Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Nesaku, ka vikipēdija pretendē uz absolūtu patiesību, tomēr te lietas ir izklāstītas nedaudz savādāk nekā viens otrs šeit pasniedz.

https://lv.wikipedia.org/wiki/Lielveikala_%22Maxima%22_sagr%C5%AB%C5%A1ana_R%C4%ABg%C4%81

"Maxima" lielveikalu nodeva ekspluatācijā 2011. gada 3. novembrī. 2011. gadā ēka saņēma Latvijas arhitektūras gada balvu. Konkursā "Gada labākā būve Latvijā 2011" projekts kategorijā "Jaunbūve" ieguva 2. vietu jeb "Sudraba balvu".

2013. gada rudenī uz veikala jumta notika objekta otrās kārtas būvdarbi, kurus veica uzņēmums Re&Re. Uz ēkas jumta bija paredzēti pastaigu un rotaļu laukumi mājas iedzīvotājiem un apzaļumošana. Neraugoties uz būvdarbiem, veikals turpināja darbu, ko pieļāva spēkā esošie būvnormatīvi. Būvniecības normatīvie akti neparedz šādām būvēm pirms nodošanas ekspluatācijā veikt nestspējas slodzes pārbaudi. Katastrofas brīdī SIA "Gartens" apzaļumošanas darbus bija pabeidzis jau par 80—90% un apzaļumotā jumta atklāšana bija paredzēta 29. novembrī.

21. novembrī vēl pirms katastrofas pulksten 16.21 nostrādāja ugunsdrošības signalizācija un atskanēja divi balss aicinājumi evakuēties, tomēr ne visi veikalā esošie pircēji un darbinieki steidzās to izpildīt. Maxima pārstāvji preses konferencē pēc notikušā skaidroja, ka apsardze, pārbaudot, kāpēc signalizācija iedarbojusies, neatrada neko, kas liecinātu par ugunsgrēku. Apsardzes darba instrukcijas noteikušas, ka, nepastāvot acīmredzamām briesmām, evakuācija nav jāveic.

daddy_j, 18.februāris 2020, 16:50


Daddy , vot personīgi tu uzskati ka viss kārtībā ar tiesas lēmumu un neapšaubi tās lēmumu ?
18.februāris 2020, 17:20 | links
 
Nesaku, ka vikipēdija pretendē uz absolūtu patiesību, tomēr te lietas ir izklāstītas nedaudz savādāk nekā viens otrs šeit pasniedz.

https://lv.wikipedia.org/wiki/Lielveikala_%22Maxima%22_sagr%C5%AB%C5%A1ana_R%C4%ABg%C4%81

"Maxima" lielveikalu nodeva ekspluatācijā 2011. gada 3. novembrī. 2011. gadā ēka saņēma Latvijas arhitektūras gada balvu. Konkursā "Gada labākā būve Latvijā 2011" projekts kategorijā "Jaunbūve" ieguva 2. vietu jeb "Sudraba balvu".

2013. gada rudenī uz veikala jumta notika objekta otrās kārtas būvdarbi, kurus veica uzņēmums Re&Re. Uz ēkas jumta bija paredzēti pastaigu un rotaļu laukumi mājas iedzīvotājiem un apzaļumošana. Neraugoties uz būvdarbiem, veikals turpināja darbu, ko pieļāva spēkā esošie būvnormatīvi. Būvniecības normatīvie akti neparedz šādām būvēm pirms nodošanas ekspluatācijā veikt nestspējas slodzes pārbaudi. Katastrofas brīdī SIA "Gartens" apzaļumošanas darbus bija pabeidzis jau par 80—90% un apzaļumotā jumta atklāšana bija paredzēta 29. novembrī.

21. novembrī vēl pirms katastrofas pulksten 16.21 nostrādāja ugunsdrošības signalizācija un atskanēja divi balss aicinājumi evakuēties, tomēr ne visi veikalā esošie pircēji un darbinieki steidzās to izpildīt. Maxima pārstāvji preses konferencē pēc notikušā skaidroja, ka apsardze, pārbaudot, kāpēc signalizācija iedarbojusies, neatrada neko, kas liecinātu par ugunsgrēku. Apsardzes darba instrukcijas noteikušas, ka, nepastāvot acīmredzamām briesmām, evakuācija nav jāveic.
18.februāris 2020, 16:50 | links
 
Ja iet bojā 50 cilvēki, fiksi jāatrod un jānošauj 50 vainīgie, jeb tiesa izvērtē katra vainas pakāpi?
18.februāris 2020, 16:37 | links
 
Visdziļākā līdzjūtība cietušajiem un upuru tuviniekiem, tur mēs varējām būt jebkurš no mums.

Lai kādu notiesātu, ir jāpierāda, ka tieši viņš ir bijis vainīgs pie traģēdijas...

Vari kādu piemēru no Eiropas vai ASV iedot par tām galvām? Cik galvas aizripoja, kad Notre dame de Paris nosvilināja, vai Costa Concordia uz sēkļa uzsēdināja?

Autoritāras valstis - Ķīna, Krievija u.c. nav rādītājs, tur galvas jārpina, lai valsts varu parādītu...

daddy_j, 18.februāris 2020, 15:56


Runāšu tikai par sevi un nevienam ne uzspiežu savu viedokli .
Kad nosvilināja Notre dame de Paris man pat drusku žēl nepalika - cik zināms arī cietušo tur neesot viss, kas saistīts ar baznīcu vienā vārdā - sekta , nekas vairāk un par reliģiju turpināt diskutēt arī nav vēlmes.

Costa Concordia gadījumā- cik man zināms 32 bojā gājušie, kaptēnim 16 gadi cietumā , jo konkrēti šajā gadījumā kaptēņa rīcība nesākt evakuāciju bija noteicošā cilvēku bojāejā, kā arī visas kompensācijas apmaksāt pilnā apmērā no uzņēmuma kam piederēja Concordia , diemžel tiesas sprieduma laikā netika atklāts cik .. , bet kās sakars nodegušam šķūnim un "autobusa"| šofera kļūdai ar celtniecībā pieļautajām kļūdām , kur vismaz deviņas personas tieši bija atbildīgi par traģēdiju?
18.februāris 2020, 16:33 | links
 
Visdziļākā līdzjūtība cietušajiem un upuru tuviniekiem, tur mēs varējām būt jebkurš no mums.

Lai kādu notiesātu, ir jāpierāda, ka tieši viņš ir bijis vainīgs pie traģēdijas...

Vari kādu piemēru no Eiropas vai ASV iedot par tām galvām? Cik galvas aizripoja, kad Notre dame de Paris nosvilināja, vai Costa Concordia uz sēkļa uzsēdināja?

Autoritāras valstis - Ķīna, Krievija u.c. nav rādītājs, tur galvas jārpina, lai valsts varu parādītu...

daddy_j, 18.februāris 2020, 15:56

Kas gan te jāpierāda? 1. Kā būvvalde drīkstēja atļaut būvdarbus, ja zem pārsedzes virs kuras notiek darbi, atrodas cilvēki? Tas vien ir kliedzošs, bezprecedenta darba drošibas tehnikas pārkāpums! 2. Nākošais jautājums, ja atļauja bija izdota, tad šo DDT noteikumu vajadzēja zināt arī būvdarbu vadītājam - un strādāt tad, kad apakšā cilvēku nav. Vai tas tika darīts? Nē taču! 3. Bija būvuzraugs, kura kompetencē ir visu šo uzraudzīt, lai noteikumi un būvniecība notiktu pareizi. Kur viņš bija, ja neredzēja, ka lietas iet šķērsām?
Varētu turpināt - bet jēga tad kāda, žēl cietušo, un rodas absolūta saprašana kādā tiesiskā pakaļā atrodas Latvijas tiesu sistēma un valsts. Ievērojot arī Misānes lietu...
18.februāris 2020, 16:25 | links
 
Visdziļākā līdzjūtība cietušajiem un upuru tuviniekiem, tur mēs varējām būt jebkurš no mums.

Lai kādu notiesātu, ir jāpierāda, ka tieši viņš ir bijis vainīgs pie traģēdijas...

Vari kādu piemēru no Eiropas vai ASV iedot par tām galvām? Cik galvas aizripoja, kad Notre dame de Paris nosvilināja, vai Costa Concordia uz sēkļa uzsēdināja?

Autoritāras valstis - Ķīna, Krievija u.c. nav rādītājs, tur galvas jārpina, lai valsts varu parādītu...
18.februāris 2020, 15:56 | links
 
.

Zorge07, 18.februāris 2020, 14:51


vnk episki !! Trūkst vārdu - Tikai Latvijā, tik Latvieši tā prot . Visās valstīs mēroga katastrofās , negadījumos galvas ripo viena pēc otras .. bet Latvijā - viens vainīgais un 5 gadi cietumsods .
" lēni aplodismenti - bravo!"
18.februāris 2020, 15:37 | links
 
Domā ka luter/zorge? )
18.februāris 2020, 15:11 | links
 
4 dienas sarunas veidojas. Atkal luter uzpeld.
18.februāris 2020, 14:55 | links
 

.
18.februāris 2020, 14:51 | links
 
Tās klimata izmaiņas jau notiek ne tik daudz aiz kaut kāda atmosfēras piesārņojuma,bet gan aiz tā, ka diezgan strauji notiek zemes rotācijas ass un polu nobīde.Tā kā tiek prognozēts ,ka nav tālu tā pastarā diena ,kad mūsu zemīte uztaisīs kūleni un tad būs kirdik...Un sāksies viss no jauna ..
Tā kā labāk nepakojiet naudiņu zeķēs,bet kamēr var braucat copēt,un uz Zviedriju protams...:)

Malgomajfisk, 18.februāris 2020, 14:18



Labs padoms :), ķer kamēr var.
18.februāris 2020, 14:23 | links
 
Bet klimata izmaiņas neatrisina tikai uzlabojumi vienā jomā.
Nākošā lielākā problēma pēc CO2 ir paša cilvēka radītais PE piesārņojums pasaulē.
Ja pirms dažiem gadiem redzēju tikai internetā video, kur jūrās peld plastmasas strēmeles un sīkas drumlsas, tad dzīvē par to pārliecinājos rudenī tepat ķerot butes Kolkā, kur kopā ar zāli katrā iemetienā bija pa plastmasas maisiņam via tā strēmelēm uz auklas.
Neviens no protestētājiem par klimata izmaiņām nepiedāvā konkrētus risinājumus, ir tikai lielākā nosodījumi rūpniecības lauciņā.

MV-F, 18.februāris 2020, 13:55
vispār jau ir risinājumi,bij video kur čaļi izdomājuši kā savākt okeānā atkritumu salas,bet zin kā,okeāns jau nevienam nepieder un politiķi reitingus neuzsitīs atvēlot tam līdzekļus.
18.februāris 2020, 14:23 | links
 
Tās klimata izmaiņas jau notiek ne tik daudz aiz kaut kāda atmosfēras piesārņojuma,bet gan aiz tā, ka diezgan strauji notiek zemes rotācijas ass un polu nobīde.Tā kā tiek prognozēts ,ka nav tālu tā pastarā diena ,kad mūsu zemīte uztaisīs kūleni un tad būs kirdik...Un sāksies viss no jauna ..
Tā kā labāk nepakojiet naudiņu zeķēs,bet kamēr var braucat copēt,un uz Zviedriju protams...:)
18.februāris 2020, 14:18 | links
 
Bet klimata izmaiņas neatrisina tikai uzlabojumi vienā jomā.
Nākošā lielākā problēma pēc CO2 ir paša cilvēka radītais PE piesārņojums pasaulē.
Ja pirms dažiem gadiem redzēju tikai internetā video, kur jūrās peld plastmasas strēmeles un sīkas drumlsas, tad dzīvē par to pārliecinājos rudenī tepat ķerot butes Kolkā, kur kopā ar zāli katrā iemetienā bija pa plastmasas maisiņam via tā strēmelēm uz auklas.
Neviens no protestētājiem par klimata izmaiņām nepiedāvā konkrētus risinājumus, ir tikai lielākā nosodījumi rūpniecības lauciņā.
18.februāris 2020, 13:55 | links
 
Iznesums no raksta ******
ASV interneta tirdzniecības kompānijas Amazon dibinātājs un vadītājs, pasaules bagātākais cilvēks Džefs Bezoss pirmdien paziņoja, ka viņš piešķir 10 miljardus ASV dolāru, lai izveidotu fondu cīņai pret klimata izmaiņām.
Paziņojumā saviem 1,4 miljoniem sekotāju sociālajā tīklā Instagram Bezoss rakstīja, ka jaunais Bezosa Zemes fonds "finansēs zinātniekus, aktīvistus, nevalstiskās organizācijas - jebkurus centienus, kas piedāvā reālu iespēju palīdzēt saglabāt un aizsargāt dabisko pasauli".
"Klimata izmaiņas ir vislielākais drauds mūsu planētai," paziņoja Bezoss, kura bagātības lielums tiek lēsts ap 130 miljardiem dolāru.


******** Manas domas, ka šinī jomā būtu jāfinansē tikai zinātnieki un inženieri, kas ieguldītu savas zināšanas jebkāda vieda transporta un ražotņu elektrifikācijā. Kas spētu radīt pašuzlādes dzinēju thnoloģias transportam, kas būtu neatkarīgi no cita blakus pastāvoša enerģijas, kā teikt varētu braukt kamēr dzinējs sadilst.
Pārējie kas vaimanā un taisa demonstrācijas par globālo sasilšanu diez vai vajadzētu finansēt, jo tas tikai ir veltīgi iztērēta nauda.
18.februāris 2020, 13:49 | links
 
Jefiņš ,ne nebīdītājs.Bet arī tādi bļauri ir vajadzīgi..
18.februāris 2020, 13:25 | links
 
 
Šoreiz ir tā viena no retajām reizēm kad pievienošos raihujankas teiktajam,to huiņu labāk neliec,ja nu vienīgi pa nakti kad ar junioru kost sāksiet...:D
18.februāris 2020, 12:41 | links
 
Raiham. Tu jau esi dvēseles bērns, tikai pats to negribi atzīt:

https://youtu.be/Ul_Kotlqi3k?list=RDUl_Kotlqi3k
18.februāris 2020, 12:01 | links
 
Janka, piedod man, ja vari ,es tāds pašvaks melomāns.
Tad, kad vakarā būsi savā fazendā, ieņem 50 gramus visīša vai citas šmakovkas, uzliec austiņas un ieklausies

https://youtu.be/Ul_Kotlqi3k?list=RDUl_Kotlqi3k
18.februāris 2020, 11:55 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager