Laivas un to motori

Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47


Tomēr nenoturējos nepakomentējot. Man arī ir pieredze ar 34lb un lielo Pellu. Pēc šī pieredzes apraksta prasās precizēt pāris jautājumus. 1)Cik labi aķi? Tīri aritmētiski nepilna stunda pie svaiga un pilna akumulatora nesanāk. 2)Vienam braucot laiva, sevišķi tik gara, var iet sūdīgāk kā diviem braucot - jautājums par izsvarojumu, iegrimi un pretestību.

Jautājums elektro- vai benzīna. Ja laiva atļauj un savās ūdenstilpnēs nav aizliegts, benzīna visticamāk būs labāka izvēle. Uz Dulkan Gauja neesmu pārliecināts, vai gribētu riskēt likt benzīnnieku. Turklāt gahans jau minēja, ka viņa ūdenstilpnēs pārsvarā nedrīkst braukt ar benzīnu. Trešais arguments parasti ir mazsvarīgs, bet pilnīgam idotam tehniskā ziņā būs vienkāršāk ar elektromotoru, tikpat kā neprasa apkopes.

No praktiskās pieredzes ar 34lb un lielo Pellu, par ko te gāja runa. Braukt var arī vējā, bet vadāmība klibos arī salīdzinoši mierīgā laikā, tomēr laiva biki par lielu. 90Ah pietiek uz normālu copes dienu arī ar diviem 100kg+ večiem laivā, pie nosacījuma, ka visu laiku nevīlē riņķī uz pilnu jaudu. Par pilnu gāzi visu dienu gan neticu - vai nu diena ļoti īsa, vai vairāk stāvam nekā braucam. Starp citu patēriņa starpība 4. un 5.ātrumu ir tik liela, ka vairumā gadījumu neredzu jēgu braukt 5.ātrumā.

Par ieteikumiem - ideālā variantā vēl vajadzētu saprast kas par laivu. Ja maza gumijniece, viegls svars un nelieliem pārraucieniem nevis velcei, tad 34-40lb manā skatījumā pietiek, lielāks ļoti daudz pie ātruma nepieliks, toties ātrāk "izrīs" akumulatoru. Aķis - jo lielāks jo labāk, samērojam ar to cik mugura atļauj nest. Par markām - ar ķīniešiem pieredzes nav, jo ne pats, ne paziņas, ne laivu nomas parasti ar tiem neeksperimentē, bet paņem pārbaudītas vērtības - MinnKota.
31.oktobris 2017, 20:17 | links
 
Stundu - katrs.
31.oktobris 2017, 18:49 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.
31.oktobris 2017, 18:47 | links
 
[quote=504167]Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.

Ņem par labu, nav par ko.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 14:5
Nepiekrītu par airēšanu. Pats elektro motoru ar jaudu 32 A lietoju kopš 2009. gada. Ja akumulators ir ar vismaz 125 Ah, var visu dienu nobraukt ar 5. ātrumu bez airēšanas. Galvenais pareizi un laicīgi uzlādēt akumulatoru.
A kur tādu akumu nopirkt,lai visu dienu ar 5 ātrumu var braukt?
31.oktobris 2017, 18:43 | links
 
Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.

Ņem par labu, nav par ko.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 14:50[/quote]

Nepiekrītu par airēšanu. Pats elektro motoru ar jaudu 32 A lietoju kopš 2009. gada. Ja akumulators ir ar vismaz 125 Ah, var visu dienu nobraukt ar 5. ātrumu bez airēšanas. Galvenais pareizi un laicīgi uzlādēt akumulatoru.
31.oktobris 2017, 18:13 | links
 
100% taisnība MartinsSi.! El motora komplekts izmaksās tik pat vai tuvu 2.5 benzīnam, bet tas čakars to neatsver. Ja nu vienīgi kā rezerves variants lai, piem., Babītē var iebraukt!

Fishmens, 31.oktobris 2017, 16:30

benzinmotors maksa 650eriki,letakais.e-motora komplekts ap 350-400eriki.netaisos uz velci braukt.un Cesu puse ir tikai viens ezers kur var ar benzinieku braukt.
31.oktobris 2017, 17:55 | links
 
100% taisnība MartinsSi.! El motora komplekts izmaksās tik pat vai tuvu 2.5 benzīnam, bet tas čakars to neatsver. Ja nu vienīgi kā rezerves variants lai, piem., Babītē var iebraukt!
31.oktobris 2017, 16:30 | links
 
gahans [29.10.17]: viri,kadu elektromotoru(labu) varat ieteikt?tiks lietots gumijas laivai.ne parak lielos ezeros un ezerinjos.

gahans, 29.oktobris 2017, 18:28

benzīna.
pasam liekas ka esi gudrs???hmm.
MartinsSi, 29.oktobris 2017, 18:48
Principā jā. Nolauzu ar elektromotoru kādas 4 sezonas. Paldies par kūkām.
Elektromotoram ir tikai mīnusi. Nopērc pašu mazāko 2.5zs suzuki motoru un bēdu nezināsi. Bet ja patīk regulāri stiept smagus akumulatorus un atpakaļceļā airēt, tad droši - pērc elektro.

Ņem par labu, nav par ko.
31.oktobris 2017, 14:50 | links
 
Tieši tā! Arī esmu trāpījies, ka ķīlis ir nepiepumpēts. Lēnā gaitā neko nejūti, bet glisē sāk visa grīda locīties un ātrums pazūd. Ja ķīli nevar atremontēt, tad vajag painteresēties pie ražotājiem - uzlīmēt citu. Tas būs daudzreiz lētāk nekā būvēt RIB.
31.oktobris 2017, 14:41 | links
 
Vo,vo,tieši par dzinēju padomāju,kā raksta Urmaas.
Par ķīli neko nemācēšu teikt,jo tādu laivu nav bijis....
31.oktobris 2017, 12:31 | links
 
tā jau laikam ir, bet šoreiz sanāk, ka ir jau esoša laiva kuru vēlme pārbūvēt. esošais piepūšamais ķīlis sāk ļurkāties, tapēc neceļ vairs glisē bet stumj ūdeni. un motoru rauj no ūdens ārā.

apmekletajs, 31.oktobris 2017, 11:47


Ķīli vajag piepumpēt, lai neļurkājās. Kā ari laivai vajag uzlikt atbilstošas jaudas dzinēju.
31.oktobris 2017, 12:22 | links
 
tā jau laikam ir, bet šoreiz sanāk, ka ir jau esoša laiva kuru vēlme pārbūvēt. esošais piepūšamais ķīlis sāk ļurkāties, tapēc neceļ vairs glisē bet stumj ūdeni. un motoru rauj no ūdens ārā.
31.oktobris 2017, 11:47 | links
 
vispār jau, cik man zināms, RIBiem balonus līmē priekš konkrētiem korpusiem, nevis taisa korpusus baloniem :)
31.oktobris 2017, 11:25 | links
 
sorry, nevis cieto grīdu, bet RIBu piepūšamā ķīļa vietā. vai ir kaut ko tādu darījis?
31.oktobris 2017, 11:13 | links
 
Cik maksās RIBa korpuss uz specpasūtījumu vienā eksemplārā? :)
31.oktobris 2017, 08:41 | links
 
tā jau arī ir, apmeklētājs grib cieto dibenu nevis grīdu;)
31.oktobris 2017, 08:29 | links
 
Jeb cilvēks grib pie esošā balona RIBu uzbūvēt? :)
31.oktobris 2017, 08:01 | links
 
labdien! vai var kāds ieteikt risinājumu, kā 5m gumijnieci ar piepūšamo ķīli pārbūvēt uz cieto dibenu? ir kāds to darījis un kur? cik tas maksā un vai ir tā vērts? paldies jau iepriekš.

apmekletajs, 30.oktobris 2017, 12:16


Ir kas pārdod atsevišķi tās cietās grīdas. Viens pazīstams copmanis priekš paveca Dulkana nopirma Kolibri dēlīšu rulli, laivai degunā piegrieza atsevišķu finiera gabalu.
Bet vispār - kā var būt 5m laiva ar ķīli un bez cietās grīdas?
30.oktobris 2017, 22:14 | links
 
apmekletajs [30.10.17]: labdien! vai var kāds ieteikt risinājumu, kā 5m gumijnieci ar piepūšamo ķīli pārbūvēt uz cieto dibenu? ir kāds to darījis un kur? cik tas maksā un vai ir tā vērts? paldies jau iepriekš.
Lētāk būs nopirkt ar cieto dibenu, ne pārbūvēt.
30.oktobris 2017, 22:00 | links
 
Šī lieta nepieciešama sālsūdenī. Ja jūrā nebrauksi, tad viss Ok.
30.oktobris 2017, 21:58 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager