Kutim.
Antikavitācijas plāksne zemāk par apakšu nepieciešama tikai pie uzsākšanas, ejot hodā motors jāizceļ, lai plāksne paceļas augstāk un nerada pretestību. Ja nav hidrolikas, un nevar motoru pacelt, nezin kas ir labāk, plāksne ir zemāk un vieglāk uzsākt, bet pēc tam maisa, vai labāk plāksne ir kaut 0,5 cm virs līmeņa un sliktāk uzsākt, bet bet tomēr labāk iet?
Jozis23, 23.decembris 2014, 22:57
Šoreiz būsi mazliet kļūdījies jo izceļot motoru augstāk dzenskrūve sāk raut gaisu iekšā un ātrums sāk zust bet dziļāk iesēdinātam motoram pieaug virmas pretestība un atkal zūd ātrums. Jauna motora instrukcijā tiek norādīts cik dziļi jāsēdina motors attiecībā pret laivas apakšējo plūdlīniju, domāju ka ražotājs ir izmēģinājis visus variantus un iesaka pareizāko. :)
kutis, 24.decembris 2014, 09:49
Kuti, man liekas, ka jūs viens otru nesapratāt:)
Vislabāk tā plate strādās motoriem ar regulējamu trimu. Un šeit visdrīzāk neiet runa par motora augstumu pret laivas dibenu, bet plates leņķi pret laivas dibenu. Lai antikavitācijas plate palīdzētu izcelt laivu, plates leņķim pret laivas dibenu jābūt negatīvam(ūdens spiediens uz plati cels ārā laivas aizmugurējo daļu). Kad laiva iziet glisē, platei būtu jābūt paralēli laivas dibena līnijai(nevis motors augstāk, vai zemāk). Protams to viegli var regulēt at elektrisko/hidrolisko trimu. Bez trima leņķis jānoregulē eksperimentējot, lai ātrāk panāktu glisi, taja pašā laikā daudz nezaudējot ātrumu(negatīvs leņķis būs pretestība, tā pat kā bez plates, jo dzenskrūves "strūkla" dzīs laivu ne tikai taisni, bet arī aizmuguri uz augšu).
Es noteikti būtu par to, lai ātrāk tiktu ārā no ūdens, nedaudz zaudējot ātrumam.
Eksperimentējiet un priecīgus Ziemas svētkus:)