Pamatā jau vajag iedziļināties kam tā plāksne domāta. Būtībā viņas nozīme ir neļaut laivai purnu raut gaisā.Labākais variants ir ja tā būtu regulējama .Princips kā augstumstūrei lidmašīnām-tikai dinamika otrādi. plāksne uz leju -spiež laivai purnu uz leju.Ir viena fiška tajā pasākumā - plāksnes efektīvais laukums.95% tas ir par mazu.Tāpēc vislabākais variants ir to dziļuma stūri iebūvēt pašā laivas konstrukcijā.Zinu tikai vienu laivu kurai tāda ir.Kaut kas līdzīgs kā kazankas spārni-tikai kustīgi.Pie jebkura ātruma pieregulējot laiva iet pa plakni- iegūst maksimālu slīdi ,nestumj ūdeni un nerada lieku nelietderīgo slodzi motoram . Itāļi,aziāti,visi kuriem daudz darīšanu uz ūdens savām laivām liek milzīgas stabilizācijas plāksnes laivas aizmugurē - vienkāršākais un efektīvākais paņēmiens lai neiespiež pakaļgalu ūdebnī ,bet mīnuss -palielinās laivas gabarīti.nevajag lielus spārnus-pietiek kākazankai -un domāju pie mūsdienu tehnoloģijām var arī tādus uztaisīt ar motoriņu regulējamus. Patreiz cik zinu neviens tādus pasaulē rūpnieciski neražo .
14.septembris 2014, 09:27 | links
















