Ilgus gadus esmu nobraucis ar Dulkan - 2,9 un pēc tam pēdējā 4 m gara. Ir bijiuši precendenti ar pārsistām grīdām - tātad, caurums nevis balonā bet grīdā. Var droši kuģot uz piestātni periodiski izsmeļot ārā to, kas satecējis.
Faktiski ja paskatās, Dulkan ir ielicis testus, kur ar pilnu masu laiž nost sekcijas un laiva paliek uz ūdens, esmu redzējis video, kur ar pārsistu sānu sekciju turpina braukt ar motoru vairākus kilometrus. Ja laiva ir normāli uztaisīta un vairāksekciju tad jebkurā brīdī paliksi uz ūdens.
Tāpēc klasē līdz 1000 EUR nevis ķīnas sūds, bet laba gumijas laiva manuprāt ir labākais risinājums. Neviena plastmasas laiva, kas īsāka par 4,3 m un lētāka par 2500 EUR nestāv blakus drošības jomā, jo tām ir maza kravnesība, tās grīļojās un tās ir viegli piesmelt, bet kur piesmelta tur jau vairs maz ko var glābt - tajā pašā līcī uzsit degunu uz vilni, iesmeļ pa priekšu ūdeni, pēc tam nākamajā vilnī atkal un viss - slēdz ārā dzinēju un kūko pēc palīdzības. Esmu ar 4 m dulkan tādos apstākļos jūrā līdis, kur nekad nebāztu degunu iekšā ar pašreizējo 4,3 m doles ražojuma laivu. Protams, ir gumijas laivām arī trūkumi: kratīšanās braucot pret vilni pa redeli dēļ mazās masas, tā uzpumpēšana ik pa 3 nedēļā dzinēju, ātruma ierobežojums, vietas trūkums un tomēr, pats galvenais - komforts, nu tomēr sēžot visu dienu laivā gribas stūrēt no konsoles, nevis aizmugurē ar rumpeli.
Faktiski ja paskatās, Dulkan ir ielicis testus, kur ar pilnu masu laiž nost sekcijas un laiva paliek uz ūdens, esmu redzējis video, kur ar pārsistu sānu sekciju turpina braukt ar motoru vairākus kilometrus. Ja laiva ir normāli uztaisīta un vairāksekciju tad jebkurā brīdī paliksi uz ūdens.
Tāpēc klasē līdz 1000 EUR nevis ķīnas sūds, bet laba gumijas laiva manuprāt ir labākais risinājums. Neviena plastmasas laiva, kas īsāka par 4,3 m un lētāka par 2500 EUR nestāv blakus drošības jomā, jo tām ir maza kravnesība, tās grīļojās un tās ir viegli piesmelt, bet kur piesmelta tur jau vairs maz ko var glābt - tajā pašā līcī uzsit degunu uz vilni, iesmeļ pa priekšu ūdeni, pēc tam nākamajā vilnī atkal un viss - slēdz ārā dzinēju un kūko pēc palīdzības. Esmu ar 4 m dulkan tādos apstākļos jūrā līdis, kur nekad nebāztu degunu iekšā ar pašreizējo 4,3 m doles ražojuma laivu. Protams, ir gumijas laivām arī trūkumi: kratīšanās braucot pret vilni pa redeli dēļ mazās masas, tā uzpumpēšana ik pa 3 nedēļā dzinēju, ātruma ierobežojums, vietas trūkums un tomēr, pats galvenais - komforts, nu tomēr sēžot visu dienu laivā gribas stūrēt no konsoles, nevis aizmugurē ar rumpeli.
26.oktobris 2018, 12:32 | links