Laivas un to motori

Labdien, visiem aktīvajiem copes piekritējiem!

Īsumā, meklēju labāko airu laivu copei Daugavā. Lūgums atsaukties tos, kam pieredze ar airu laivām lielākos ūdeņos un garākos pārbraucienos.

Bet ja tā nedaudz izvērstāk, tad sākšu ar savu sāpi, pieredzi un centīšos konkrētāk aprakstīt ko meklēju.
Līdz šim astoņus gadus copēju no alumīnija laivas Avtobot Daugavā virs Rīgas HES. Šo laivu lietojot kā airu laivu biju godam apmierināts. Lieliski izdevās apvienot gan copi, gan sportu nobraucot vidēji pa kādiem 10km. Jāatzīst, ka nevaru arī ar daudz ko citu salīdzināt, bet liekās ka slīd viņa tīri labi, kājās stāvot jūtos samērā droši un laivas svars ~50kg ļauj to bez liekas piepūles izvlikt krastā, kur to līdz šim pieslēgtu glabāju.

Jāsaka, pa šiem gadiem viss bija labi līdz pēdējai vētrai, kura upē savēla neredzētus viļņus, izēda krastu, laivu ierāva Daugavā un pret akmeņiem samīcīja kā nospārdītu šprotu bundžu. Virs ūdens vēl turās, bet vairs tā neslīd un velk uz vienu sānu. Nolēmu cik var pielabot un atbrīvoties, bet vietā iegādāties piekabi ar jaunu airējamo. Šādā kombinācijā pavērsies arī jauni horizonti.
Respo 750 piekabe ir noskatīta, bet sarežģītākais tagad ir saprast ko tad ar viņu būtu vislabāk vest uz upi.

Tātad, pirms sāku uzskaitīt, atgādināšu ka mans mērķis copē nav ar 300 zirgiem maksimāli īsā laika posmā vest savu riepu uz 20 spotiem lai saskaldītu 10 zandartus, bet kaut kad nākotnē kādu elektrisko varbūt uzkarināšu. Pārsvarā braucu viens, reizēm līdzi puika, pāris reizes gadā arī sieva. Gribu lai laiva ir ar dokumentiem, bet labu Autobotu ar papīriem sameklēt grūti. Ar piepūšamo negribu krāmēties, pumpēt, žāvēt un skatīties kā sapūst mana nauda. Lūkojos uz jaunu stiklašķiedreni, šādu tomēr varēs piereģistrēt un gadoties nelaimei paliks arī peldot virs ūdens. Mazās, šaurās dīķu laiveles netiek skatītas.

Un te nu jautājums jums biedri, kura tad varētu būt tā īstā?

Zondēju vietējos piedāvājumus, bet vai man ir radies pareizs priekšstats:
* Amber 315 - neizskatās ka es tur kājas varētu izstiept, kur nu ja vēl kāds pretī sēž;
* Latrex 335 - viegla, gan jau attiecīgi arī viegli airējama pat ja skaitās motorlaiva, izskatās interesanta, bet ar 40 cm bortu 5 m/s rietumniekā liekās, ka es varētu viņā apmīzties;
* Amber 360 - interesanta, bet vai ar platumu 1.50 m slīdēs tik labi kā Amber 385?
* Amber 385 - vissimpātiskākā, bet nu jau 100 kg svarā, bet ar platumu 1.30 m varbūt tomēr slīdēs labāk kā 75 kg Amber 360? Kājās viņā stāvēt būs labi un kā šāda laiva uzvedas vējā, viļņos?

Varbūt tomēr ir kāda cita laiva ko rekomendējat izskatīt?

Paldies jau iepriekš tiem, kuri atsaucās!
13.aprīlis 2022, 13:55 | links
 
Sveiki, varbūt kāds zin kā iztīrīt laivas vinila krēslus no rožā pleķiem ? cik atradu tas ir pelējuma radīts defekts.
12.aprīlis 2022, 21:36 | links
 
udens2 [12:31]: es neriskētu,ja aķis sprāgst,var satraumētiesLaivā nesprāgs. Pat ,ja teorētiski pieņemam, ka varētu uzsprāgt , tad tas notiktu lādējot.
Dārgs prieks ar ejošiem aķīšiem mētāties.

RaimisD, 11.aprīlis 2022, 13:53
Uzpūties aķis ir defektīvs-bojāts,ja grib lai riskē
11.aprīlis 2022, 17:00 | links
 
addd [11.04.22]: RaimisD [13:53]: Pat ,ja teorētiski pieņemam, ka varētu uzsprāgt , tad tas notiktu lādējot.
Dārgs prieks ar ejošiem aķīšiem mētāties.Kgan pie lielas slodzes tas uzsilst. Hvz, lai elektriķi iekomentē.

RaimisD, 11.aprīlis 2022, 13:56

Iespējams atstājuši izlādētus akumulatorus uz ziemu aukstā garažā, tie zema blīvuma dēļ sasluši un ledus to plasmasas korpussu izspieda.
Ar cieņu.
Paldies par padomiem!
11.aprīlis 2022, 16:18 | links
 
RaimisD [13:53]: Pat ,ja teorētiski pieņemam, ka varētu uzsprāgt , tad tas notiktu lādējot.
Dārgs prieks ar ejošiem aķīšiem mētāties.Kgan pie lielas slodzes tas uzsilst. Hvz, lai elektriķi iekomentē.

RaimisD, 11.aprīlis 2022, 13:56


Iespējams atstājuši izlādētus akumulatorus uz ziemu aukstā garažā, tie zema blīvuma dēļ sasluši un ledus to plasmasas korpussu izspieda.
Ar cieņu.
11.aprīlis 2022, 15:04 | links
 
Labdien. Nepieciešams padoms.
Saņemu mantojumā elektromotora komplektu minn kota. Nekad nav bijusi darīšana, tāpec jautāju.
2 akumulatori minn kota scs150 12dc - abi akumulatori sānos nedaudz uzpūtušies, bet griež motoru (ūdenī nav mēgināts) Sakiet, kas var būt par iemeslu? Vai šadi akumulatori vēl būs dzivotāji? Lādētājs komplektā MK110PE.
Paldies

normix88, 11.aprīlis 2022, 08:14


Uzlādē akumulatoru un aizved tirgotājiem uz testēšanu, tie jau pateiks ko ar tiem darīt.
Es autiņaum vienmēr tā daru vēlā rudenī, tests maksā eiriku vismaz Daugavpilī, toties var droši braukt visu ziemu.
Ar cieņu.
11.aprīlis 2022, 14:53 | links
 
RaimisD [11.04.22]: Pat ,ja teorētiski pieņemam, ka varētu uzsprāgt , tad tas notiktu lādējot.
Dārgs prieks ar ejošiem aķīšiem mētāties.
Kgan pie lielas slodzes tas uzsilst. Hvz, lai elektriķi iekomentē.
11.aprīlis 2022, 13:56 | links
 
udens2 [11.04.22]: es neriskētu,ja aķis sprāgst,var satraumēties
Laivā nesprāgs. Pat ,ja teorētiski pieņemam, ka varētu uzsprāgt , tad tas notiktu lādējot.
Dārgs prieks ar ejošiem aķīšiem mētāties.
11.aprīlis 2022, 13:53 | links
 
Labdien. Nepieciešams padoms.
Saņemu mantojumā elektromotora komplektu minn kota. Nekad nav bijusi darīšana, tāpec jautāju.
2 akumulatori minn kota scs150 12dc - abi akumulatori sānos nedaudz uzpūtušies, bet griež motoru (ūdenī nav mēgināts) Sakiet, kas var būt par iemeslu? Vai šadi akumulatori vēl būs dzivotāji? Lādētājs komplektā MK110PE.
Paldies

normix88, 11.aprīlis 2022, 08:14
es neriskētu,ja aķis sprāgst,var satraumēties
11.aprīlis 2022, 12:31 | links
 
Man līdzīga problēma kā ChiLLin. Iegādājos no rokas Dulkan 290 laivu. Pārdevējs minēja ka esot jau otrais īpašnieks. Laiva nav bijusi reģistrēta. Līdzi iedeva kautkādu laivas pases kopiju ar pirkšanas datumu, VIN utt. Aizgāju uz CSDD, šie saka ka neies cauri, lai meklējot orģinālo pircēju, tas lai reģistrējot un tad lai nākot pārrakstīt. Sazinājos ar Dulkan, viņi diemžēl neglabājot datus tik ilgi un orģinālo pircēju vairs nevar atrast. Vai ir vēl kādas opcijas man reģistrēt viņu?

Reinjonkuls, 7.aprīlis 2022, 09:08

Ja 290 modelis tad to var arī nereģistrēt, cik atceros tad tai laivai vairāk par 5hp virsū kabināt nedrīkst. Tad tā sanāk airu laiva un to var izmantot bez reģistrēšanas. Tiklīdz uz šiltes laivai būs vairāk par 3.7kw tad reģistrācija obligāta+tiesības un citi labumi.

snitraM, 7.aprīlis 2022, 13:30

Tas viss skaidrs, bet piemēram Burtniekā prasa reģistrēt arī airu laivu un tad tur arī tā bēda slēpjas.

Reinjonkuls, 7.aprīlis 2022, 16:17


Var vēl pamēģināt citā CSDD, kādus pāris gadus atpakaļ Rīgā centāmies piereģistrēt Dulkanu 325 vai 345 kā airu laivu, nereģistrēja. Teica ka tā ir motorlaiva pēc papīriem, un kamēr ražotājs tos nepārtaisīs nekā nevar palīdzēt. Bet nākamajā dienā Jūrmalā viss sanāca, tur meitenei viss bija PO.
11.aprīlis 2022, 08:38 | links
 
Viss reiz beidzas, arī akumulutors ! Mēģini atrast izlaiduma gadu,, tad arī būs skaidrs !!
11.aprīlis 2022, 08:30 | links
 
Labdien. Nepieciešams padoms.
Saņemu mantojumā elektromotora komplektu minn kota. Nekad nav bijusi darīšana, tāpec jautāju.
2 akumulatori minn kota scs150 12dc - abi akumulatori sānos nedaudz uzpūtušies, bet griež motoru (ūdenī nav mēgināts) Sakiet, kas var būt par iemeslu? Vai šadi akumulatori vēl būs dzivotāji? Lādētājs komplektā MK110PE.
Paldies
11.aprīlis 2022, 08:14 | links
 
Čipot var tikai inžektormotorus

bumbieris [6.apr]: Sveiciens
Varbūt kādam ir pieredze ? Klīst baumas ka Mercury 9,9hp dzinēju varot viegli uzšķūnēt uz 15hp. Kādam ir pieredze ?Ļoti viegli. Tik ar 9.9 to nevar izdarīt. Var ar 10 zs!
Jāčipo vai jāmaina karburators.
Pirms dažām sezonām izmaksas ap 400€.

ARCHA, 6.aprīlis 2022, 21:13
9.aprīlis 2022, 13:02 | links
 
http://latrexlaivas.lv/laivu-aprikojums-boat-Accessories-latrex/boat-engine-parts/laivu-motoru-dzineju-ella-boat-outboard-engine-oil-yamalube-motul-quicksilver/Greases-smervielas

Sveiki, jautājums spečukiem:
Ar ko sasmērēt laivas gāzes ručkas iekšām visus savienojumus un mehānismus? Vai der solidols, vai grafīta smēre, vai jāpērk kas cits? Vai saulē uzkarstot korpusam, smēre nepaliek šķidra un sāk tecēt?

Meiers, 7.aprīlis 2022, 12:48
9.aprīlis 2022, 13:00 | links
 
Man līdzīga problēma kā ChiLLin. Iegādājos no rokas Dulkan 290 laivu. Pārdevējs minēja ka esot jau otrais īpašnieks. Laiva nav bijusi reģistrēta. Līdzi iedeva kautkādu laivas pases kopiju ar pirkšanas datumu, VIN utt. Aizgāju uz CSDD, šie saka ka neies cauri, lai meklējot orģinālo pircēju, tas lai reģistrējot un tad lai nākot pārrakstīt. Sazinājos ar Dulkan, viņi diemžēl neglabājot datus tik ilgi un orģinālo pircēju vairs nevar atrast. Vai ir vēl kādas opcijas man reģistrēt viņu?

Reinjonkuls, 7.aprīlis 2022, 09:08

Ja 290 modelis tad to var arī nereģistrēt, cik atceros tad tai laivai vairāk par 5hp virsū kabināt nedrīkst. Tad tā sanāk airu laiva un to var izmantot bez reģistrēšanas. Tiklīdz uz šiltes laivai būs vairāk par 3.7kw tad reģistrācija obligāta+tiesības un citi labumi.

snitraM, 7.aprīlis 2022, 13:30


Tas viss skaidrs, bet piemēram Burtniekā prasa reģistrēt arī airu laivu un tad tur arī tā bēda slēpjas.
7.aprīlis 2022, 16:17 | links
 
Nav tas mercury/quicksilver 2-4-C ? yamahai kaut kāds savs šķiet +- vienādi viņi. GAn jau ka var ko analogu uz silikona bāzes piemeklēt.
Mercury 2-4-C Marine Lubricant with PTFE
A high quality multi-purpose lubricant to withstand extreme friction in all marine applications.

Extremely water-resistant - won't break down when mixed with water
PTFE for added friction reduction and reduced wear
NOT for use on needle bearings (Use Assembly Grease)
Recommended uses:

Steering systems
Cable linkages
Throttle and shift cables and linkages
Remote controls
Propeller shafts
Swivel pins
Drive shaft splines
Tilt lock mechanisms & tubes
Hinge pins
Trailer Wheel Bearings
7.aprīlis 2022, 13:31 | links
 
Man līdzīga problēma kā ChiLLin. Iegādājos no rokas Dulkan 290 laivu. Pārdevējs minēja ka esot jau otrais īpašnieks. Laiva nav bijusi reģistrēta. Līdzi iedeva kautkādu laivas pases kopiju ar pirkšanas datumu, VIN utt. Aizgāju uz CSDD, šie saka ka neies cauri, lai meklējot orģinālo pircēju, tas lai reģistrējot un tad lai nākot pārrakstīt. Sazinājos ar Dulkan, viņi diemžēl neglabājot datus tik ilgi un orģinālo pircēju vairs nevar atrast. Vai ir vēl kādas opcijas man reģistrēt viņu?

Reinjonkuls, 7.aprīlis 2022, 09:08


Ja 290 modelis tad to var arī nereģistrēt, cik atceros tad tai laivai vairāk par 5hp virsū kabināt nedrīkst. Tad tā sanāk airu laiva un to var izmantot bez reģistrēšanas. Tiklīdz uz šiltes laivai būs vairāk par 3.7kw tad reģistrācija obligāta+tiesības un citi labumi.
7.aprīlis 2022, 13:30 | links
 
Sveiki, jautājums spečukiem:
Ar ko sasmērēt laivas gāzes ručkas iekšām visus savienojumus un mehānismus? Vai der solidols, vai grafīta smēre, vai jāpērk kas cits? Vai saulē uzkarstot korpusam, smēre nepaliek šķidra un sāk tecēt?
7.aprīlis 2022, 12:48 | links
 
Man līdzīga problēma kā ChiLLin. Iegādājos no rokas Dulkan 290 laivu. Pārdevējs minēja ka esot jau otrais īpašnieks. Laiva nav bijusi reģistrēta. Līdzi iedeva kautkādu laivas pases kopiju ar pirkšanas datumu, VIN utt. Aizgāju uz CSDD, šie saka ka neies cauri, lai meklējot orģinālo pircēju, tas lai reģistrējot un tad lai nākot pārrakstīt. Sazinājos ar Dulkan, viņi diemžēl neglabājot datus tik ilgi un orģinālo pircēju vairs nevar atrast. Vai ir vēl kādas opcijas man reģistrēt viņu?
7.aprīlis 2022, 09:08 | links
 
bumbieris [06.04.22]: Sveiciens
Varbūt kādam ir pieredze ? Klīst baumas ka Mercury 9,9hp dzinēju varot viegli uzšķūnēt uz 15hp. Kādam ir pieredze ?
Ļoti viegli. Tik ar 9.9 to nevar izdarīt. Var ar 10 zs!
Jāčipo vai jāmaina karburators.
Pirms dažām sezonām izmaksas ap 400€.
6.aprīlis 2022, 21:13 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager