
Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!
Šovasar Orlando, ASV norisinājās kārtējā ICAST izstāde. Tā tradicionāli kalpo kā platforma jaunu makšķerēšanas tehnoloģiju un produktu prezentācijai. Šī izstāde nav pieejama plašai publikai, bet tikai nozares profesionāļiem, tirgotājiem un mediju pārstāvjiem. Līdz ar to ICAST nepārvēršas par gadatirgu, kā tas lielākoties notiek pie mums, bet tiešām kalpo par ieskatu nozares nākotnē.
FluxJet elektrokajaks
Tehnoloģijas makšķerēšanas pasaulē ienāk milzu soļiem un dažādi peldlīdzekļi izceļas ar īpašu novatorisma devu. ICAST īpašu uzmanību šogad piesaistīja FluxJet Kayaks, kas prezentēja pasaulē pirmo kajaku ar elektrisku strūklas motoru. Tā ir īsta revolūcija gan makšķerniekiem, gan piedzīvojumu meklētājiem uz ūdens.
Tradicionālie kajaki Rietumos strauju popularitāti ir ieguvuši, pateicoties savai mobilitātei un klusajai gaitai. Taču tiem ir viens trūkums – nelielā sasniedzamā distance un ātrums. Lielāki attālumi prasa fizisku izturību, bet, ja vēl līdzi jāņem kāti, barības spaiņi un cita tehnika, airēšana var kļūt par smagu slogu. Līdz šim vienīgais risinājums bija piekaramie elektromotori vai mazie benzīna dzinēji, kas kajakam atņēma daļu šarma.
FluxJet Kayaks piedāvā citu pieeju. Kompānijas redzējums ir vienkāršs – apvienot modernās tehnoloģijas ar makšķernieku praktiskajām vajadzībām. Tas nozīmē vieglāku piekļuvi ūdenim, mazāk fiziskas piepūles un vairāk laika, ko veltīt galvenajam – copei.
Elektriskais strūklas dzinējs ir iebūvēts pašā kajaka konstrukcijā, tāpēc nav nepieciešams ne ārējais motors, ne papildu stiprinājumi. Rezultāts ir unikāls: tas ir vieglākais, vienkāršāk palaižamais un arī jaudīgākais kajaks savā klasē.
Praktiskā puse makšķerniekiem būs īpaši pievilcīga. Ar strūklas piedziņu iespējams ātri un klusi pārvietoties starp copes punktiem, nebiedējot zivis un nezaudējot laiku. Kajaks ir viegls, to var palaist ūdenī gandrīz jebkur – nav vajadzīga ne rampa, ne speciāls aprīkojums. Turklāt, pateicoties kompaktajam dzinējam, saglabājas visas kajaka tradicionālās priekšrocības: stabilitāte, iespēja piekļūt seklām vietām un manevrēt šaurās upēs un līčos.
Lai arī šis ir tikai pirmais solis elektrokajaku attīstībā, nav šaubu, ka nākotnē līdzīgi risinājumi kļūs arvien pieejamāki. Kādreiz neatņemams copētāja sabiedrotais bija airis, bet tagad to aizstāj klusais strūklas elektromotors. Iespējams, tieši ar šo inovāciju sākas jauns laikmets sporta un hobija makšķerēšanā.

Tehniskie dati:
Foto: Publicitātes
