daddy_j [10.dec]: Vispār neredzu jēgu, kādēļ pēc iestāšanās NATO vēl vajadzēja iestāties ES, ja nebijām gatavi mainīt ekonomikas virzienu uz Rietumiem.
Cope321, 10.decembris 2025, 11:38
HAHAHA, nu Tu laid... `
joprojām neredzi, kāpēc vajadzēja stāties abās organizācijās?? Ka NATO šobrīd ir daudz tuvāk sabrukšanai, nekā ES (lai ko Elons vai Donalds par ES teiktu)... pie tam iestāšanās jau nenotika 1 dienā, bet tas bija vairāku gadu pūliņu rezultāts...
vienmēr var labāk, bet manuprāt LV ir diezgan labi pārorientējusies uz Rietumiem, gan importā, gan eksportā, ja tā, 30 gadu griezumā paskatās...
Ļoti nosacīti. Loģistikas jomā esmu bijis pietiekami ilgi, lai redzētu, ka milzīgs daudzums Latvijas uzņēmumu dzīvoja un mēģina dzīvot uz krievu naudas. Rindas uz robežas ilgstoši līdz 2024.gada vidum bija nepārtraukti lielas un dabūt aviokravai vietu nosūtīšanai uz krieviju arī ilgstoši bija problemātiski. Uz Eiropu kravu kustība pamatā ir bijusi mērena.
Arī mums ir pilns ar noliktavām, kurās specifiski uzglabā preces īpašniekiem krievijā (gan tīri tranzīta kravas, gan arī noliktavas ar eksporta precēm uz Austrumiem). Par brīvostu kravām vispār nav vērts runāt, jo tur vismaz 80 procentu kravu tieši saistītas ar Austrumiem.
Skandināvijā ir daudz kravas transportlīdzekļu no Latvijas, bet lielākā daļa ir līguma darbos, lai nodrošinātu skandināvu uzņēmumu kravu pārvadājums.
Pāris reizes esmu prasījis, kādēļ uzņēmējs tā koncentrējas uz tranzīta biznesu ar krieviju, ja jau sen esam ES un ir pateicīga augsne darboties tur. Pamatā atbilde sastāvēja no diviem argumentiem. Zināmāka valoda un vieglāka komunikācija ar krieviem, kā rezultātā vieglāk dabūt klientus pastāvīgai kravu plūsmai. ES esot pārāk liela konkurence un jaunā vidē iespringt uz nezināmu klientu meklēšanu neesot cilvēkresursu un laika, ja nauda un darbs nāk no ierastajiem partneriem.