Babītes ezers

Ieteicamākie mānekļi, cope un ap to Babītes ezerā!
19 m/s, smagā koka laivā, purngalā uzlikts svars 30+ kg, bet ar visu to laivu mētā kā skalu, purngals brīžiem atradās zem ūdens līnijas. Vēl biku un pārvērstos par zemūdeni...


MT9, 14.oktobris 2025, 10:18


Ar telefonu tik smukas bildes nesanāk.


Šeit enkurs ir pie priekšējā beņķa, bet aukla ir 2x garāka kā standarta laivā esošajiem, līdz ar to laiva praktiski turas taisni pret vilni.

Es savulaik aizlauzu BFT XXL monster net, jo laiva pa viļņiem lēkāja un pāri bortam tīkliņā bija 10kg+ skaistule.

Vistrakākais kur savulaik esmu iekūlies ir bijis Burtnieks, kad laikaapstākļi samainījās un ar 15zs motoru knapi tikām krastā un tad vēl senāk bērnībā ar tēvu Siversa ezerā tikām vienā no Latvijas viesuļvētrām, kad 15min pirms un pēc nekas neliecināja par vētru, ja neskaita pēc tās sagāztos kokus un mājām norautos jumtus.
14.oktobris 2025, 15:02 | links
 
Pa skaisto!

Šodien no 8:00-14:00, ezerā pilnīgi viens, nevienu laivu neredzēju, vien atpakaļ braucot pie niedru lauka spuņupē. Es uztaisīju 5 nolaidienus pāri visam ezeram, no ziemeļu krasta līdz dienvidu krastam. Pie šādiem vējiem sapratu, ka jāapdomā kārtīgāk enkuru jautājums, ar “stock” enkuru/bremžu disku + 1.2m parašūtu, mani pūta ~4km/h. Ūdens ezerā šodien bija arī tur kur tas nekad nav bijis, vismaz šogad. :D Man par pārsteigumu, tik fiziski nogurdinošā dienā, zivs bija pat teiktu ļoti piekritīga. 3 nerealizētas, 1 paņēma pie pašas laivas, šķiet 60-70 bija, bet atteicās bildēties. Pēc 200 metriem pieteicās nākamā, šoreiz tālāk no laivas, 60cm. Otrajā nolaidienā, pēc Dāvja ieteikuma eksperimentēt, sāku taisīt stop-go ar ~4sek pauzēm starpā un pēkšņi jūtu, 1reiz grābj, 2reiz un ir. Mazs dancis ar lēcienu un 102 ir laivā. Gator mirage un tatula iesvētīti ar metru, pilnīgi prieks. Viens gan mīnuss multiem, pietrūkst bremzes tirkšķis. :( Šodien viss bija līdzi, bet citus kātus rokās nemaz nepaņēmu, tikai BB. Tāpat, sevi bildēt un lavierēt ar to krokodilu ir elles darbs. :D Abas zivis peld tālāk.

Krodzinieks, 13.oktobris 2025, 19:17
14.oktobris 2025, 11:42 | links
 
Kā ir realitātē ar kocenieci tādās situācijās salīdzinājumā ar stiklsķiedru ar malu?

fisers666, 14.oktobris 2025, 10:29

Vispār kocene stiprā vējā man patika tādēļ, ka tā labāk turēja virzienu, jo pati par sevi smagāka un vienatnē vieglāk vadāma, bet, ja vējš tik stiprs kā bildē, tad nu brīžiem likās, ka tas smagums var nospēlēt ļaunu joku un tiešām vienā no lielajiem viļņiem, piesmelt laivu ar ūdeni. Bet nu, nav vaires Dūšeļos stilīgo koka laivu, tādēļ šis variants atkrīt ;)
14.oktobris 2025, 10:39 | links
 
Copes kompanjoniem bija gadījies pamatīgā vējā palaist laiviņu pa vējam, bet atpakaļ uz bāzi nav varēts tikt un nekas neliecinājis, ka būs iespējams sagaidīt labāku laiku. Mēģinājuši airēt, cik vien spēka bijis, bet progress bijis visai nožēlojams.
Tā kā viss bijis siltā laikā, tad viens ģērbies nost un vilcis laivu striķī brienot gar zālem.
Prasīju, kā tad varējis pa tām dūņām izbrist, bet nu esot bijis iespējams.
14.oktobris 2025, 10:36 | links
 
Nekad nav sanācis braukt vētrā koceniecē. Stiklšķiedras laivām ir mailiņa, tā kas uz āru atlokās. Stiprākajos pūtienos ir sajūta, ka ja nebūtu šī maliņas, tad būtu pilna laiva ar ūdeni. Kad purns/purna sāns grib ielīst vilnī iekšā, tā maliņa (vismaz šķietami) salauž vilni un laivā tiek tikai drusku ūdens, nevis pus vilnis.
Kā ir realitātē ar kocenieci tādās situācijās salīdzinājumā ar stiklsķiedru ar malu?
14.oktobris 2025, 10:29 | links
 
19 m/s, smagā koka laivā, purngalā uzlikts svars 30+ kg, bet ar visu to laivu mētā kā skalu, purngals brīžiem atradās zem ūdens līnijas. Vēl biku un pārvērstos par zemūdeni...
14.oktobris 2025, 10:18 | links
 
Cope vētras laikā nav tas patīkamākais pasākums. Agrāk es centos neizlais stipro vēju, jo sakrita tā, ka vienā no pirmajām copēm vētras laikā tiku uz dikti aktīvu līdaku. Bet, gadu gaitā sapratu, ka tā nav limumsakarība - pārsvarā stipra vēja laikā zivis ķeras, bet nebūt ne labāk kā jebkurā citā dienā. Tādēļ, ja man ir iespēja izvēlēties, vētrā vairāk nav vēlmes braukt uz copi, bet, ja nedēļā ir tikai 1 brīvdiena un tā pati iekrīt ļoti stipra vēja laikā, tad, gan jau brauktu :) Un vēl, man taču patīk lomu smuki nobildēt, tad nu vētrā nav tik grūti zivi noķert un izvadīt kā pēc tam to smuki iemūžināt, jo laivu pa viļņiem mētā, enkurs netur, bieži līst stiprs lietus un līst tas horizontāli... Vienvārdsakot, lamu vārdu šādās reizēs es pats no sevis dzirdu dikti daudz, kaut gan ikdienā ar to lietošanu neaizraujos :)
14.oktobris 2025, 09:54 | links
 
No Vecupenieku laivām vienītī vējā lielajā Lotā jūtos visdrošāk, jo viņa pati par sevi ir gana smaga, lai purns neslietos gaisā. Ar MT9 minēto taktiku - rezerves aķis + mantas priekšā + sēžot uz aķa tuvāk vidum nevis beņķa var diezgan komfortabli lēkāt pa viļņiem. Pellu vienam ir daudz grūtāk savaldīt. Viens ir risks iesmelt ūdeni pakaļā, otrs - ar purnu gaisā stūrēt ir grūti. Tādā vējā kā bija svētdien Lotai droši vien vajadzētu lielāku motoru par 54lb.
14.oktobris 2025, 09:34 | links
 
Runājot par rudens vējiem un vētrām.
FB izmeta atmiņu - Vecupeniekos ieradušies glābēji, lai meklētu ezerā copmaņus, kas netiek ārā.


(C) MT9 bilde.
14.oktobris 2025, 08:37 | links
 
MT9 [Vakar]: Nereti redzu, ka lieli vīri sēž aizmugurē, aķis un motors turpat, purns gaisā, bet viens Mērsraga makšķernieks ieteica, ja brauc viens, purnā ieliec spaini ar smiltīm, lai izveidojas līdzsvars!

JK7, 13.oktobris 2025, 21:02
Tam spainim jābūt 100 kg svarā, lai daudz maz svaru izlīdzinātu. Ja vējš 20 m/s, tad parastais spainis ar smiltīm lēkās kā bumbiņa. Es kādreiz priekšā līdzsvaram liku otru aķi un vēl copes kasti. Kopā svars 30+ kg. Pilnīgi bezjēdzīgi stipros viļņos. Ja ir otrs copmanis laivā, tad gan jūt starpību. Laivas arī atšķiras, es parasti no Lielās Līdakas copēju. Smagās kocenieces priekšu arī mētā kā sērkociņu kasti, nerunājot jau par vieglākām laivām. Bet tas tiešām tikai tad, kad Babē sola 20+ m/s. Dziļākos ezeros, domājams, šāda situācija varētu būt jau pie mazāka vēja ātruma. Kas attiecas uz stūres sviras pagarinātāju, tad vētrā man tas neder, jo bieži laivu tā mētāja, ka nācās acu mirklī sviru pagriezt par 90 grādiem, kas, sēžot pa vidu un izmantojot pagarinātāju, nav izdarāms. Tā kā copmaņi reti makšķerē vienatnē, it sevišķi vētrā, tad augstāk pieminētais tekts reti kuram būs aktuāls.Par stūres grozīšanu piebalsošu, lai “nedauzītu zobus” uz lielajiem viļņiem, meklēju vidusceļu, ko ejot pret vilni atrast ir īss brīdis, līdz ar to motoru bez apstājas sanāk grozīt un bieži, 90 grādos. Tā es sapratu Dāvja ieteikto par iešanu zigzagā, pie tādas manevrēšanas ar pagarinātāju šodien man neizdotos.

Krodzinieks, 13.oktobris 2025, 21:41


Nu tur jāpiešaujas, pilnīgi griezt motoru 90 grādos ar nav prāta darbs, jo var visādi beigties, jo ja motors augstu tad var skrūvi pret laivu atdauzīt, ja iemet ručkā, tad pret vilni var apgāzt laivu, ja motors nav kārtīgi pieskrūvēts un iemet ručkā, tad motors var vienkārši nomaukties no tranča, kas ik pa laikam kādam izdodas.
14.oktobris 2025, 08:09 | links
 
MT9 [Vakar]: Nereti redzu, ka lieli vīri sēž aizmugurē, aķis un motors turpat, purns gaisā, bet viens Mērsraga makšķernieks ieteica, ja brauc viens, purnā ieliec spaini ar smiltīm, lai izveidojas līdzsvars!

JK7, 13.oktobris 2025, 21:02
Tam spainim jābūt 100 kg svarā, lai daudz maz svaru izlīdzinātu. Ja vējš 20 m/s, tad parastais spainis ar smiltīm lēkās kā bumbiņa. Es kādreiz priekšā līdzsvaram liku otru aķi un vēl copes kasti. Kopā svars 30+ kg. Pilnīgi bezjēdzīgi stipros viļņos. Ja ir otrs copmanis laivā, tad gan jūt starpību. Laivas arī atšķiras, es parasti no Lielās Līdakas copēju. Smagās kocenieces priekšu arī mētā kā sērkociņu kasti, nerunājot jau par vieglākām laivām. Bet tas tiešām tikai tad, kad Babē sola 20+ m/s. Dziļākos ezeros, domājams, šāda situācija varētu būt jau pie mazāka vēja ātruma. Kas attiecas uz stūres sviras pagarinātāju, tad vētrā man tas neder, jo bieži laivu tā mētāja, ka nācās acu mirklī sviru pagriezt par 90 grādiem, kas, sēžot pa vidu un izmantojot pagarinātāju, nav izdarāms. Tā kā copmaņi reti makšķerē vienatnē, it sevišķi vētrā, tad augstāk pieminētais tekts reti kuram būs aktuāls.
Par stūres grozīšanu piebalsošu, lai “nedauzītu zobus” uz lielajiem viļņiem, meklēju vidusceļu, ko ejot pret vilni atrast ir īss brīdis, līdz ar to motoru bez apstājas sanāk grozīt un bieži, 90 grādos. Tā es sapratu Dāvja ieteikto par iešanu zigzagā, pie tādas manevrēšanas ar pagarinātāju šodien man neizdotos.
13.oktobris 2025, 21:41 | links
 
Nereti redzu, ka lieli vīri sēž aizmugurē, aķis un motors turpat, purns gaisā, bet viens Mērsraga makšķernieks ieteica, ja brauc viens, purnā ieliec spaini ar smiltīm, lai izveidojas līdzsvars!

JK7, 13.oktobris 2025, 21:02

Tam spainim jābūt 100 kg svarā, lai daudz maz svaru izlīdzinātu. Ja vējš 20 m/s, tad parastais spainis ar smiltīm lēkās kā bumbiņa. Es kādreiz priekšā līdzsvaram liku otru aķi un vēl copes kasti. Kopā svars 30+ kg. Pilnīgi bezjēdzīgi stipros viļņos. Ja ir otrs copmanis laivā, tad gan jūt starpību. Laivas arī atšķiras, es parasti no Lielās Līdakas copēju. Smagās kocenieces priekšu arī mētā kā sērkociņu kasti, nerunājot jau par vieglākām laivām. Bet tas tiešām tikai tad, kad Babē sola 20+ m/s. Dziļākos ezeros, domājams, šāda situācija varētu būt jau pie mazāka vēja ātruma. Kas attiecas uz stūres sviras pagarinātāju, tad vētrā man tas neder, jo bieži laivu tā mētāja, ka nācās acu mirklī sviru pagriezt par 90 grādiem, kas, sēžot pa vidu un izmantojot pagarinātāju, nav izdarāms. Tā kā copmaņi reti makšķerē vienatnē, it sevišķi vētrā, tad augstāk pieminētais tekts reti kuram būs aktuāls.
13.oktobris 2025, 21:28 | links
 
Nereti redzu, ka lieli vīri sēž aizmugurē, aķis un motors turpat, purns gaisā, bet viens Mērsraga makšķernieks ieteica, ja brauc viens, purnā ieliec spaini ar smiltīm, lai izveidojas līdzsvars!

Vairums domā, ka tas ir lieka svars laivā, bet patiesībā gaita pat ir līganāka!

20m/s tā ir galējā robeža, bet viss atkarīgs, cik dziļš ir ezers, no tā arī veidojas viļņa augstums!
13.oktobris 2025, 21:02 | links
 
Krodzinieks [Vakar]: Stichling [35m]: Krodzinieks [41m]: Šodien no 8:00-14:00, ezerā pilnīgi viens, nevienu laivu neredzēju, vien atpakaļ braucot pie niedru lauka spuņupē. Es uztaisīju 5 nolaidienus pāri visam ezeram, no ziemeļu krasta līdz dienvidu krastam. Pie šādiem vējiem sapratu, ka jāapdomā kārtīgāk enkuru jautājums, ar “stock” enkuru/bremžu disku + 1.2m parašūtu, mani pūta ~4km/h. Ūdens ezerā šodien bija arī tur kur tas nekad nav bijis, vismaz šogad. :D Man par pārsteigumu, tik fiziski nogurdinošā dienā, zivs bija pat teiktu ļoti piekritīga. 3 nerealizētas, 1 paņēma pie pašas laivas, šķiet 60-70 bija, bet atteicās bildēties. Pēc 200 metriem pieteicās nākamā, šoreiz tālāk no laivas, 60cm. Otrajā nolaidienā, pēc Dāvja ieteikuma eksperimentēt, sāku taisīt stop-go ar ~4sek pauzēm starpā un pēkšņi jūtu, 1reiz grābj, 2reiz un ir. Mazs dancis ar lēcienu un 102 ir laivā. Gator mirage un tatula iesvētīti ar metru, pilnīgi prieks. Viens gan mīnuss multiem, pietrūkst bremzes tirkšķis. :( Šodien viss bija līdzi, bet citus kātus rokās nemaz nepaņēmu, tikai BB. Tāpat, sevi bildēt un lavierēt ar to krokodilu ir elles darbs. :D Abas zivis peld tālāk.Pa smuko!
PS:
“Dziedošo bremzi” var uzstādīt.Oo, tas darbību kaut kā nebojās un vai tas ir sarežģīti? Tomēr tā skaņa ausij tīk un patreiz šķiet, zivi vieglāk vadīt, jo dzirdi kad raujas prom, vismaz man tā šķiet.
Sakotnēji vienai abu bija uzlikta, nekādas vainas nebija. Skaņa protams atšķirās no bezinerces, bet ir ok.
Uz bb praktiski vnm bremze ir stingri pievilkta, līdz ar ko drag cklicker nav īsti vajadzīgs. Ātri izvilkt līdaku, ātri palaist vaļā…Nesen biju pārsteigts makšķerējot, jo izrādījās, ka manai spolei vispār ir drag clikeris…
13.oktobris 2025, 20:51 | links
 
Stichling [Vakar]: Krodzinieks [41m]: Šodien no 8:00-14:00, ezerā pilnīgi viens, nevienu laivu neredzēju, vien atpakaļ braucot pie niedru lauka spuņupē. Es uztaisīju 5 nolaidienus pāri visam ezeram, no ziemeļu krasta līdz dienvidu krastam. Pie šādiem vējiem sapratu, ka jāapdomā kārtīgāk enkuru jautājums, ar “stock” enkuru/bremžu disku + 1.2m parašūtu, mani pūta ~4km/h. Ūdens ezerā šodien bija arī tur kur tas nekad nav bijis, vismaz šogad. :D Man par pārsteigumu, tik fiziski nogurdinošā dienā, zivs bija pat teiktu ļoti piekritīga. 3 nerealizētas, 1 paņēma pie pašas laivas, šķiet 60-70 bija, bet atteicās bildēties. Pēc 200 metriem pieteicās nākamā, šoreiz tālāk no laivas, 60cm. Otrajā nolaidienā, pēc Dāvja ieteikuma eksperimentēt, sāku taisīt stop-go ar ~4sek pauzēm starpā un pēkšņi jūtu, 1reiz grābj, 2reiz un ir. Mazs dancis ar lēcienu un 102 ir laivā. Gator mirage un tatula iesvētīti ar metru, pilnīgi prieks. Viens gan mīnuss multiem, pietrūkst bremzes tirkšķis. :( Šodien viss bija līdzi, bet citus kātus rokās nemaz nepaņēmu, tikai BB. Tāpat, sevi bildēt un lavierēt ar to krokodilu ir elles darbs. :D Abas zivis peld tālāk.Pa smuko!
PS:
“Dziedošo bremzi” var uzstādīt.
Oo, tas darbību kaut kā nebojās un vai tas ir sarežģīti? Tomēr tā skaņa ausij tīk un patreiz šķiet, zivi vieglāk vadīt, jo dzirdi kad raujas prom, vismaz man tā šķiet.
13.oktobris 2025, 20:00 | links
 
Krodzinieks [Vakar]: Šodien no 8:00-14:00, ezerā pilnīgi viens, nevienu laivu neredzēju, vien atpakaļ braucot pie niedru lauka spuņupē. Es uztaisīju 5 nolaidienus pāri visam ezeram, no ziemeļu krasta līdz dienvidu krastam. Pie šādiem vējiem sapratu, ka jāapdomā kārtīgāk enkuru jautājums, ar “stock” enkuru/bremžu disku + 1.2m parašūtu, mani pūta ~4km/h. Ūdens ezerā šodien bija arī tur kur tas nekad nav bijis, vismaz šogad. :D Man par pārsteigumu, tik fiziski nogurdinošā dienā, zivs bija pat teiktu ļoti piekritīga. 3 nerealizētas, 1 paņēma pie pašas laivas, šķiet 60-70 bija, bet atteicās bildēties. Pēc 200 metriem pieteicās nākamā, šoreiz tālāk no laivas, 60cm. Otrajā nolaidienā, pēc Dāvja ieteikuma eksperimentēt, sāku taisīt stop-go ar ~4sek pauzēm starpā un pēkšņi jūtu, 1reiz grābj, 2reiz un ir. Mazs dancis ar lēcienu un 102 ir laivā. Gator mirage un tatula iesvētīti ar metru, pilnīgi prieks. Viens gan mīnuss multiem, pietrūkst bremzes tirkšķis. :( Šodien viss bija līdzi, bet citus kātus rokās nemaz nepaņēmu, tikai BB. Tāpat, sevi bildēt un lavierēt ar to krokodilu ir elles darbs. :D Abas zivis peld tālāk.
Pa smuko!
PS:
“Dziedošo bremzi” var uzstādīt.
13.oktobris 2025, 19:44 | links
 

Šodien no 8:00-14:00, ezerā pilnīgi viens, nevienu laivu neredzēju, vien atpakaļ braucot pie niedru lauka spuņupē. Es uztaisīju 5 nolaidienus pāri visam ezeram, no ziemeļu krasta līdz dienvidu krastam. Pie šādiem vējiem sapratu, ka jāapdomā kārtīgāk enkuru jautājums, ar “stock” enkuru/bremžu disku + 1.2m parašūtu, mani pūta ~4km/h. Ūdens ezerā šodien bija arī tur kur tas nekad nav bijis, vismaz šogad. :D Man par pārsteigumu, tik fiziski nogurdinošā dienā, zivs bija pat teiktu ļoti piekritīga. 3 nerealizētas, 1 paņēma pie pašas laivas, šķiet 60-70 bija, bet atteicās bildēties. Pēc 200 metriem pieteicās nākamā, šoreiz tālāk no laivas, 60cm. Otrajā nolaidienā, pēc Dāvja ieteikuma eksperimentēt, sāku taisīt stop-go ar ~4sek pauzēm starpā un pēkšņi jūtu, 1reiz grābj, 2reiz un ir. Mazs dancis ar lēcienu un 102 ir laivā. Gator mirage un tatula iesvētīti ar metru, pilnīgi prieks. Viens gan mīnuss multiem, pietrūkst bremzes tirkšķis. :( Šodien viss bija līdzi, bet citus kātus rokās nemaz nepaņēmu, tikai BB. Tāpat, sevi bildēt un lavierēt ar to krokodilu ir elles darbs. :D Abas zivis peld tālāk.
13.oktobris 2025, 19:17 | links
 
Dāvi, ar Samu braukt vispār nevajadzētu.
Kad es pirmo reizi ar tādu pabraucu, jutos gauži neomulīgi, lai gan pirms tam dzīvē laivās uzturējies biju pietiekami.

Šādas laivas pielietojums man tā īsti vispār nav saprotams. Pat ja runa par mazu piemājas dīķi - vai tad tur stabilitāte nav nepieciešama?
13.oktobris 2025, 09:42 | links
 
Paldies, šis man rīt noderēs. :D stiprākais vējš līdz šim man pieredzēts ir vien 15m/s brāzmās. Sasmējos par profesionālo pagarinātāju.
Par enkuru priekšā siet, ir domāts parašūts vai enkurs enkurs?

Krodzinieks, 12.oktobris 2025, 23:34


Domāts bija laivas purnā enkurs. (kad ir nopietns vējš tad tie parašūti nelīdz, var būt iekšā 2x 1,2m +12kg enkurs un velk tā pat.)

Agrāk daudzām minikotām kā roktura pagarinātājs derēja parasta kanalizācijas truba, tā arī ir ļoti ērta atviegloties! Tāpēc starp copmaņiem ir teiciens par profesionālo pagarinātāju, jo nav jāliecas, nav saspringums un...., beigās izskalot ar viegli!
13.oktobris 2025, 00:30 | links
 
Davis-Di [12.okt]: Šodien lielākajā pūtienā bija jautri, pa laikam sita ūdeni laivā, bet divatā varēja izdzīvot - viens stūrē, otrs smeļ. Brāzmu starplaikos varēja novērot pa kādai laivai kas iznirst no vēja puses niedru sienas, kura ar motoru, kura jau ar airiem :)

No rīta puses (iebraucām drusku pēc 8iem) viena 80+ aizgāja pie laivas, pēc ~stundas čomam forš resns metrs (bildē) apaļi 100. Kā mēdz gadīties domājām, ka nu tik būs, bet tā bija pēdējā zivs laivā un nākamo copi sajutām tikai Spuņņupē pēdējos goda metienos.

Vētras copēm noteikti ir sava burvība. Var izbaudīt dabas spēku un piedevām to darīt copējot.

fisers666, 12.oktobris 2025, 21:43


Vismaz smuks mērs.
Bet ar tiem vējiem jābūt uzmanīgiem, to es saku ar visu pieredzi, jo viena kļūda var dārgi maksāt un neviena zivs vai trofeja nav tās vērta.

Jāņem vēra, ka var nolauzt motora spuru pret lēpeņu saknēm, kas peld arī pusūdenī, jo kāds ar enkuru ir uzrāvis augšā, vai tā pat tā peld. Ir džeki kas salauž airus. Ja paņem vilni ne tā, tad var arī piesmelt vai ļaunākais apgāzt laivu.

Pāris piezīmes:
1. Lielā vējā laivas kā SAMS izslēdzam pēc būtības.
2. Ja viens laivā nekad nesēžam aizmugurē, bet laivas vidū, motoram roktura pagarinātājs.
3. Pret vēju ejam zig zagā, drusku slīpi, nevis tieši pretī, jo saucamais 9 vilnis, kas var būt arī nevis devītais pastāv un lielākos viļņos purnu var norakt.
4. Ja ir liels vējš, sienam enkurus laivas purnā, nevis pie aira duļa.
5. Ja liels vējš, enkuri pietiekoši līdz un cerams labi, lai ja kas notiek vai ja vajag atpūsties, tad notur kādā pudurā. (man gan 12kg ar zariem ir rāvis cauri visiem doņu puduriem :D ) ,
6. Ja lieto enkurus ar zariem un slīd pa vējam, tad uzmanāties, jo var aizķerties aiz lēpenes saknes, tā ka noliek mierā un var pārlidot pār bortu.
7. Protams vestes mugurā un vēlam ka kāds bez laivas bāzes īpašnieces zina, ka esiet ezerā un cikos plānojāt būt ārā!
8. Protams telefonam uzlādēta baterija un vēlams līdz lukturītis, sliktākam scenārijam, ja iestrēgsiet ezerā un vajag glābējus.
9. Ja čurājam, tad smeļamajā traukā vai ar profesionālo pagarinātāju - kanalizācijas truba. Kā man vīrs ar pieredzi teica, ka šādos nosacīti seklajos ezeros noslīkst parasti alkohola reibumā vai ar atvērtu bikšu priekšu.

Sargājam sevi, jo citi nesargās.
Ne asakas visiem!
Paldies, šis man rīt noderēs. :D stiprākais vējš līdz šim man pieredzēts ir vien 15m/s brāzmās. Sasmējos par profesionālo pagarinātāju.
Par enkuru priekšā siet, ir domāts parašūts vai enkurs enkurs?
12.oktobris 2025, 23:34 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager