galvu.
Zinām, ka heinola ir stipri cimperlīga, iemauc smiltīs, siekstā vai ledū iesalušos smilšu graudos un urbis vairs neurbj. Un tam ir pamats. Heinola ir nedaudz cietāka par Džiugas sieru :) tērauda cietība pēc rokvela ir HRC 29. Lētākie krievu naži pa piečuku cietībā ir HRC 64 . Piemēram, štances 1000 T presei tiek rūdītas HRC 58-62.
Ja ledus urbja naži ātri ,,sēžās,, un Jums gribas pačakarēties tieši ar šiem, nevis , nopirkt jaunus asmeņus vai ,,galvu,,
Sākumā jākonstatē, kas ar viņiem ne tā.
Kā var pārbaudīt aptuveno tērauda cietību garāžas apstākļos.
Pašmirģelējam naža aizmuguri.
Ja skaņa zema, dzirkstele liela, to daudz un tā ir dzelten-oranža. Tas nozīmē, ka metāls ir mīksts
Ja skaņa augstāka, dzirkstele smalkāka, to ir mazāk un tā ir dzeltenīga
Tas liecina par normālu tērauda cietību.
Ja skaņa augsta, dzirkstele smalka, to ir maz un tās krāsa ir praktiski balta. Tad tērauds ir pārrūdīts.
Tālāk viss ir vienkārši, rūdām vai atlaidinām.
Par tiem 300 grādiem un atstāšanu mufelī.
Labāk nē, var sanākt zemāka cietība, ka Heinolai. Normalizēt metālu var arī cepeškrāsnī, bet ne krāsotu heinolas galvu.
1.februāris 2022, 15:03 | links
 
Un ir tādi ,,kabatas,, mufeļi, kas atdziest pāris stundās. Es runāju par rūpnieciskajiem.
Sorry par ,,off topic,,
31.janvāris 2022, 22:25 | links
 
Willy [31.01.22]: Masķers nekomentē Tavus apgalvojumus!;)
....bet rokas izlauzīs, ja nošausi greizi!:DDD
Es jau nesaku ,ka Bumam nav taisnība. Es ķīniešu ledus urbja galvu pat rokās neesmu turējis. Un iespējams , lai normalizētu ( ir arī cits metāla normalizēšanas jēdziens) vajag tieši 300grādus un atstāt mufelī. Reizēm tērauds ir tā pārrūdīts, ļoti ciets, bet mega trausls. Tad vajag sildīt līdz 300-350 grādiem un turēt ilgāk, lai nomestu līdz lietojamai konsistencei.
31.janvāris 2022, 22:13 | links
 
Nu man sanāk daundz urbt uz žani ejot. Man hook mazā eholote priekš ziemas palika un tad sanak dubultā āliņģus urbt,viens priekš devēja otrajā makšķerēju.ja parasti izurb 50.gab tad man sanāk 100.gab
31.janvāris 2022, 21:57 | links
 
IMIS777 [31.01.22]: Tagad paņēmu Metabo ar 10ah aķi tad redzēs kā būs
Ar to jau nedēļu var urbt. Es savu 5,5 Ah pat līdz pusei vēl neesmu nosēdinājis vienā copes dienā, tādēļ otru līdzi vairs nevedu. Ledus plāns, naži asi, slodze nekāda.
31.janvāris 2022, 21:43 | links
 
Tagad paņēmu Metabo ar 10ah aķi tad redzēs kā būs
31.janvāris 2022, 21:34 | links
 
egilss [31.01.22]: Urbjmašīnai manuprāt lielākais mīnuss tomēr slikti laika apstākļi ar nokrišņiem un pamatīgs sals. Ja vien nav pa dienu jāurbj daudz caurumu 30cm+ ledū, tad urbjmašīnu nemaz nevajag. Labam, asam borim ir jāiet iekšā bez spiešanas ledū. Pagājušajo nedēļu izmēģināju pilnīgi jaunu Tonar bori un atmetu domu uz kādu laiku par pa pulksteņrādītāja virzienā urbjoša bora iegādi. Tepat feisbukā iepirku mazlietotu NERO , kurš ar pirkstiem griežot bez spēka smuki iet ledū iekšā. Galvenais faktors šajā visā ir cena.
Protams katrs pērk jau atbilstoši savam maka biezumam vai arī tomēr ja ir liels pašlepnums, bet maciņš tāpat plāns, tad tik un tā vajadzēs to elektrisko mašīnu un šneku lai profesionālāks piegājiens uz to copi. Ne asakas

buslis, 31.janvāris 2022, 15:09

Man ir Tonars, kreisais virziens. Nopirku pārejas un eksperimentam Ksenukai lēto triecienurbmašīnu NEWTALL pa 60 eur ar maināmu griešanās virzienu. Baterija 20V 4 AH.
Vakar pamēģināju jo domāju nekas nesanāks. Ledus ap 20 cm. Izurbu eksperimentā ap 50 caurumu. Nekādas izmaiņas. Nedrīkst spiest un brīžiem jāatslogo, jo griezes moments max ir 60 N.m., bet Tonars no pašsvara skrien ledū kā sviestā.
Gadījumā, ja urbis apstātos, vajag kabatā divas 10 atslēdziņas un līdzi līkais gals. 3.min un urb ar roku.
Netaisos pirkt urbmašīnu par 300+, kas pagājušajā Peipī kolēģim nosprāga copes vidū, un tāpat urbām ar roku.
Katram savs.
Es biju nopircis tieši šo NEWTALL un uzliku uz 150mm tonāra.Otrajā copes dienā pusē NEWTALL izbeidzās uz visiem laikiem un garantijā atgrieza naudu. Secināju kartējo reizi ja nav naudas uzreiz normālai skrūvjmašīnai tad labāk urbt ar rokām,nekā pusē dienas braukt mājās
31.janvāris 2022, 21:31 | links
 
RaimisD [31.01.22]: bums [17:54]: Tiem ir jāveic metāla stabilizāciju mufeli uzdzen uz 300 grādiem un izslēdz ārā Laujot nažiem atdzist kopā ar krāsniAr ķīniešu metāla termiskajām apstrādēm varētu rasties problēmas. Tas ,ka tas nav normāls H12 tas toč. Sakausēta visāda draza un drīzākais pat nav atkārtoti asināms, jo ciets ir tikai naža ārējais slānis , cementējums.Pat pilnvērtīgs tērauds 300 g un atstājot mufelī, savā cietībā nometīs būtiski, atlaidināsies. Tēraudu ,kam pēc rūdīšanas ir sanākusi vajadzīgā cietība parasti iemet mufelī uz 180-200 grādiem, izsilda ar aprēķinu 80sec milimetrs un atdzesē gaisā.
Masķers nekomentē Tavus apgalvojumus!;)
....bet rokas izlauzīs, ja nošausi greizi!:DDD
31.janvāris 2022, 21:31 | links
 
80 sec milimetrs tas ir sagatavei. Ar nažiem, kur metāls aiziet uz 0 ir citi aprēķini.
31.janvāris 2022, 19:43 | links
 
bums [31.01.22]: Tiem ir jāveic metāla stabilizāciju mufeli uzdzen uz 300 grādiem un izslēdz ārā Laujot nažiem atdzist kopā ar krāsni
Ar ķīniešu metāla termiskajām apstrādēm varētu rasties problēmas. Tas ,ka tas nav normāls H12 tas toč. Sakausēta visāda draza un drīzākais pat nav atkārtoti asināms, jo ciets ir tikai naža ārējais slānis , cementējums.Pat pilnvērtīgs tērauds 300 g un atstājot mufelī, savā cietībā nometīs būtiski, atlaidināsies. Tēraudu ,kam pēc rūdīšanas ir sanākusi vajadzīgā cietība parasti iemet mufelī uz 180-200 grādiem, izsilda ar aprēķinu 80sec milimetrs un atdzesē gaisā.
31.janvāris 2022, 19:34 | links
 
Tiem ir jāveic metāla stabilizāciju mufeli uzdzen uz 300 grādiem un izslēdz ārā Laujot nažiem atdzist kopā ar krāsni
31.janvāris 2022, 17:54 | links
 
Viņiem ir 2 vainas Leņķi nav korekti un ir par sausu Tas izpaužās kā plaisa nažu stiprinājuma vietā starp uzrbumiem Viņus vajag nedaudz atlaidināt bet bez vajadzīgās uzpariktes to mājas apstākļos neizdarīsiet
31.janvāris 2022, 17:51 | links
 
Kam interese Jelgava veikala Jusu sportiskais stils ir uz vietas Heinola HLB5-130 originali nazi. Cena 25e.

Tomas, 31.janvāris 2022, 17:41

Tie ir ķinizeri Iesaku pielikt klāt 7 eur un pasūtīt Moras orģinālos
31.janvāris 2022, 17:48 | links
 
Kam interese Jelgava veikala Jusu sportiskais stils ir uz vietas Heinola HLB5-130 originali nazi. Cena 25e.
31.janvāris 2022, 17:41 | links
 
Urbjmašīnai manuprāt lielākais mīnuss tomēr slikti laika apstākļi ar nokrišņiem un pamatīgs sals. Ja vien nav pa dienu jāurbj daudz caurumu 30cm+ ledū, tad urbjmašīnu nemaz nevajag. Labam, asam borim ir jāiet iekšā bez spiešanas ledū. Pagājušajo nedēļu izmēģināju pilnīgi jaunu Tonar bori un atmetu domu uz kādu laiku par pa pulksteņrādītāja virzienā urbjoša bora iegādi. Tepat feisbukā iepirku mazlietotu NERO , kurš ar pirkstiem griežot bez spēka smuki iet ledū iekšā. Galvenais faktors šajā visā ir cena.
Protams katrs pērk jau atbilstoši savam maka biezumam vai arī tomēr ja ir liels pašlepnums, bet maciņš tāpat plāns, tad tik un tā vajadzēs to elektrisko mašīnu un šneku lai profesionālāks piegājiens uz to copi. Ne asakas

buslis, 31.janvāris 2022, 15:09

Man ir Tonars, kreisais virziens. Nopirku pārejas un eksperimentam Ksenukai lēto triecienurbmašīnu NEWTALL pa 60 eur ar maināmu griešanās virzienu. Baterija 20V 4 AH.
Vakar pamēģināju jo domāju nekas nesanāks. Ledus ap 20 cm. Izurbu eksperimentā ap 50 caurumu. Nekādas izmaiņas. Nedrīkst spiest un brīžiem jāatslogo, jo griezes moments max ir 60 N.m., bet Tonars no pašsvara skrien ledū kā sviestā.
Gadījumā, ja urbis apstātos, vajag kabatā divas 10 atslēdziņas un līdzi līkais gals. 3.min un urb ar roku.
Netaisos pirkt urbmašīnu par 300+, kas pagājušajā Peipī kolēģim nosprāga copes vidū, un tāpat urbām ar roku.
Katram savs.

egilss, 31.janvāris 2022, 17:28


Jā, un rezerves baterija 25EUR
31.janvāris 2022, 17:31 | links
 
Urbjmašīnai manuprāt lielākais mīnuss tomēr slikti laika apstākļi ar nokrišņiem un pamatīgs sals. Ja vien nav pa dienu jāurbj daudz caurumu 30cm+ ledū, tad urbjmašīnu nemaz nevajag. Labam, asam borim ir jāiet iekšā bez spiešanas ledū. Pagājušajo nedēļu izmēģināju pilnīgi jaunu Tonar bori un atmetu domu uz kādu laiku par pa pulksteņrādītāja virzienā urbjoša bora iegādi. Tepat feisbukā iepirku mazlietotu NERO , kurš ar pirkstiem griežot bez spēka smuki iet ledū iekšā. Galvenais faktors šajā visā ir cena.
Protams katrs pērk jau atbilstoši savam maka biezumam vai arī tomēr ja ir liels pašlepnums, bet maciņš tāpat plāns, tad tik un tā vajadzēs to elektrisko mašīnu un šneku lai profesionālāks piegājiens uz to copi. Ne asakas

buslis, 31.janvāris 2022, 15:09


Man ir Tonars, kreisais virziens. Nopirku pārejas un eksperimentam Ksenukai lēto triecienurbmašīnu NEWTALL pa 60 eur ar maināmu griešanās virzienu. Baterija 20V 4 AH.
Vakar pamēģināju jo domāju nekas nesanāks. Ledus ap 20 cm. Izurbu eksperimentā ap 50 caurumu. Nekādas izmaiņas. Nedrīkst spiest un brīžiem jāatslogo, jo griezes moments max ir 60 N.m., bet Tonars no pašsvara skrien ledū kā sviestā.
Gadījumā, ja urbis apstātos, vajag kabatā divas 10 atslēdziņas un līdzi līkais gals. 3.min un urb ar roku.
Netaisos pirkt urbmašīnu par 300+, kas pagājušajā Peipī kolēģim nosprāga copes vidū, un tāpat urbām ar roku.
Katram savs.
31.janvāris 2022, 17:28 | links
 
Urbjmašīnai manuprāt lielākais mīnuss tomēr slikti laika apstākļi ar nokrišņiem un pamatīgs sals. Ja vien nav pa dienu jāurbj daudz caurumu 30cm+ ledū, tad urbjmašīnu nemaz nevajag. Labam, asam borim ir jāiet iekšā bez spiešanas ledū. Pagājušajo nedēļu izmēģināju pilnīgi jaunu Tonar bori un atmetu domu uz kādu laiku par pa pulksteņrādītāja virzienā urbjoša bora iegādi. Tepat feisbukā iepirku mazlietotu NERO , kurš ar pirkstiem griežot bez spēka smuki iet ledū iekšā. Galvenais faktors šajā visā ir cena.
Protams katrs pērk jau atbilstoši savam maka biezumam vai arī tomēr ja ir liels pašlepnums, bet maciņš tāpat plāns, tad tik un tā vajadzēs to elektrisko mašīnu un šneku lai profesionālāks piegājiens uz to copi. Ne asakas
31.janvāris 2022, 15:09 | links
 
15 gadus lietoju Moru ice pro 110. Sagribējās svaigu 130. Mora cena iekš LV, opā, 140-150 EUR. Noskopojos - paņēmu Tonaru pa 42 EUR. :) Domāju, ka būs divreiz grūtāk, lēnāk urbt, bet nekā tāda nav. Urbšana mazliet subjektīvi grūtāka/neērtāka, bet šķiet mazliet pat ātrāka.
31.janvāris 2022, 11:46 | links
 
Žēl, ka rapala (vēlāk laikam heinola) vairs neražo, man 115 rapala jau kādus 15 gadus vismaz iet, pa šo laiku tikai 3-4 reizes asināta galva (neliekas kaprīza), ar šo urbi pilnīgi nav skaidrs kā Latvijas apstākļos varētu domāt par urbmašīnu- nekādu problēmu tempā saurbt cik vajadzīgs.
31.janvāris 2022, 11:01 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager