Tāds mazs jautājums, tiem, kuri neiesaka pirkt vecus sūdus, neredz jēgu “tjūnēt” utt. vai šie ieteikumi ir radušies pieņēmumu rezultātā vai personīga pieredze?
dr.laiva, 16.jūlijs 2019, 07:49
Savu "Krim" (bildes var albumā apskatīt) radikāli uztjūnēju tālajā 2013. gadā , tas bija viens no pirmajiem tādiem projektiem LV. Lietots tiek vēl šobaldien un savu funkciju pilda. Toreiz taisīju pa smuko, priekš sevis, piķi nežēloju un principā dabūju to ko gribēju. BET pilnīgi piekritīšu viedoklim, ka šādam projektam, pie pašreizējās laivu izvēles gan jaunu, gan sekundārā tirgū nav jēgas no ekonomiskā viedokļa, pārāk daudz līdzekļu un laika tas prasa un gala rezultāts jebkurā gadījumā reāli zaudē patiešām labām modernām copes laivām. Nu neviena no PSRS laika laivām nav optimizēta copei, lielākā daļa ir par šauru, salona izvietojums nepiemērots, mantu glabātuves bezjēdzīgas un vispār pludlīnijas, gaitas īpašības utt. zaudē.
Nu nevar paņemt Progresu un uztaisīt no tā Finval, Alumcraft, Lund vtml.
Ja pret tjūningu attiecas kā pret hobiju ar vēlmi uztaisīt unikālu dizaina projektu, tad jā, var darīt.
A ja vajag panākt ekonomisko effektivitāti, tad nopietna pārbūve neatmaksājas. Tas gan nenozīmē, ka nevar paņemt PSRS laika laivu un ar to copēt, paša korpusa materiāla kvalitāte, ja saprātīgi saglabāta, ir laba.
Ja neveic radikālu pārbūvi ar jaukšanos konstrukcijā bet tikai "obvesku" (nu tur benķi, stūres vadība, kātu turētāji u.c. sīkumi kas neskar pašu laivas konstrukciju), tad sanāk laiva ar ko copēt normāli var un arī lētāk sanāks. Bet ieviest tādu laivu ar domu, ka nu tūlīt uztaisīšu īstu baseni par limonādes cenu gan ir naivi.
16.jūlijs 2019, 14:52 | links