Laivas un to motori

Starp citu ar tām motorenes "korkām" ir viens interesants juridisks kāzuss - mož no šeit esošajiem juristiem kāds var nokomentēt.

Lieta tāda, ka pēc 2009. gada izmaiņām "Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums" CSDD ieviesa jauno eksaminēšanas kārtību utt., kas balstīta uz MK noteikumiem Nr. 753 Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanu". Viss it kā ir labi un skaisti, taču ir nianse, ka ne viens man zināms tiesību akts formāli nav atcēlis MK noteikumus Nr. 994 "Noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un apmācību", kuros reglamentēta iepriekšējā kārtība. Likumā tikai ir pants, ka "18. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.februārim izdod šā likuma 26.panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai piemērojami Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumi Nr.994 “Noteikumi par mazizmēra kuģošanas līdzekļu vadītāju sertificēšanu un apmācību”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu." bet šis pants pēc manas saprašanas tikai nosaka tikai to, ka kamēr nav citu noteikumu par atpūtas kuģiem , tikmēr jāvadās pēc šiem, taču nenosaka ka tie zaudētu spēku pēc jauno noteikumu parādīšanās". Arguments, par to, ka, ja divi vienāda spēka noteikumi ir pretrunā, tad jāvadās pēc jaunākā, šajā gadījumā, manuprāt, neder jo "mazizmēra kuģošanas līdzekļa" un "atpūtas kuģa" definīcija atšķiras (izmēru diference utml.) līdz ar to runa ir pa dažādām lietām?

Kurš var nokomentēt? Vai var iet uz CSDD, sist kulaku pa galdu, un pieprasīt lai nodrošina eksamināciju atbilstoši spēkā esošiem MK noteikumiem 994., jo nevajag pravas līdz 24m, ar 12m pilnīgi pietiek :)
18.aprīlis 2011, 18:46 | links
 
tauta, 4ota atkal ne pa temu saspamots.
18.aprīlis 2011, 18:45 | links
 
Mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība

:) divus vakarus pa 3 stundām paklikšķinot CSDD testu var nokārtoju bez kļūdām :) Neraujiet stresu. Tur visas bagarmašinas samācīties ar minimālu izpratnes "devu" un aiziet - bez stresa - jūrjiņā :)
18.aprīlis 2011, 18:21 | links
 
daddy, nu paskaidro lūdzu, ja nav grūti, kas tas tāds ir?! Nu ja Tu zini...
18.aprīlis 2011, 17:49 | links
 
vienkārši paveicās :) tur jau 100% viss nav jāzin, tad kad es liku, tad vispār tik 10 jautājumi bija un laikam 2 varēja kļūdīties...

galvenais atcerēties 2 baušļus - "nedari otram to, ko negribi, lai dara tev" un "lielākajam vairāk taisnības" un tad jau kaukā arī bez tā naža iztiks :))
18.aprīlis 2011, 17:45 | links
 
daddy, par gaismiņām es atceros, bija tādi jautājumi, bet par takelāžas nazi gan neatminos.
Kā tad es pie tām tiesībām būšu ticis...
18.aprīlis 2011, 17:41 | links
 
āa un pats galvenais, TAD tu tumsā mācēsi pēc gaismiņām vien atšķirt, kas tev ir priekšā - zvejas kuģis uz enkura, vai pretīmnākoša jahta ar burām :))

http://csnt.csdd.lv/
18.aprīlis 2011, 17:28 | links
 
dadzīt -bez tā tu tiesības nedabūsi, bet airu laivai jau arī nevajag ne tiesības, ne takelāžas nazi :))

Toties, ja sadomāsi tiesības nolikt, tad tavs vārdu krājums papildināsies un tu zināsi, kas ir kreisā halze, stodere, riņķuguns un jau pieminētais takelāžas nazis :))
18.aprīlis 2011, 17:25 | links
 
Vai es vienīgais, kurš nezin, kas ir "Takelāžas nazis?"
18.aprīlis 2011, 17:20 | links
 
copy+paste no blakustēmas par tiem līņiem, kam jābūt kopā ar glābšanas riņķi:

par līni nekas sīkāk tur netiek teikts, kādam šim jābūt - dzīvam, beigtam vai auksti kūpinātam...droši vien, tāds, uz maizītēm salikts, gan nederēs, bet kas zin, ja iedos inspektoram nokosties...
18.aprīlis 2011, 15:47 | links
 
http://www.likumi.lv/doc.php?id=103963
skatit 1.pielikums 1.tabula
18.aprīlis 2011, 15:44 | links
 
Par inventāru un aprīkojumu. Zinu, ka pēc noteikumiem laivā obligāti jābūt vestei. A kas tie ir par noteikumiem uz ko tie attiecas un kā viņi saucas - vai varat lūdzu pasakt. Jāpaskatās vai man vispār vieta pietiks priekš tā visa... Kaut ko te kāds bija rakstījis par smeļamajiem, glābšanas riņķiem, lukturīšiem un avārijas trīsstūriem.

Paldies!
18.aprīlis 2011, 15:37 | links
 
Stalis

Tā kā pašlaik visai aktīvi meklēju laivu un arī basenes bija viens no variantiem, no kura es tomēr atteicos par labu universālākam kuterim, tad varu padalīties ar sakarīgākajiem pieejamajiem variantiem, ko esmu pats apskatījis:

Ir 1 Rīgā:
http://www.ss.lv/msg/lv/transport/the-sailing-charter/motorboats/jocln.html

laiva vizuāli padrāzta, bet nu cipars ļoti konkurētspējīgs.

2vas Leišos (viena Klaipēdā otra Kauņā):

http://auto.plius.lt/skelbimas/motociklai-vandens-transportas-apranga/vandens-transportas/id-1438653?qt=

Šitas reāli labs, bet nu cena arī savādāka...

http://www.autogidas.lt/skelbimai/starline-1990-052621056.html

superbudžeta variants pa kapeikām, bet nu maniem izmēriem 4.3m likās par mazu - tur aiz stūres man būtu krenģelī jāsalocās.


Šīs trīs reāli esmu redzējis un aptaustījis - ja gribi par kādu sīkāku info, tad raksti prtivāti.

Vēl bija kaut kādi dārgāki varianti, bet nu es meklēju līdz 5000EUR.
16.aprīlis 2011, 23:58 | links
 
Vai kads zina kaut kur latvija ir iespejams iegadaties vai ari neta pasaktities cenas tam saucamajam Basu laivam? Kuras ir loti stabilas un ir ari tas baseins zivim?
16.aprīlis 2011, 11:10 | links
 
gintsgg,faterim ir pacmitgadigs Yamaha 10nieks,nemts lietots un pedejos sesus gadus iet bezotkazno,pat nostavejis ilgaku laiku uzraujas ar pirmo,kas ir svarigs moments divtaktniekam,nonemot vaku ir uzlime ar diviem tekstiem - viens ir ellas jaucas 1:100 un otrs ir atstarpe svecei 0.9 lidz 1mm ... ella pirkta vislaik statoila,nosaukumu neatceros,bet uz uzlimes ir propellers un norades ir tiesi laivu divtaktniekiem,ella ari visu laiku ir jaukta noraditajas attiecibas,ka piegaz vairak,jutami sliktak dzinejs iet
15.aprīlis 2011, 17:49 | links
 
Eļlu pērkiet ko ir ieteicis ražotājs!
Pieredze no ūdensmoča. Motokrosists arī teica ka divtakters vien ir un lai gāž iekšā! Tikai aizmirsa piebilst ka tā rīceneļa ko piedāvāja bija paredzēta citām temperatūrām! ūdesmocim 5-6tūkstoši apgriezieni, zemes arējiem kautkas ap 10T! Rezultā iedega gredzeni jo eļa neesot varejusi sadegt ka nakas.

nu tas tā iz pieredzes.
15.aprīlis 2011, 17:09 | links
 
ja husgvarna taisītu laivu motorus,100% būtu tā pati eļļa.te vairāk domāts par ūdens piediršanu,kura dabai draudzīgāka.
15.aprīlis 2011, 09:48 | links
 
renars, dari kā zini. Man kaut kā ticās tām temperatūru un slodžu atšķirībām. attiecīgi jābūt nedaudz citam eļļas sastāvam. Katram savs.
15.aprīlis 2011, 09:37 | links
 
zivniek-ieteiktu tomēr ievērot attiecības.tā vienreiz dašļukosies.
par to huša eļļu gan nepiekritīšu,ja husis strādā pie tik nenormāliem abarotiem,tad laivai tas būs ,ka saldais ēdiens,galvenais pareizās proporcijas.
15.aprīlis 2011, 09:35 | links
 
nu skaidrs. manai kannai ir :D
15.aprīlis 2011, 09:27 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager