Laivas un to motori

Ehh. Te būs no CSDD viss precīzi:

http://www.csdd.lv/lat/registracija/kugosanas_lidzeklu_registracija/?doc=736

Tātad - var nereģistrēt piekaramo motoru, ja nēsā līdzi CSDD izsniegtu izziņu par kuģošanas līdzekļa uzkarināmā motora piederību.
Nekur neatradu neko par 36,7 kW...

Kaut gan atradu senu CSDD PDF bukletu (2012.g.1.marts) (http://goo.gl/hi4pKL), kur tieši tā arī ir rakstīts:
Kādus kuģošanas līdzekļus reģistrē CSDD?
- mazizmēra kuģošanas līdzekļu uzkarināmos motorus ar jaudu 36,8 kW vai lielāku. Pārējo kuģošanas līdzekļu uzkarināmo motoru reģistrācija ir brīvprātīga.

Šajā ziņā nepareizu info savā raidījumā palaida tautā cien. god. M.Oltes kungs. Paziņoja, ka ja ir 5zs motors, tad vajadzīgas tiesības (Makšķerē ar Olti 30.09.2015. 25min:55sek).
Noteikumos nekur neiet runa ne par kādiem zirga spēkiem. Pieciem, sešiem vai četriem komats deviņiem. Runa ir tikai un vienīgi par kilovatiem - 3,7 kW. Bet dažādu ražotāju motoriem kilovati pie vienāda zirgaspēku skaita atšķiras... Piemēram, Tohatsu uzrāda 3,69 kW. Vecie Mercury arī uzrādīja 3,69 kW, jaunajiem jau noapaļojuši uz 3,7 kW
Yamaha un Suzuki laikam ražo tikai 4zs un 6zs, lai nebūtu pārpratumu :)

Patreiz CSDD mājas lapā minēts, ka motorlaiva skaitās ar dzinēju lielāku par 3,7 kW, bet airu laiva skaitās tāda, kas nepārsniedz 3,7 kW. No tā izriet, ka vadīšanas apliecība vajadzīga, ja ir virs 3,7 kW. Tātad ar 3,7 kW dzinēju nav nepieciešama atpūtas kuģu vadītāja apliecība.
Bet tur pat tālāk minēts šādi:

Kuģošanas līdzekļa motora reģistrācija:
Lai piedalītos ūdens satiksmē kuģošanas līdzekļa motoram ir jābūt norādītam kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā. Motors var nebūt norādīts kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībā šādos gadījumos:
- ja motora jauda ir mazāka par 3,7 kW;

No šī savukārt sanāk, ka motors ar 3,7 kW ir jāreģistrē :)

Īsāk sakot - baigi skaidrs nav kā tur īsti ir :)
Un tāpēc ūdens policija par 5zs motoriem nepiesienas.
9.oktobris 2015, 22:39 | links
 
Paldies, mini_Me!
9.oktobris 2015, 20:49 | links
 
A par ko stress?
Obligāti jābūt reģistrētam virs 36.7 kw, ja nemaldos. Tas ir apmēram 50 zs motors. Ja negribi pārdot, tad nekādi papīri šķiet nav obligāti.

Maldies gan. Virs 5zs ir jādūt reģistrētam gan motoram, gan laivai, gan tiesībām vadīt šādu laivu ir jābūt.

Sazaans, 9.oktobris 2015, 06:10

VIEČA šoreiz nebūs Tev īsti taisnība jo patiesība ir tāda ka laivai kurai ir dzinējs virs 5 zirgi ir obligāti reģistrētai bet dzinēja reģistrācija obligāta no 36.7 kw tas ir 50 zirgiem... tā kaut kā
9.oktobris 2015, 20:12 | links
 
Pitbull, baigi smagi kļūdies
9.oktobris 2015, 20:09 | links
 
Labdien!
Sakiet lūdzu, kur Rīgā var nopirkt degvielas konektoru bākas pusē priekš Mercury F6M 2008. gada.

knaks, 9.oktobris 2015, 19:09

Pieņemu, ka vispieņemamākais variants varētu būt BOATSHOP, Krasta ielā 89. Derēs arī visas detaļas no Tohatsu.
9.oktobris 2015, 19:27 | links
 
Labdien!
Sakiet lūdzu, kur Rīgā var nopirkt degvielas konektoru bākas pusē priekš Mercury F6M 2008. gada.
9.oktobris 2015, 19:09 | links
 
Sazān, Tev pašam ir tādas "tiesības"....? Līdz 6zs dzinēju var vadīt bez "tiesībām"!!!
A par ko stress?
Obligāti jābūt reģistrētam virs 36.7 kw, ja nemaldos. Tas ir apmēram 50 zs motors. Ja negribi pārdot, tad nekādi papīri šķiet nav obligāti.

Maldies gan. Virs 5zs ir jādūt reģistrētam gan motoram, gan laivai, gan tiesībām vadīt šādu laivu ir jābūt.

Sazaans, 9.oktobris 2015, 06:10
9.oktobris 2015, 15:34 | links
 
A par ko stress?
Obligāti jābūt reģistrētam virs 36.7 kw, ja nemaldos. Tas ir apmēram 50 zs motors. Ja negribi pārdot, tad nekādi papīri šķiet nav obligāti.


Maldies gan. Virs 5zs ir jādūt reģistrētam gan motoram, gan laivai, gan tiesībām vadīt šādu laivu ir jābūt.
9.oktobris 2015, 06:10 | links
 
Paldies, viss skaidrs! :D
8.oktobris 2015, 20:33 | links
 
Plus, likās, ka šamam arī vibrācija piemīt, ja ilgi turēt rokturi, mož pēc tam pačurāt grūti :D
8.oktobris 2015, 20:11 | links
 
Ronijam:

Redzeju ssā tirgoto trimmeri ERMAN darbībā. 2 m pūsli knapi stūma uz prieksu, bet kas ezerā pa trobeli!!!!!! Zin, ja nav kur naudu likt, labāk to nodzert :)

andrisandris, 24.augusts 2015, 15:39

Man tāds lops reiz Daugavā bubināja garām... pa to pusstundu, ko man šo bij jāklausās, jo viņš tiešām gandrīz stāv uz vietas, gribājās nošaut i izgudrotāju, i braucēju :D
Pieļauju domu, ka braucējam kurlums atlaiž tik pēc kādas dienas :)

martins_, 27.augusts 2015, 20:30

Pievienojos! Var būt krūmu griezšanai tie der, bet laivas stumšanai gan labāk ne! Un tie Deimoni ir tieši tādi paši! Vakar Lielupē divi vīri ar gumijas laivu mocījās. Ar airiem tok būtu bijis ātrāk!:) Un kas par trobeli!!!

Fishmens, 1.septembris 2015, 09:54
8.oktobris 2015, 20:10 | links
 
Kāds var kko par šādiem brīnumiem pateikt? Var arī kkur aizbraukt, vai labāk nemēğināt? :D
https://m.ss.lv/msg/lv/transport/other/the-sailing-charter/engines/jxfol.html
8.oktobris 2015, 18:57 | links
 
Marti !!!!!
Nju ja vis gali tev trukst, nepparastas mantas var atrast zvanot uz LR2 ( RADIO ) tirgu katru darbadienu no 18-19tiem ( sazvanit tiesa esot pagruti )
Es domaju sita dabut sev lietosanai veco labo GAUJAinu ( bija tads 50-70 gadu Lettu zeme razots vello mopeds ;-))))))))))
Ja tev tads kauc kur ir, vai zini ko par tadu Gauja dod zinu. ( agrak visas malas metajas tadi, reali tur luzt kam nebija, gluzi ka vecajam Erenpreis velo ). Pamekle tos dokjus, atradisi....................
Bet ja ir kur laukos turet ar pieskatisanu ( aljuminjis odnako taga ir vertiba ka celmetals ;-))))) ), laukos pie udenjiem ari labi butu vecca laba Kazanka..............( arri Padumju laikos visapkart metajaas ).
P.S. Nesmu nekads kupcis, man tada slietas vajadzigas personigai lietosanai.
Tafga jau visadi parpirceji ka ar uguni mekle pat veco labo JAWA ar originalam detaljam............ par vecajam Emka, vai Harlejiem nemaz nerunajot.
8.oktobris 2015, 17:52 | links
 
marti
A par ko stress?
Obligāti jābūt reģistrētam virs 36.7 kw, ja nemaldos. Tas ir apmēram 50 zs motors. Ja negribi pārdot, tad nekādi papīri šķiet nav obligāti.
8.oktobris 2015, 17:47 | links
 
Cien. God. Smols.
Man tieši no tiem labajiem un tāl tālajiem laikiem ir tāds vihr-m (jeb 25zs) atstāts mantojumā. Tajā laikā braukts vienu sezonu. Pirms kāda laiciņa izvilku no šķūņa un pie labiem meistariem atdzīvināts. Sākumā negribēja meistars ķerties pat klāt. Teica, lai nebojāju sev nervus un skatos Rietumu virzienā. Biju nepiekāpīgs un pēc remonta meistars teica jau pavisam cutā tonī, ka šis esot tik knapi iebraukts. Nomainīja piepūtušos kondensatorus un vuolā. Šķīlās uz pirmo. Papriecājos drusku pa lauku ūdeņiem. Protams, tā ir eksotika, nekas vairāk. Bet nelaime tāda, ka dokumenti zuduši :( Bet baigi gribētos tomēr pabraukāt kādreiz bez stresa galvaspilsētas akvatorijā.
8.oktobris 2015, 17:33 | links
 
Marti !!!!!!
Par tiem Vihr Padumju laiku motoriem ( cik nju es taceros tos prieka brizu ar laivu pie Kisezera hjauniba )
Vihr30............ skaitijas specigakais un krutakais motors ta laika motoru plejade ( 30 nozime zirdzinji ieksa ), bet.............. ja ko tadu gribi njemt, lanbak njem Vihr25, tas ir Mazak remontejams ka analogs Vihr30, un kas musdienas ir ne Mazak svarigi, Mazak edeliigs ( ka zinams istajos Padomju laikos lidz benzina krizei neviens benzinu neskaitija.
Atceros sen sen Padumju pirmskooperativu laikos kad mopisam vajaadzeja biski bendzu, parlidam pari zogam Cierisa autokiombinata ( uz Gaujas ielas) un nosucam ar trubinu ko kada ZIL ina bakas kadus 3 litrinjus.
Nekadi sargi neko netramdija, da arri tadu laikam nebija, a smago ZIL 8inu bakas neviens ciet ar atslegu nesledza............... nafig nevienam to benzinu nevajadzeja.
P.S.To laiku laivu motoru paterins rekjinajas stundas, tobis Vihr 30 eda apm 10 l stunda !!!!!!, a lidz jurai no Kisezera ar pilnu laivu meitenem vareja aizbraukt ( apm Vecaki ) 45 minutes uz vienu galu, ipasi 'neglisejot ". :-))))))))
8.oktobris 2015, 16:52 | links
 
To Nekapteinis

Piezvani uz CSDD info talruni un noskaidro.
Un 5hp motoram nevajag registraciju LV ieksejos udenos.
8.oktobris 2015, 15:51 | links
 
Sūdi tādi, ka man nekādu dokumentu, izņemot pieņemšanas aktu, nav. Tagad nevaru vairs atcerēties, kādas pasakas man stāstīja pārdevējs- vai pietiek ar aktu, vai vajag kārtot tehnisko pasi vai kā savādāk. Varbūt kādam ir skaidra bilde, kāda ir oficiālā kārtība. Paldies
8.oktobris 2015, 15:25 | links
 
Vai 5hp motorītim uz ūdens vajag kādu papīru līdzi, tieši motoram- tehnisko pasi vai ko tml? Paldies!

Viss ir atkarīgs kur taisies kuģot. Bet pēc pieredzes-labāk vadāt visus papīrus līdzi, jo burta kalpu un idiotu Latvijā netrūkst.
7.oktobris 2015, 23:14 | links
 
Vai 5hp motorītim uz ūdens vajag kādu papīru līdzi, tieši motoram- tehnisko pasi vai ko tml? Paldies!
7.oktobris 2015, 21:28 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager