kaut kur vakar forumā redzēju problēmu- laivas akumulatora lādēšana no motora. Nevaru atrast, kur tā diskusija, tāpēc ierakstīju šeit.
Tā, pa tiešo, slēgt akumulatoru pie motora ģenerātora, motoriem ar neiebūvētu taisngriezi, kurš ir kā opcija/papildus pērkama lieta/, nedrīkst. Var nobeigt akumulatoru. Akumulatoru jāslēdz klāt caur taisngriezi/diožu tiltu, ja kāds nesaprot- diožu tilts ir četru diožu ķēdes slēgums, kur maiņstrāva tiek pārvērsta līdzstrāvā. Šāds diožu tilts nopērkams utu bodē, t.s. "latgalītē" vai arī uztaisāms pašam. Tas vēl arī nav viss-, ja tiek lietots nelielas ietilpības akumulators, tad šādu akumulātoru jāpieslēdz caur pretestību, kas var būt kaut vai 12v lampiņa no autogabarītlukturiem vai salongaismiņas. Cik jaudīgu lampiņu vajag, tas atkarīgs no konkrētā dzinēja ģeneratora jaudas pie maksimāliem apgriezieniem. To viegli izmērīt ar ampērmetru, ko ieslēdz ķēdē pirms akumulatora. Tā ampēru rādījumam jābūt 1/10 daļai no akumulatora ietilpības, kā jau minēju, pie motora maksimāliem apgriezieniem. Ģenerātora jaudas parametrus var atrast lietošanas instrukcijās pie izgatavotāja
1.aprīlis 2011, 01:21 |
links