Nuja, no 5 decembra jau vairs nedrīkst pa jūru krievu naftu vadāt uz Eiropu. Tagad brauksim ar it kā Ķīnas, Indijas dīzeli.
Viesturs2, 8.janvāris 2023, 22:22
Krievu dīzelis Eiropā pirms kara bija 53-56%, šo daļu paātrinātā kārtā līdz februārim pārņem citi piegādātāji un tagad jau lielākie importētāji ir Saudu Arābija ar Apvienotajiem Arābu Emirātiem un tad ar nelielu daļu Indija, Indija no Krievijas iepirka naftu ar lielu atlaidi un pēdējie darījumi pat vairs nenotika, jo Indija vēlējās pārāk lielu atlaidi, bet gan jau Krievi tirgos arī zem 30$ par mucu, lai tik tiktu pie valūtas!
Daudzi nezin faktu to ka naftas pārstrādes rūpnīcas nevar lēkāt no URAL uz BRENT vai WTI, jo rūpnīcas jāpārkonfigurē dēļ ķīmiskajiem piejaukumiem un tāpēc naftu nevar jaukt kopā. Cits stāsts ir par dīzeļdegvielu, to gan kā gala produktu var jaukt kopā, bet tāda pārliešana nevar nodrošināt 500 tūkstošu barelu dīzeļa dienā Eiropai, kas bija iepriekšējais Krievijas dīzeļa patēriņš Eiropā.
Tā kā par to Ķīnu un Indiju tas ir vairāk rašistu propagandistu spekulācijas, jo jā tas ir teorētiski iespējams, bet praktiski nav loģistikas, ieskaitot ostu kapacitātes, lai tādus mērogus nodrošinātu, papildus visam šim procesam jābūt ekonomiski izdevīgam procesa veicējam, tad jautājums par cik tad Krievi tirgos to dīzeli un ar kādiem zaudējumiem?