Laivas un to motori

Cenas visam, kas nāk Latvijā caur autorizētajiem(lasi-legālajiem monopoliem), ir saskrūvētas. Protams, visi grib pelnīt un dara to kā māk. Taču tagad ir E-laikmets un visu var saorganizēt lētāk, izdevīgāk. Šad tad iekrītan uz kādiem remontiem(kuri varbūt būtu garantijas/varbūt ne), bet citādi dārgās lietas tik un tā sanāk prātīgāk no USA atvest. Un vedot pa jūru - - i pašam prieks, i cipariņš mīlīgāks.
7.janvāris 2011, 14:41 | links
 
Vienīgi cena ir pa augstu minkotai,tas tā ir,jo tālak pārdosanas vērtība-nekāda!!!
7.janvāris 2011, 14:33 | links
 
lai ved mammai atpakaļ
7.janvāris 2011, 14:29 | links
 
Laurīc tik neklausi Lyzzy, tie visi aprēķini ir tīra teorija. Lyzzy piedošanu. Man nekas nav pret Normarku bet šoreiz izklausās ka jums nav kur tos krāmus nogrūst.
7.janvāris 2011, 14:23 | links
 
V.S.O.P,bet es taču uzsvēru,būtu iespēja, benzīnieks-viennozīmīgi.Tikai pirmais ir laivas piemērotība un Lauric laivai vislabāk elektromotors,tāpat ka krievenēm,iedomajies par materialu izturību.Bet par ilgumu taisnība Lauric,jo man arī eholote pieslēgta pie tas paša baterejas.
7.janvāris 2011, 14:16 | links
 
lauric- kļūda ir tā, ka tu lietas izvērtē no pretējās puses! Lai tev cilvēki mēģina labu iestāstīt, nedomāju, ka visi ir tik slikti.
Pirmkārt, jau jāsāk ir ar to- kur tu vēlies ar laivu "apsaimniekot", kādas iespējas motoriem? Cik bieži..., kāds svars laivai ar/bez mantām, cik braucēju, cik ilgi brauks, kādas iespējas ar tādu komplektējumu pārvietoties citās tilpēs, svars, gabarīti, glabāšana, apkalpošanas iespējas. Tas viss jāapsver, pirms lietu iegādes, bet tu esi ieņēmis galvā vienu domu un mēģini pieskaņoties. Nu apmēram tā- ko jūs teiktu par manu nopirkto...spoli/kātu/auklu utml.
Lai brīvi varētu pārvietoties, lētā gala el.motori būs par švaku. Tā kā tu taisies/cik es redzēju/dzirdēju/ apsaimniekot Burtnieku, tad tavā gadījumā ar endūras 30nieku, 5kloķī garenvirzienā ezera vidū, pūšot spēcīgam pretvējam, tu varētu labākā gadījumā stāvēt uz vietas. Un vēl tev arī atpakaļ jātiek. Parasti jau pret vēju atklātā vietā, domājoši kapteiņi neiet, bet meklē aizvēju, tur tas ceļš vēl pagarinās.
Pērkot jaudīgāku agregātu, pieskaitot akumulatora cenu, kurš kalpos 2,3,4gadus, tā summa jau sniedzās pie benzīndzinēja. Un tur jau citi zirgi
7.janvāris 2011, 14:16 | links
 
Lauric: Jāņem vērā, ka nav tādas standart situācijas un apstākļi, kas ļautu apgalvot, ka varēs nobraukt tieši tik un tik. Bet zināmus aprēķinus var veikt: Elektromotoram norādītais vilces spēks ir indikators cik amperus stundā elektromotors patērēs, tādejādi, ja ir Endura 30, un 100Ah akumulators, elektromotros ar pilnu jaudu/noslodzi darbosies 3.3 stundas. Ja pieņem , ka vidējais ātrums ir 5km/h, tad šādā kombinācijā tas spēs nobraukt 16.6km. Atkārtošos - šie skaitļi ir ar pilnu elektromotora jaudu/noslodzi. :)
7.janvāris 2011, 14:13 | links
 
martins_
pilnīgi un galīgi manas domas!!! ātrumam mainot vietu, vai braucot uz copi ir liela nozīme, kaut gan ko es te pļurkšķu, pats lēnām bubinos ar 2.5 zs benzīnnieku, bet pat iedomāties nevaru, ko es šobrīd domātu, ja būtu iegādājies elektromotoru!!!
ja nebraukā pa vietām, kur drīkst tikai ar elektro....tad...paši sapratāt....
7.janvāris 2011, 14:06 | links
 
Mazklans/Andris ABC

Jūs izlasāt līdz galam, ko rakstu vai tikai to, ko gribat izlasīt?

Elektromotors der maziem attālumiem, manevrēšanai. Ir savulaik spiningots ar el/mot Engurē, aktīvi darbojoties ap pusdienas laiku (rudenī) speciālais 120Ah BOSCH aķis ir tukšs, sākam pie-airēt, airēt... 35 LB motors laikam bija..

Mazs attālums - 2-5 km, piemēram. Nu OK, bezvējā, ideālos apstākļos varbūt 10 km uz maziem aborotiem, BET!!!! Būs arī vēji, viļņi un citi laika apstākļi. BET Nr2 - 3Hp Yamaha 2T benzīnnieks sver 12 Kg un ar 1,5-2 L zupas var stundas 7-9 gan velcēt, gan pabraukt pa upi(Lielupe), bija man tāds, tagad sievastēvam atdevu. Cik sver el/mot? CIK vēl aķis? Un tas viss mazā, piemērotā laiviņā??Un paturot prātā fīču, ka aķis mēdz nosprāgt un ar katru reizi tas notikes arvien ātrāk?? Aritmētika cūkām.

Vienīgais iemesls ir "putnu draugi", dēļ kuriem visādi liegumi iekšdedzniekiem noteikti.

Viedoklils bāzējas uz pieredzes:
1. el mot + aķis(vēlāk labs aķis), braukājot pa Babīti, Enguri
2. "Līdaka"(piedzīvojumu laiva) +1. komplekts
3. Līdaka + 3 hp YAM
4. Bush K360 + 3 Hp YAM
5. Bush K360 + 20 hp honda
6. Brig 450 + 50 HP honda

Viss augstāk minētais, izņemot 3 hp motorīti ir pārdots, tas iedots lietošanā, jo nez kad var noderēt kādā "specnoteikumu ezerā".

Skopais maksā daudzreiz ;)0)
7.janvāris 2011, 14:05 | links
 
Nu notestēt jau vajag tas gan.
7.janvāris 2011, 14:01 | links
 
Izteikšos ļoti vienkārši no savas ne pārāk lielās pieredzes:
elektro man nav, braukāju ar 2.5 zirdziņu benzo. ir ok, bet PROTAMS GRIBAS ĀTRĀK, kad pārbrauc no vienas vietas uz otru. un ja reiz man gribas ātrāk, tad man bail iztēloties, ko domā džeki ar elektromotoru, mainot vietu :)
Krieviski ir laba frāze "Gonka vooružeņij". Ja tev elektro nav nepieciešams specifisku iemeslu dēļ, nepērc to, jo kamēr ekipējums būs k-ka paceļams vai aizvelkams līdz vietai, vienmēr gribēsies ko uzlabot :)
7.janvāris 2011, 14:00 | links
 
Aigars65,viss jau sen ir sarēķināts.Man pietiktu ar 370Ls pilnam komplektam(elektromotoram+AKB+lādētājs+indikators)Man jau šķiet,ka ļoti daudz izvēli ietekmē makšķerēšanas stils kā tāds un makšķerēšanas vietas.Es nekad neesmu par to,lai skraidītu no viena ezera gala uz otru entās reizes meklējot zivis.Varētu padomāt,ka tur tālumā ir zivju tā ka mudž.Nu nav tā!Tas nav manā stilā.Es apmakšķerēju mazākas plātības,nekā daudzi citi mani paziņas.Un zinu,kas rezultāts kā vienam tā otram ir stipri līdzīgs.Protams,ka mēģināšu dabūt notestēšanai arī kādu mazo hondiņu pirms kaut ko pirkt.Taču cik esmu redzējis garām aizlidojošas motorlaivas ar benzīnniekiem aizmugurē........nu nevajag man copē to troksni.Bet notestēt man gribētos gan.Bet tikai tāpēc,lai tas vienkārši būtu izjusts.
7.janvāris 2011, 13:57 | links
 
Ja uz velci tad 100 aķis velk kautkur 4-5 stundas un tad jau jāzīlē izbeigsies vai nē. Vēlviens mīnus ka ar elektro motoru pareizu velcēšanas ātrumu uzķert grūti 2 robs pa lēnu 3 par ātru Ja sāk stiprāk pretvējš pūst utt. rodas daudz visādu problēmu,tev tās vajag? Bez tam jebkurš aķis ar laiku nolietosies būs jāpērk jauns atkal jāiegulda līdzekļi. Amīši elektromotorus lieto kā otro vai trešo motoru uz laivas un tam viņi arī ir domāti.
7.janvāris 2011, 13:48 | links
 
Hmmmm!OK!Es neesmu nedz baigi zinošs šajās lietās,nedz ar lielu pieredzi.Taču,varu teikt to,kas ir bijis.Tātad,kur rodas mani sauktie km!Burtnieks....no Vecates laivu bāzes līdz aptuveni Burtnieka 1/3 ņemot garenvirzienā.Tad vismaz 2 reizes platumā šurp turp velcējot un vēl šur tur atpakaļ braucot un spiningojot.Pēc maniem mēriem tā praktiski sanāk uz 20km.Upes mute vien jau vismaz 3km uz vienu galu.Tas uz acumēra noteikts! :) Un kāpēc gan lai reāli tos km nevarētu braukt???Ja ņem labāko(ekonomisko) variantu.....endura 30+AKB 130A/h uz 5to ātrumu sliktākajā gadijumā pret vēju var nobraukt stabili 16-18km.Vai varbūt man matemātika klibo?Man jau šķiet,ka nav viss tik slikti kā izskatās. :)
P.S.Velcēju pat brīžiem ar 2.,ātrumu.Pārsvarā ar 3.Ļoti reti 4.
7.janvāris 2011, 13:40 | links
 
Laurīc, pirms iegādāties kādu motoru parēķini cik tev izmaksās el motors + akumulātors + lādētājs. paskaiti cik tie krāmi kopā sver, jo tev viņi pašam būs jāstaipa. Ieteiktu paklausi v.s.o.p. un pērc benzīnnieku. Vairums pieredzējušie laivotāji ir uz tā elektromotora grābekļa uzkāpuši un lieto benzīniekus. Tev ir unikāla iespēja to nedarīt.
7.janvāris 2011, 13:35 | links
 
Lauric, izmet no galvas tos 25 km. Tas varētu būt pie bezvēja, bez straumes, braucot vienam ar ļooti vieglu laivu bez apstāšanās, ātrums 2-3 km stundā, kad lietderības koeficents ir vis lielākais. Reāli copē uz velci trešais ātrums ir par mazu. Kaut gan ir dažādi mānekļi un dažādi velcēšanas ātrumi. Velcēšanai es ņemtu benzīnnieku, spiningošanai, ja no vienas vietas līdz otrai nav jābrauc lieli attālumi, kas mērāmi simtos metros, elektromotoru. Pat pāris simti metru pārbraucieni, ja viņu ir daudz atņem padaudz copes laika.
7.janvāris 2011, 13:10 | links
 
AndrisABC,pēdējais teikums.....zelta vārdi!
7.janvāris 2011, 13:03 | links
 
tieši tā. cilvēkam ir jāpamēģina gan elektromotors, gan mazais benzīnnieks, gan lielais un tad viņš sapratīs savas vajadzības un iespējas un nopirks sev mantu kas der :)) var taču kādiem čomiem ieprasīties līdzi, neticu, ka viņš viens pats dzīvo...
7.janvāris 2011, 13:03 | links
 
Tie nav sapņi!Tā ir realitāte.Es ar čomu divatā (iekš Hibo fishbon HF-300P)visu dienu vagojām Burtnieku ar Endura 30 un 100A/h akumulatoru,kas pie tam nebija paredzēts elektromotoram,bet gan izņemts no auto.Vienīgais......es nezinu,cik ļoti daudz tajā akumulatorā bija palicis,taču līdz krastam atbraucām.Reāli 20km kā minimums.Laikam tas pateicoties tomēr nelielajai kopējai masai.Aptuveni 250kg.
7.janvāris 2011, 13:01 | links
 
V.s.o.p Kāpēc tik kategoriski, tikai iekšdedzes vai vispār neko? Pārsvarā katrai lietai ir savs pielietojums. Ja tu nevari atrast pielietojumu vienam pašam elektromotoram, tas nenozīmē, ka citiem viņs nav vajadzīgs. Ir reizes, kad braucu tikai ar iekšdedzes, ir reizes, kad tikai ar elektromotoru, bet ir arī reizes, kad tikai ar airiem. Var būt lai cilvēki paši izdomā, kas viņam ir piemērotāks? Galvenais lai viņš saprot, ko iegūst un zaudē iegādājoties vien vai otru mantu.
7.janvāris 2011, 12:53 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager