Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Francijā paliela valsts daļa ekonomikā, vismaz nesen bija, mellie tāpat dumpojas, baro, vai spārdi, tāda suga.
:)
20.marts 2021, 21:28 | links
 
Nu atlaida pagāšgad 2500 darbinieku dzelzceļš, bet cik gadu to vilka garumā, cik zinu vismaz 3, ko tas nozīmē konkurētspējai, zarazijs varētu 10 lapas piedzīt.
:)

usis, 20.marts 2021, 20:54


varētu, protams... Nu redzi, dzelzceļš, energo, telekoms un citi lielie kantori ar valsts kontrolpaketi jau vairāk atkarīgi no politikas, nekā no brīvā tirgus loģikas... Tur kā reizi šeit forumā ļoti populārā "sociāli atbildīgā" loģika prevalē par ekonomisko pragmatismu, to darbību var attālinātās analoģijās salīdzināt ar plānveida ekonomiku ... No vienas puses tas nav slikti, valsts pierādāmi nav effektīvākais saimnieks, taču tas ir vienīgais saimnieks, kuram ir jādomā ne tikai par pelņu bet arī par to vai tauta nedumpojas :D Nu un nodoķlus necenšas nemakšat vai pārnest uz citu valsti... Manā uztverē galīgi nebūtu slikti, ja valsts, lai gan mazāk efektīvi nekā ass privātais, bet monopilizētu visu, kur grozas rēali lielās naudas un pati pelņītu, pie viena būtu placdarms kur visus nespējīgos un nevarīgos pielikt, vajag vai nevajag, bet lai pie vietas un aizņemti, tas pats pabalsts, tikai nav laika dumpoties :) Jā, stipri līdzīgi visu nemīlētajam sovjetu modelim, taču visā pasaulē liela daļa lielvaru jau tā dara (galvenokārt ieroči un dabas resursi). Slaveni ekonomisti arī par šo nu jau bieži runā - brīvais tirgus sevi izsmēlis, "neredzamā roka" ne velna neregulē, lielu nauda taisa tikai liela nauda un 95% pasuales finanšu sakoncenrējušies 5% indivīdu rokās. Nu i prognozē, ka tomēr nāksies, protams, daļēji un nenovedot līdz komunistiskam absurdam, bet nu tomēr tiešu valsts varas ietekmi un kontroli lielajā naudā palielināt.
20.marts 2021, 21:20 | links
 
Nu atlaida pagāšgad 2500 darbinieku dzelzceļš, bet cik gadu to vilka garumā, cik zinu vismaz 3, ko tas nozīmē konkurētspējai, zarazijs varētu 10 lapas piedzīt.
:)
20.marts 2021, 20:54 | links
 
Zarazij, tā tač bij ironiska atbilde kādam čīkstulim, viss dzīvē ir mainīgs, atšķiras tik procesu uztvere un attieksme.
20.marts 2021, 20:51 | links
 
Tā gan ir. Mēs firmā arī esam draudzīgs kolektīvs. Labi vai slikti, mēs tik pieņemam darbā un nekad nelaižam vaļā. Mums pie kājas biznesa restrukturizācija. Šobrīd kolektīvā esam pusmiljons darbinieku.

abrakadabra, 20.marts 2021, 18:59


iespaidīgi, pasaulē gan pavisam maz megakorporāciju kurā tāds dabinieku skaits principā, nez cik no tām LV ir... Derētu McDonalds, bet nu tā LV un daudzviet citur EU, ir frančīze , īsti pieskaitīties pie globālā cipara nevarētu, Wolkswagen līdzīgi nav tieša kantora laikam LV, Amazon arī ne, Siemens laikam tik liels nebija, un tur nu toč reorganizējas un laiž valā uz vella paraušanu. nu ne tak Gazprom :)
20.marts 2021, 20:45 | links
 
 
Ja viss tik rožaini, tad kādēļ Latvijas dzelzceļš atlaiž tūkstošiem darbinieku?

BrunoL, 20.marts 2021, 18:50
kur to nosapņoji??
20.marts 2021, 20:06 | links
 
Domaataajs [Vakar]: Ko lai tagad saka Astras noliedzēji un Sputņika fani?
https://www.apollo.lv/7205913/krievija-junija-varetu-sakties-sputnik-v-kombinesana-ar-astrazenecaNorvēģijā 3 veseli, ap 30 gadus veci, medicīnas darbinieki nomira pēc Astra potes... fakts!

kaputaarps, 20.marts 2021, 14:41

Pierādi, ka tieši no Astras, un pierādi,ka viņi patiesībā bija veseli vai kaut ko ne to ieēduši vai iedzēruši iepriekšējā dienā, kas izsauc alerģiju.
Man senči sapotējās ar Astru un nekas. Un ja man pienāks kārta un būs tikai Astra, arī iešu un sapotēšos. A jūs, gudrie no sociālajiem tīkliem varat gaidīt to pasaules visizcilāko Sputņiku, ar kuru pēc Vangas vārdiem Krievija apgādās visu pasauli. Tikai nez kāpēc Putins pats nepotējas, viņam redz esot īpašs pošu grafiks, viņš nevarot , viņam nav laika.
20.marts 2021, 19:28 | links
 
Tā gan ir. Mēs firmā arī esam draudzīgs kolektīvs. Labi vai slikti, mēs tik pieņemam darbā un nekad nelaižam vaļā. Mums pie kājas biznesa restrukturizācija. Šobrīd kolektīvā esam pusmiljons darbinieku.
20.marts 2021, 18:59 | links
 
Ja viss tik rožaini, tad kādēļ Latvijas dzelzceļš atlaiž tūkstošiem darbinieku?
20.marts 2021, 18:50 | links
 
Andri, es ar saviem grafikiem tieši to arī gribēju teikt! Loģistika mūsdienās ir viena no feinākajām nozarēm, jo visās pēdējās krīzēs darbiņš loģistiķiem pietikās. Tak paņemam mazo cilvēku - bieži vien tas izvēlās labāk dārgāku, bet uzticamāku paciņas pārvadātāju pār lētāku bet gļukainu.
20.marts 2021, 18:14 | links
 
Abrakadabra, ja mums viens kaimiņš saka nē, tad ko - akmens kaklā un Daugavā? Var būt ir jēga meklēt citus variantus? Ja uz Latviju un no Latvijas var lidot miljons pasažieru gadā, var būt ar vilcienu arī kāds brauks? Gan jau pa lielam ar kovidu tiksim galā. Vienmēr ir varianti, jautājums kuru izvēlēties.
20.marts 2021, 17:28 | links
 
BrunoL [20.03.21]: Šmiga, ja tagad pa dzelzceļu nav ko vest un nav kas brauc, domā, pēc 10 gadiem kas mainīsies?
Jā mēs skatāmies uz Baltijas valstīm kā reģionu, tad šāds dzelzceļš ir nepieciešams un ļoti noderīgs, tu iekāp Rīgā centrā un pēc 2 st. esi Tallinas vai Kauņas centrā, nevar salīdzināt ar lidmašīnu.
Jā mēs gribam, lai Latvija paliek par tādu mazu lokālu pīļu dīķī, tad protams nav vajadzīgs. .
20.marts 2021, 16:59 | links
 
 
Nez, kur paliek tās gāzes no dīvāna? Ā, zinu - tās savāc dzelzceļš un simulē kravu pārvadāšanu!
20.marts 2021, 16:30 | links
 
Norvēģijā 3 veseli, ap 30 gadus veci, medicīnas darbinieki nomira pēc Astra potes... fakts!

kaputaarps, 20.marts 2021, 14:41


Kad Jūs dalbajobi aizrīsieties?
Ar AZ ir sapotēti cik milj. cilvēku, protams cilvēki mirst ar un bez potes uz tādu cilvēku apjomu, ja tik pat daudz cilvēkiem iedotu analgīnu būtu tik pat ja ne vairāk mirušo.
20.marts 2021, 16:02 | links
 
Šmiga, ja tagad pa dzelzceļu nav ko vest un nav kas brauc, domā, pēc 10 gadiem kas mainīsies?
20.marts 2021, 15:14 | links
 
Domaataajs [19.03.21]: Ko lai tagad saka Astras noliedzēji un Sputņika fani?
https://www.apollo.lv/7205913/krievija-junija-varetu-sakties-sputnik-v-kombinesana-ar-astrazeneca
Norvēģijā 3 veseli, ap 30 gadus veci, medicīnas darbinieki nomira pēc Astra potes... fakts!
20.marts 2021, 14:41 | links
 
daddy_j [20.03.21]: Daddy, lasām uzmanīgi :) "Vilciens brauks ātri - arī reģionālais." Īpašu uzmanību pievēršam vārdu salikumam "arī reģionālais."

AndrisABC, 19.marts 2021, 22:43

Ko dos ātrā 200km/h braukšana atsevišķos posmos, ja būs ik pa 20km pieturas?? Vidējais ātrums līdz ar to būs 100km/h (Salacgrīva-Rīga 1h)... tā ir LV veca nelaime uzbūvējam šoseju cauri apdzīvotām vietām, līdz ar to vidējais ātrums nekāds...

Tagad būs tas pats, kautkāds mikslis...ja būvējam ātrvilcienu, tad ātrvilcienu, ja reģionālo, tad senāk bija sliedes Rīga-Pērnava-Tallina, nez kāpēc no 1992.g. vilcieni vairs neiet...
Daddy, jūs abi ar Brunčiku kaut kādi īpaši "apdāvinātie".
RB Baltijas valstīs pieturas ir Tallina-Pērnava-Rīga-Paneveža-Kauņa+atzari uz Rīgas lidostu un no Kauņas uz Viļņu. Viss...
20.marts 2021, 14:19 | links
 
Tā jau būs ar to bānīti. Noliegums. Dusmas. Tirgošanās. Depresija. Pieņemšana.
Kungs tagad ir pirmajā fāzē.
20.marts 2021, 12:52 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager