Akumulators un lādētājs

Būtu nepieciešams zinošu cilvēku padoms!
bums [8.dec]: Raimi nečakarē sev galvu atved to lādētāju ja nepacelšu iedošu citu :)
Pateicos meistar !
Šito pašam sanāca saremontēt.;)
9.decembris 2025, 18:23 | links
 
To Inars
Augšējam kādi parametri regulējas?
9.decembris 2025, 13:48 | links
 



Lai nav tukša runāšana, ptc vietā drātiņa ;)
9.decembris 2025, 13:22 | links
 
Raimi nečakarē sev galvu atved to lādētāju ja nepacelšu iedošu citu :)

bums, 8.decembris 2025, 23:55

Lai paņem jaunu, advancētāku.
Šitam jāiet, man tāds stāv uz galda. BMS bija īsais un tāpat izblieza to korķi. Vietā ielodēju smalku drāti :D

Alikā pērku WATE lādētājus no Wate official store, advancēti, alu korpusā. VariCore arī nav slikti. Cena pa vidu starp lētajiem un Victronveidīgajiem brendiem.

P.S. Strādāju ar Li-on baterijām un lādētājiem.
9.decembris 2025, 11:56 | links
 
Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža.
spiningists, 8.decembris 2025, 16:36
Svilst tā kā prieks. Bildē redzama aukstā daļa var uzkrāt kārtīgu lādiņu un ja tādu pašu padod pret, tad svilst.

Īsa man atmiņa…šogad 20A li lādētāju ar bij bez drošinātājs atstājis…pie cenas 35EUR vajadzēja būt labākam…eh CN ir tas kas ir…
Bildē 3-kājis izskatās pēc LM7812. Nav redzams ne opamps, ne PWM regulators. Lēta kastīte :)

Inars, 8.decembris 2025, 17:06
9.decembris 2025, 08:08 | links
 
Raimi nečakarē sev galvu atved to lādētāju ja nepacelšu iedošu citu :)
8.decembris 2025, 23:55 | links
 
Liela MI problēma ir tā halucinācijas, tāpēc tam tā īsti nevar uzticēties.
8.decembris 2025, 22:54 | links
 
,,2) Tu nepievienoji 230V otrādi. Tu otrādi pievienoji tikai 12V lādēšanas vadus.

Šī ir milzīga atšķirība."

Kautkāds sviests. :D
Ko domājat par teikto, dirš ?
8.decembris 2025, 21:01 | links
 
Tas, ko redzu uz plates, 100% saskan ar klasisku “drošinātājs glābj visu pārējo” scenāriju.

Kāpēc sadega tikai tīkla drošinātājs?

1) Šis lādētājs ir ļoti vienkāršs lineārais/impulsu hibrīds

Tas nav moderns SMPS ar daudz līmeņu aizsardzībām.
Pirmais komponents ķēdē pēc 230V ieejas ir:

→ DROŠINĀTĀJS → EMI filtrs → taisnotājs → kondensatori → transformators

Ja kaut kas notiek sekundārajā pusē (12V pusē), tad strāva no primārās puses nevar ieplūst pietiekami lielā daudzumā, lai:

nodedzinātu transformatora primāro tinumu,

nodedzinātu taisngriezi,

sabojātu tranzistorus,


Bieži tā vienkārši NAV ceļa, lai kļūda sekundārajā pusē „aizietu” atpakaļ uz primāro.

Rezultāts:

Drošinātājs kļūst par vienīgo vāju vietu — un tas arī izdeg.


---

2) Tu nepievienoji 230V otrādi. Tu otrādi pievienoji tikai 12V lādēšanas vadus.

Šī ir milzīga atšķirība.

Otrādi pievienojot tikai 12V lādēšanas spailes:

strāva neiet caur primāro pusi,

tā iet tikai sekundārajā pusē,

tur parasti ir diodes un aizsardzības rezistori, kas vienkārši neļauj strāvai plūst nepareizā virzienā.


Tas izskatās pēc tā, ka tavs lādētājs vienkārši mēģināja “startēt”, bet nespēja, līdz drošinātājs primārajā pusē beidzot izkusis.

Iespējams, tas notika šādi:

1) Lādētājs mēģina ieslēgties → iekšējais starta tranzistors mēģina iedot impulsu transformatoram.
2) Otrādi pieslēgtais akumulators traucē darbību.
3) Starta cikli atkārtojas 1000+ reižu sekundē.
4) Strāva primārajā pusē bišķi par lielu →
5) Lēnas darbības T15A drošinātājs lēnām uzkarst →
6) Pēc laika izdeg.

Tāpēc arī izdeg tieši T tipa, bet F-tips izdegtu momentā.


---

3) Kāpēc neizdega taisnotāja diodes vai MOSFET?

Uz plates redzu:

taisngrieža diodes

varbūt triac/MOSFET regulācijai

starta rezistori


Tie visi ir domāti strādāt ar reversu spriegumu sekundārajā pusē.
Diodēm reversais spriegums ir 100–1000 V → tās mierīgi iztur 12–15 V pretējā virzienā.

Tātad:

Otrādi pievienota 12V slodze elektronikai nav bīstama.

Bet ilgstoša nestabila iedarbināšana + mazliet lielāka strāva primārajā pusē nobeidz tieši T15A drošinātāju.


---

4) Stundu turēju pretēji ieslēgtu — kāpēc nekas cits nesadega?

Jo:

sekundārajā ķēdē nav ceļa, kas ļautu lielai strāvai plūst pretējā virzienā;

BMS/akumulatoram ir iekšējā aizsardzība;

diodes neļauj reversai strāvai iet atpakaļ uz transformatoru.


Vienīgais, kas notiek:

Lādētājs mēģina startēt → netiek pie sprieguma → restartējas → lēnām silda drošinātāju.

Un lēnas darbības T drošinātājs tieši šādiem mazas pārslodzes scenārijiem ir paredzēts, lai izdegtu laika gaitā.


---

5) Secinājums

No visas plates izskatās:

Transformatora primārā puse nav bojāta

Taisngrieža diodes nav bojātas

MOSFET/SCR neskarts

Drošinātājs izpildīja savu darbu

Lādētājs ļoti ticami ir glābjams
8.decembris 2025, 20:52 | links
 
Kāpēc sadega tīkla drošinātājs, bet nekas cits ? Bildē es jau esmu pārlodējis T15A250v uz F15A250v. Stundu noturēju pretēji saslēgtu lādēšanu.

Pajautāju MI, ieliku bildi.
Atbilde gara, sorry par spamu.
8.decembris 2025, 20:48 | links
 

Izdarīt kļūdu un negūt atziņu — tas ir izniekots laiks un nauda.

Lai saprastu, kāpēc nodega tikai tīkla drošinātājs, pat atjaucu vaļā un ielikšu bildi. Izskatās, ka jūs cērtat tēmu — varēsiet atbildēt.

Nevajag uzreiz rēkt par manu drošinātāja iestrādi. :DDD
8.decembris 2025, 20:27 | links
 
Inars [8.dec]: Svilst tā kā prieks.
Brīnums, ka tik vien tā skāde kā tas drošinātājs.
Nesaprotu, kā tajā vietā varēja rasties pārspriegums.
8.decembris 2025, 19:21 | links
 
spiningists [8.dec]: Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža.
Man visādi lādētāji, auto starteri un citi krāmi , bet nekas nav noticies, kad salaiž uz īso vai saslēdz nepareizi.

Drošinātājs dega tikai kaut kādam vecajam.

Manā gadījumā, visdrīzāk, ka tas tāpēc, ka atstāju nepareizi saslēgtu tik ilgi — kādu stundu.
8.decembris 2025, 19:16 | links
 
Inars [8.dec]: Lēta kastīte :)
Nu, bet kā savādāk! :DDD
185 EUR par 120 Ah LiFePO4 aķi un lādētāju komplektā. Labs dīls ;)

Ķīnā tādus lādētājus bērni darbmācības stundā lasa kopā.;)

Ptu, ptu, ptu — super cenas/kvalitātes attiecība. Vienīgi, ka ķīnietis atbalstīts.
8.decembris 2025, 18:57 | links
 
Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža.
spiningists, 8.decembris 2025, 16:36

Svilst tā kā prieks. Bildē redzama aukstā daļa var uzkrāt kārtīgu lādiņu un ja tādu pašu padod pret, tad svilst.
Bildē 3-kājis izskatās pēc LM7812. Nav redzams ne opamps, ne PWM regulators. Lēta kastīte :)
8.decembris 2025, 17:06 | links
 
[quote=728937]Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.
8.decembris 2025, 16:53 | links
 
Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.

Diožu tilts un drošinātājs, neko vairāk tur i nevag.

Elektriķi pamatoti teiks, ka tā nedrīkst darīt — citi raksturlielumi, bet pagaidām iet. Ja tā gadās, tad tā ir ārstējama kaite.
Esiet uzmanīgi !

RaimisD, 8.decembris 2025, 16:03
Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža. Kā piemērs ir auto piekabju salāgošanas ierīces - nu štepelē kā gribi - nekādi drošinātāji nesvilst.... Un savējos ar biju gan īsajā ielaidis, gan citādi slēdzis... nekas no minētā.
Pats spļaudos par chargeru 3,2V lifepo4 bundžām - lai dabūt līdzsvaru pasūtīju aļikā, rezultātā no definētajiem 3,65V max, spiež krietni vairāk...apstājos uz 3,69V. Cik galā šis dotu...dārgi noskaidrot...(bundžas cena).

spiningists, 8.decembris 2025, 16:36
8.decembris 2025, 16:47 | links
 
Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.

Elektriķi pamatoti teiks, ka tā nedrīkst darīt — citi raksturlielumi, bet pagaidām iet. Ja tā gadās, tad tā ir ārstējama kaite.
Esiet uzmanīgi !

RaimisD, 8.decembris 2025, 16:03

Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža. Kā piemērs ir auto piekabju salāgošanas ierīces - nu štepelē kā gribi - nekādi drošinātāji nesvilst.... Un savējos ar biju gan īsajā ielaidis, gan citādi slēdzis... nekas no minētā.
Pats spļaudos par chargeru 3,2V lifepo4 bundžām - lai dabūt līdzsvaru pasūtīju aļikā, rezultātā no definētajiem 3,65V max, spiež krietni vairāk...apstājos uz 3,69V. Cik galā šis dotu...dārgi noskaidrot...(bundžas cena).
8.decembris 2025, 16:36 | links
 

Shit happens — ko tu padarīsi :)))
Piespraudu LiFePO4 aķim lādēšanas vadus otrādi. Tā notiek, kad domā vienu, bet dari ko citu.

Oriģinālais lādētājs. Par laimi nostrādāja “aizsardzība pret muļķi” — nosvila drošinātājs. Kā to ķibeli atrisināju: diemžēl neatradu oriģinālo T15A250V drošinātāju, ielodēju F15A250V.

Elektriķi pamatoti teiks, ka tā nedrīkst darīt — citi raksturlielumi, bet pagaidām iet. Ja tā gadās, tad tā ir ārstējama kaite.
Esiet uzmanīgi !
8.decembris 2025, 16:03 | links
 
RaimisD [8.dec]: Secinājums: tie procentuālie rādījumi ir tāds nosacīts orientieris. Vienvārdsakot — fufelis.
Sekojam voltiem, iepriekš pārliecināmies, ka tie tiek rādīti korekti.
Tā ir. Dažreiz ar 0 vēl pusstundu var maukt, tādēļ iesaka savu aķi vienreiz nosēdināt pilnībā sausu, lai saprastu, uz ko var paļauties. Manam gan 0 praktiski arī ir 0.
8.decembris 2025, 11:20 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager