Akumulators un lādētājs

Būtu nepieciešams zinošu cilvēku padoms!
spiningists [13.dec]: Li aķiem vajag lai ir constant spriegums un strāva. Manuprāt svina līnijai tur citas līknes


RaimisD, 13.decembris 2025, 11:36
Litijam absolūti pie vienas vietas ar ko un kā lādēt, ja ir BMS plate. ( protams voltāžu saprāta robežās)
BMS nokoriģēs cik litijs paņems pretī. Ideālā variantā plate būs balansēt ā, kas arī pievaktēs, vai šūnas tiek uzlādēts simetriski.
13.decembris 2025, 22:00 | links
 
bums [Vakar]: Lead-acid battery types AGM/GEL, standard batteries
Pēc manuāļa spriežot tikai šāda tipa batarejāmMan bija tādas aizdomas. Kaut kā baigi ātri šams iepūta līdz 13.3V no 11.0 V. Atslēdzu to pēc pāris stundām un ķēros klāt pie oriģinālā lādētāja remonta.
Li aķiem vajag lai ir constant spriegums un strāva. Manuprāt svina līnijai tur citas līknes


RaimisD, 13.decembris 2025, 11:36
13.decembris 2025, 17:13 | links
 
bums [12.dec]: Lead-acid battery types AGM/GEL, standard batteries
Pēc manuāļa spriežot tikai šāda tipa batarejām
Man bija tādas aizdomas. Kaut kā baigi ātri šams iepūta līdz 13.3V no 11.0 V. Atslēdzu to pēc pāris stundām un ķēros klāt pie oriģinālā lādētāja remonta.
13.decembris 2025, 11:36 | links
 
 
Lead-acid battery types AGM/GEL, standard batteries
Pēc manuāļa spriežot tikai šāda tipa batarejām
12.decembris 2025, 21:20 | links
 

.
12.decembris 2025, 18:55 | links
 

Šis ir labs lādētājs — atdzīvinājis tādus svina miroņus, kas, lādējot ar šo, kalpojuši vēl vairākus gadus. Bet litijniekam tas īsti laikam neder. :(
12.decembris 2025, 18:49 | links
 
Tas ir ļoti subjektīvs viedoklis, bet vai jums nešķiet, ka oriģinālais līdzi dotais noname lādētājs uzlādē pareizāk? Šķiet, ka pēc neoriģinālā, lai arī noteikti labāka lādētāja, aķis tur mazāk. Testēju ar 12 V 21 W lampiņu.
12.decembris 2025, 18:45 | links
 
To Inars
Augšējam kādi parametri regulējas?

spiningists, 9.decembris 2025, 13:48

Uzlādes strāvas un maksimālo voltu sliekšņi. Tā vajadzētu būt.
Šitais dabūja mitrumu, svila fets un vēl kautkas. Kautkad pārbaudīšu vai tā ir :)
10.decembris 2025, 12:20 | links
 
bums [8.dec]: Raimi nečakarē sev galvu atved to lādētāju ja nepacelšu iedošu citu :)
Pateicos meistar !
Šito pašam sanāca saremontēt.;)
9.decembris 2025, 18:23 | links
 
To Inars
Augšējam kādi parametri regulējas?
9.decembris 2025, 13:48 | links
 



Lai nav tukša runāšana, ptc vietā drātiņa ;)
9.decembris 2025, 13:22 | links
 
Raimi nečakarē sev galvu atved to lādētāju ja nepacelšu iedošu citu :)

bums, 8.decembris 2025, 23:55

Lai paņem jaunu, advancētāku.
Šitam jāiet, man tāds stāv uz galda. BMS bija īsais un tāpat izblieza to korķi. Vietā ielodēju smalku drāti :D

Alikā pērku WATE lādētājus no Wate official store, advancēti, alu korpusā. VariCore arī nav slikti. Cena pa vidu starp lētajiem un Victronveidīgajiem brendiem.

P.S. Strādāju ar Li-on baterijām un lādētājiem.
9.decembris 2025, 11:56 | links
 
Izklausās pēc pilnīgas ..uiņas.
Visas aizsardzības normālos aparātos nostrādā pusvadītāju līmenī - drošinātājs ir kā pēdējā robeža.
spiningists, 8.decembris 2025, 16:36
Svilst tā kā prieks. Bildē redzama aukstā daļa var uzkrāt kārtīgu lādiņu un ja tādu pašu padod pret, tad svilst.

Īsa man atmiņa…šogad 20A li lādētāju ar bij bez drošinātājs atstājis…pie cenas 35EUR vajadzēja būt labākam…eh CN ir tas kas ir…
Bildē 3-kājis izskatās pēc LM7812. Nav redzams ne opamps, ne PWM regulators. Lēta kastīte :)

Inars, 8.decembris 2025, 17:06
9.decembris 2025, 08:08 | links
 
Raimi nečakarē sev galvu atved to lādētāju ja nepacelšu iedošu citu :)
8.decembris 2025, 23:55 | links
 
Liela MI problēma ir tā halucinācijas, tāpēc tam tā īsti nevar uzticēties.
8.decembris 2025, 22:54 | links
 
,,2) Tu nepievienoji 230V otrādi. Tu otrādi pievienoji tikai 12V lādēšanas vadus.

Šī ir milzīga atšķirība."

Kautkāds sviests. :D
Ko domājat par teikto, dirš ?
8.decembris 2025, 21:01 | links
 
Tas, ko redzu uz plates, 100% saskan ar klasisku “drošinātājs glābj visu pārējo” scenāriju.

Kāpēc sadega tikai tīkla drošinātājs?

1) Šis lādētājs ir ļoti vienkāršs lineārais/impulsu hibrīds

Tas nav moderns SMPS ar daudz līmeņu aizsardzībām.
Pirmais komponents ķēdē pēc 230V ieejas ir:

→ DROŠINĀTĀJS → EMI filtrs → taisnotājs → kondensatori → transformators

Ja kaut kas notiek sekundārajā pusē (12V pusē), tad strāva no primārās puses nevar ieplūst pietiekami lielā daudzumā, lai:

nodedzinātu transformatora primāro tinumu,

nodedzinātu taisngriezi,

sabojātu tranzistorus,


Bieži tā vienkārši NAV ceļa, lai kļūda sekundārajā pusē „aizietu” atpakaļ uz primāro.

Rezultāts:

Drošinātājs kļūst par vienīgo vāju vietu — un tas arī izdeg.


---

2) Tu nepievienoji 230V otrādi. Tu otrādi pievienoji tikai 12V lādēšanas vadus.

Šī ir milzīga atšķirība.

Otrādi pievienojot tikai 12V lādēšanas spailes:

strāva neiet caur primāro pusi,

tā iet tikai sekundārajā pusē,

tur parasti ir diodes un aizsardzības rezistori, kas vienkārši neļauj strāvai plūst nepareizā virzienā.


Tas izskatās pēc tā, ka tavs lādētājs vienkārši mēģināja “startēt”, bet nespēja, līdz drošinātājs primārajā pusē beidzot izkusis.

Iespējams, tas notika šādi:

1) Lādētājs mēģina ieslēgties → iekšējais starta tranzistors mēģina iedot impulsu transformatoram.
2) Otrādi pieslēgtais akumulators traucē darbību.
3) Starta cikli atkārtojas 1000+ reižu sekundē.
4) Strāva primārajā pusē bišķi par lielu →
5) Lēnas darbības T15A drošinātājs lēnām uzkarst →
6) Pēc laika izdeg.

Tāpēc arī izdeg tieši T tipa, bet F-tips izdegtu momentā.


---

3) Kāpēc neizdega taisnotāja diodes vai MOSFET?

Uz plates redzu:

taisngrieža diodes

varbūt triac/MOSFET regulācijai

starta rezistori


Tie visi ir domāti strādāt ar reversu spriegumu sekundārajā pusē.
Diodēm reversais spriegums ir 100–1000 V → tās mierīgi iztur 12–15 V pretējā virzienā.

Tātad:

Otrādi pievienota 12V slodze elektronikai nav bīstama.

Bet ilgstoša nestabila iedarbināšana + mazliet lielāka strāva primārajā pusē nobeidz tieši T15A drošinātāju.


---

4) Stundu turēju pretēji ieslēgtu — kāpēc nekas cits nesadega?

Jo:

sekundārajā ķēdē nav ceļa, kas ļautu lielai strāvai plūst pretējā virzienā;

BMS/akumulatoram ir iekšējā aizsardzība;

diodes neļauj reversai strāvai iet atpakaļ uz transformatoru.


Vienīgais, kas notiek:

Lādētājs mēģina startēt → netiek pie sprieguma → restartējas → lēnām silda drošinātāju.

Un lēnas darbības T drošinātājs tieši šādiem mazas pārslodzes scenārijiem ir paredzēts, lai izdegtu laika gaitā.


---

5) Secinājums

No visas plates izskatās:

Transformatora primārā puse nav bojāta

Taisngrieža diodes nav bojātas

MOSFET/SCR neskarts

Drošinātājs izpildīja savu darbu

Lādētājs ļoti ticami ir glābjams
8.decembris 2025, 20:52 | links
 
Kāpēc sadega tīkla drošinātājs, bet nekas cits ? Bildē es jau esmu pārlodējis T15A250v uz F15A250v. Stundu noturēju pretēji saslēgtu lādēšanu.

Pajautāju MI, ieliku bildi.
Atbilde gara, sorry par spamu.
8.decembris 2025, 20:48 | links
 

Izdarīt kļūdu un negūt atziņu — tas ir izniekots laiks un nauda.

Lai saprastu, kāpēc nodega tikai tīkla drošinātājs, pat atjaucu vaļā un ielikšu bildi. Izskatās, ka jūs cērtat tēmu — varēsiet atbildēt.

Nevajag uzreiz rēkt par manu drošinātāja iestrādi. :DDD
8.decembris 2025, 20:27 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager