Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Seko līdzi

Seko līdzi jaunākām ziņām sev ērtākā veidā izmantojot CopesLietas.lv ziņu sadaļas RSS barotni.
Copes bizness | 9.maijs 2025, 16:03 | Komentēt | 1310 skatījumi

Pasaule ir apstājusies, ziņo no Ķīnas

ASV ievedmuitas tarifi paralizē Ķīnas makšķerēšanas piederumu eksportu — rūpnīcas meklē jaunus tirgus Eiropā un Āzijā

Ķīnas makšķerēšanas piederumu ražotāji piedzīvo bezprecedenta triecienu pēc tam, kad ASV piemēroja 145% muitas tarifus precēm, kas importētas no Ķīnas. Šo tarifu dēļ visi jaunie pasūtījumi no ASV ir apstājušies, ziņo Džeks Suns, uzņēmuma Weihai Towa Outdoor Products ģenerāldirektors, kurš ar makšķerēšanas piederumu ražošanu nodarbojas jau 30 gadus.

Suns, kura uzņēmums specializējas makšķerēšanas piederumu un āra preču piegādē Eiropas zīmoliem, norāda, ka simtiem rūpnīcu Weihai — pasaulē lielākajā makšķerēšanas piederumu ražošanas pilsētā — jau izjūt šī lēmuma sekas. “Es runāju ar rūpnīcām un aģentiem, kuriem ir ASV klienti, un viņi apstiprina, ka visi jaunie pasūtījumi ir pārtraukti. Pašreizējā ražošana nevar apstāties, taču šo preču nosūtīšana ir atlikta uz nenoteiktu laiku,” stāsta Suns.

Daudzi no šiem produktiem ir specifiski OEM un ODM pasūtījumi konkrētiem tirgiem un klientiem, un tos nav iespējams pārdot citur. Suns lēš, ka 30–40% Ķīnas makšķerēšanas piederumu rūpnīcu šobrīd ražo preces ASV tirgum bez perspektīvas tās piegādāt.

Ņemot vērā šo nenoteiktību, daudzas rūpnīcas jau pārorientējas uz Eiropas, Austrālijas, citu Āzijas reģionu un vietējo Ķīnas tirgu, taču šīs pārorientācijas nav vienkāršas. “Kopš pagājušā mēneša esmu saņēmis daudz zvanu no rūpnīcām, kas lūdz manas rekomendācijas. Lai gan daudziem ražotājiem klienti ir izkliedēti dažādos tirgos, pat speciālisti cenšas panākt 60/40 sadalījumu. Tomēr pārorientācija prasa produktu pielāgošanu un investīcijas instrumentu un formu izstrādē,” skaidro Suns.

Vietējais Ķīnas tirgus turpina augt, taču konkurence tajā ir sīva. "Rūpnīcām nav citas izvēles kā mēģināt. Ir sajūta, ka šis tirdzniecības karš turpināsies ilgi," viņš piebilst.

Runājot par vispārējo noskaņojumu, Suns atzīst: “Rūpnīcu īpašnieki cenšas saglabāt mieru, taču, protams, pastāv zināmas bažas. Ja tarifi būtu 10%, būtu iespēja dalīt izmaksas ar klientiem, bet šajā līmenī tas vairs nav iespējams. Šie tarifi ir ārpus visas iztēles robežām, un pasaule ir apstājusies.”

Neskatoties uz grūtībām, daudzi saglabā cerību un apņēmību. Suns norāda, ka lielākā daļa uzskata, ka Ķīna varēs pārvarēt šo situāciju, jo ASV veido tikai 15–20% no Ķīnas eksporta. “ASV šobrīd saskaras ar lielākām grūtībām nekā Ķīna, un visas tarifa problēmas galu galā nāksies uzņemties ASV patērētājiem,” viņš uzsver.

Aptuveni 30% uzņēmumu, tostarp makšķerēšanas piederumu nozarē, nāksies vienkārši gaidīt. “Mums kā nācijai ir raksturīga pacietība un gatavība ilgstošam karam. Ir sajūta, ka Donalda Trampa stratēģija vienmēr ir bijusi spiest līdz galējībai un tad tirgoties. Pietiek paskatīties, kā situācija mainījās ar Kanādu,” saka Suns.

Viņš arī uzskata, ka īstermiņā Trampa lēmumi varētu rosināt izmaiņas reģionālajās ekonomiskajās attiecībās, kur Ķīna un Eiropa varētu meklēt jaunas sadarbības iespējas. “Līdz tam laikam mēs esam gatavi. Mūsu vietējo mediju vēstījums ir — gatavojieties ilgstošai cīņai,” noslēdz Suns.

Foto: Publicitātes

 
 
[0] Komentāri
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager