Vienkārši runājam par visu ko!

Tas, kas nav citās tēmās!
Veči man te tāda štelle: es pec nede,las braucu uz Ungāriju un 5 dienas dzīvošu Balatona krastā. Kā tur ar copi , braukšu ar mašinu rīkus varu paņemt, bet kādus?? Kas tur vispār ķeras??? Varbūt kādam ir pieredze šāda'jautājumā.
4.jūlijs 2015, 15:15 | links
 
Kāds zina kur var Latvijas veikalos iegādāties Shakespeare kātus? Izņemot ineta veikalus...
3.jūlijs 2015, 23:16 | links
 
urmaas. Ja jau gāji pie Anetes pieteikt, tad tur uz sienas ir robiņu mobilais. Ja esmu ar savu laivu - zvanu un bez probļems. A kam lai zvana Koklītēs???

skiperis, 3.jūlijs 2015, 13:31

Man. :)
3.jūlijs 2015, 20:35 | links
 
urmaas. Ja jau gāji pie Anetes pieteikt, tad tur uz sienas ir robiņu mobilais. Ja esmu ar savu laivu - zvanu un bez probļems. A kam lai zvana Koklītēs???
3.jūlijs 2015, 13:31 | links
 
DsKs
Nu un ko man tagad darīt kad iešu mainīt tiesības,jo jaunajās tiesībās ir skaidri rakstīts ka tālāk par 3000 metriem no krasta ar savu C kategorijas motorlaivu nedrīkstu braukt?Bet man ir arī B kategorijas motorlaiva ar kuru var braukt pa visām jūrām izņemot okeānu.Manuprāt tā ir tīrā zagšana,kur paliek man nokrāptie 7000 metri???
3.jūlijs 2015, 09:04 | links
 
arsiks,tiesibas Tev lauj iet lidz 10km,bet vai laivas kategorija atlauj tik talu iet ... esmu dzirdejis,ka tiesi par laivu ir bijusi aizradijumi,kad robezsargi piebrauc jura klat ...

par pieteiksanu uz iziesanu jura - esmu runajis ar pazinu no juras spekiem ... ja pieteiksi izejot,tad vismaz Tevi mekles,ja neatgriezisies noteiktaja laika ... ja nepieteiksi,tad viss uz pasa atbildibu pie kaut kadiem sudiem,ja paliec bez sakariem,utt.

p.s.
mobilie sakari pec pacmit km no krasta vairs isti nestrada
3.jūlijs 2015, 08:40 | links
 
Pirms iziešanas jāuzjautā Anetei, vai Ernestam. Kādreiz, kad laidāmies iekšā no pretējā krasta, gāju pie robiņiem un pieteicos klātienē.
Runājot par pašlaik atļauto attālumu. Kā to var noteikt, ja nav prasības pēc GPSiem utt?
3.jūlijs 2015, 08:15 | links
 
nosūti PM, ja piesienas PN, jo PM ir sūtītc:)
2.jūlijs 2015, 23:29 | links
 
urmaas. Palasīju, interesanti - var atsaukties,ka neko netaisies šķērsot un kuģis ir reģistrēts noteiktā kārtībā. Tikai iziešana jāpiesaka robežsargiem un ar to ir vislielākās problēmas ja nav radiostacijas, jo telefonu nr nekur nav atrodami, kā tikai caur pazīšanos. Kā var prasīt lai obligāti piesaka kuģa iziešanu jūrā, bet nedod nevienu koordināti kā pieteikt??
2.jūlijs 2015, 23:04 | links
 
kāds negrib nopirkt:D?vienīgi kā var pārdot ezeru?ja vienīgi zemi ap to?https://www.ss.lv/msg/lv/entertainment/hunting-fishing/fishing-plases/jjhkj.html
2.jūlijs 2015, 21:52 | links
 
http://likumi.lv/doc.php?id=201364
šis ir oficiāls spēkā esošs dokuments. Tā kā es netaisos ar laivu šķērsot LV robežu, kura ir 12 jūdzes no krasta līnijas, tad man tomēr gribās pilnvērtīgi izmantot mūsu Valsts ūdeņus.
2.jūlijs 2015, 21:51 | links
 
Īsti nezinu, bet viņi raksta, ka gaida atsauksmes - varbūt uz sekretāres e-pastu? Vai Satiksmes ministrijas mājas lapā ir kāda saite - speciāli nepētīju. Neesmu IT speciālists, neprotu rakņāties;))
2.jūlijs 2015, 21:28 | links
 
Šis tas sāk mainīties.Ieinteresētajiem vajadzētu sabliezt savus komentārus Satiksmes ministrijai:

http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40362592

skiperis, 2.jūlijs 2015, 18:54

Andri. Kur var komentēt?
2.jūlijs 2015, 19:45 | links
 
Šis tas sāk mainīties.Ieinteresētajiem vajadzētu sabliezt savus komentārus Satiksmes ministrijai:

http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40362592
2.jūlijs 2015, 18:54 | links
 
man liekas te tūliņ izvērsīsies diskusija uz pāris lapām:)
mans tā domā ka uzceno,bet nu baigi.....
2.jūlijs 2015, 16:50 | links
 
Vai kāds var apgaismot - kapēc LJ Tiogas Latvijā maksā ap 4 eur paciņā, bet Ukrainā 34 grivnas jebšu nepilni 1.5 eur ?
2.jūlijs 2015, 16:32 | links
 
Juri. Apskaties lūdzu datumu. Pēc tam atver tos likumus un papēti kurā laikā un kādas izmaiņas ir veiktas. ;)
30.jūnijs 2015, 18:26 | links
 
Padomi
/ Likumdošana un normatīvie akti
/ Kuģošanas līdzekļu vadītāja apliecība un tās iegūšana

Komentāri

Pēdējos gados Latvijā, īpaši Rīgā un Rīgas reģionā, strauji attīstās iekšējo ūdeņu transports. Strauji pieaug privāto ūdens transporta līdzekļu skaits, tai skaitā kuteru, motorlaivu un ūdensmotociklu. Līdztekus šīm tendencēm pastiprinās ūdens satiksmes drošības aktualitāte. Ja līdz šim Latvijā netika pievērsta īpaša uzmanība kuģošanas līdzekļu tehniskajam stāvoklim, izmantošanai un vadīšanai, tad strauji pieaugot kuģošanas līdzekļu skaitam Latvijas iekšējos ūdeņos, satiksmes drošība uz ūdens kļūst aizvien būtiskāka. Svarīgākās tiesiskās izmaiņas šajā jautājumā saistās ar mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un tiesību izsniegšanu, kas nozīmē, ka sākot ar 2006. gadu, visu kuģošanas līdzekļu vadīšanai ir nepieciešama vadītāja apliecība, tāpat kā ceļu satiksmes līdzekļu vadīšanai.

2005. gada 29. decembrī ir stājušies spēkā MK noteikumi Nr. 994, kas nosaka kārtību, kādā sertificē un apmāca mazizmēra kuģošanas līdzekļu (ūdensmotociklu, motorlaivu un kuteru, kuru garums ir mazāks par 12 metriem) vadītājus.
VADĪTĀJA APLIECĪBAS IEGŪŠANA:

Mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība ir dokuments, kas apliecina tiesības vadīt ūdens motociklus, motorlaivas un kuterus, kuru garums ir mazāks par 12 metriem, Latvijas iekšējos ūdeņos un jūras piekrastē ne tālāk kā 10 km no krasta.
Vadītāja apliecību izsniedz tajā pašā dienā, kad CSDD tiek nokārtots noteiktais kvalifikācijas eksāmens:
Apliecības derīguma termiņš - 10 gadi
Ūdensmotocikla un motorlaivas vadītāju apliecību var iegūt no 14 gadu vecuma, savukārt kutera vadītāju apliecību var iegūt no 16 gadu vecuma.
Mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju apmācības kursus organizē SIA “Jūrniecības tehniskais centrs” un SIA MBR Autoskola "Fortūna" .
Iepriekš izdotās mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāja apliecības drīkstēs izmantot līdz 2006.gada 1.oktobrim. Iepriekš izdotās mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāja apliecības, kā arī motorjahtas un jahtas vadītāja apliecības bez eksāmenu kārtošanas varēs apmainīt pret jaunā parauga apliecībām
Izmaksas: teorētiskā eksāmena kārtošana - 5.43 Ls; apliecība - 11.68Ls


Mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecības maina un/vai izsniedz šādās vietās:
CSDD Rīgā - Bauskas ielā 86
Ventspilī - Ganību ielā 154a
Talsos - Laidzes ielā 9
Liepājā - Brīvības 148
Jelgavā - Satiksmes ielā 2a
Valmierā - Rīgas ielā 101
Jēkabpilī - Lilijas ielā 20
Daugavpilī - Kraujas ielā 3
Gulbenē - Parka ielā 2
Rēzeknē - Jupatovkas ielā 1a
Kuģošanai ārpus Latvijas robežām (tālāk par 10km no krasta), kā arī kuģošanas līdzekļiem, kas garāki par 12m, nepieciešamas īpašas apliecības, ko Latvijā izsniedz “Zēģelētāju savienība”.


Kā portālam www.seaclub.lv intervijā atzina CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Bērziņa, līdzšinējā statistika par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāja apliecības iegūšanu parāda, ka tikai 50-60% no visiem pretendentiem nokārto 10 jautājumu eksāmenu un saņem apliecību. Tas parāda, ka lielākā daļa no tiem, kas vēlas iegūt apliecību vāji pārzin kuģošanas tehniskos un satiksmes noteikumus un eksāmenam nav gatavojušies, tādējādi pretendentiem būtu ieteicams apmeklēt apmācības kursus un iepazīties ar CSDD izstrādātajiem noteikumiem, savas zināšanas iepriekš pārbaudot eksāmena testa elektroniskajā versijā - skatīt šeit.

Līdz šim CSDD ir izsniegusi 802 mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāja apliecības, taču, kā portālam Seaclub.lv atzina CSDD speciāliste I. Bērziņa, pieaugot vadītāju kontrolei uz ūdens, pieaugs pieprasījums pēc vadītāju apliecībām, jo šobrīd apliecību nepieciešamība Latvijā daudziem kuteru, ūdensmotociklu un motorlaivu īpašniekiem vēl ir jaunums. Īpaša CSDD kampaņa attiecībā uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju apliecībām nav plānota, taču ir izstrādāti informatīvie bukleti, notika prezentācija izstādē “Baltshow” un turpmāk ir plānotas informatīvās publikācijas un atgādinājumi presē. Pēc I. Bērziņas teiktā, CSDD stratēģija kuģošanas līdzekļu vadītāju apliecības popularizēšanas mehānisms ir šāds:

Likums, kontrole, kampaņa (informācija- kampaņa – nē) informācija.

Likums: Lai gan ir stājušies spēkā MK noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu apliecībām, esošais administratīvo pārkāpumu kodekss vēl nenosaka pietiekami bargus sodus attiecībā uz ūdens transportu. Šobrīd Latvijā personas, kas brauc ar ūdens t/l bez vadītāja apliecības var sodīt ar 50-80Ls lielu naudas sodu. Taču, kā portālam Seaclub.lv atzina CSDD speciālists J. Golubevs, šobrīd tiek izstrādāti grozījumi attiecībā uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadīšanu bez apliecības un citiem ūdens satiksmes noteikumu pārkāpumiem, un plānots, ka jau līdz nākamajam gadam sodi ūdens t/l vadītājiem kļūs daudz bargāki.
Kontrole: Mazizmēra kuģošanas līdzekļu kontrole atrodas valsts un pašvaldības policijas pārziņā. Jau šobrīd ar ātrgaitas kuteriem policija veic vadītāju kontroli uz ūdens. Tiek plānots jau no nākamā gada izveidot neatkarīgu “ūdenspolicijas” nodaļu, kas nodarbosies tieši ar kuteru, motorlaivu un ūdensmotociklu vadītāju pārbaudi Latvijas iekšējos ūdeņos. Informācija: CSDD veiktās PR aktivitātes, informatīvie bukleti un preses publikācijas. Turpmākā informācija attiecībā uz aktualitātēm ūdens transporta drošības jomā tiks publiskota CSDD un portālā Seaclub.lv.
30.jūnijs 2015, 18:23 | links
 
VADĪTĀJA APLIECĪBAS IEGŪŠANA:

Mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība ir dokuments, kas apliecina tiesības vadīt ūdens motociklus, motorlaivas un kuterus, kuru garums ir mazāks par 12 metriem, Latvijas iekšējos ūdeņos un jūras piekrastē ne tālāk kā 10 km no krasta.

Juris63, 30.jūnijs 2015, 17:36

Ieliec linku, norādi uz likuma punktu, kur rakstīts, ka jūras piekrastē ne tālāk kā 10 km no krasta. Kad liku tiesības, tad bij 3km.
30.jūnijs 2015, 18:14 | links
 
VADĪTĀJA APLIECĪBAS IEGŪŠANA:

Mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība ir dokuments, kas apliecina tiesības vadīt ūdens motociklus, motorlaivas un kuterus, kuru garums ir mazāks par 12 metriem, Latvijas iekšējos ūdeņos un jūras piekrastē ne tālāk kā 10 km no krasta.
30.jūnijs 2015, 17:36 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager