Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

Seko līdzi jaunākām ziņām sev ērtākā veidā izmantojot CopesLietas.lv ziņu sadaļas RSS barotni.
LETA | 26.maijs 2016, 11:10 | 24 komentāri | 13025 skatījumi

Zemūdens medību licence vienam mēnesim Lielupē varētu maksāt 15 eiro

Jelgavas novada dome šodien izskatīja saistošos noteikumus, kas izstrādāti ar ieceri Jelgavas novada administratīvajā teritorijā Lielupē atļaut zemūdens medības. Paredzēts, ka mēneša atļauja zemūdens medībām maksās 15 eiro, aģentūru LETA informēja pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dace Kaņepone.

Atsaucoties uz iedzīvotāju grupas iesniegumu, Jelgavas novada dome strādāja pie saistošajiem noteikumiem, kas sadarbībā ar kaimiņu novadiem ļautu Lielupes ūdeņos nodarboties ar licencētām zemūdens medībām.

"Saņemot idejisku domes akceptu licencēto zemūdens medību atbalstam Jelgavas novadā, iedzīvotāju grupa izrādīja iniciatīvu turpināt darbu jautājuma izskaidrošanā un virzībā arī citu kaimiņu pašvaldību domēs, jo, tikai saņemot Bauskas, Rundāles un Ozolnieku novada domju atbalstu tādu pat saistošo noteikumu izstrādē, licencētās zemūdens medības Lielupē varētu kļūt kā atļaujama aktivitāte," atgādina Kaņepone.

Jelgavas novads saistošajos noteikumos paredz, ka zemūdens medības būs atļautas visu gadu, izņemot periodu no 1.aprīļa līdz 31.maijam, kas sakrīt ar licencētas makšķerēšanas ierobežojumiem. Nomedīto zivju atļaujamais loms, zivju sugas saudzēšana vai konkrēto medījamo sugas pārstāvju garums ir norādīts Ministru kabineta noteikumos, kas ir saistoši zemūdens medniekiem.

Jelgavas novada dome paredz, ka licence, kas sniegtu tiesības nodarboties ar zemūdens medībām Lielupē, būtu iegādājama vai nu uz gadu, vai konkrētu mēnesi. Licence gadam noteikta 60 eiro, bet mēnesim - 15 eiro apjomā. Kaņepone atklāj, ka cenas mēneša licencēm citos novados variē no 17 eiro līdz 145 eiro. Piemēram, mēneša licence Sīvera vai Drīdža ezerā maksā 45 eiro, Ežezerā - 17,7 eiro, Radžu ūdenskrātuvē - 145 eiro.

Bauskas Mednieku un makšķernieku biedrības izpilddirektors Pēteris Seleckis pārliecināts, ka zemūdens medības Lielupē nevajadzētu atļaut, jo tās apdraud gan zivju populāciju, gan cilvēku drošību.

"Mēs tērējam līdzekļus, laižot upē lašu mazuļus. Izaug skaistas zivis, bet tad krastā iznāk viens zemūdens mednieks ar lielu lasi pie sāna un pastāsta, ka medību laikā savainojis vēl piecas zivis. Viņi kropļo zivis, bet vietās, kur ir seklāks, apdraud cilvēkus," klāstīja Seleckis.

Viņš aģentūrai LETA pauda, ka zemūdens mednieki ir grūti kontrolējami.

"Ja valstī pieņemti noteikumi, kas neļauj medīt zem ūdens, domāju, ka mums nebūtu pamata diskutēt par šo jautājumu," sacīja Seleckis.

Jau ziņots, ka, stājoties spēkā Ministru kabineta noteikumiem "Makšķerēšanas, vēžošanas un zemūdens medību noteikumi", līdz ar 2016.gada 1.februāri kā zemūdens medībām atļaujamas vietas uzskaitīti 55 ezeri un upes vai to daļas. Likums paredz, ka par visām citām ūdenstilpēm, kur būtu organizējamas licencētas zemūdens medības, konkrētajai upes baseina administratīvās teritorijas pašvaldībai jāpieņem saistošie noteikumi.

"Tā kā uzskaitīto upju vai ezeru vidū nav minēta Lielupe vai tās atzarojumi - Mūsa vai Mēmele -, zemūdens mednieki ir ieinteresēti veicināt pašvaldības atvērtību, atbalstu un izpratni par šāda sporta un dzīvesveida ieguvumiem savā administratīvajā teritorijā," iepriekš skaidroja Kaņepone.

 
 
[24] Komentāri | dilst | aug
 
www.copesnams.lv

Viņiem to karpūnu pašiem kaut kur iešaut

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 2
rolizzz666

nost ar harpuniekiem.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 2
Brusis

....Atsaucoties uz iedzīvotāju grupas iesniegumu, Jelgavas novada dome.....

www.copesnams.lv; rolizzz666 kopā Jūs esat iedzīvotāju grupa.Uzrakstiet iesniegumu un Jelgavas novada dome pārdomās.;)

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
Sanders

Nu veči laiž!!!

Kas par murgiem? Mēneša licenze 15€!

Braucot spiningot uz ezeru laivas īre uz dienu ir 15€. Plus vēl licenze kā kur no 1,5€ - 5€ un vairāk. Trofeju (līdaku) virs 5kg uz spini noķert var ne biežāk kā reizi sezonā intensīvi spiningojot, jo ir vēl jātrāpa uz žoru, kas traucē zemūdens šāvējam tādas līdakas nošaut atļautās piecas vienā reizē neatkarīgi no zivs apetītes?

Tēma C&R atkrīt kā suga.

Tātad pēdējās Lielupes trofejas ir pārdotas par 15€ mēnesī. Skumji...

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 2
ivis169

Pamēģini kaut vienu atrast zem ūdens un tad sapratīsi kas traucē.Līdaka ņem vagu ja kāds lielāks par viņu peld klāt.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot -2
Sanders
Sanders > ivis169:

Es nezinu, kas Tev tur ņem vagu, bet pārraidēs TV par zemūdens medībām var lieliski redzēt, kā un ko šauj vīri, arī cik daudz pūļu tas prasa.

Tas iespējams ir savādāk, bet kādus 10 gadus atpakaļ braucām ar kolēģiem uz Gauju pirms paša lieguma sākuma, cerībā noķert kādu lasi. Divatā, trijatā, kā kuro reizi, labs rezultāts skaitījās, ja dabūji sajust copi. Shods vispār bija sasniegums! Tad tika spriests par pareizajiem mānekļiem, par to vai zivs jau ir ienākušas upē, par veiksmi, par māku, par to, ka agrāk zivju bija vairāk... Krastā mēs satikām šāvēju. Viņam bija pieci laši, jeb tieši tik cik var pastiept. Zivis viņš nodod pāriniekam, bet pats iznāk krastā ar pliku harpūnu, balts un pūkains!

Uz Gauju mēs vairs nebraucam. Šķērmi metās ap dūšu, kad ar tādām lietām saskaries. Un paradoksālākais, ka Ventā uz licenzēm veicas labāk.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 2
Malikis2011
Malikis2011 > Sanders:

Tiko atbraucu no medībām ,satiku divus makšķerniekus uz diviem deviņas līdakas, es nopeldēju 4 h vienu tikai atradu ko varēja nomedīt, kas šeit izskāš ezerus?

27.05.16 Atbildēt | Ziņot -2
ivis169
ivis169 > Sanders:

Tas par ko tu saki nav mednieks bet maliķis un nav atšķirības vai viņam ir harpūna,tīkls vai žebērklis viņš apzināti iet uz noziegumu tam nav nekāda sakara ar medībām.TV pāraidēs rāda tikai izdevušās medības un valstīs kur zivju ir daudz vairāk kā pie mums.

27.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
pludinsh

Es uzskatu ka tā ir pārāk maza summa,jo makšķernieks nemaz tik daudz nevar izķert,a šitie pa to mēnesi izķers daudz lielākas un vairāk nu un viņi var atļauties nopirkt visu ekipējumu tad jau var arī dārgāku licenzi!

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 2
Malikis2011

Ekipējums maksā pāris reizes mazāk, nekā viena makšķernieka aprīkojums, kas ar motoru dauza. 300-400 eur visu jaunu var sapirkt un tiem kas te domā ka tik vienkārši, lai paši pamēģina ar to nodarboties, redzēs cik viegli.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot -1
pludinsh
pludinsh > Malikis2011:

Ok,tās tik manas domas:)

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
ivis169

Pēdējos 4 gadus esmu zemūdens medības nomainijis pret karpu makšķerēšanu tam ir dažādi objektīvi iemesli.Pirms tam 20 gadus nodarbojos ar zemūdens medībām. Varu pateikt to ka neviens sevi cienoš mednieks nešauj zemērus un kur nu vēl apdraud cilvēkus.Tādus murgus var izteikt tikai tie kas neko nesaprot no medībām vai arī ir ieinteresēti lai neredz viņu saliktos tīklus un murdus kurus peldot var redzēt gandrīz vienmēr.Mednieki ja nemaldos ir 1,5 vai 2 tūkst makšķernieki katrs trešais tad arī procentuāli tādu kas savāc zemērus un dara citas cūcības starp makšķerniekiem pie kuriem tagad pieskaitu arī sevi ir daudz vairāk.Nerunāsim vēl par tīkliniekiem kam vispār ir pie pakaļas mēri un likumi vāc visu ko var pārdot.

Tie kas ir iedomājušies ka mednieks uz upi vai ezeru iet kā uz lielveikalu rūgti maldās.Jebkuram kurš tā domā varētu iedot harpūnu un pārējo ekipējumu lai pamēģina no sākuma atrast zivi un kurnu vēl nošaut.Zivis nav stulbas un pie mazākās kustības pazūd.Tā kā pirms bļaujiet pamēģiniet papeldēt vienkārši ar masku un atrast kādu cienīgu zivi un tad uzbŗūciet būtībā saviem kolēģiem jo arī zemūdens mednieki rūpējas par dabu izņem maliķu tīklus un murdus,taisa talkas un attīra ūdenskrātuves gultnes no lūžņiem un atkritumiem kas mums kalpo par sistēmu ķerājiem.Pirms kaut ko kritizēt un noliegt vajag painteresēties kā ir īstenībā nevis vadīties no dažu nejēgu aizspriedumiem vai stereotipiem.Mūsu valstī savu nespēju rast risinājumu ierēdņi aizvieto ar aizliegumu.AIZLIEGTS un problēma atrisināta.Tāds nu komentārs jo sāpīga tēma.

Pēdējos 4 gadus esmu zemūdens medības nomainijis pret karpu makšķerēšanu tam ir dažādi objektīvi iemesli.Pirms tam 20 gadus nodarbojos ar zemūdens medībām. Varu pateikt to ka neviens sevi cienoš mednieks nešauj zemērus un kur nu vēl apdraud cilvēkus.Tādus murgus var izteikt tikai tie kas neko nesaprot no medībām vai arī ir ieinteresēti lai neredz viņu saliktos tīklus un murdus kurus peldot var redzēt gandrīz vienmēr.Mednieki ja nemaldos ir 1,5 vai 2 tūkst makšķernieki katrs trešais tad arī procentuāli tādu kas savāc zemērus un dara citas cūcības starp makšķerniekiem pie kuriem tagad pieskaitu arī sevi ir daudz vairāk.Nerunāsim vēl par tīkliniekiem kam vispār ir pie pakaļas mēri un likumi vāc visu ko var pārdot.

Tie kas ir iedomājušies ka mednieks uz upi vai ezeru iet kā uz lielveikalu rūgti maldās.Jebkuram kurš tā domā varētu iedot harpūnu un pārējo ekipējumu lai pamēģina no sākuma atrast zivi un kurnu vēl nošaut.Zivis nav stulbas un pie mazākās kustības pazūd.Tā kā pirms bļaujiet pamēģiniet papeldēt vienkārši ar masku un atrast kādu cienīgu zivi un tad uzbŗūciet būtībā saviem kolēģiem jo arī zemūdens mednieki rūpējas par dabu izņem maliķu tīklus un murdus,taisa talkas un attīra ūdenskrātuves gultnes no lūžņiem un atkritumiem kas mums kalpo par sistēmu ķerājiem.Pirms kaut ko kritizēt un noliegt vajag painteresēties kā ir īstenībā nevis vadīties no dažu nejēgu aizspriedumiem vai stereotipiem.Mūsu valstī savu nespēju rast risinājumu ierēdņi aizvieto ar aizliegumu.AIZLIEGTS un problēma atrisināta.Tāds nu komentārs jo sāpīga tēma.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
salmo3

Otrs katrs cilveks savadaks,viens var panirt pabaudit to skatu un mieru zem udens,un panemt vienu zivi,cits varet šaut bezjega,tapat ka ar makškerniekiem...

27.05.16 Atbildēt | Ziņot 1
ivis169
ivis169 > salmo3:

Piekrītu pilnībā jo pietiek arī makšķernieku kas visu stiepj uz krūmiem bet ir arī ķer un atlaid kas sevišķi izplatīts ir karpinieku vidū.Tas ir atkarigs no cilvēka.

27.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
ivis169

Pievienojos malikis 2011 zemūdens komplekts ir divu shimano spoļu cenā. Nevajag rēķināt copes izmaksas bet gan licenzes cenu.Uzprasi copesnams.lv vienas karpu sesijas izmaksu vai vienas sacensību dienas izmaksu.Rēķiniet tikai licenzi jo pārējais ir jūsu komforts.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
Malikis2011

Cenu salīdzinājums arī nekorekts, Sīvers un Drīdža visa kas paliek pašvaldībai 100% aiziet zušu mazuļos, kurus pie mums neviens nelaidīs, ja paši to nedarīsim. Gribās redzēt Jelgavas pašvaldības zivju ielaišanu Lielupē, ja tādu taisās darīt neredzu tam pat jēgu, ja galvas nav un naudu nav kur likt var jau laist.

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 1
Malikis2011

Vis labāk patīk vienmēr atrunas nevar kontrolēt, ja nevar tad jāmaina darbs, jo medniekus noķert vieglāk nekā negodīgu makšķernieku, vajag tikai gribēt to izdarīt. Par Bauskas Mednieku un makšķernieku biedrības izpilddirektors Pēteria Selecka izteicieniem vajadzētu paprasīt, ko pats lietas labā darījis, izņemot naudas nokāšanu no makšķerniekiem?

26.05.16 Atbildēt | Ziņot 1
ivcuks1987

saprastu, ja teiksim dienas licenzes cena būtu - 45 eiro un gada 1500 - nevis 15 mēnesī .... saprotu vaig naudu - bet zemūdens medības iznīcinās daudzas zvejas vietas - tiks aizstiepti lielie vēži - tiks izšautas lielās nārstu zivis... ziks saliktas šņores uttt.... tas būs traki slikti...

27.05.16 Atbildēt | Ziņot 2
ivis169

Labāk paskaties cik nārsta zivis izsit velcējot

27.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
ivcuks1987
ivcuks1987 > ivis169:

sveiks icis :) piekrītu arī par velcēšanu ... pirmkārt nevis dienas - bet mēneša licenze normāli būtu 45 eiro.

par nirējiem - pazīstu nirējus, kuri ciena - savu sportaveidu(medības) un ciena zivis - domā par nākotni - taču zinu daudzus kas dara vissu pavissam ačgārni - nirst ar baloniem - liek šņores - murdus - tīklus - ķer lielos vēžus --- un diemžēl šie otrie ir pārsvarā.....

nedomāju ka problēma ir tikai zvejā - lielākā problēma ir tās kontrolē.... nav mums inspektoru - zemgale - latgale (tas ko es redze).....par piemēru - sēlpils daugavas līcis --- piksteres ieteka - lloti populāras zvejas vietas - kas te dežūrē? --- tuvākais inspektors - madonā .... kas pavasarī par saliktajiem tīkliem pretī liepkalniem - pat ausi nekustināja.... ceram uz sabiedrisko vides inspektoru aktivitātēm :)

nākamā lielā problēma būtu ---- kur tad aiziet to licenžu naudiņa --- pierīgas upēs - mēs - pļaviņas - jēkabpils ---- neredzam neko no tā viss kas tur tiek salaists - ----HALLLO ---- arī pie mums vaig zivis - un pilnīgi zem astes veiktais pētijums šai pus aizkraukles hesam ---- pieejiet un paintervējiet makšķerniekus - tādus kas te zvejo gadus 25 - 20 --- esmu runājis ar lloti daudziem un fakts paliek fakts - zivju daudzums krasi samazinās --- šo cilvēku viedokli, nevar nopirkt latvenergo...... .....

starpcitu - kapēc te nevarētu ielaist kādu lašveidīgo - te ir skaistas pietekas - bagātas ar skābekli - olliem - smiltiim... ehh - aizmirsu --- tad nebūs kas pieskata.... un visspār - kapēc laist - mums tak te zivju tik daudz(pēc veiktā pētijuma) ka es vairs no laipas daugavā nelēkšu....

29.05.16 Atbildēt | Ziņot 1
kot
kot > ivcuks1987:

taču zinu daudzus kas dara vissu pavissam ačgārni … vai jus tiesam domajiet, ka šie cilveki pirks licenzes??? Viniem bus pilnigi pofig cik tas maksa- 5 vai 105 euro. Vini neko ne maksa un turpina darit to pašo (starp citu, ke negodigie makšķernieki). Kad iet runa par cenu, tad iet runa par adekvatiem medniekiem, a vini maksa nodokljus, ievero noteikumus un perk makskernieku kartes, ka parastie normalie makšķernieki. Kadeļ viniem jamaksa tadu lielu cenu?????

29.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
ivis169
ivis169 > kot:

Pilnībā piekrītu kas iet pēc gaļas viņam ir vienalga kādi likumi ir pieņemti.Likumi ir priekš godīgajiem un tad tos arī čakarē

31.05.16 Atbildēt | Ziņot 0
ivis169
ivis169 > ivcuks1987:

Bērnībā es Ogres upē vēl pāris lašus redzēju tagad virs hesa pat normāls sapals vai rauda ir retums.Kad sākas nārsts pie hesa uzbliež aizsprostu kam zivis netiek pāri tāda nu ir LV un tās ierēdņi.

31.05.16 Atbildēt | Ziņot 1
aldenss

Nevajag nekādas licences, pietiek ar makšķernieka karti. Vajag piekopt SHOOT AND RELEASE !!!

30.05.16 Atbildēt | Ziņot 1
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager