Laivas un to motori

Sveiki,
Mēģinu izvēlēties jaunu/lietotu elektromotoru ķīniešu gumijas laivai un esmu pamanījis, ka motori dalās trīs kategorijās -
1) minna kota,
2) ķīnieši(uz pusi lētāki),
3) zviedru-čehu(necenšos noniecināt) ražojumi, kas cenās ir starp pirmajiem diviem.

Apstāstiet, lūdzu, pēc kā izvēlēties, un vai varbūt ir svarīgas lietas, kurām ir jāpievērš uzmanība.

Pagaidām domas gājieni ir šādi:
1) tā kā laivā sēž divi kuiļi summā ap 200kg, tad jaudai droši vien nevajadzētu būt mazākai par 40lbs.
2) kaut arī pēc trim sezonām neko sliktu par šo ķīniešu gumijnieci pateikt nevaru, ir doma neņemt dārgu motoru, bet nākotnē paņemt labāku laivu un droši vien benzīna motoru.

Paldies!
14.jūlijs 2016, 02:39 | links
 
kas bija arī jāpierāda. :) par šo jau arī nav daudziem skaidrības.
13.jūlijs 2016, 15:05 | links
 
Tad vajag tiesības
13.jūlijs 2016, 14:36 | links
 
Ja CSDD izsniegtā pasē ir rakstīs Motorlaiva un uz borta ir CSDD teh. pasē ierakstītais numurs, tad vajadzīgas tiesības.

ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?

kkas, 13.jūlijs 2016, 14:27
13.jūlijs 2016, 14:34 | links
 
ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?
13.jūlijs 2016, 14:27 | links
 
Nečakarē citiem prātu.
Fakts ir tāds, ka ja tu esi 12 m garā laivā ar 5 ZS motoru un uz borta nav reģistrācijas numurs, tad tu automātiski esi airu laivā un tiesības nav vajadzīgas.

Ja tu esi 3 m garā laivā un tev ir 6 ZS motors, tad laivai jābūt reģistrētai kā motorlaivai un jābūt tiesībām.

diemžēl termins motorlaiva attiecās uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu noteikumiem. tur nav nekas minēts par jaudām. ir cieti definēts, ka tiesībām jābūt motorlaivām. jaudas uc. lietas ir kkā pielipušas no csdd reģistrācijas noteikumiem, bet tam nav sakara ar tiesībām. kā paveicas ar poličiem. to pašu kāds pasen šeit rakstīja par Pāvilostu. dabūjis sodu par tiesību neesamību, lai gan motors mazais.

kkas, 13.jūlijs 2016, 09:37
13.jūlijs 2016, 12:46 | links
 
Cik te pajautāju apkārt,tad faktiski lielākā daļa Kazanku,Krimu automātiski tika reģistrētas kā motorlaivas,lai gan varēja arī reģistrēt kā airu laivu un arī vienam otram CSDD pie reģistrācijas ir uzjautāts - mazums kādreiz motoru gribēs uzlikt,laižām tad labāk kā motorlaivu ... nu laižam ... tikai tagad faktiski sanāk tas pastulbais moments - Kazanka bez motora un uz airiem,reģistrēta kā motorlaiva,bet lai airētu,vajag arī apliecību un visu pārējo pēc noteikumiem

p.s.

Liepājas ezeri piedāvā neatkarīgi reģistrēt piemeram to pašu jau CSDD reģistrēto motorlaivu ( !!!),kā airu laivu un uz rokas faktiski ir divi papiri - motorlaivas un airu laivas ... šis ir pavisam svaigs gadījums no dzīves ... attiecīgi pēc situācijas uzrāda papīrus - vienīgais strīdīgais moments ir reģistrācijas numurs jeb tie tagad ir divi un dažādi ;)
13.jūlijs 2016, 12:36 | links
 
kkas saka pilnīgu taisnību!!!

arvis_an, 13.jūlijs 2016, 09:46

Pilnīgi nepiekrītu! MK noteikumos Nr.213 “Ceļu satiksmes drošības direkcijā reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas kārtība” ir skaidri definēts, kad kuģošanas līdzeklis klasificējams kā airu laiva un kad kā motorlaiva. Pieņemtā prakse ir tāda: ja vienā normatīvajā aktā ir sniegta kāda definīcija, tad citā tā vairs neatkārtosies. Respektīvi, MK noteikumos Nr.92 "Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos" šī definīcija vairs netiek dublēta un ir jāskatās abi normatīvie akti kopumā.
Situāciju precīzi aprakstīja coplietdraug savā iepriekšējā komentārā.
Iespējas plaši un pilnīgi pretrunīgi interpretēt normatīvos aktus ir visbriesmīgākais, ko likumdevējs var izdarīt un tāda situācija liecina par to, ka noteikumi nav pietiekami kvalitatīvi sagatavoti, jo nav ņemti vērā visi iespējamie apstākļi.
Tieši šeit būtu vēlamas MOSP un MRK iniciatīvas, lai sakārtotu šo jomu.
13.jūlijs 2016, 10:59 | links
 
kkas saka pilnīgu taisnību!!!
13.jūlijs 2016, 09:46 | links
 
diemžēl termins motorlaiva attiecās uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu noteikumiem. tur nav nekas minēts par jaudām. ir cieti definēts, ka tiesībām jābūt motorlaivām. jaudas uc. lietas ir kkā pielipušas no csdd reģistrācijas noteikumiem, bet tam nav sakara ar tiesībām. kā paveicas ar poličiem. to pašu kāds pasen šeit rakstīja par Pāvilostu. dabūjis sodu par tiesību neesamību, lai gan motors mazais.
13.jūlijs 2016, 09:37 | links
 
Tiesības vajadzīgas ūdensmocim, motorlaivai un kuterim.
LV motorlaiva ir viss kam lielāks motors par 3,7 kW
un viss, punkts

Ja ir laiks sēdēt šeit, tad ir arī laiks CSDD web lapā paklikšķināt testu, 2 - 3 vakari un var iet likt eksāmenu.


Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!

arvis_an, 11.jūlijs 2016, 08:42

"Es atvainojos, bet tiesības ir nepieciešamas ja laiva pārsniedz 2,5 m garumu nevis 3,7 kw jaudu motora!
Tas neattiecas uz airu laivām, vējdēļiem utt"

To es arī te mēģināju paskaidrot, šis punkts arī norāda kad tiesības ir nepieciešamas un kad nav! Paldies.
Savā otrajā komentārā rādīju par reģistrāciju arī pietiekami saprotami.
Bet, kas attiecas uz šo situāciju par Večuku, tad informācijas pieejamība nav tik vienkārša, ja reiz šeit lasot komentārus cilvēkiem nav skaidrs, tad cilvēkam cienījamā vecumā tas arī var nebūt zināms un pat vēl vairāk.

latvians88, 13.jūlijs 2016, 00:13
13.jūlijs 2016, 08:10 | links
 
Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!

arvis_an, 11.jūlijs 2016, 08:42


"Es atvainojos, bet tiesības ir nepieciešamas ja laiva pārsniedz 2,5 m garumu nevis 3,7 kw jaudu motora!
Tas neattiecas uz airu laivām, vējdēļiem utt"

To es arī te mēģināju paskaidrot, šis punkts arī norāda kad tiesības ir nepieciešamas un kad nav! Paldies.
Savā otrajā komentārā rādīju par reģistrāciju arī pietiekami saprotami.
Bet, kas attiecas uz šo situāciju par Večuku, tad informācijas pieejamība nav tik vienkārša, ja reiz šeit lasot komentārus cilvēkiem nav skaidrs, tad cilvēkam cienījamā vecumā tas arī var nebūt zināms un pat vēl vairāk.
13.jūlijs 2016, 00:13 | links
 
Tā kā jaunavas "любит - не любит". Notērējat hvz cik laika čatojot, drausmīgu piķi par laivu un copes piederumiem, bet redz pasēdēt pāris vakarus pamācīties noteikumus lai zināt, kā jāuzvedas uz ūdens, laiks jums nesanāk un eksāmena nokārtošanai naudas nav. Bērnudārzs!!!
11.jūlijs 2016, 19:06 | links
 
Ja neplāno likt lielāku motoru, tad noteikti!
11.jūlijs 2016, 09:31 | links
 
motorlaiva jāreģistrē kaa airu laiva!
11.jūlijs 2016, 09:29 | links
 
Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!
11.jūlijs 2016, 08:42 | links
 
urmaas, šodien taču vispirms negadījums ir jāiemūžina telefona atmiņā, tālāk obligāti jāievieto socportālos un tad jau tālāk var apdomāt par došanos palīgā ...
8.jūlijs 2016, 20:51 | links
 
nu, ko rikosim mācības !
8.jūlijs 2016, 20:24 | links
 
Laiciņu atpakaļ, kad Spuņņupē stintes no laivas ķērām, bij gadijums iz dzīves. Ar čomu sēžam laivā, copējam, nevienam netraucējam. Te pēkšņi aizmugurē, krietnu gabaliņu nostāk, tāds dīvains troksnis-pella apmetusi kūleni ar visiem iekšā sēdētājiem. Protams matj perematj. Es kā jau apzinīgs pilsonis velku enkuru ārā un taisos braukt palīgos. Bet kolēģis laivā tāds kurš peldēt neprot. Tas tāds dikti satraukts par manām darbībām. Bet kamēr riktējos, palīdzība vairs nebij vajadzīga. Viens pats izpeldēja, otru NG aiz apkakles ievilka savā laivā un trešais uz vēkšpēdus apgrieztās laivas jau bij tuvu krastam pieairējis. Lieki teikt, ka no apmēram pussimta laivām, tā īsti neviens, izņemot NG un vēl pāris kompānijām, iniciativu glābšanas darbos tā īsti neizraisija.
8.jūlijs 2016, 20:14 | links
 
urmaas, kad būsi ar pareizo aprīkojumu izglābis kādu, nedomā celt laivā, jo visticamāk nebūs pareizais vestu skaits, ir vēl opcija pārsniegt laivas kravnesību:)
8.jūlijs 2016, 17:18 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager