Laivas un to motori

Krievijas entuziasti tam Progressam ne to vien piegriež un nogriež.






4.oktobris 2012, 11:01 | links
 
Ir kāds mēģinājis Progresam to priekšas bagāžas nodalījumu paplašināt, izgriežot to starpsienu uz to tukšo priekšgalu?
4.oktobris 2012, 10:42 | links
 
veliks un Dadziic...

diskusija jau iesākās pavisam par citu budžeta klasi... Neviens jau nenoliedz, ka ir daudz piemērotākas un komfortablākas laivas par vecajiem krievu lūžņiem...Linder, Buster, HR boats, JAV, da kaut Blesser ASTRA ... jebkurš modernāks ražojums...
Tikai tas viss maksā kaut kur 2-5 štuku intervālā.
Savukārt krievu alumīnija variants ar ļoti krutu "tjūningu" izmaksās kopumā zem štukas... Nav modernajiem ražotājiem adekvāta piedāvājuma šādā budžeta klasē...


lacuks007...

Nu es gan nemaz neesmu tik lielā sajūsmā par "klasiskajām" basenēm... Tās, protams, ir projektētas tieši copei un pārdomātas, tomēr orientētas uz specifiskiem US apstākļiem, a tur viņi vairumā copē purva ezeros... Attiecīgi mūsu vēja/viļņu apstākļiem borti ir pazemi, diezgan stipra "zvalstība"...
4.oktobris 2012, 10:04 | links
 
Laachuk, audzini raksturu un nekāp tādās laivās! :D
4.oktobris 2012, 08:01 | links
 
kā jau runājām- texas ir laba laiva un 3 var komfortabli copēt! kā arī ar 50zs smuki iet :) bet kad pabraukāju at nitroz7- vot tas ir kkas! copmaņa sapnis! bet nu amīši jau ir amīši!
4.oktobris 2012, 07:42 | links
 
Mans stāsts ir ļoti līdzīgs Velika stāstam.
Es tikai pagaidām neesmu sācis kvokot. Pārsvarā spiningojam 2-atā no laivas. Arī visādi izsvēru un apsvēru padomijas alumīnija izstrādājumus, jo laicīgos (tipa Linder vai Buster) pagaidām atļauties nevaru.
Mani uzrunāja teicams piedāvājums- stiklaplasta trimarāntipa divkorpusu motorlaiva TEXAS 430.
Ne pārāk gara, vietas pietiks arī 3-ajam, ja daudz neplātīsies, taču diezgan ietilpiga, ir kastes mantām, neliela stūres konsole ar vējstiklu. Purnā ir vnk fantastisks laukums kur stāvēt un tvičot vai džerkot.
Un ar 50 zs motorīti kādu izklaidi uz ūdens arī varēs uztaisīt.
4.oktobris 2012, 07:39 | links
 
Atļaušos drusku iespraukties sarunā, jo gluži līdzīga problēma ar laivas (cietās) izvēli.
Protams startā arī apcilāju lētos aluminija variantus bet kautkā mani tas nepārliecināja, jo pie visām vajadzīgām ērtībām drusku gribētos vēl kaut kādu atbilstošu garantiju, dizainu tam visam un viena svarīga vajadzība ir, lai tā uz ūdens būtu klusa. Varbūt esmu pārāk praktisks bet nevaru ciest nepārdomātas lietas un tukšas neizmantojamas vietas, piemēram laivā, kurā tā jau jājūtas pietiekoši ierobežotam, kam vēl visu laiku vizināt līdzi tukšu, 1,5 metrīgu purnu bet ja arī tur kautko ieliksi, tad pamēģini to braucot vai copējot izčakarēt no turienes ārā.
Es vēl ņemu regulāri līdzi uz copi kādu no saviem puikām, tad vēl drošība prasa zināmu atbildību, jo arī ir bijuši ne tie patīkamākie mirkļi, kad braucot uz telts vietu, pa ceļam uznāk riktīgs pūtiens un ar pamatīgu lietu.
Par tjūningošanu es pilnīgi piekrītu, tas nav jāuztver kā kaprīze bet gan kā normāla vajadzība, kur tu savām darbībām pielāgo savu (šajā gadijumā copes ) instrumentu.Un par to diemžēl ļoti retais laivu ražotājs ir aizdomājies.
Bieži gadās tā, ka aizbraucot uz copi un izvērtējot blakus apstākļus, mainās domas par ,,mērķa,, zivi un līdz ar to arī jāizvēlas pilnīgi cits copes aprīkojums, tādēļ ir labi, ja pa rokai var atrast visu nepieciešamo. Līdz ar to man viena no prioritātēm ir tāda, lai lavā varētu izvietot 2 špinīšus, 2 velces kātus un 2 samu kātus, jo vasarā tie man ir Nr 1. + vēl attiecīgi virkne nepieciešamo loriņu, vobleru kaste, kvoku kaste,degvielas kanna, aķis (lielais), jo izmantoju arī elektro motoru vienlaicīgi ar benzīnnieku, paikas zivīm un pašiem + vēl lietus mēteļi u.t.t....tam visam vajag vietu un tādu, lai netraucē copēt un pārbraucienos lai nepārkrīt pār bortu vai neaizpūš ar vēju.
Karoče, lai pilnvērtīgi izmantotu copes laiku, gribi vai nē bet pusi laivas aizņem loriņi. Un vēl jāatrod vieta tajā pašam un vienam, citreiz pat diviem līdzbraucējiem.
Tādēļ patreiz es savā izvēlē esmu apstājies pie stikla plasta laivām, kuras taisa tepat Latvijā un piedāvā vienlaicīgi ekskluzīvu iespēju to pilnveidot un pielāgot maksimāli katra individuālajām vajadzībām.(garums, platums, izvietojums +navaroti) Es mēģināšu izmantot šo iespēju. Kā man veiksies, to varēšu pastāstīt pavasarī, jo esmu diezgan cimperlīgs un blakus vajadzību ir ļoti daudz, tā kā darba pietiks visai ziemai.Un visbeidzot, esmu pārāk slinks lai katru reizi tērētu laiku to visu cilāt no mašīnas uz laivu un atpakaļ, tādēļ transportēju laivu ar visiem loriņiem, līdz ar to, tie ir arī attiecīgi jānostiprina (tas pie laivas projektēšanas ) un visbeidzot, to visu vajag (vēlams vienam) dabūt no treilīša ūdenī un pēc tam vēl uzvilkt laivu atpakaļ. Un kā jau šeit tika pieminēts, ne jau no izbetonētām nobrauktuvēm bet gan no reāliem krastiem, kur ūdens līmenis mēdz nokristies samērā neprognozējami bet tas jau ir cits stāsts un arī tam sev esmu atradis risinājumu.
4.oktobris 2012, 01:37 | links
 
nu jā tā jau ir! mums bija vecais labais Audi Q :) bet vieta ar nepeļama .
3.oktobris 2012, 23:58 | links
 
lacuks007...


"Nitro Z7 var reāli viens dabūt uz traļa"...
Izdarīt var visu, it sevišķi, ja piekabe ideāli piemērota
konkrētai laivai... Tomēr iedomājies kā ir smagu "banduru" (man piemēram kuteris uz aci kopā ar motoru un pārējo aprīkojumu sanāk ~ 700-800kg) sānu vējā uz piekabes mānīt... Līdz autiem pa ūdeni, pieminot māti un citus radiniekus :) Nu un arī ja smaga laiva, tad arī ielaišanas/izvilkšanai, it sevišķi stāvās un neertās vietās (par smuku betona slipu neiet runa) ar manu parketa džipeli ir par īsu - riteņi spolē, sajūgs kūp :)
3.oktobris 2012, 23:17 | links
 
Nu pret vēju diez kas nav airēt. Mierīgā laikā nekas.
Janchuk, man 25 hp 2 taktu kādi 5-6 litri stundā ja tā uz pilniem apgriezieniem. Uz velci es joprojām ar veciem labiem airiem :) Tev noteikti būs mazāk.
3.oktobris 2012, 23:09 | links
 
nu zaraza uzblieza! malacis! tur pat daunim skaidrs :) modificēt tas man patīk :) vnk nekad nav bijusi saskarsme ar šiem aizvēstures dinozauriem :)

veči ja Nitro Z7 var reāli viens dabūt uz traļa tad kur problēma ar šitiem?
3.oktobris 2012, 22:22 | links
 
Cik daudz degvielas vajadzetu vienai copes reizei ar 20zs 4 taktu motoru, aktivi braukajot un petot udenstilpni?
3.oktobris 2012, 21:45 | links
 
Cik daudz degvielas vajadzetu vienai copes reizei ar 20zs taktu motoru, aktivi braukajot un petot udenstilpni?
3.oktobris 2012, 21:45 | links
 
JurisAbols...

Airēt, protams, var visu, kaut tankkuģi :)
Ja esi piešāvies un spēka pietiek...
3.oktobris 2012, 19:08 | links
 
Jāpiekrīt Zarazi ka visi vecie krievu laika bordiņi prasās pēc modifikācijas Protam ja ar copi nodarbojas intenzīvi :))
3.oktobris 2012, 18:48 | links
 
ir laiva Orion-6 piepūšamā

ar ko ieziemot/ieziest ?
3.oktobris 2012, 18:40 | links
 
Man ir Progress 4 jau otrajā paaudzē (kopš 1972. gada). Tēvs pārmetināja duļļu vietas, pagarināja airus, un visus šos gadus (40) ir airēts uz zandartiem Usmā 2 km viens gals, tikai pirms 2 mēnešiem iegādājamies motoru. Ja laiva visu laiku vienā vietā un ezers ar lieliem viļņiem, iesaku Progresu. Vējainā laikā sēžot uz enkura, aiz stikla ir labs aizvējš, daudz lietas un ērti visu ko salikt. Gluži kā limuzīnā. Grūti man salīdzināt, jo ar Krimu un Kazanku saskarsme ir bijusi maza.
3.oktobris 2012, 16:14 | links
 
Mēs ar meklējām, beigās paņēmām krim. Laba laiva, ar 25hp 4t divatā max ātrums ir 45km/h. Priekš liepājnieka tieši laikā. Vietas ar ir pietiekami. Pa viļņiem ir tas mīnus kad sitas, bet tas ir tad kad vējš ir lielāks par 6m/s. Pie tā sitiena pierod un nav nemaz tik traki, nav jau tā kad ar āmuru sistu pa apakšu :D Kazanka nepatika jo kā jau teica - gara un šaura,bet vienreiz bija sanācis uz kazankas uzlikt 4hp motoru, un tiešām, gāja ātrāk nekā ar 310yamaha pūsli. Ja skatās krim tad jāpievērš uzmanība laivas karkasa malām vai nav sācis dalīties alumīnijs kniedes vietās, jo ja ir sācis dikti drupt tad to vairs neapstādināsi.
3.oktobris 2012, 10:41 | links
 
p.s. Neviena no šīm laivām nav specializēta copes laiva, tādēl, ja gribi tiešām ļoti ērti copēt, tad nepieciešams "tjūnings"... Tur variantu ir dofiga, kā nu kuram patīk... Griež ārā purnu, modificē stiklu, maina salonu, liek grozāmos sēdeklus utt.
3.oktobris 2012, 10:28 | links
 
lacuks007...

"Kazanka" visvieglākā no minētajām laivām (spēcīgs rumpītis var pavilkt/pārcelt vienatnē) šaura un gara , materiāls kniedēts alumīnijs. Mīnusi - hodā riskanti izdarīt ātrus pagriezienus, var apmesties, šaura. Plusi - ļoti labas gaitas īpašības, labāks ātrums pie mazāka motora, pie tam, manuprāt vienīgā no šīm laivām ko var arī puslīdz normāli paairēt.

"Krim" - īsāka, taču platāka, par ~ 40kg (170kg) smagāka materiāls metināts duralumīnijs AMG5. Plusi - ļoti stabila, normāls salons, ērts tents, iebūvēti putoplasta drošības "spilveni". Mīnusi - liela motortelpa noēd ļoti daudz vietas salonā, dibena uzbūves dēļ ejot pa asu vilni baigi sitas, it kā pastāv iespēja pārsist metinājuma vietas.

"Progress" - vislielāka no minētajām un attiecīgi daudz smagāka - ~240kg. Materiāls kniedēts duralumīnijs Д16АТ.
Šī jau ir tīra motorlaiva - normāli nepaairēsi, viens nepacelsi, motors arī reāli vajadzīgs sākot no 30HP.

Pie izvēles no sākuma jāsaprot kas Tev ir prioritāte... Es kā otru laivu paņēmu "Krim" (skatījos arī uz Kazanku, bet gadījās ideālā stāvoklī Krims), bet mans mērķis bija iegūt ērtu (stūre, fiksēts dzinējs) mobilo vienību ko staipīt līdzi bušenes vietā, līdz ar to prioritāte bija lai puslīdz mierīgi varu vienatnē dabūt to uz/no piekabes, tādēl prioritāte bija svars un dimensijas. A ja taisies laivu turēt stacionāri, tad loģiski, ka, jo lielāka (saprāta robežās) jo labāka/ērtāka...


Vairāk info par laivām http://motorka.org/m_lodki/
3.oktobris 2012, 10:24 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager