Laivas un to motori

2.3. motorizēts atpūtas kuģis – atpūtas kuģis, kas paredzēts kuģošanai, izmantojot mehānisko dzinēju (motorjahta, kuteris, motorlaiva, ūdensmotocikls).








3. Šie noteikumi neattiecas uz atpūtas kuģu vadītājiem, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 2,5 metrus, kā arī uz airu laivu, ūdens velosipēdu, sērfošanas dēļu, vējdēļu un sportam izgatavotu buru atpūtas kuģu vadītājiem, izņemot šo noteikumu 49. punktā noteikto.
15.jūlijs 2016, 18:18 | links
 
Es arī pirms liku tiesības lasīju to grāmatu, bet tur diemžēl nav pilnas informācijas. Jo trafaretēs bija vairāki jautājumi kuriem tajā grāmatā nebija atbildes vai paskaidrojumi.
Man palīdzēja šis "špikeris":) Paldies autoram.

https://makskere.wordpress.com/2014/03/07/atputas-kugu-vaditaja-apliecibas-iegusana-spikeris/
15.jūlijs 2016, 16:04 | links
 
Par tiesībām, ļoti iesaku ja kāds domā likt tiesības - iztērēt 7 eiro grāmatiņai - "Atpūtas kuģa vadītāja tiesības. Pašmācības ceļā ." Jāņa roze var nopirkt.
Vienu vakaru izlasiju un csdd eks 2 kļūdas savākt grūti. Iesaku!
15.jūlijs 2016, 15:49 | links
 
Meklējas PVH laiva sakot no 3.m garumā ar tranci motoram līdz 400.EUR naudiņām .
15.jūlijs 2016, 09:20 | links
 
Paldies par atbildēm, īpaši tām, kuras ir izvērstākas.
Pagaidām laivu mainīt nav vēlme, nevaru tīri matemātiski sevi pārliecināt, ka piemaksātie eiro dos man papildus iespējas/komfortu.
No atbildēm izsecināju, ka ir jāmeklē minna kota.
14.jūlijs 2016, 23:02 | links
 
kādēļ neviens nebļauj tad kad jāliek autovadītāja tiersības?

andrisandris, 14.jūlijs 2016, 14:50



es jau nesaku ka to apliecību nevajaga, es vairāk par to ka noteikumi ir uzrakstīt sarežģīti un pārsamudrīti, ka paši kontrolētāji reizēm lāgā nezin kātad ir pareizi, kur nu vēl cilvēks vienkāršais mirstīgais. Ka piemēru minēju Igauniju kur ir tikai viens mainīgais, kas nosaka vai vajag, vai nevajag tev to apliecību - vienkārši konkrēti un visiem pilnībā saprotami.
14.jūlijs 2016, 16:08 | links
 
kādēļ neviens nebļauj tad kad jāliek autovadītāja tiersības?

andrisandris, 14.jūlijs 2016, 14:50

ir kadri , kuri līdz sirmam vecumam kā bērni pie pupa karājas, viss ir apgrūtinoši, visi vainīgi, ta valsts, ta tirgotāji, a jeb kas, kas rada kaut mazāko piepūli patstāvīgi ko nebūt darīt, daži pat mazglu makšķerauklai uzsiet vairs nevar iemācīties, te pat vieta jaunam biznesam , ar lipekļiem, kā tupelēm:)
14.jūlijs 2016, 15:08 | links
 
ko var burbuļot par tām motorlaivām, tiesībām un reģistrāciju ?!? man viss ir reģistrēts un tiesības kabatā, līdz ar to nav problēmu, bet jūsu strīdi un diskusijas par šo tēmu izrauj kušķīti smiekla :)

andrisandris, 14.jūlijs 2016, 14:11

Onkuls virs 70;laiva 2,60; vecs 2 taktnieks 6ZS. copē tikai piemājas ezerā. Diez vai noliks tās tiesības, kur jāzina virs 50% lietas, kuras viņa ezerā nekad nebūs jāpiemēro. Un (ko es gribēju pateikt) vai viņam visas tās zināšanas, ko prasa eksāmenā, vajag? Es šogad noliku, bet macījos kādi divi nedēļi katru vakaru 1-2h. Tā kā nemaz tik viegli tas nav. Man gan ar jau pie 60.

doks1959, 14.jūlijs 2016, 14:37


onkuls lai uztaisa krāsainu nakļeni 5hp, pielīmē motoram un lai brauc un bēdu nezin ;)
14.jūlijs 2016, 15:00 | links
 
kādēļ neviens nebļauj tad kad jāliek autovadītāja tiersības?
14.jūlijs 2016, 14:50 | links
 
ko var burbuļot par tām motorlaivām, tiesībām un reģistrāciju ?!? man viss ir reģistrēts un tiesības kabatā, līdz ar to nav problēmu, bet jūsu strīdi un diskusijas par šo tēmu izrauj kušķīti smiekla :)

andrisandris, 14.jūlijs 2016, 14:11


Onkuls virs 70;laiva 2,60; vecs 2 taktnieks 6ZS. copē tikai piemājas ezerā. Diez vai noliks tās tiesības, kur jāzina virs 50% lietas, kuras viņa ezerā nekad nebūs jāpiemēro. Un (ko es gribēju pateikt) vai viņam visas tās zināšanas, ko prasa eksāmenā, vajag? Es šogad noliku, bet macījos kādi divi nedēļi katru vakaru 1-2h. Tā kā nemaz tik viegli tas nav. Man gan ar jau pie 60.
14.jūlijs 2016, 14:37 | links
 
ko var burbuļot par tām motorlaivām, tiesībām un reģistrāciju ?!? man viss ir reģistrēts un tiesības kabatā, līdz ar to nav problēmu, bet jūsu strīdi un diskusijas par šo tēmu izrauj kušķīti smiekla :)
14.jūlijs 2016, 14:11 | links
 
lēnie esti ieliek Latvāņu valdībai, ne tikai copes lietās , bet daudz, kur citur !
14.jūlijs 2016, 14:08 | links
 
Ja CSDD izsniegtā pasē ir rakstīs Motorlaiva un uz borta ir CSDD teh. pasē ierakstītais numurs, tad vajadzīgas tiesības.

ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?

kkas, 13.jūlijs 2016, 14:27

coplietdraug, 13.jūlijs 2016, 14:34



tai pat laikā Igaunijā ir vienkārši: ja motors ir zem 25Kw(30Zs) tad tiesības nevajag, ja virs tad vajag. un pajāt vai laiva skaiās motorlaiva vai airu laiva...

ramex, 14.jūlijs 2016, 13:23


Nevar saprast, kas ir gudrāki mēs vai Estiņi :D vai arī Csdd tik krāmē ar valdību kopā!
14.jūlijs 2016, 14:03 | links
 
Nu, igaunīši jau, kā vienmēr, ir Latvijas satiksmes ministrijas aprobežotajiem klerkiem lielu soli priekšā. Viņi atļauto attālumu jūrā noteikuši 5 JŪRAS JŪDZES, kuras var atlikt uz jūras kartes. Nekad neesmu redzējis jūras karti uz kuras varētu nomērīt tos idiotiski ieliktos 3000 metrus. Tādus noteikumus var uzrakstīt tikai jūras lietās pilnīgi nekompetenti cilvēki.

skiperis, 14.jūlijs 2016, 13:38




arī tiesa par to jūrā braukšanu
14.jūlijs 2016, 13:53 | links
 
Nu, igaunīši jau, kā vienmēr, ir Latvijas satiksmes ministrijas aprobežotajiem klerkiem lielu soli priekšā. Viņi atļauto attālumu jūrā noteikuši 5 JŪRAS JŪDZES, kuras var atlikt uz jūras kartes. Nekad neesmu redzējis jūras karti uz kuras varētu nomērīt tos idiotiski ieliktos 3000 metrus. Tādus noteikumus var uzrakstīt tikai jūras lietās pilnīgi nekompetenti cilvēki.
14.jūlijs 2016, 13:38 | links
 
Ja CSDD izsniegtā pasē ir rakstīs Motorlaiva un uz borta ir CSDD teh. pasē ierakstītais numurs, tad vajadzīgas tiesības.

ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?

kkas, 13.jūlijs 2016, 14:27

coplietdraug, 13.jūlijs 2016, 14:34




tai pat laikā Igaunijā ir vienkārši: ja motors ir zem 25Kw(30Zs) tad tiesības nevajag, ja virs tad vajag. un pajāt vai laiva skaiās motorlaiva vai airu laiva...
14.jūlijs 2016, 13:23 | links
 
Vēl dabūjams Fushida-30 +Bosch 110ah par 200 eiro...
14.jūlijs 2016, 10:07 | links
 
arvis_an! Nepiekrītu Tavam viedoklim, ka elmotors būs lieks. Ir apstākļi,kur vienam variantam priekšrocības, ir kur otram. Man 20 gadus ir elmotorīts, 13 benzīnnieks - ļoti noder abi. Vēl jāņem vērā, ka ir ūdeņi (to nav tik maz) kur iekšdedzes motori netiek atļauti vispār. Tā lūk!
14.jūlijs 2016, 10:02 | links
 
Sveiki,
Mēģinu izvēlēties jaunu/lietotu elektromotoru ķīniešu gumijas laivai un esmu pamanījis, ka motori dalās trīs kategorijās -
1) minna kota,
2) ķīnieši(uz pusi lētāki),
3) zviedru-čehu(necenšos noniecināt) ražojumi, kas cenās ir starp pirmajiem diviem.

Apstāstiet, lūdzu, pēc kā izvēlēties, un vai varbūt ir svarīgas lietas, kurām ir jāpievērš uzmanība.

Pagaidām domas gājieni ir šādi:
1) tā kā laivā sēž divi kuiļi summā ap 200kg, tad jaudai droši vien nevajadzētu būt mazākai par 40lbs.
2) kaut arī pēc trim sezonām neko sliktu par šo ķīniešu gumijnieci pateikt nevaru, ir doma neņemt dārgu motoru, bet nākotnē paņemt labāku laivu un droši vien benzīna motoru.

Paldies!

ArtursP, 14.jūlijs 2016, 02:39


Man ir Minn Kota (MK), ko iedeva draugs lietošanā. Viņš nevarēja pateikt cik veca, bet pie manis jau 4 gadi (virs 15 gadi vajadzētu būt). Pati vienkāršākā un mazākjaudīgā - 30lbs. Domāju, ka viņa ir mūžīga. Nekādas apkopes - pats iztīŗi dzenskrūvi, bišķi saļļeo un mauc. 125Ah dziļizlādes aķi ar 3m HIBO laivu 1 dienā nevar nobraukt (kaut ņemu līdzi arī vecāku želejnieku rezervē). Man 140kg. Bet šāds motors ir galvenokārt velcei vai ezeram, kur nav lieli attālumi.Ar šādu kombināciju dienā var ap 10 km novilkt ideālos laika apstākļos. Lielākiem attālumiem + vējam un jūtamai pretstraumei vairs nederēs. Tagad man ir Bush S410 + 20ZS benzīnnieks, bet savs kaifs ir arī klusajā elektromotorā. Galvenais kur un kā ķersi. 30 vai 40 lbs baiga šķirba nebūs, bet patērēs srāvu vairāk gan. Pēc rakstiem labāki ir jaunie Minn Kota Max, bet var ņemt arī lietotu vecāku modeli Minn Kota. Ar citiem ražotājiem nav pieredze, bet neredzu vajadzību eksperimentēt, jo cenu šķirba nav tik būtiska. Es labāk izvēlētos lietotu MK nekā pakaļdarinājumus. Īpaši jau China. Man bija pieredze ar China Parsun benzīnnieku. Nekad nezināju vai no p.A līdz p.B tikšu vai nē.
14.jūlijs 2016, 09:56 | links
 
ArtursP
Ja ir 2ais punkts, tad priekškam ieguldīties kkādā elektromotorā, kuru visticamākais pēc vēl gada (ja nopirksi lietotu) lietošanas pārdot būs gandrīz nereāli. Ta labāk ieliec to piķi krājkasītē un pērc uzreiz benzīnnieku. Ja Tev ir tiesības un braukājat divatā, tad vismaz 10nieku, ja tiesību nav un kārtot neplāno, tad vismaz 5zs, ar 2.5 nekrāmējies, pēc tam gribēsies lielāku. Ar laivu ap 3.2 metri (gumijas) viens pats ar 5zs arī glisē izcelsies.
14.jūlijs 2016, 09:26 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager