Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Tā arī nesaprati! Kopš iestājāsmies ES, pie mazākās izdevības vai mūsu neizlēmības leiši mūs nosmēla!

seedoo, 25.jūlijs 2020, 15:00


Nu bet loģiski, viņu vairāk, savs tirgus lielāks, attiecīgi arī uz citu līst konkurētspēja lielāka ... Viņi atkal sūdzas, ka viņus "nosmēla" poļi, tipa ļauj izvērsties tikai uz Baltijas pusi, kas poļiem par sīku, a uz otru pusi nelaiž... Vot i iztiek ar "mazumiņu" ... Igaunija cits stāsts, viņus vienkārši paņēma un ekonomiski integrēja Somija, tipa provincīte. A Latvijai mums sauzemes robeža ar ko? Leiši, igauņi, baltkrievi un krievi. Loģiski būtu maksimāli uz austrumu pusi līst, bet politika...
25.jūlijs 2020, 15:28 | links
 
Es tev atbildēšu tā kā raihs, ja tev vajag tās tabulas, lūdzu meklē netā, man nav jātērē savs laiks, lai tev kaut ko uzliktu uz paplātes.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:31Nu lūk,'tā arī neuzzināsim vai leišiem ir tas tranzīts tik mega liels kā te sludina:DD

udens2, 25.jūlijs 2020, 12:39

Es tev atbildēšu tā kā raihs, ja tev vajag tās tabulas, lūdzu meklē netā, man nav jātērē savs laiks, lai tev kaut ko uzliktu uz paplātes.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:31Nu lūk,'tā arī neuzzināsim vai leišiem ir tas tranzīts tik mega liels kā te sludina:DD

udens2, 25.jūlijs 2020, 12:39


Tā arī nesaprati! Kopš iestājāsmies ES, pie mazākās izdevības vai mūsu neizlēmības leiši mūs nosmēla! Šobrīd LV tranzīts ģenerālajām kravām ir dramatiski zems un neredzu pamata tam mainīties. Visi kas turpina darbu LT uz LV pat nedomā atgriezties. Viss vienkārši-visu noska cena.
Protams vēl pa virsu UST-LUGA.
Ja gribi vari apceļot LT un paviesoties gan Klaipēdā, gan brīvajās zonās, kā piemēram Viļņā(apskatīties kravu plūsmu), vai vari aizbraukt pastāvēt pie BCT un paskatīties, ka pēc plkst.20 kravas vairs neizdod---kur tas redzēts!.
Ne asakas.
25.jūlijs 2020, 15:00 | links
 
Mhm, bet vai tad mūsu pašu ELKO nav lielākais kompju detaļu vairumbāze austrumeiropā? Nu, tobiš, leišiem ledusskapji un veļasmašīnas, mums "nopietnākas" detaļas?
25.jūlijs 2020, 14:32 | links
 
Tā tiek pievienota, ja tā var sacīt, galvenokārt, tikai ražošanas procesā...

Jozis2, 25.jūlijs 2020, 10:12

Apbrīnojama atklāsme. Ražošanā nav iespējams radīt 100% pievienotās vērtības. Programmēšana, dažādi pakalpojumi bez materiāliem ieguldījumiem, tie rada gandrīz 100% pievienotās vērtības. Jebkas, par ko samaksā, kaut vai padoms vai konsultācija, (izdevumi mīnus ieņēmumi) ir pievienotā vērtība. Un ir pilnīgi vienalga, ko eksportē vagonu ar kartupeļiem vai vienu vērtīgu konsultāciju,svarīgi ir izdevgumi mīnus ieņēmumi, a ja gribi sarēķināt rentabilitāti, TE būs ekonomikas pamati.
25.jūlijs 2020, 13:41 | links
 
udens2 [25.07.20]: Es tev atbildēšu tā kā raihs, ja tev vajag tās tabulas, lūdzu meklē netā, man nav jātērē savs laiks, lai tev kaut ko uzliktu uz paplātes.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:31Nu lūk,'tā arī neuzzināsim vai leišiem ir tas tranzīts tik mega liels kā te sludina:DD
Uldi, visa interneta tirdzniecība lv pastāv uz leišu bāzēm. Un viņi mums ir jau labi priekšā. Lai gan, kad iestājāmies ES algas mums bija pat lielākas.
Par ES tnaudas izsaimniekošano domāju varam būt paraugstunda. Lielais finansējums ir aizgājis būvniekiem. Bruģi salika, bet ražošanā skopi. Vajadzēja otrādi. Ražot un tad par nodokļiem likt bruģi.
25.jūlijs 2020, 13:25 | links
 
Sākumā gribēju piekrist, ka šķēršļi ir urbjus ražot (salīdzinu ar kanalizācijas vilkšanu sev). Bet tad sapratu, ka letiņu puikas izdomāja T-kreklus drukāt. Nu i atvēra ražotnes ASV. TĒ, FAKIN, KREKLUS, KARL! TĒ!
25.jūlijs 2020, 12:54 | links
 
Es tev atbildēšu tā kā raihs, ja tev vajag tās tabulas, lūdzu meklē netā, man nav jātērē savs laiks, lai tev kaut ko uzliktu uz paplātes.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:31
Nu lūk,'tā arī neuzzināsim vai leišiem ir tas tranzīts tik mega liels kā te sludina:DD
25.jūlijs 2020, 12:39 | links
 
udens2 [22m]: sagrieza kuģus, jo atkal ES maksāja,

Jozis2, 25.jūlijs 2020, 10:38ko tagad darītu ar tiem kuģiem??zivju resursi ta patīgi sarukuši!1Galīgi jocīgs esi? Tie kas prot, tie arī ķer. Čoms nodarbojās ar mencu zveju un galīgi nesūdzas. Protams, nav kā bija 50 gadu atpakaļ, bet ja smagi strādā un nečīkst, nopelnīt var.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:28
NU,nu,pa kvotām neko neesi dzirdējis??Kvotu sadalot 1000 kuģi nebūs rentabli,bet samazinot floti un atstājot piemēram 100,tie 100 varēs sadalīt kvotu un arī beigās nopelnīt,nevis dzīvot uz bankrota robežas
25.jūlijs 2020, 12:38 | links
 
udens2 [25.07.20]: udens2 [13m]: [quote=626120]
Diagonāle par tranzītu tika vilkta.... Gan jau atceries cik konteineru un refu gāja RU, BY, KZ, UA virzienā. Pilni ceļi bija, apdzīt nebija iespējams! Ja brauksi naktī pāri vantiniekam no Jūrmalas puses uzmet aci pa kreisi uz ostu....tumsa! Agrāk reids bija pārkrauts un darbs notika 24/7! Ir viņi mums priekšā un tālu...

seedoo, 25.jūlijs 2020, 09:40Nu bet krievija uzbliez jaunu ostu,un otrs ka viņiem preču imports-exports ir pamatīgi nokrities,visa atbildeudens2, nu cik var šeit troļļot? Aizbrauc kaut vai uz Klaipēdu un apskaties kā tur kūsā dzīvība un rit darbi. Sirdsapziņa pašam ir, jeb raksti komentārus kādus "saimnieks" liek, tāpēc, ka maksā? Mūsu ostu liktenis būs tāds pats kā ar Citadeli un to var neredzēt tikai pilnīgi nozombēts cilvēks vai provokators.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:25nē ok,liec tabulas cik kurā valstī ir tas tranzīts.Savādāk konstruktīva diskusija nesanāks,ja leišiem ir jūtami lielāks tranzīts,tad respekt viņiem
Es tev atbildēšu tā kā raihs, ja tev vajag tās tabulas, lūdzu meklē netā, man nav jātērē savs laiks, lai tev kaut ko uzliktu uz paplātes.
25.jūlijs 2020, 12:31 | links
 
udens2 [25.07.20]: sagrieza kuģus, jo atkal ES maksāja,

Jozis2, 25.jūlijs 2020, 10:38ko tagad darītu ar tiem kuģiem??zivju resursi ta patīgi sarukuši!1
Galīgi jocīgs esi? Tie kas prot, tie arī ķer. Čoms nodarbojās ar mencu zveju un galīgi nesūdzas. Protams, nav kā bija 50 gadu atpakaļ, bet ja smagi strādā un nečīkst, nopelnīt var.
25.jūlijs 2020, 12:28 | links
 
udens2 [13m]: [quote=626120]
Diagonāle par tranzītu tika vilkta.... Gan jau atceries cik konteineru un refu gāja RU, BY, KZ, UA virzienā. Pilni ceļi bija, apdzīt nebija iespējams! Ja brauksi naktī pāri vantiniekam no Jūrmalas puses uzmet aci pa kreisi uz ostu....tumsa! Agrāk reids bija pārkrauts un darbs notika 24/7! Ir viņi mums priekšā un tālu...

seedoo, 25.jūlijs 2020, 09:40Nu bet krievija uzbliez jaunu ostu,un otrs ka viņiem preču imports-exports ir pamatīgi nokrities,visa atbildeudens2, nu cik var šeit troļļot? Aizbrauc kaut vai uz Klaipēdu un apskaties kā tur kūsā dzīvība un rit darbi. Sirdsapziņa pašam ir, jeb raksti komentārus kādus "saimnieks" liek, tāpēc, ka maksā? Mūsu ostu liktenis būs tāds pats kā ar Citadeli un to var neredzēt tikai pilnīgi nozombēts cilvēks vai provokators.

smalkais, 25.jūlijs 2020, 12:25
nē ok,liec tabulas cik kurā valstī ir tas tranzīts.Savādāk konstruktīva diskusija nesanāks,ja leišiem ir jūtami lielāks tranzīts,tad respekt viņiem
25.jūlijs 2020, 12:27 | links
 
udens2 [25.07.20]: [quote=626120]
Diagonāle par tranzītu tika vilkta.... Gan jau atceries cik konteineru un refu gāja RU, BY, KZ, UA virzienā. Pilni ceļi bija, apdzīt nebija iespējams! Ja brauksi naktī pāri vantiniekam no Jūrmalas puses uzmet aci pa kreisi uz ostu....tumsa! Agrāk reids bija pārkrauts un darbs notika 24/7! Ir viņi mums priekšā un tālu...

seedoo, 25.jūlijs 2020, 09:40Nu bet krievija uzbliez jaunu ostu,un otrs ka viņiem preču imports-exports ir pamatīgi nokrities,visa atbilde
udens2, nu cik var šeit troļļot? Aizbrauc kaut vai uz Klaipēdu un apskaties kā tur kūsā dzīvība un rit darbi. Sirdsapziņa pašam ir, jeb raksti komentārus kādus "saimnieks" liek, tāpēc, ka maksā? Mūsu ostu liktenis būs tāds pats kā ar Citadeli un to var neredzēt tikai pilnīgi nozombēts cilvēks vai provokators.
25.jūlijs 2020, 12:25 | links
 
sagrieza kuģus, jo atkal ES maksāja,

Jozis2, 25.jūlijs 2020, 10:38
ko tagad darītu ar tiem kuģiem??zivju resursi ta patīgi sarukuši!1
25.jūlijs 2020, 12:14 | links
 
[quote=626120]
Diagonāle par tranzītu tika vilkta.... Gan jau atceries cik konteineru un refu gāja RU, BY, KZ, UA virzienā. Pilni ceļi bija, apdzīt nebija iespējams! Ja brauksi naktī pāri vantiniekam no Jūrmalas puses uzmet aci pa kreisi uz ostu....tumsa! Agrāk reids bija pārkrauts un darbs notika 24/7! Ir viņi mums priekšā un tālu...

seedoo, 25.jūlijs 2020, 09:40
Nu bet krievija uzbliez jaunu ostu,un otrs ka viņiem preču imports-exports ir pamatīgi nokrities,visa atbilde
25.jūlijs 2020, 12:13 | links
 
raihs [25.07.20]: Ir milzīga atšķirība starp urrāpatriotu, "vissirslikti" pacientu un cilvēku, kurš objektīvi novērtē situāciju Latvijā. Te vairakiem(brunol, luteram) viss ir tikai slikti, paliek pat šķebigi lasīt tās gaudas. Un ja kāds oponē gaudotājiem , tad viņš nav jāuztver par urrāpatriotu
Kur es saku ka viss slikti? Es norādu par TO, kas ir slikti. Un jūsu vienīgais arguments ir : mums viss labi, a Krievijā viss slikti un taj ja mums kaut kas ne tā, krievi vainīgi. :DDD
Pat šorīt, redz urlēns joprojām no savas kūtspakaļas neredz kur un cik braļukas mums priekšā.
25.jūlijs 2020, 11:57 | links
 
raihs [25.07.20]: Krūmjancis mums tagad ir arī ražošanas speciālists- zin, kā vajag, un kurš vainīgs, ka nav! Bet pats nav spējis pat sūda urbja ražošanu sariktēt- valsts, redz, šim patraucējusi, nabadziņam...

Jā, to jau arī es pamanīju un atbildes joprojām nav.
:DDDD Jozi, kā tad būs?
25.jūlijs 2020, 11:54 | links
 
Krūmjancis mums tagad ir arī ražošanas speciālists- zin, kā vajag, un kurš vainīgs, ka nav! Bet pats nav spējis pat sūda urbja ražošanu sariktēt- valsts, redz, šim patraucējusi, nabadziņam...
25.jūlijs 2020, 11:41 | links
 
Jozis2 [25.07.20]: Lēnām, bet noteikti, tuvojas Staļina laiki, jo viss jaunais ir labi aizmirsts vecais.
Jā, jā- ir noslēgts slepens Šuplinskas/Kariņa pakts-būs represijas, izsūtīšanas un totāla kontrole!
25.jūlijs 2020, 11:36 | links
 
Kā ekonomistam jau nu vajadzēja zināt, kas ir tā pievienotā vērtība. Tā tiek pievienota, ja tā var sacīt, galvenokārt, tikai ražošanas procesā, kur no izejvielas ar zemu vērtību, iegūst produktu ar augstāku vērtību.
Jozis2, 25.jūlijs 2020, 10:12

Jā, ražošana vai pakalpojums ir pamatā, taču nebūt nav zvanīts, biežāk pat otrādi, ka tieši pirmais ķēdītes posms - ražošana rada summāri lielāko produkta/pakalpopjuma pievienotās vērtības daļu fiskālā izteiksmē. Vairāk parasti rada tālākie posmi - izplatīšanas kanāli (kupi-prodai), loģistika utt. Nu nav globalizācijas apstākļos effektīvs tiešais ražošana-patērētājs modelis, tā var tikai pirtslotas uzsiet un pie vietējās pirtiņas savējiem tirgot, taču savējo ir cik ir (tirgus kapacitāte). Līdzko vajag tās pirtslotas vismaz uz kaimiņu ciemu aizvest un pārdot, tā nepieciešams vismaz zirdzinš (loģistika), vietējais vecītis, kas pie tās kaimiņu pirtiņas sēž (izplatītājs) un puišeļi, kas par kapeiciņu ciemā stāsta cik tās kaimiņu ciema slotiņas krutas (mārketings)... Kopumā tie papildus posmi bieži summāri rada lielāku produkta pievienotās vērtības daļu. Uz pirmo skatu var likties, ka tie visi vecīši , zirdziņi un puišeļi ir parazīti, kas tikai uz nabaga pirtslotu ražotāja līkās muguriņas viņa pievienoto vērtību nosmeļ, bet īsti tā nav... Lai cik jocīgi nebūtu, arī pirtslotu sējējam ir labāk, jo, lai gan varbūt uz eksporta slotiņām uz 1 gab. viņš nopelna mazāk, bet kopumā pārdod būtiski vairāk. Arī patērētājs iegūst , jo kopumā visi tie posmi un produkcijas masas palielināšanās ļauj gala pirtslotiņu uzlabot un padarīt lētāku, jo uz vairāk ciemiem , jo labāk. A ciemi iegūst darba vietas, vecītis-torgašs dzer vietējā krogā, loģistikas zirdziņam vajag stellinģi (infrastruktūra) un auzas (izejmateriāli, rezerves daļas) puišeļi par savām kapeiciņām pērk bobongas ciema bodē un tā pa riņķi, visur kaut kas apgrozās un pa vidu kaut kur ik pa brīdim tā pievienotā vērtība izlien...

P.S. Analoģija, protams, stipri tēlaina, ilustratīva, primitīva un neprecīza.

zaraza, 25.jūlijs 2020, 10:47


Jebkurā gadījumā nav noliedzams arī laba menedžera ieguldījums kopējā procesā, kas dod papildus ienākumu, ko gan nevar uzskatīt par pievienoto vērtību, bet veidojas mīts, jo tam piemēro PVN, jo valsts grib nokāst daļu arī no šīm naudām.
Varam jau aizsapņoties par lielām ražošanām, tad jau tas tā ir, bet parasti viss sākas no nulles, un tad iet savu attīsības, vai norieta ceļu.
Taču apstākļos, kad nodokļi un nodevas gan skaitā, gan summās tikai aug - noriets, agrāk vai vēlāk, ir visticamākā perspektīva.
Un vēlētāji to redz visspilgtāk.
Man patīk, ka valsts ierēdņi saka - mēs arī maksājam nodokļus.
Jā valsts atvelk daļu no tās summas, kuras tiem tiek maksātas kā darba alga no budžeta, tas ir, mūsu nodokļiem, un, šī atvilktā daļa atkal nonāk atpakaļ budžetā, tātad vienkārši tiek pārlikta no vienas kabatas otrā.
To varētu izdarīt pilnīgi bez šādas cilvēku muļķošanas, ja tas nesaistītos vēlāk ar pensijām un ko vēl tur. Bet izveidojot atsevišķu ierēdņu apmaksas sistēmu šai lietai tiktu pievērsta par daudz liela sabiedrības vērība, kas valdoņiem nebūtu izdevīga. Un šuplinska to jau ir apliecinājusi ar mēģinājumiem noslepenot kādai grupai to ienākumus.
Tā ka lēnām ejam uz valsts varas centralizāciju, super slepenību, nodokļiem, kurus daļa cilvēku nespēj samaksāt, un tā tālāk. Lēnām, bet noteikti, tuvojas Staļina laiki, jo viss jaunais ir labi aizmirsts vecais.
25.jūlijs 2020, 11:15 | links
 
Var piekrist, ka ekonomiku nogremdēja tā milzīgā naudas kāre - tūlīt un tagad! Likvidēja cukurfabrikas, jo ES maksāja par to, sagrieza kuģus, jo atkal ES maksāja, un tā tālāk.
Jozis2, 25.jūlijs 2020, 10:38


Nu jā, tas arī ir piemērs, kā lielie ierobežo mazākos... Tas pie mūsu nabadzības pieņemts kaut ko karot, dempingot, dzīt konkurentus bankrotā utt. Civilizētā pasaulē tos vienkārši nopērk, kaut vai lai iznīcinātu, vai iekļautu savā struktūrā. No sava personīgā zvanu torņa cukurfabriku, kuģu utt. īpašnieki izvilka lielo lozi, viņu biznesu nopirka par labu cenu, pašiem to naudu būtu desmitgadēm un dikti grūti jārūpē un arī nav zvanīts ka kārtējā krīzē pa skuju taku neaizietu. No valsts ekonomikas viedokļa, protams, nav pārāk labi, bet nu iestājoties ES tāda izvēle apzināti tika izdarīta - apmainīt ekonomisko neatkarību pret subsīdijām utt. Un laikam jau labi vēļ ir - nav īsti neviena veiksmīga jaunas (20gs. otrā pusē radušās) valsts piemēra, ka paliekot ārpus lielākām struktūrām būtu veiksmīga. Ja nu vienīgi Izraēla +/- varētu būt, bet nu tur stipri specifiki apstāķli un milzīga gadsimtos augļota nauda apakšā tomēr.
25.jūlijs 2020, 11:02 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager