Makšķerēšanas noteikumi

Makšķerēšanas noteikumi
Kamēr nav tiesas spriedums, tikmēr jau nekādu sodu nav jāmaksā. :)

Ja visi pārsudzetu, tas kantoris nosprāgtu gada laikā.
2.janvāris 2020, 15:05 | links
 
Kapēc visus,varbūt vienu?Aizbrauc uz Gauju,nopelni protokolu un pārsūdzi.Pēc tam uzraksti ,cik samaksāji administratīvo sodu.
2.janvāris 2020, 14:05 | links
 
Tas ka ir uzsākta licenču tiegošana Gaujā, tas neko nenozīmē. Ir jābut pamatam tos apstridēt.

irseejs, 2.janvāris 2020, 13:32

Un kāds ir pamats apstrīdēt? Lūdzu pamato savu domu, lai "vidējie prāti" arī var saprast. Saistošie noteikumi ir spēkā, LM arī spēkā. Kādā veidā atcels?
2.janvāris 2020, 14:00 | links
 
Tas ka ir uzsākta licenču tiegošana Gaujā, tas neko nenozīmē. Ir jābut pamatam tos apstridēt.
2.janvāris 2020, 13:32 | links
 
Visus sastāditos adminstratīvos protokolus vajag pārsūdzēt.
2.janvāris 2020, 13:30 | links
 
Šo visu var sakārtot no augšas valstiskā līmenī, jo izmaiņas jāveic vairākās jomās un vienu jomu kārtojot īsti rezultāts nebūs.

Pirmais aspekts: Ir pierādīts Eiropā un citur ka C&R uzlabo zivju resursu daudzumu.
Manā skatījumā pietiktu jau ja samazinātu loma apjomu un ierobežotu no-līdz izmēru kuru var paturēt. (Cita lieta ka ne vienmēr to lielo ar sanāk reanimēt it sevišķi karstā laikā!)
Neatbalstu pilnīgu plēsīgo zivju vai citu zivju moratoriju, bet saprātīgi aizliedzot paturamo zivju skaitu un izmēru es domāju ka rezultātu var panāk labu.

Otrs lielais aspekts ir drakoniski ierobežot rūpniecisko un pašpatēriņa zveju iekšējos ūdeņos, nav noslēpums ka lomu uzskaites žurnālos neviens reālos skaitļus neraksta, un uz vienu atļauju liek daudz reiz vairāk.

Trešais aspekts ir darbs ar PVD, VID, Policiju - lai ierobežotu nelegālo zivju apriti - tirgū. Tas nozīmē ka tiek veiktas uzskaites pārbaudes, apjoma pārbaudes atbilstoši uzrādītai dokumentācijai, pilnveidota uzskaites likumdošana.

Ceturtais aspekts ir sabiedrības izglītošana, tas lēnām bet nes savus augļus... pirms 25 gadiem neviens īsti nesprādzējās pie stūres un bērnu sēdeklīšus nelietoja - tagad tas jau ir pašsaprotams standarts (protams ir izņēmumi).

Piektais un vissmagākais aspekts ir politiskā griba kaut ko mainīt ilgtermiņā - ņemot vēra dažādu interešu grupu lobijus - kā piemēram daži zvejnieki VARAM un pašvaldībās fīrē kā viņiem izdevīgi, vai kā Centraltirgus zivju paviljona visiem visi papīri ir kārtībā, šaubos ka kaut kas mainīsies kamēr nebūs kāds ar stipru mugurkaulu un pietiekošu politisko aizmuguri!
2.janvāris 2020, 13:27 | links
 
Diskusija par noteikumiem ir laba lieta, bet tikai tad, ja tad tie reāli praksē arī darbosies. Kamēr kontroles jautājumos vēl ir daudz ko uzlabot, un sabiedrība likumu ievērošanu neuztver kā normu, bet pieiet tai ļoti individuāli (krimināllikumu +/- vairums cenšas ievērot, MN vai CSN savukārt ievērojam selektīvi), nez vai ir liela jēga pastiprināt ierobežojumus. Tad, kad reāli varēs nodrošināt esošo noteikumu ievērošanu var sākt diskutēt par tālāku attīstību.
2.janvāris 2020, 13:26 | links
 
MV-F rakstītajā man diemžēl daudz, kas nepatika.

Dažādās ūdens tilpnēs (pēc izlases) aizliegt vismaz 3-5 gadus ķert plēsējus.

Nav labākais piemērs.. valstīs , kur ir bagāti zivju resursi(nerunāju par jūras) , tādu likumu nav . Līdz ar to īsti kā risinājumu to piedāvāt ir neprāts, jo mums pie dotās situācijas NAV resursu pat inspektoriem. Viss , ko mēs mēģināsim saglabāt tiks izsmelts ar tīkliem, jo īsti nav kas seko tam līdz , lai tas nenotiktu.
Kā piemērs tā pati Babīte, kā aizliegums copēt ezerā sākas , tā tur tīklinieki katru gadu tiek noķerti ar vairākiem km gariem tīkliem.

2) par makšķernieku limitu , tas vispār ir vāks un automātiski korupcijas un citu mahināciju perēklis => tās pašas salacas licences nevar dabūt dēļ kvotām. Par šo , kā tagad ir nevaru galvot, bet teiksim pagāšgad , kad pirmo reizi mēģinājām braukt lašos izrādījās ka licences visas izpirktas un vairs nebūs! Godīgi? :) Tas pats notiks arī citur - savējiem/ tuvajiem būs , bet retajam viesim nebūs. Nebūs brīva Latvija , ko gribu to daru :)

Par 3 punktu - piekrītu ka izmērus jāierobežo ar maksimālo atļauto, bet par mānekļa izmēriem nu atkal murgs sanāk.. Kāpēc man jāķer uz to kas man nepatīk?

Par atlaišanu , nebūs tā kā ar karpām "saudzīgi", vienīgi var ievest kā vācijā kursus, tad būtu tīri okay , lai saprot daudz maz kas un kāpēc tas jādara.
2.janvāris 2020, 13:20 | links
 
1. Jāsnošķir ūdeņi kuri savienojas ar jūru un pārējie (te nav runa par lašiem). Lielupē / Daugavā / Gaujā / Ķīšezerā / Babītē utt mēs pārsvarā ķeram no jūras migrējošās zivis. OK, līņi ir vietējie :) Bet līdakas , asari, brekši utt. tur staigā visos virzienos. Uz to gan taisīt mākslīgus ierobežojumus ir neprāts.
2. Cik tiek legāli / nelegāli ar tīkliem izsmelts (kaut vai Daugavā un Buļļupē)? Protams, arī makšķernieku spiediens ir liels, bet mēs visi kopā esam ļoti tālu no tīklinieku lomiem.
2.janvāris 2020, 12:57 | links
 
MV-F rosinājumi ir labi kā ideja vispār pievērsties resursu saglabāšanas tēmai un nostiprināt to likumdošanā, bet, manuprāt, pēc satura nav atbalstāmi. Tas, ka pateicoties jaunām tehnoloģijām, zivīm paliek arvien grūtāk izdzīvot, ir fakts. Tas, ka liela daļa atlaisto zivju neizdzīvo arī ir faks, taču tas ka neatlaistās neviena neizdzīvo, arī nav apstrīdams.
Mans personīgais viedoklis ir tāds, ka nav ētiski makškerēt zivis tikai lai noķertu un atlaistu, pieturoties principam "pēc iespējas vairāk un lielākas". Tad ētiskāk ir tomēr ar stingri ierobežotiem rīkiem, stingri ierobežotās vietās un laikos noķert noteiktu daudzumu zivju un tās paturēt pārtikai.
Vispār jau mums to nesaprātīgu ierobežojumu makšķerniekiem tāpat ir par daudz. Skumji, ka šos ierobežojumus parasti "saražo" tieši pašu makškernieku organizācijas, kam pēc būtības būtu jādarbojas lai aizstāvētu VISU makškernieku intereses, mazinātu valsts noteiktos ierobežojumus. Tagad parasti noteik otrādi - sit savējos, lai citi brīnās.
Arī MV-F tagad piedāvātie rosinājumi pirmām kartām trāpīs pa olām tieši mazāk advancētiem makškerniekiem, parasti - vietējiem. Redz atbraucējiem +- ir vienalga uz kuru pusi brīvdienās braukt, bet vietējam kuram laiva piesieta tajā vietā vai posmā un varbū pat nav mašīnas liegt 5 gadi makškerēt viņa "izraudātās vietās" būtu noziegums. Tāpat MV-F noteikti ir pazuduši priekštati par to kā ir makškerēt bez live ehalotes, taču absolūti lielākai daļai makškernieku, t.sk. arī bērniem, supersenioriem, nav tāda aprikojuma un viņi nav tajā kategorijā, kas var nosmelt resursus.

basks, 2.janvāris 2020, 11:15


Tāpēc jau jautāju - kādi citiem varianti.
Varbūt dažās rindās kaut ko par daudz aiziedzošu sarakstīju, bet saprātīga diskusija vienmēr noder.
2.janvāris 2020, 12:44 | links
 
MV-F rosinājumi ir labi kā ideja vispār pievērsties resursu saglabāšanas tēmai un nostiprināt to likumdošanā, bet, manuprāt, pēc satura nav atbalstāmi. Tas, ka pateicoties jaunām tehnoloģijām, zivīm paliek arvien grūtāk izdzīvot, ir fakts. Tas, ka liela daļa atlaisto zivju neizdzīvo arī ir faks, taču tas ka neatlaistās neviena neizdzīvo, arī nav apstrīdams.
Mans personīgais viedoklis ir tāds, ka nav ētiski makškerēt zivis tikai lai noķertu un atlaistu, pieturoties principam "pēc iespējas vairāk un lielākas". Tad ētiskāk ir tomēr ar stingri ierobežotiem rīkiem, stingri ierobežotās vietās un laikos noķert noteiktu daudzumu zivju un tās paturēt pārtikai.
Vispār jau mums to nesaprātīgu ierobežojumu makšķerniekiem tāpat ir par daudz. Skumji, ka šos ierobežojumus parasti "saražo" tieši pašu makškernieku organizācijas, kam pēc būtības būtu jādarbojas lai aizstāvētu VISU makškernieku intereses, mazinātu valsts noteiktos ierobežojumus. Tagad parasti noteik otrādi - sit savējos, lai citi brīnās.
Arī MV-F tagad piedāvātie rosinājumi pirmām kartām trāpīs pa olām tieši mazāk advancētiem makškerniekiem, parasti - vietējiem. Redz atbraucējiem +- ir vienalga uz kuru pusi brīvdienās braukt, bet vietējam kuram laiva piesieta tajā vietā vai posmā un varbū pat nav mašīnas liegt 5 gadi makškerēt viņa "izraudātās vietās" būtu noziegums. Tāpat MV-F noteikti ir pazuduši priekštati par to kā ir makškerēt bez live ehalotes, taču absolūti lielākai daļai makškernieku, t.sk. arī bērniem, supersenioriem, nav tāda aprikojuma un viņi nav tajā kategorijā, kas var nosmelt resursus.
2.janvāris 2020, 11:15 | links
 
irseejs [02.01.20]: Pamuļķis atkal aktivizējies
Paskaidro, lūdzu..!
2.janvāris 2020, 11:06 | links
 
Pamuļķis atkal aktivizējies
2.janvāris 2020, 10:46 | links
 
Tā vietā lai kaut ko reāli darītu, jūs tikai smirdat.

Tikko tika izmainīts punkts Dabas resursu nodokļa likumā, ka pašvaldība turpmāk šo naudu drīkst izmantot tikai noteiktiem mērķiem. Tas attiecas arī uz udenu resursiem.

Tagad visi gudrie dirsēji lūdzu rindiņā ar pie pašvaldību priekšnieķeļiem ar parakstītām špargalkām rokās, lai liekēži sāk sakārtot ūdeņus un infrastruktūru ap tiem.

irseejs, 2.janvāris 2020, 09:44



Apbrīnojams analfabēts tu esi irseej!!:))
Dabas resursu nodokļa likumā no 01.01.2020. stājas spēkā šī redakcija:
(2) Pašvaldība var veidot pašvaldības vides aizsardzības fondu, izmantojot pamatbudžeta līdzekļus, kas iegūti no nodokļa maksājumiem.
(14.11.2019. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 01.01.2020.)
Par to, kādiem mērķiem pašvaldības izlieto nodokļos iekasēto naudu (29.pants (1)), spēkā ir jau no 01.01.2006. un izmaiņas nav veiktas!
2.janvāris 2020, 10:07 | links
 
Dabas resursa nodoklis ir viens - kurš no uzņēmumu puses bieži netiek korekti maksāts tieši dēļ laikietilpīgās un sarežģītās aprēķināšanas, lielāki uzņēmumi protams noslēdz līgumu ar zaļo punktu un uzmet mīksto vispār. Nākamais nodokļi tiek maksāti pēc juridiskās adreses, nu tad skaidrs kura pašvaldība varēs šeptēt to naudu visvairāk ...
2.janvāris 2020, 09:53 | links
 
Tā vietā lai kaut ko reāli darītu, jūs tikai smirdat.

Tikko tika izmainīts punkts Dabas resursu nodokļa likumā, ka pašvaldība turpmāk šo naudu drīkst izmantot tikai noteiktiem mērķiem. Tas attiecas arī uz udenu resursiem.

Tagad visi gudrie dirsēji lūdzu rindiņā ar pie pašvaldību priekšnieķeļiem ar parakstītām špargalkām rokās, lai liekēži sāk sakārtot ūdeņus un infrastruktūru ap tiem.
2.janvāris 2020, 09:44 | links
 
Problēma pastāv ka Latvijā, 99% no upju un ezeru apsaimniekošanas nav veiksmīgas un nauda tiek izsaimniekota utml.
Nosacīti labs piemērs ir Alūksnes ezers, jo attīstījās ne tikai ezera zivju krājums, bet arī infrastruktūra apkārt tam?

MVF savārstījums ir utopija, neskatot visus situāciju kopumā, bet izraujot lietas no konteksta.
2.janvāris 2020, 09:34 | links
 
Vai tik irseejs nav kāda veca komunista dēlēns, kas ne kādīgi nespēj pieņemt to, ka sociālisma idejas ir tāla pagātne un mēs jau labu laiku dzīvojam neželīgajā kapitālismā! :)
2.janvāris 2020, 09:25 | links
 
Jā man ir. Cik var aizliegt, ierobežot, licencēt.

Tādu kā tevis dēļ, drīz vairs pie upes nopirsties nedrīkstēs. Kas ir mainījies Salacā uz labo pusi? Nekas. Tāpat viss ir piedirsts, par maksu uz mašīnu drīkst stiept lašus, kontroles nekādas nav.

Visur vieni vienīgi no pirksta izzīsti liegumi, ierobežojumi.

Tagad tu vēl iesaki jāt pauri tiem, kuri zivis iemet atpakaļ upē nevis uz pannas? Tu esi dalbajobs, atvainojos?!

irseejs, 2.janvāris 2020, 08:48

Irseej, tiec galā ar solīto Gaujas LM lietu, tad nebūs pa forumu ko lamāties.
2.janvāris 2020, 09:19 | links
 
Unnnnnnn atkal aiziet :D
2.janvāris 2020, 09:18 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager