zaraza [21.03.24]: Ja ir runa par brīvostām (brīvajām zonām pēc statusa), tad viņiem uzskaitei, pēc preču ievešanas noliktavā, pietiek reģistrēt tikai preces nosaukumu no kuģa konosamenta. Nav prasība pēc preču klasifikācijas. Līdz ar to viņi var piekopt minēto mahināciju mangānam.Juridiski brīvās zonas uzņēmums atbildību diemžēl nesīs ļoti minimāli (prece atrodas uzraudzībā un nepatiesās ziņas iegūtas no konosamenta). Nosūtītājam arī nav nekas izdarāms par nepatiesu ziņu sniegšanu stividoram un valstij.
https://m.likumi.lv/ta/id/293175-muitas-noliktavu-pagaidu-uzglabasanas-un-brivo-zonu-noteikumi
Cope321, 21.marts 2024, 13:35
nu redzi, to jau tad var kontrolēt tikai ar valsts gribu un spēju iejaukties... un kontroles kapacitāti... Vienalga cik brīva tā osta nebūtu, tas jau neatļauj vest nelegālu preci un neaizliedz tiesības valsts struktūrām un specdienestiem veikt kravu fiziskas kontroles, pofig kas tur ir vai nav deklarēts. Ja ir politiskā griba, tad tehniski izdarīt to galīgi nav problēma... Cita lieta, ka pēc pirmā "ielidojuma" tranzītnieki notīsies un brīvā osta paliks pavisam brīva no kravām...
Uzņēmējs var nosūtīt preci atpakaļ nosūtītājam (anormālas izmaksas) vai valsts ar laiku var iegūt tiesības preci atzīt par valstij piekritīgu mantu.
Brīvajā zonā tiek uzglabāta prece tikai turpmākai transportēšanai (atrodas pie stividora).
Šausmīgi dziļa un smaga tēma, kuru šeit apspriest būtu pārāk gari. Daudz būtu arī jāskaidro nianses. Tādēļ arī pateicu pāris īsus secinājumus bez padziļinātas pieejas.
22.marts 2024, 09:03 | links