Kas tad ir tas apstāklis, kurš kuģošanas līdzekli padara par airu laivu vai motorlaivu?
Vai tas ir ieraksts ražotāja izsniegtajā dokumentā? Noteikti nē, jo šis dokuments apliecina tikai to, ka dotā tipa kuģošanas līdzeklis var tikt droši ekspluatēts ar dzinēju nepārsniedzot norādīto jaudu.
Tātad tikai un vienīgi izmantotā motora jauda ir faktors, kurš jāņem vērā, lai veiktu kuģošanas līdzekļa pieskaitīšanu pie airu laivām vai motorlaivām.
Īsumā – pilnīgi vienalga, kas rakstīts ražotāja (vai pārdevēja) izsniegtajā dokumentā: ja tiek izmantots dzinējs virs 3.7kW, tad kuģošanas līdzeklis pārvēršas par motorlaivu ar visām no tā izejošajām sekām (reģistrācija, vadītāja apliecība, papildus nosacījumi attiecībā uz glābšanas aprīkojumu), bet ja dzinējs ir ar jaudu zem 3.7kW, tad kuģošanas līdzeklis ir klasificējams kā airu laiva.
Vai tas ir ieraksts ražotāja izsniegtajā dokumentā? Noteikti nē, jo šis dokuments apliecina tikai to, ka dotā tipa kuģošanas līdzeklis var tikt droši ekspluatēts ar dzinēju nepārsniedzot norādīto jaudu.
Tātad tikai un vienīgi izmantotā motora jauda ir faktors, kurš jāņem vērā, lai veiktu kuģošanas līdzekļa pieskaitīšanu pie airu laivām vai motorlaivām.
Īsumā – pilnīgi vienalga, kas rakstīts ražotāja (vai pārdevēja) izsniegtajā dokumentā: ja tiek izmantots dzinējs virs 3.7kW, tad kuģošanas līdzeklis pārvēršas par motorlaivu ar visām no tā izejošajām sekām (reģistrācija, vadītāja apliecība, papildus nosacījumi attiecībā uz glābšanas aprīkojumu), bet ja dzinējs ir ar jaudu zem 3.7kW, tad kuģošanas līdzeklis ir klasificējams kā airu laiva.
8.jūlijs 2016, 11:37 | links