Laivas un to motori

2.5 ir saprātīgais maksimums - elektro nebūs ne vainas :)
15.decembris 2011, 23:20 | links
 
P.S. Un gonkot glisē man arī nav notes! Tik pārvietoties....
15.decembris 2011, 23:03 | links
 
Nu par balastu priekšgalā daudz nekreņķējos.... mans copes kolēģis iraid ap 100.. :) Viens pa vidu, bet to motorīti tādu mazāku vajadzētu? 2,5 laikam lielākais? mazāks tak derēs? Ja jau elektro bīda laivas...?
15.decembris 2011, 23:01 | links
 
Nosēdini priekšā RIO,ja nav smilšu maisa un ručkas pagarinātāja,un bius ok.Tas ja jābrauc taisnā virzienā un nav nekur jānogriežās.
:)))
15.decembris 2011, 12:39 | links
 
Ir manīts tas brīnums par ar trijiem cilvēkiem laivā un 2.5 motoriņu. Neliels vilnītis bija - kad asāk pagrieza laivu, tad ūdens smēlās iekšā :D

Bet skrēja jau aši uz priekšu - šaura, slīd daudz maz labi :) Trubu uz ručkas, pats pa vidu un būs OK.
15.decembris 2011, 12:21 | links
 
Nu sorry, kada nu man ir... Pa Ventu airējoties nesūdzos, no problems. Bet sadomājies esmu, varbūt tomēr mehanizēt pārvietošanos. Ar elektromotoru un akumulatoru krāmēties gan negribu....
15.decembris 2011, 12:07 | links
 
SAMU par laivu var nosaukt tad kad tuvumaa nav citu laivu...:) sekla,nestabila,neeerta.vismaz man resnajam.
15.decembris 2011, 12:02 | links
 
Vai kādam ir prakse ar laivu SAMS un motoru? Kādi ieteikumi?
15.decembris 2011, 11:33 | links
 
vari te: http://www.motoaplis.lv/serviss/
11.decembris 2011, 19:46 | links
 
Iesakiet kur varētu veikt motora tehniskā stāvokļa novērtējumu,šodien atveda no vāczemes Ymahu 3,5,pats vēl viņu redzējis neesu un arī vedējs no motoriem vispār neko nejēdz,esot kādu laiku vācietim stāvējis šķūnī...
11.decembris 2011, 19:07 | links
 
Transmisijas eļļas SAE 70W, SAE 75W, SAE 80W un SAE85W ir ziemas eļļas un galā viņām ir burts W
Transmisijas eļļas SAE 90, SAE 140 un SAE 25 ir vasaras eļļas. Jo cipars ir lielāks, jo eļļošanas īpašības būs labākas pie aukstāka temperatūrām. Par cik laivas motora reduktors atrodas ūdeni, tāpēc ražotājs iesaka SAE 90.
Ja transmisijas eļļai ir divi cipari – SAE 80W90, 75W90 un tt. – tā ir vis sezonas eļļa. SAE 80W90 mazajos laivas motoros varam droši liet iekšā. Ar lielajiem motoriem ir drusku savādāk, tur vajag speciālas sintētiskās eļļas, tur slodzes drusku lielākas 

Eļļas iedalās arī pēc API standartiem.
GL1 līdz GL3 - reduktoriem ar mazām slodzēm un lēniem ātrumiem.
GL4 –lieliem ātrumiem ar mazu griezes momentu un otrādi – maziem ātrumiem un lieliem griezes momentiem.
GL5 – tieši tas pats, kas GL4 pluss tieši lielākām slodzēm uz zobrata zobiem.
GL6 – lieliem ātrumiem, lieliem griezes momentiem pluss ja uz reduktora zobratiem ir triecieni.

Aptuveni kaut kā tā.
11.decembris 2011, 16:53 | links
 
Bet abas var spiest iekšā.

Ja nemaldos, tad 80w90 bija plašāks temperatūras diapazons, kurā saglabāsies vajadzīgie parametri, kādreiz lasīju, bet tagad jau vairs tik precīzi neatceros :)
11.decembris 2011, 13:35 | links
 
80w90 un SEA90 ir dažādas eļļas.
11.decembris 2011, 11:52 | links
 
Skatos, te sācies neliels cepiens par laivas motora eļļām, kādu liet, kādu nē un kāda ir labāka. Pāris vārdi par mani, lai vēlāk nerastos lieki jautājumi – esmu augsta līmeņa motosportists, kurš brauc motošosejas sacīkstēs, forsēju motociklu dzinējus un pa brītiņam saremontēju dažu labu laivas motoru http://www.motoaplis.lv/sportists.php?id=1

Ar ko atšķiras laivas motoru eļļa no auto vai moto eļļas?
Laivas motora eļļai ir speciāla piedeva pret koroziju. Protam, labāk liet speciālu laivas motora eļļu, bet ja baigi vajag un nav ko liet, tad derēs uz kādu laiku auto vai moto eļļa. Auto eļļa no moto eļļas atšķiras ar to, kad moto eļļa ir vairāk ķīmiski apstrādāta, lai motociklam neslīd sajūgs, jo tas peld eļļā.

Kas, attiecas uz eļļas viskozitāti?
Cik man zināms, tad mazajos makšķerēšanas motoriņos 95% ražotāji iesaka liet 10w30. Tas ir eļļas vidējais viskozitātes variants, kas, vairāk vai mazāk der visās darba temperatūrās un braukšanas stilos. Pirmais cipars 10w nosaka eļļas viskozitāti pie aukstas eļļas un otrs 30 pie karsta motora.
Laivas motoram eļļas sūknis ir mehānisks, zobratiņa tipa. Šajā gadījumā eļļas viskozitāte ietekmēs eļļas spiedienu motorā, bet ar to nedrīkst arī pārforsēt. Cik zinu no pieredzes, ir divu tipu makšķernieki:
1.kas brauc no punkta uz punktu ātri;
2.tādi, kuri 75% no motora darba stundām velcē.
Mans viedoklis un eksperimenti ar eļļas spiediena mērīšanu karterī: Tie, kas nav velcētāji, iesaku liet to eļļas viskozitāti, ko iesaka ražotājs, savukārt, velcētājiem iesaku eļļu liet drusku biezāku, kur eļļas viskozitātes otrais cipars ir lielāks, šajā piemērā, vismaz 10w40. Biezāku eļļu zobratiem vieglāk ir sūknēt, kā rezultātā eļļas spiediens lielāks, lielāks spiediens, labāka eļļošana un tt....

Eļļas ražotājs?
Neilgu laiku atpakaļ, biju nolēmis savākt informāciju par populārākajām moto eļļām (Castrol, Motul, Repsol, Volvoline, Mobil, Sikoline, un citas), kuras ir labākās. Kritēriji bija dažādi – eļļas viskozitāte pie dažādām temperatūrām, degšanas temperatūra, pie kādiem RPM sāk putoties, eļļas kārtiņas noturība, kāda ir bāzes izejviela un dažādi citi. Informācija tika savākta no publiski pieejamajiem resursiem, no rūpnīcas sniegtās informācijas un dažādu institūtu pētījumiem. Publiski nebūtu korekti teikt, kuras eļļas ir labākās, bet pateikšu, ka Volvoline eļļām bija vissliktākie rādītāji. Iespējams šī kvalitāte ir tāda pati arī citās eļļas grupās (auto, laivu, reduktoru). Samērā labi bija Castrol eļļas rādītāji, BET par nožēlu, Latvijas tirgum paredzētās Castrol eļļas tiek ražotas Krievijā. Šī eļļa pāris gadus atpakaļ pievīla ļoti daudz motobraucējus, kuriem sākās problēmas ar sajūgu. Man secinājums – pašiem jāpalasa par eļļām, ja negribas lasīt, tad parunāties ar neatkarīgu speciālistu, lietot eļļas, kurām filiāle neatrodas Krievijā, Laivu motoru eļļas nav tik dārgas un nav tik bieži jāmaina, lai uz tām sāktu ekonomēt naudu. Eļļas krāsai nav nozīmes – tas ir mārketinga solis.

Reduktora eļļa? Mazajos motoros, tas ir līdz 40HP, iesaku liet SEA90.

NGK aizdedzes sveču lielākais klāsts ir Dārzciema ielā Hondas centrā un pārdaugavā pie NGK dīlera LEINOD Technics.

Ja kādam rodas jautājumi – droši varat jautāt.
11.decembris 2011, 11:51 | links
 
Urmaas
Vai tik tas nebij tai reizē,kad žāvējām visu tava maka saturu:)
9.decembris 2011, 15:12 | links
 
Sienaazis
Paņem veco un aizej uz autoveikalu.Pāris gadus atpakaļ ,copes radinieka motorītim ar bij šaize.Autoveikalā nopirku sveces pēc kataloga.Kā izrādās,tad šamās derēja no toyotas.
:))
9.decembris 2011, 12:29 | links
 
Kādu sveci var likt mazajam suzuki 2,5 ZS, kur to nopirkt ?
9.decembris 2011, 12:21 | links
 
Paldies! tajā lapā ir tas, kas vajadzīgs un arī cenas sakarīgas.
8.decembris 2011, 14:55 | links
 
Ja zini eļļas marku, vari meklēt jebkurā specializētajā eļļu veikalā. Tāda veida eļļas ir visiem ražotājiem, meklē internetā adreses, telefona numurus un zvani.
http://www.motoaplis.lv/serviss/motul_ella_laivu_motoriem.php?valoda=lv
8.decembris 2011, 14:48 | links
 
Nē, auto eļļa neder. Spec. eļļās ir papildpiedevas pret ūdens molekulu veidošanos un kā jau minēji - dilšanu.

Piemēram, man hondai īpašnieka manuālī norādīts SAE90 (80w90) GL-4 tipa eļļa - transmisijai. Es spiežu iekšā valvoline outbloard 4T eļļu - nekādas problēmas.
8.decembris 2011, 14:32 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager