Laivas un to motori

Skaidrs. Tad nav ko mest aci uz mazajām, lētajām laivām. Japačeko biežāk SS, gan jau uzpeldēs kāds sakarīgs sludinājums. Tomēr gribēsies laiku pa laikam kādu copes biedru līdzi paņemt.

Fretka, 7.novembris 2017, 08:09


Labdien!
Atbildes jau kolēģi copmaņi Jums iedeva labas, bet vai tās derēs Jums?
Lemt nāksies pašam.
Jautājumi, uz kuriem vienmēr ir jāatbild pašam, tam kurš izvēlas laivu.
1) Motora esamība un tā jauda.
2) Ūdens tilpnes, kurā plānojat izmantot laivu.
3) Copmaņu skaits laivā.
4) Makšķerēšanas veidus un metodes.
5) Transportlīdzekļa esamība laivu pārvadāšanai.
6) Laivu novietne-(dzīvoklis, garāža, māja, laivu stāvvietas.)
Pēc paša atbildēm, vismaz par šiem jautājumiem, var jau jautāt-"kāda veida laivu veči varat ieteikt?".
Un vissvarīgākais. Izvēloties laivu, pirmām kārtām jādomā par to, ko jūs darīsiet ar to uz "Zemes", un tikai pēc tam, ko darīsiet uz ūdens. No šī, jo vairāk būs atkarīgas gan Jūsu copes kvalitāte, gan kvantitāte.
Ar cieņu.
7.novembris 2017, 11:29 | links
 
AndrisCopee.

Sava taisnība noteikti tajā ir. Tikai kā ir ar mobilitāti - vai to cietkorpusa laivu vienam pašam ir ērti dabūt ūdenī un no ūdens, ja brauc copēt viens pats vai ar dāmu kopā, kura smagumus necilātu un nav pieejams slips laivas ielaišanai ūdenī? Gumijas laivai liekas salīdzinoši viegli būtu vienam pašam pavilkt, uzstādot tranča riteņus. Arī stabilitāte, manuprāt, ir daudz labāka. Man svarīgi ir arī pastāvēt kājās copējot. Kaut gan nezinu, nav bijis lielas pieredzes ar stiklašķiedras laivām - varbūt es kļūdos un pareizākais virziens būtu meklēt kaut ko tajā virzienā.
Varbūt ir kaut kas iesakāms, ko varētu apskatīties no cietkorpusa laivām līdz 1000 eiro?
7.novembris 2017, 09:54 | links
 
Ja ir vieta, kur turēt piepūstu laivu, neredzu jēgas pirkt pūsli. No ārpuses tas ir liels, iekšā vietas nav, un īpašu priekšrocību, izņemot stabilitāti, nav. Un stabilitāte arī vajadzīga, ja taisās daudz pa jūru dzīvot, un ir visai nosacīta.
Labāk, manuprāt, nopērc normālu stiklašķiedras tupeli, un nebūs jābaidās ka gaisu sāks laist, ka žurka pusi laivas apēdīs ziemā, un arī būs vieta kur normāli grozīties copējot, nevis kāpelēt pāri mantām šaurajā telpā. Motoru stiklenei arī vajag mazāku lai uz glisi izietu.
7.novembris 2017, 09:05 | links
 
Liels paldies visiem un, it īpaši - Marfim, par izvērsto atbildi.

Viss aptuveni ir skaidrs. Sanāk, ka savi riski ir, bet tos var samazināt līdz minimumam. Tad jau būs vien jāpērk :)

Paldies vēlreiz un ne asakas ;)
7.novembris 2017, 08:45 | links
 
Skaidrs. Tad nav ko mest aci uz mazajām, lētajām laivām. Japačeko biežāk SS, gan jau uzpeldēs kāds sakarīgs sludinājums. Tomēr gribēsies laiku pa laikam kādu copes biedru līdzi paņemt.
7.novembris 2017, 08:09 | links
 
Jau n-tos gadus laivu turu piepumpētā veidā uz piekabes neapkurināmā garažā. Rudenī, pirms ieziemošanas, nomazgāju un nedaudz nolaižu gaisu tā, lai laivas formas saglabājās. Līdz šim nekas nav noticis. :)
p.s.
Pūslim kaitīgāki ir saules stari kā sals.
6.novembris 2017, 17:19 | links
 
Labdien, Tarakana kungs!

Attiecībā uz materiāla īpašības maiņām, pie temperatūras svārstībām un glabāšanu, droši var jautāt laivas ražotājam, cik man zināms, tiek saņemtas tādas atbildes, ka tas neietekmē, ja nav pārāk lielas vēlmes lielos mīnusos sākt lēkāt pa laivu.

Bet, ja slinkums zvanīt laivas ražotājam vai jautāt to pie iegādes, kā nespeciālists padalīšos ar saviem novērojumiem un pieredzi:

Glabāt laivu piepūstu garāžā ir labāk, nekā to glabāt salocītu labi piekurinātās sausās telpās.
Lai laivu varētu izmantot nākamajā navigācijas sezonā, ir jāievēro daži svarīgi nosacījumi:

Garāža jātur aizslēgta un vēlams ne ar to lētāko atslēgu, kā arī vēlams, lai garāža neatrastos apšaubāmās vietās. Ja laiva un piekabe maksā virs tūkstoša vai diviem, tad ekonomēt uz atslēgu vai glabāt laivu apšaubāmās vietās nebūtu prāta darbs.

Nākamais jautājums, uz kuru pusi iziet garāžas vārti? Ja uz dienvidu pusi, glabā droši, ja uz ziemeļu, garāžai jānodrošina papildu ventilācija vai arī tā pavasarī jāvēdina, īpaši, ja laivai ir koka grīda.

Lai laivu neiekārotu grauzēji + tā kalpotu ilgāk, laivu garāžā jānovieto tīru sausu, vislabāk piepumpētu, bet ne līdz galam un vēlams brīvu no mantām, īpaši nav vēlams laivā atstāt zivju uztveramo vai glabājamo tīkliņu. Jebkurā gadījumā nevajag izaicināt likteni un glabāt laivu uz zemes, labāk to piestiprināt pie griestiem vai turēt uz piekabes, kā Jūsu gadījumā.

Attiecībā uz laivas mazgāšanu un tīrīšanu, tas pēc savas izpratnes.
Ideāli pirms glabāšanas to izjaukt, iztīrīt no smiltīm izmazgāt, minimums izmazgāt, tai īpaši grīdu.
Žurkas ir padalījušās ar noslēpumu, ka grauzējiem īpaša delikatese ir viss materiāls, kuram ir nedaudz klāt zivju smarža vai smaka. Iespēja, ka sagrauzīs tīru laivu, ir tāda pati kā tam, ka sagrauzīs elektrības vadus bez piedeguma smakas

Izņēmums, ja esat maluzvejnieks, tad vēlams laivu glabāt uz zemes un tīklus noteikti jāglabā laivā, citur nedrīkst, šāda īpatnība jāievēro, lai tīkli nezaudētu savas īpašības un Jūs varētu veiksmīgi likt tīklus arī turpmāk.
6.novembris 2017, 17:03 | links
 
Tarakans [06.11.17]: Čau!

Jautājums laivu īpašniekiem un vienkārši zinošiem cilvēkiem - kādu ietekmi uz laivu atstāj tās turēšana piepumpētā veidā neapkurināmā garāžā ? Nokrišņi klāt netiek, bet temperatūra tādā garāžā ir vienāda ar ārgaisa temperatūru. Ja pieņem, ka laiva tiktu izmantota līdz laikam, kad temperatūras svārstības dienas laikā noslīdz naktīs līdz -5 un pieaug līdz +10 dienā (vēlā rudenī, piemēram). Vai tāda sistemātiska temperatūras maiņa nebojā materiāla struktūru? Un kā ieteicams glabāt laivu, ja ir pieejama tikai neapkurināma garāža? Vai ir mazliet jāizpūš? Doma ir iegādāties laivu ar piekabi un turēto to piepūstu visu laiku.
Un vēl jautājums - kā ir ar grauzēju uzbrukumiem? Vai žurkas neizdomā nogaršot laivas gumiju vai kādu no laivas atribūtiem? Ir aizdomas, ka tajā garažā varētu ieklīst kāda žurka.
Es tieši tā glabāju, piepūstu un neapkurinātā garažā. Grauzējiem rudeņos izlieku veikalā nopērkamo ,, nāvīgi garšīgos graudinus,, :) Laivu nav grauzušas, bet citus plasmasus gan mēdz pagaršot, kas garažā.
6.novembris 2017, 16:02 | links
 
kā ir ar grauzēju uzbrukumiem?

Ņemot vērā, ka laivu materiāls ir tāds pats kā auto tentiem, tad grauzējiem tie varētu būt interesanti. Tentu man sagrauza, bet Bušheni vēl liek mierā. Galvenais, lai ap laivu ir brīva telpa - visu lieko izvākt, lai grauzējiem nav kur slēpties.
6.novembris 2017, 15:47 | links
 
Latrex 430
Amber 430

Varbūt kāds var padalīties ar pieredzi kuru no šīm labāk ņemt un kādi plusi un mīnusi?

Paldies.
6.novembris 2017, 15:24 | links
 
POMMERS [Vakar]: Cik gadus aptuveni varētu kalpot BUSH laiva?Man bushiniece jau no 2004, joprojām kā jauna. Tikai reģ numurs sāk lobīties. :)

Docents, 6.novembris 2017, 14:18


Nu skaidrs, paldies par info.
6.novembris 2017, 15:23 | links
 
Čau!

Jautājums laivu īpašniekiem un vienkārši zinošiem cilvēkiem - kādu ietekmi uz laivu atstāj tās turēšana piepumpētā veidā neapkurināmā garāžā ? Nokrišņi klāt netiek, bet temperatūra tādā garāžā ir vienāda ar ārgaisa temperatūru. Ja pieņem, ka laiva tiktu izmantota līdz laikam, kad temperatūras svārstības dienas laikā noslīdz naktīs līdz -5 un pieaug līdz +10 dienā (vēlā rudenī, piemēram). Vai tāda sistemātiska temperatūras maiņa nebojā materiāla struktūru? Un kā ieteicams glabāt laivu, ja ir pieejama tikai neapkurināma garāža? Vai ir mazliet jāizpūš? Doma ir iegādāties laivu ar piekabi un turēto to piepūstu visu laiku.
Un vēl jautājums - kā ir ar grauzēju uzbrukumiem? Vai žurkas neizdomā nogaršot laivas gumiju vai kādu no laivas atribūtiem? Ir aizdomas, ka tajā garažā varētu ieklīst kāda žurka.
6.novembris 2017, 15:02 | links
 
POMMERS [05.11.17]: Cik gadus aptuveni varētu kalpot BUSH laiva?
Man bushiniece jau no 2004, joprojām kā jauna. Tikai reģ numurs sāk lobīties. :)
6.novembris 2017, 14:18 | links
 
Fretka.

Laiva nekad nav par lielu, tāpat kā motors nekad nav par jaudīgu.

Bet ja tā nopietni, tad divatā ērti manā skatījumā ir sākot no 4 metriem.
6.novembris 2017, 10:01 | links
 
iekš 3.25 divatā copēt var, bet vai to var nosaukt par ērti - šaubos :)
Kad abi sakrauj mantas, tad karam paliek pa mazam pleķītim, kur kājās piecelties.
6.novembris 2017, 09:41 | links
 
Piekritīšu andrisandris. Neviens jau nebrauc copēt šortos un T-kreklā ar vienu copeni rokā ;). Man bija 3-metrīga, vienam ir OK, bet divatā pagrūti. Tagad ir 4-metrīga un divatā ar visām kastēm brīvi. Ielieku divus saliekamos kempinga krēslus (laivas beņķi ārā) un katrs savā laivas galā varam mierīgi copēt.
6.novembris 2017, 09:31 | links
 
min 3,6
6.novembris 2017, 09:16 | links
 
Un cik apmēram lielu laivu jāskatās, lai būtu ērti copēt arī divatā?

Fretka, 6.novembris 2017, 07:43

min 3,2m
6.novembris 2017, 08:53 | links
 
Un cik apmēram lielu laivu jāskatās, lai būtu ērti copēt arī divatā?
6.novembris 2017, 07:43 | links
 
ja tureesi bushinieci maajaas piepustaa veidaa, tad visu muužu :)
6.novembris 2017, 00:38 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager