[quote=626120]Te nu ir salasījušies, piedodiet, tādi, kuri nav tuvu stāvējuši ražošanai, vairāk gan turības tukšmuldēšanai un kupi-prodai biznesam.
Jozis2, 24.jūlijs 2020, 22:23
Nu personīgi man maģistra diploms gan ir LU Ekonomikas un vadības fakultātes un ar ražošanas uzņēmumiem un procesiem (datortehnikas, programmatūras, pēdējā laikā nedaudz arī makšķerlietu) zināms sakars ir bijis.
Bet ne par to stāsts, bet par nez kapēc radīto mītu, ka ražošana tas ir vienīgais labi, a viss pārējais slikti. Pamatojiet lūdzu? Ne jau tikai ražošana rada pievienoto vērtību. Ražošana ražošanas pēc? Nu lokāli tas var strādāt bet ne jau globalizācijas apstākļos. Lai ražotu jābūt un konkurētu jābūt kaut kādam priekšrocībām, lai tavu produktu kāds pirktu. Ražotāji to reti spēj, tur kādam kupi-prodai jāpieslēdzs. Bet nu tāpat pašlaik ražot reāli izdevīgi tikai tur, kur savi (vai vismaz izdevīgi nopērkami un loģistiski piegādājami) izejmateriāli, enerģija, kvalificētāks un lētāks darba spēks. Jā, protams, arī infrastruktūra un tehnoloģijas spēlē lomu, bet bez augstāk minētā jēga nulle. Drizāk jau jāformulē ka imports-slikti, eksports (tai skaitā arī re-eksports un tranzīts) -labi, jo vienkāršoti formulējot ekportējam mēs savācam svešu naudu, a importējot atdodam savu. BET, sūdi jau tādi, ka nav vairs Ulmaņa laiki, kad latvju sviests bija visai Eiropai vajadzīgs. Konjunktūra un pieprasījums pamainījies... Mēs varam kaut ko ražot, bet tikai ļoti šauri, vai nu tīri iekšejam tirgum, kas nekāds, vai kaut kas no tā, kas mums - koks, dolomīts utt. Jā, kaut kas jau ir, bet ļoti švaki uz citu fona. Savulaik visi VEFI, RAFI, REZI utt. varēja strādāt tikai kamēr izejmateriālus no PSRS dzina. Un, kā jau visiem mazajiem, lielākie, stiprākie, bagātākie atstāj tikai to , ar ko paši ņemties negrib, vai nu pelņa par mazu vai gemorojs par lielu... Nu sēdētu pastalās un zemīti ar zirdziņu artu, buļbas visiem pietiktu, bet gribas ta visu, ko lielie saražojuši - autiņus, TV, datorus, elektroniku utt.
zaraza, 24.jūlijs 2020, 23:17
Kopš iestājāmies ES sastāvā vārds tranzīts ir nokritis līdz šī brīža stāvoklim-tuvu 0! Kāpēc??? .... viss vienkārši, mēs noraustījāmies atšķirībā no braļukām. Mums bija viss, bet viņiem i tuvu ne tam! Mums vajadzēja mazliet šo to uzlabot/pieskaņot ES direktīvām, bet mēs nespējām. Braļukas uzlika visam mīksto un sāka ar plašu vēzienu darboties(no sērijas samaksāsim sodu, bet vēl patiesāsimies). Nu viņiem ir viss sakārtots un var smeklt krējumu. Imports ,,slikti,, diemžēl bez importētām izejvielām un komponentiem mēs nevar uzražot pievienoto vērtību lai to eksportētu. Mums ir ļoti veksmīgi uzņēmumi, kas to dara. Līdzīgi ir ar EX3. Skumji, bet mēs varējām.....
seedoo, 25.jūlijs 2020, 09:06Tad kāpēc braļukas nekur diži nav atrāvušies no mums??
udens2, 25.jūlijs 2020, 09:28[/quo
Diagonāle par tranzītu tika vilkta.... Gan jau atceries cik konteineru un refu gāja RU, BY, KZ, UA virzienā. Pilni ceļi bija, apdzīt nebija iespējams! Ja brauksi naktī pāri vantiniekam no Jūrmalas puses uzmet aci pa kreisi uz ostu....tumsa! Agrāk reids bija pārkrauts un darbs notika 24/7! Ir viņi mums priekšā un tālu...
Jozis2, 24.jūlijs 2020, 22:23
Nu personīgi man maģistra diploms gan ir LU Ekonomikas un vadības fakultātes un ar ražošanas uzņēmumiem un procesiem (datortehnikas, programmatūras, pēdējā laikā nedaudz arī makšķerlietu) zināms sakars ir bijis.
Bet ne par to stāsts, bet par nez kapēc radīto mītu, ka ražošana tas ir vienīgais labi, a viss pārējais slikti. Pamatojiet lūdzu? Ne jau tikai ražošana rada pievienoto vērtību. Ražošana ražošanas pēc? Nu lokāli tas var strādāt bet ne jau globalizācijas apstākļos. Lai ražotu jābūt un konkurētu jābūt kaut kādam priekšrocībām, lai tavu produktu kāds pirktu. Ražotāji to reti spēj, tur kādam kupi-prodai jāpieslēdzs. Bet nu tāpat pašlaik ražot reāli izdevīgi tikai tur, kur savi (vai vismaz izdevīgi nopērkami un loģistiski piegādājami) izejmateriāli, enerģija, kvalificētāks un lētāks darba spēks. Jā, protams, arī infrastruktūra un tehnoloģijas spēlē lomu, bet bez augstāk minētā jēga nulle. Drizāk jau jāformulē ka imports-slikti, eksports (tai skaitā arī re-eksports un tranzīts) -labi, jo vienkāršoti formulējot ekportējam mēs savācam svešu naudu, a importējot atdodam savu. BET, sūdi jau tādi, ka nav vairs Ulmaņa laiki, kad latvju sviests bija visai Eiropai vajadzīgs. Konjunktūra un pieprasījums pamainījies... Mēs varam kaut ko ražot, bet tikai ļoti šauri, vai nu tīri iekšejam tirgum, kas nekāds, vai kaut kas no tā, kas mums - koks, dolomīts utt. Jā, kaut kas jau ir, bet ļoti švaki uz citu fona. Savulaik visi VEFI, RAFI, REZI utt. varēja strādāt tikai kamēr izejmateriālus no PSRS dzina. Un, kā jau visiem mazajiem, lielākie, stiprākie, bagātākie atstāj tikai to , ar ko paši ņemties negrib, vai nu pelņa par mazu vai gemorojs par lielu... Nu sēdētu pastalās un zemīti ar zirdziņu artu, buļbas visiem pietiktu, bet gribas ta visu, ko lielie saražojuši - autiņus, TV, datorus, elektroniku utt.
zaraza, 24.jūlijs 2020, 23:17
Kopš iestājāmies ES sastāvā vārds tranzīts ir nokritis līdz šī brīža stāvoklim-tuvu 0! Kāpēc??? .... viss vienkārši, mēs noraustījāmies atšķirībā no braļukām. Mums bija viss, bet viņiem i tuvu ne tam! Mums vajadzēja mazliet šo to uzlabot/pieskaņot ES direktīvām, bet mēs nespējām. Braļukas uzlika visam mīksto un sāka ar plašu vēzienu darboties(no sērijas samaksāsim sodu, bet vēl patiesāsimies). Nu viņiem ir viss sakārtots un var smeklt krējumu. Imports ,,slikti,, diemžēl bez importētām izejvielām un komponentiem mēs nevar uzražot pievienoto vērtību lai to eksportētu. Mums ir ļoti veksmīgi uzņēmumi, kas to dara. Līdzīgi ir ar EX3. Skumji, bet mēs varējām.....
seedoo, 25.jūlijs 2020, 09:06Tad kāpēc braļukas nekur diži nav atrāvušies no mums??
udens2, 25.jūlijs 2020, 09:28[/quo
Diagonāle par tranzītu tika vilkta.... Gan jau atceries cik konteineru un refu gāja RU, BY, KZ, UA virzienā. Pilni ceļi bija, apdzīt nebija iespējams! Ja brauksi naktī pāri vantiniekam no Jūrmalas puses uzmet aci pa kreisi uz ostu....tumsa! Agrāk reids bija pārkrauts un darbs notika 24/7! Ir viņi mums priekšā un tālu...
25.jūlijs 2020, 09:40 | links