Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Par RIX statistiku, Airbaltic nelido tikai no/uz Rīgu!
6.janvāris 2025, 15:51 | links
 
jegersz [18m]: Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:13
Ja lido ekonomiskajā klasē, tad tev jāpērk biļetes pie avārijas izejas, tur kājām būs vieta.
Kad tu salīdzini Lufthansa un Turkish Airlines, tad tu salīdzini ar lielākām lidmašīnām , ne ar to pašu klasi.
Tās ķiršīša atlaides īstenībā ir baigais appisiens, tur parasti viens lidojums un vienā virzienā ir ar atlaidi un velns zin kad, bet atpakaļ tev būs par 5x dārgāku summu.Bet tās ķirsīša atlaides paķer cilvēkus. Man arī paziņas un kolēģi tikai tajos reisos, kuros ir daudz atlaižu ķērāji, ir redzējuši lielu pieplūdumu pie Air baltic gaisa kuģu reisiem.
Jau teicu, ka tā statistika tāda interesanta, it īpaši, ja ņem vērā kvalitātes un cenas attiecību. Arī kopumā redzamā aina RIX vismaz par tik skaistu statistiku neliecina.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:40


Tas ir pieņēmums un tā nav, vismaz manā pieredzē. Esmu redzējis overbukotus lidojumus, tas gan pirms pandēmijas un ne par lētajām atlaižu cenām.

Tie ķirsīši ir bieži tieši sezonālajos pēdējos lidojumos maršrutā, kad nākamais reiss ir pēc pus gada un atpakaļ lido ar citu aviokompāniju.
6.janvāris 2025, 15:49 | links
 
jegersz [6.jan]: Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:13
Ja lido ekonomiskajā klasē, tad tev jāpērk biļetes pie avārijas izejas, tur kājām būs vieta.
Kad tu salīdzini Lufthansa un Turkish Airlines, tad tu salīdzini ar lielākām lidmašīnām , ne ar to pašu klasi.
Tās ķiršīša atlaides īstenībā ir baigais appisiens, tur parasti viens lidojums un vienā virzienā ir ar atlaidi un velns zin kad, bet atpakaļ tev būs par 5x dārgāku summu.
Bet tās ķirsīša atlaides paķer cilvēkus. Man arī paziņas un kolēģi tikai tajos reisos, kuros ir daudz atlaižu ķērāji, ir redzējuši lielu pieplūdumu pie Air baltic gaisa kuģu reisiem.
Jau teicu, ka tā statistika tāda interesanta, it īpaši, ja ņem vērā kvalitātes un cenas attiecību. Arī kopumā redzamā aina RIX vismaz par tik skaistu statistiku neliecina.
6.janvāris 2025, 15:40 | links
 
Ja ne padirsti, tad izsaimniekoti nevis 0,5milj. , bet 571mil.
Esam jau tik tālu, ka 71mil. tāda sīknauda, kura nav pieminēšanas vērta.
Jāveic neatkarīgs audits nevis jāzīlē kafijas biezumos.
Ja viss štokos, kā saka Jegerzs- prezidents pasniedz ordeņus, ja atklājas pretējais- apmētājam akmeņiem.

BrunoL, 6.janvāris 2025, 15:24


Nu lūk, pareiza pieeja.
Un es nesaku ka viss ir kārtībā, bet drīzāk pievēršu uzmanību uz nepamatotiem apgalvojumiem.
6.janvāris 2025, 15:29 | links
 
Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:13

Ja lido ekonomiskajā klasē, tad tev jāpērk biļetes pie avārijas izejas, tur kājām būs vieta.
Kad tu salīdzini Lufthansa un Turkish Airlines, tad tu salīdzini ar lielākām lidmašīnām , ne ar to pašu klasi.
Tās ķiršīša atlaides īstenībā ir baigais appisiens, tur parasti viens lidojums un vienā virzienā ir ar atlaidi un velns zin kad, bet atpakaļ tev būs par 5x dārgāku summu.
6.janvāris 2025, 15:27 | links
 
Ja ne padirsti, tad izsaimniekoti nevis 0,5milj. , bet 571mil.
Esam jau tik tālu, ka 71mil. tāda sīknauda, kura nav pieminēšanas vērta.
Jāveic neatkarīgs audits nevis jāzīlē kafijas biezumos.
Ja viss štokos, kā saka Jegerzs- prezidents pasniedz ordeņus, ja atklājas pretējais- apmētājam akmeņiem.
6.janvāris 2025, 15:24 | links
 
jegersz [6.jan]: [quote=719570Jebkurā gadījumā rentabilitāte būtu daudz augstāka, ja piebāztu pilnus gaisa kuģus nevis viens pasažieris maksātu par 2-3 sēdvietām. Kopumā uz apjomu paņemtu lielāku ciparu.

Jau gadiem nemainās fakts, ka RIX ir nepārtraukta gaisa kuģu plūsma un Air baltic izmanto to pašu lidlauku, kuru lieto arī pārējie. 2 reizes kaut kas varēja pieaugt, ja tiktu paplašināts lidlauks vai pazustu konkurenti.

Cope321, 6.janvāris 2025, 13:12


Pirmais paskaties statistiku, nevis skaties Brieža tiktoku, kad nelidoja ar Airbaltic. Airbaltic piepildījums ir 87%, un aviokompānijām pasažieru pārvadājumi ir tikai daļa peļņas. Kad pēdējo reizi esi lidojis?

RIX nav Airbaltic, ja nebūs Airbaltic mums lidojumu skaits no RIX samazināsies un samazināsies arī RIX attīstības scenāriji, nerunājot par citām nozarēm, kas tiek ietekmētas ar lielāku avio plūsmu caur Rīgu.[/quote]Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.
6.janvāris 2025, 15:13 | links
 
 
Neesmu aviācijas ekperts, bet manuprāt ir/bija kļūda 50 vidējas klases lidenes iegādāt... nu tā kā pilsētas satiksmei sapirktu viena veida busus... Ok, varbūt uz apkopi var ietaupīt, bet pazūd elastība, gan uz noslodzi, gan tuviem-tāliem reisiem... kas AB ir tālākais lidojums?? Abu-Dabi laikam. "mazajā lidenē" kratīties, paldies... Tad labāk caur HEL 1 stunda klāt, bet sēdi kā cilvēks... Finierim ir gan mazas, gan vidējas, gan lielas lidenes...

daddy_j, 6.janvāris 2025, 14:56


Tas ir diskutabls jautājums, kā būtu labāk nemāku teikt.
Bet tālajos lidojumos es arī parasti caur Amsterdamu vai helsinkiem esmu lidojis. Tālākais ko ar AB lidoju, bija tiešais reiss uz Tenerifi, jo man tās pārsēšanās ar kretinē.
6.janvāris 2025, 15:11 | links
 
Galvenais,ka vajadzēja 0.5 miljardus padirst,lai sāktu domāt un rīkoties.Redz,ko nozīmē ne mana nauda,ne manas problēmas.Nu nav mūsu valstī valstsvīru,nav.Ir tikai sūdabrāļi.

fish1, 6.janvāris 2025, 14:57


Lasīt nemāki vai? Vari pamatot kāpēc ir "padirstas", jeb viena tante teica un atkārto kā papagailis?
6.janvāris 2025, 15:06 | links
 
Galvenais,ka vajadzēja 0.5 miljardus padirst,lai sāktu domāt un rīkoties.Redz,ko nozīmē ne mana nauda,ne manas problēmas.Nu nav mūsu valstī valstsvīru,nav.Ir tikai sūdabrāļi.
6.janvāris 2025, 14:57 | links
 
Neesmu aviācijas ekperts, bet manuprāt ir/bija kļūda 50 vidējas klases lidenes iegādāt... nu tā kā pilsētas satiksmei sapirktu viena veida busus... Ok, varbūt uz apkopi var ietaupīt, bet pazūd elastība, gan uz noslodzi, gan tuviem-tāliem reisiem... kas AB ir tālākais lidojums?? Abu-Dabi laikam. "mazajā lidenē" kratīties, paldies... Tad labāk caur HEL 1 stunda klāt, bet sēdi kā cilvēks... Finierim ir gan mazas, gan vidējas, gan lielas lidenes...
6.janvāris 2025, 14:56 | links
 
atnāks "investors" un AB paliks par pasažieru piegādātāju Frankfurtei, Minhenei un Berlīnei... tas arī viss...

kam viņš tāds te vajadzīgs (ja ne LV), tik konkurenci maitā...
6.janvāris 2025, 14:51 | links
 
Pienesums ir ar treknu mīnuss zīmi,drīz tas jau būs -1 miljrads.Šadām lietām ir jāizdzīvo dabīgā konkurencē,kas nav spējigs būr rentabls,lai bankrotē un nāk vietā kāda cita aviokompānija,kas šeit maksās nodokļus,toties neizsūks milzīgus līdzekļus no valsts budžeta.
Un valdi ar visu gausu sen vajadzēja patriekt,ja pie tik milzīgas algas ir tik nespējīga.Nespēju iedomāties kad privāts uzņēmums kādam maksātu tik milzīgu algu par tik sliktu rezultātu

udens2, 6.janvāris 2025, 14:02


Tas ka valdi vajag mainīt ar regularitāti ir skaidrs, bet vai to vajag darīt pirms IPO?
Par to mīnuszīmi ir tavs pieņēmums, kas balstīts šauri skatoties uz jautājumu un neizvērtējot to, pat esošo vērtību nenosauc un ietekmi uz ekonomiku kopumā.

Problēma, ka uz Baltiju nenāks citas aviokompānijas ar lielu maršrutu skaitu, RIX izmanto kā pārsēšanās punktu Somi, Igauņi, Lietuvieši, kā arī Airbaltic nodrošina lielu daļu paku loģistikas no Eiropas uz Baltiju un Skandināviju un otrādi.

Kāpēc nebļauj uz citām subsidējamām nozarēm, kā Latvijas pasts, autobusu satiksme, kā piemēram Rīgas satiksme un visbeidzot lauksaimnieki, tak nafig likvidējam visu.
6.janvāris 2025, 14:20 | links
 
Pienesums ir ar treknu mīnuss zīmi,drīz tas jau būs -1 miljrads.Šadām lietām ir jāizdzīvo dabīgā konkurencē,kas nav spējigs būr rentabls,lai bankrotē un nāk vietā kāda cita aviokompānija,kas šeit maksās nodokļus,toties neizsūks milzīgus līdzekļus no valsts budžeta.
Un valdi ar visu gausu sen vajadzēja patriekt,ja pie tik milzīgas algas ir tik nespējīga.Nespēju iedomāties kad privāts uzņēmums kādam maksātu tik milzīgu algu par tik sliktu rezultātu
6.janvāris 2025, 14:02 | links
 
peļņa kam??Cik tur jau ir nolaisti podā miljoni,kādi 600 laikam un vajadzēs vēl,kad šo summu atpelnīs??Nu būs vienā gada 30milj,citā 5 miljoni,vēl citā mauks ar mīnusu.Tā ka runāt pa peļņu ir smieklīgi.Pašlaik lidotgribētāji pērk lētas biļetes jo tās sponsorē arī tie kas nekad neiekāps lidmašīnā

udens2, 6.janvāris 2025, 13:23


Cik ir liela Airbaltic un tā meitas uzņēmumu vērtība, kāds pienesums Latvijas ekonomikai ir no Airbaltic?
Kad atbildēs uz šo jautājumu, tad arī var teikt nolaisti podā vai nē.
Rentabilitātei ir formula - peļņa/apgrozījums*100!

Visi patreiz plūcas ap motoriem un iepriekšējām investīcijām.
Bet neviens neuzdod jautājumus, kāpēc ZZS ar glumjo Valaini cenšas nomainīt Arbaltic valdi, tieši tagad pirms IPO, kas ir slikta zīme potenciālajiem investoriem un to internetā ļoti atbalsta arī vates partiju dalībnieki.
Speciāli veidojot drūmas krāsas?
Ka tik kāds nav saskatījis iespēju iešņaukt kaut ko nāsīs un kaut ko izfīrēt, kamēr letiņi plūcas par motoriem un valsts investīcijām.
6.janvāris 2025, 13:46 | links
 
[quote=719570Jebkurā gadījumā rentabilitāte būtu daudz augstāka, ja piebāztu pilnus gaisa kuģus nevis viens pasažieris maksātu par 2-3 sēdvietām. Kopumā uz apjomu paņemtu lielāku ciparu.

Jau gadiem nemainās fakts, ka RIX ir nepārtraukta gaisa kuģu plūsma un Air baltic izmanto to pašu lidlauku, kuru lieto arī pārējie. 2 reizes kaut kas varēja pieaugt, ja tiktu paplašināts lidlauks vai pazustu konkurenti.

Cope321, 6.janvāris 2025, 13:12[/quote]

Pirmais paskaties statistiku, nevis skaties Brieža tiktoku, kad nelidoja ar Airbaltic. Airbaltic piepildījums ir 87%, un aviokompānijām pasažieru pārvadājumi ir tikai daļa peļņas. Kad pēdējo reizi esi lidojis?

RIX nav Airbaltic, ja nebūs Airbaltic mums lidojumu skaits no RIX samazināsies un samazināsies arī RIX attīstības scenāriji, nerunājot par citām nozarēm, kas tiek ietekmētas ar lielāku avio plūsmu caur Rīgu.
6.janvāris 2025, 13:39 | links
 
Nu ja jegersz jau baigi gudrs.Jauni gala mērķi, 5 ļimoni pasažieru.Sapņaini.Viens mazs mīnusiņš - trūkst rentabilitātes.Es saprotu,ka privātais tā var laist.Mana nauda,ko gribu to daru.Diemžēl tā ir nodokļu maksātāju nauda.Kad vajag teiksim medicīnai vai izglītībai tad ierēdņi gaudo - naudas nav,sametat paši vai sprāgstat nost.Skolas taisām ciet.Diezgan lopiski.Latvijā ir tūkstošiem bankrotējušu uzņēmumu.Nu davai visiem norakstīsim parādus.Kāpēc tikai vienam?

Bjorgvins, 6.janvāris 2025, 10:56

Ja papēta, tad īsti nenorakstīja, bet tā bija akcionāra investīcija pašu kapitālā.
Pirms tā bļaujām un koncentrējamies uz investēto pus miljardu, varbūt padomājam kāda varētu būt Airbaltic vērtība un kāds ir pienesums Latvijai, ka ir mums tāds Airbaltic? Nedrīkst uz to skatīties šauri tikai vienas summas ietvaros.
Un Airbaltic ir rentabls, jo ir peļņa, vismaz 2023 bija, 2024 nav vēl publiskoti dati.

jegersz, 6.janvāris 2025, 11:11
peļņa kam??Cik tur jau ir nolaisti podā miljoni,kādi 600 laikam un vajadzēs vēl,kad šo summu atpelnīs??Nu būs vienā gada 30milj,citā 5 miljoni,vēl citā mauks ar mīnusu.Tā ka runāt pa peļņu ir smieklīgi.Pašlaik lidotgribētāji pērk lētas biļetes jo tās sponsorē arī tie kas nekad neiekāps lidmašīnā
6.janvāris 2025, 13:23 | links
 
jegersz [6.jan]: jegersz [Vakar]: Air baltic izmanto valsts pārvaldes institūcijas un cilvēki, kuri negrib sēdēt pārbāztos lēto aviokompāniju gaisa kuģos. ...
Rentabla aviokompānija ir arī tad, ja pati noslogo visu savu floti un attīsta jaunu galamērķu iespējas.

Cope321, 5.janvāris 2025, 22:54

Airbaltic pārvadāja 5 miljonus pasažieru 2024. gadā, tu gribi teikt, ka to apjomu nobraukā valsts pārvaldes darbinieki. Valsts pārvaldes darbinieki veido labi, ja 0,0...%!
Airbaltic katru gadu ievieš jaunus maršrutus un galamērķus un kāpina pārvadājamo pasažieru skaitu. 130 gala mērķi tagad un desmit gadu laikā dubultojusi pārvadājamo pasažieru skaitu. Varbūt es neko nesaprotu, bet man liekās tas nav slikti.Biļešu cenas Ryanair un Wizzair pasažieriem īsti paceļamas nav. Izņemot mistiskās lielās izpārdošanas laiku. Ja runā par komfortu un servisu, tad teiktu, ka Turkish airlines un Lufthansa uz līdzīgām un pat mazākām cenām ieliek Air baltic.
To pasažieru skaita aprēķina metodiku gribētu redzēt. Nu tā aina ir pārspīleti pozitīva. Tad jau nebūtu nodzīvojušies līdz atceltajiem reisiem, ja viss tik plūstoši augtu. Lidostā arī var labi redzēt, ka Air baltic nav top aviokompānija Latvijā.

P.S. Teicu, ka valsts pārvalde un pasažieri, kuri nevēlas lidot pārbāztos gaisa kuģos (ir gatavi par šo ekstru piemaksāt vairāk).

Cope321, 6.janvāris 2025, 00:24

Ko nesalīdzini ar Emerātiem vai Qataru, jāsalīdzina ar reģiona aviokompānijām kā LOT, Finair
Jebkurā gadījumā rentabilitāte būtu daudz augstāka, ja piebāztu pilnus gaisa kuģus nevis viens pasažieris maksātu par 2-3 sēdvietām. Kopumā uz apjomu paņemtu lielāku ciparu.
Tagad viņi balansē uz trauslas robežas, jo var uzrasties Eiropas tirgū konkurents ar vidēji 20-30 Eur lētāku piedāvājumu un tad Air baltic var atgriezties uz parādu takas.

Kā jau te teica, tad runājam par lāci mežā, kuru neesam redzējuši. Statistiku var izveidot dažādos ceļos un man ir tāda nojauta, ka tajos galamērķos un pasažieru skaitā tiek pielikta statistika no nomas gaisa kuģiem. Jau gadiem nemainās fakts, ka RIX ir nepārtraukta gaisa kuģu plūsma un Air baltic izmanto to pašu lidlauku, kuru lieto arī pārējie. 2 reizes kaut kas varēja pieaugt, ja tiktu paplašināts lidlauks vai pazustu konkurenti.
6.janvāris 2025, 13:12 | links
 
..idioti pārņēmuši varu valstī, bet visiem labi un smaida kā zs Valainīts ar siltu sūdu biksēs.
6.janvāris 2025, 13:10 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager