Laivas un to motori

labi - bušene izklausās cerīgi.
vēl bišķi par glabāšanu - man laivas glabāšanas vieta paredzēta neapkurināms šķūnis laukos, varu viņu gan maisā kādā kaktā glabāt, gan arī piepūstu pie griestiem uzvilkt vai arī bēniņos piepūstu nomest. kā labāk? jo žurkas gadās, ka ielien gan un tieši rudenī...
31.marts 2011, 16:09 | links
 
Nu bushenei starp 3,00 un 3,30 ir liela starpīb,kaut vai borta lielums.Trīniecei tomēr šaurais cīsiņš a 3,30 40.cm borts.Svara starpība maza,no jumta reliņiem noceļama un uzliekama arī vienam diezgan vienkārši,ja piešaujas.Uzplēst,tas ir no sērijas,s durnoj galavi možno i h slamaķ,tas ir jāmāk.Vienīgais mīnuss ja nav kur glabāt,a tā 10.minūtes un tu esi ūdenī,ar visu motora uzlikšanu un pričendāļu sakrāmēšanu,piemēram pēcpusdienas velce vai kvoks!
31.marts 2011, 15:33 | links
 
Man ir Bush 3m kaiman laiva, ko vadāju uz pikapa jumta ar muti uz leju, otrādi vedot manuprāt ir baigā pretestība. Kad taisijos iegādāties laivu biju aizbraucis uz Jelgavu kur tirgo Lota laivas, bija iespēja viņas patestēt Lielupē.Es paliku pie Bush laivas izvēles lai arī cena bija daudz augstāka. Manuprāt Bushenei ir pāris plusi, kas man likās svarīgi, tā ir klusa, tā ir dauzdreiz drošāka un galvenais ja rodas vajadzība, tad to var arī izjaukt un ielikt jebkurā mašīnā.
31.marts 2011, 15:19 | links
 
Pūšļa + ieliekamā grīda mīnusi:

Jāskatās, kur stumies krastā. Ja akmeņains krasts vai arī kāds asums, var uztaisīt caurumus - gumija atduras pret cieto grīdu un viss mestardarbs (ja trāpa vietā, kur grīdas gumija ir vistuvāk ieliekamajai grīdai). Ja pret kādu asumu atsitas ar joni, tad var arī uztaisīt interesanta veida caurumus :D Īpaši jau velkot laivu ārā no ūdens (ja ir tranča riteņi, problēma atkrīt, lai gan izdarīt var visu ko :)))

Vēl viens mīnuss - piepūšamais ķīlis pret vilni "sit" laivas purnu uz augšu (stipri vien jūtamāk kā "cietās" laivas). Pie maza motora nav jūtams, bet pie 10-15 zirgiem - priekšā sēdošajam sanāk laba dibena masāža.

Glabāšanana - ziemā stiklašķiedru vari glabāt pēc sirds patikas, gumijas laivu - ja aukstumā stāv (mīnus kaut kādos tur grādos), nedrīkst kustināt - var salūzt materiāls. Vēlams - virs pasē norādītās minimālās temperatūras. Vasarā - jāskatas, lai žurķi nesagrauž, PVC laivas šīm dikti ejot pie sirds.

Ar mazu motoru būs mazāks ātrums (salīdzinot pret cita tipa laivām), tā kā laiva vairāk "pielīp" ūdenim.

PVC tomēr jāsargā no asumiem - nemaz nav tik dikti jācenšas, lai pārdurtu viņu, meistari atrodas vienmēr :D :))

Tas viss, kas ātri ieskrēja prātā.
31.marts 2011, 14:41 | links
 
Salīdzinot pūšamo un cieto laivu es domāju apmēram tā:
Vidēja izmēra cietās laivas plusi - drošāka uz "ievainojumiem", vieglāk ceļama un nesama, parocīgāks borts makšķerēšanai, nav tik liela buras efekta, laba slīdamība uz airiem, lietojama arī bez dzinēja
Vidēja izmēra cietās laivas mīnusi - parasti nestabilas, skaļa, nevar pielikt normālu dzinēju, maza celtspēja, neslīkstošajām maz vietas, pārvadāšana vienīgi ar piekabi
Pūšamās (cietā grīda) laivas plusi - stabila!!!, liela celtspēja, "klusa", iespēja pielikt normālu dzinēju, var izmantot arī lielākā vilnī, var pārvadāt kā uz piekabes tā arī izjauktā veidā
Pūšamās (cietā grīda) laivas mīnusi - jābūt uzmanīgākam ekspluatācijā, neparocīgāks borts makšķerēšanai, lielāks buras efekts, sliktāka vadāmība ar airiem, praktiski nelietojama bez dzinēja
31.marts 2011, 14:32 | links
 
Nav pieredzes ar mīkstajām grīdām, izņemot vecās krievu gumijnieces. Tādas grīdas lielākais mīnuss visdrīzāk ir - nevar operēt stāvot kājās. Vispār jau bez tā var iztikt - arī cietajā gandrīz visu daru sēžot. Ķīļa trūkumu izjutīs, ja lietos motoru(jebkuru).
Vest uz jumta vai saliktu - gaumes lieta. Visas šīs laivas paredzētas ātrai(nosacīti) salikšanai, tādēļ grūtības rodas tikai pirmajā reizē, kad piešaujas - nav problēmu. Te jau rakstīju - salikt viegli, kamēr silts, rudenī tas sāk piegriezties, tādēļ saudzēdams nagus sāku 3m. Bušeni vadāt uz jumta - ļoti ērti, ja ir kur glabāt. Nepiekrītu ieteikumam likt ar muti uz augšu - ātri braucot, gaisa plūsmā laivai ir tendence celties ārā. Ja ved ar muti uz leju, gaiss spiež pie auto, turas drošāk. Arī ķīlim gaiss tad nav jāizlaiž, tā esmu vedis arī lielo 4.2 Hondu. Uz sedana grūti, bet uz jebkura pikapa nav problēmu - bagāžnieka stieņus tak var pielikt visiem. Jāatsien priekša kaut kur zem bampera, ja sedans, tad pakaļa ar.
31.marts 2011, 14:22 | links
 
bet, ja nopietni arī labprāt uzklausītu argumentētus ieteikumus pro un contra par "cietajām" laivām, esmu uzlicis aci Lota 2M un "mīkstajām" - kaukādai 3.3m Bušenei. Ir 3.5hp motors. Ir auto ar jumta reliņiem, piekabes nav. Līdzbraucēji parasti ir, bet reizēm nav...
Ir nācies makšķerēt gan no viena, gan otra tipa laivām, kā arī no parastā pūšļa un arī no nopietna kutera, bet tos nepiedāvāt!
31.marts 2011, 13:43 | links
 
jā ir - dubults dibens, ja sadur uzreiz nepaliek kājas slapjas... :))
31.marts 2011, 13:36 | links
 
vismaz kaut kaadam labumam no vinjas ir jaabuut...
31.marts 2011, 13:31 | links
 
DWF - augstspiediena, piepūšamā grīda. Stabilāka nekā piepūšamais variants, bet vienalga stabilitātes ziņā patālu līdz cietajai grīdai. Un jā - tā kā materiāls, no kura šī tipa grīdu veido ir padārgs, līdz ar to ievērojami sadārdzinās visas laivas cena.

Un svara ziņā ir nedaudz vairāk kā 4 kg, konkrēti 330 - ap 10 kg, 360 - ap 15 kg, 300 - 13 kg (no bush mājas lapas).

Par dēlīšu grīdu - tas skaitās upes variants, lai uzbraucot uz kādu akmeni, netiek noplēsta visa apakša. Ķīļa nav, kas ir milzīgs mīnuss. Stabilitāte labāka nekā piepūšamajai, bet vienalga nav kā cietajai grīdai.
31.marts 2011, 13:23 | links
 
Laivai ar piepūšamo grīdu busham,starpība svarā ar cieto klāju ir ļoti maza.Piemēram 330 modelim ja nemaldos tikai 4.kg,un protams izturība.Kas attiecās uz redeļu grīdu,tad nevienai redeļniecei nav ķīļa un tas jau ir mīnuss ar lielo burtu!
31.marts 2011, 12:50 | links
 
kaut kur lasiiju, ka sadaardzina laivas cenu par 20-30%
31.marts 2011, 12:49 | links
 
A kas ir tas piepūšamais DWF ? Un cik liela atšķirība starp tām redelēm un pilno cieto grīdu.
31.marts 2011, 12:41 | links
 
Pakārtot auto laivai? agri vai vēlu nāksies :) Nevar teikt ka tieši laivai, bet kopējām vajadzībām. Nu nevar piemēram Ford Ka iemest laivu, motoru, štrumentus un kompanjonu, vai kaut vai sievu aizvest līdzi pasauļoties krastā :)
31.marts 2011, 12:38 | links
 
...katrai reālai situācijai ir savi plusi un mīnusi. Tikai savelkot un saskaitot šos plusus un mīnusus var nonākt pie secinājumiem.
Priekš tam ir forumi, kuros cilvēki dalās, ar to, ko katrs zin
31.marts 2011, 12:34 | links
 
Uzglabāšana nav problēma, bet reliņu neesamība outo ir problēma. Un pie tam sedans. Tapēc arī skatos uz tādu aks ir vieglāka un kompaktāka salocīta. Pakārtot auto laivai ? Laikam nē paldies. Par motoriem domās kad (ja) būs konkrēta laiva.
31.marts 2011, 12:24 | links
 
Laiva, par kuru runāju, nav mana, bet manam čomam. Ražotāju neatceros, bet ir tāda diezgan paliela, 4 pieaugušie + 1 sīkais, ja pareizi atceros. Ar cieto grīdu laikam no 5 daļām. Parasti pa diviem ceļam uz minivena jumta reliņiem. Tā nav problēma, kaut paši sen vairs neesam tikko kā no iepakojuma iztīti. :-) Vienīgi gaiss no ķīļa jāizlaiž, lai nešūpojas. Nu, un vēl vajag kādu šķūnīti vai garāžu, kur laivu nolikt.
Ir elektromotors, bet gribam pirk benzīna motoru. Cik jaudīgu ieteiksiet, lai var gan normāli lēnām pavelcēt, gan uz tālāku līkumu aizbraukt?
31.marts 2011, 12:06 | links
 
mans viedoklis, no sava redzes lenķa:

pirms nodarboties ar tādu rekreatīvās atpūtas veidu, kā makšķerēšanu no laivas, pirms tās iegādes vajadzētu padomāt, kā ar ko un kur viņu transportēt? Kur to uzglabāt, kādas problēmas sagādā tās lietošana un ekspluatācija? Tad, izejot no apsvērumiem, izdarīt pirkumu. Daudzi dara tā- no sākuma noskata laivu un vēlāk tikai domā, kā atrisināt problēmu saistībā ar ekspluatāciju.
Manā uzskatā, daudzi laivotgribētāji, labprāt brauktu vieni, ja nebūtu problēmas ar laivas aiztransportēšanu līdz ūdenstilpei. Šeit lieliski noder laivas transportējamie ratiņi, kurus var uztaisīt pats no pneimoriteņiem, nopērkamus celtniecības lielveikalā. Visizplatītākais veids Latvijā ir divvietīgā piepūšamā laiva ar garumu ~3M. To ērti ir pārvadāt uz jumta reliņiem, vieglajam automobīlim, pārliekot šķērsām spraišļus un nostiprinot ar savelkamām jostām. Kārtīgam makšķerniekam taču ir tāds auto :).
Laivu/ar cieto grīdu/ novieto ar "muti" uz augšu, pretēji populāram pārvadāšanas veidam. Pēc laivošanas, novieto garāžā piepumpētu neizjauktā veidā un tā vienmēr ir "kaujas" gatavībā. Ceru, ka mans padoms kādam noderīgs būs un nosēdīsies kādā vietā
31.marts 2011, 12:01 | links
 
Laivai ar cieto grīdu 330,vai 300 svara ziņā nekāda atšķirība,za to salīdzinot ar plastmasnieci krietni stabilāka.Uzliec autiņam reliņus uz jumta,divas štropes un brauc kur gribi.Ja neesi galīgs rahīts tad laivas ilaišana ūdenī nesagādā nekādas problēmas.Par motoriem,yamaha un nekā cita,cik zirgu tas jau atkarīgs kā,un cik tālu brauc,ja tikai pukšķini pa ūdenstilpni tad 2,5 ja gribi kautcik ar pārbraucieniem un divatā tad sākot no 8hp.
31.marts 2011, 11:40 | links
 
Kāda vaina 2.85 ar cieto grīdu? vai tad nav nesama? izjauktā veidā divas somas - nes uz kuru stāvu gribi. Piepūstu un saliktu ar var uz pleca stibīt, bet man un cik zinu kopuma ļoti daudziem sāpošas muguras neļauj :), pieliec riteņus pie tranča un piekrautu ar mantām kā tačku ieripini ūdenī :)
31.marts 2011, 11:27 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager