Laivas un to motori

Hei, "uzmanīgie lasītāji"! ;))
Vispār jau VilkatisToms izvirzīja pavisam citu teoriju, nevis to, ko jūs šeit apspriežiet:
"... reizē iespējams sačakarēt motoru.. neesmu baigais elektriķis, bet ja nemaldos sanāk tā - jo mazāk Voltu paliek akumulatorā, jo lielākus Amperus tas dod uz motoru lai sasniegtu vajadzīgo jaudu... un dedzina kopā tinumus..."
6.janvāris 2011, 13:47 | links
 
to kaatelis-Tu gan labi raksti: "elektromotors "nenokauj" akumulatoru. Un kā vēl nokauj, piemērs- automašīnas startēšana salā, ar vecu akm. " !!!Pie kā vainīgs starteris, ka Tu gribi griest aukstu motoru ar sastingusu eļļu??!!!
6.janvāris 2011, 13:20 | links
 
Itkā jā!Tā arī es domāju!Bet kā zināt,vai piemēram endura 30 gurst pie maniem minētajiem 200kg uz jau iepriekš minēto laivu!!!
6.janvāris 2011, 13:17 | links
 
Ja dzenskrūves ražotājs ir paredzējis identiskas, tad 40 motors fiziski griezīsies ātrāk un attiecīgi laiva ies atrāk!!!
6.janvāris 2011, 13:14 | links
 
nu ko jūs te utojās ar tām laivelēm un motoriem!
Mailīte- nopērc kārtīgu laivu un benzīndzinēju un aizmirsti raizes. Ja nepietiek naudas, nu netērē uz mēsliem. Vēlāk kodīsi pirkstos!
Lizzy- elektromotoriem jaudu izsaka kilovatos/KW/, arī benzīndzinējiem. Kā tev liekas, abiem jauda ir vienāda, pie līdzīgiem KW?
Par elektromotoriem- jā, "jo mazāki volti, jo lielāki ampēri"- tas ir gadsimta nr.!!! Ar elektromotoru var braukt tikai pa "gludu" dīķi, ja sākas negaiss un laivā esiet 3, tad ir dziļā pakaļā, tā pat arī upē. Par plusiem un mīnusiem- mīnusi elektromotoram ir vairāk kā benzīna dz., izņemot gadījumu, ja makšķerēts tiek tilpē, kur ar likumu iekšdedzes motori aizliegti vai ierobežoti.
Par laivām, nu agri vai vēlu laivotāji nonāk līdz kārtīgai alumīnija laivai. Kā alternatīva "pagaidām"- piepūšamā laiva, līdz brīdim, ka to transportēšanā jāizmanto piekabe. Tad vairs nav starpība.
Rakstīja...elektromotors "nenokauj" akumulatoru. Un kā vēl nokauj, piemērs- automašīnas startēšana salā, ar vecu akm. Kāpēc tas nenotiek vasarā? Lūk, šīsdienas temats pārrunām
6.janvāris 2011, 13:14 | links
 
Mazākajām endurām(30-40) nāk vienādas dzenskrūves.Mainās tikai jaudas,jeb kā citur minēts....vilkmes spēks.Jautājums!Vai ātruma īpašibas mainīsies,(ja kopējais svars ir piemēram 200Kg....laiva,paša svars,motors un viss pārējais),liekot piemēram Endura 30 vai endura 40?Vai šeit ir kāds tik liels matemātiķis,kas to var izskaidrot?Laiva manā gadijumā ir vakar lielā attēlā ievietotā.(skatīt nedaudz zemāk) :)
6.janvāris 2011, 12:57 | links
 
tā nu viš i, ar elektromotoru var pabraukt divatā ar, piemēram, samu, bet ar pellu trijatā .... nunu, ka nesanāk ar rokām pieairēt :))
6.janvāris 2011, 12:11 | links
 
lizzy - atļauj nu iesmaidīt i par tiem 600kg, i vēl jo vairāk par tonnu...copy+paste no datašītiem visu pacieš :))

praktiski esam braukuši ar elektromotoru 3jatā ar pellu (kopā max 400kg) pa Daugavu...nevienam nenovēlu, ar airiem toč ātrāk...toties tā pati komplektācija ar mazo benzīnnieku iet uz urrā :)
6.janvāris 2011, 11:56 | links
 
"jo mazāk Voltu paliek akumulatorā, jo lielākus Amperus tas dod uz motoru lai sasniegtu vajadzīgo jaudu... un dedzina kopā tinumus... "- šī frāze ir garām!!! Motors AKB nekad nobeigt nevar! AKB nobeidz civēks ar savu nepareizu darbību!!!
6.janvāris 2011, 11:39 | links
 
mailite: elektromotoriem jaudu zirgspēkos būs grūti izmērīt:) Savukārt izvēli būs vieglāk izdarīt zinot piemēram maksimālo laivas svaru, ko motors pie ideāliem apstākļiem spēs pārvietot:
Endura 30 - 600kg
Endura 40 - 850kg
Endura 50 - 1150kg
6.janvāris 2011, 11:30 | links
 
paldies ve4i par konsultacijam.padomasu un laikam notestesu,ka ir ar mercury 2.5. savadak bus janem elektriskais. elektriska gadijuma atkal bus dilema, ko nemt. 30, vai 36, 40. it ka pec zirgiem atskiriba ir smiekliga.
6.janvāris 2011, 11:00 | links
 
Ir pieredze gan ar SAMU, gan MinnKota 30....

Iet ļoti labi, bet ja esi viens - jāsēž pa vidu - jāpagarina motora rokturis .... benzīnnieku 5HP točna likt nevar - jauda par lielu, diezgan viegli var sanākt ziepes .... 2.5HP - nu nezinu.. ja nu vienīgi brauc divatā .... trijatā arī tajā laivā kāpt nevajadzētu - iegrime uzreiz līdz borta malai - ir provēts! :)

Braukšanas ilgums protams atkarīgs no akumulatora stāvokļa ... akumulatoru ļoti viegli sačakarēt to izbraucot ''sausu'' ... reizē iespējams sačakarēt motoru.. neesmu baigais elektriķis, bet ja nemaldos sanāk tā - jo mazāk Voltu paliek akumulatorā, jo lielākus Amperus tas dod uz motoru lai sasniegtu vajadzīgo jaudu... un dedzina kopā tinumus... pēc pirmā aķīša nokaušanas (neesmu tagad pārliecināts vai arī tinumi nav bišku pacepušies) nopirkām MinnKotas testeri - uzpariktīte kas parāda displejā akumulatora Voltus un 3 signāldiodes rāda uzlādes līmeni ... pie mazākā līmeņa labāk pāriet uz airiem ....
Rezultātā - SAMU pārdevu un nopirku Outlandu 390 - pēdējais izmērs ko vēl cilvēka spēkiem var pakustināt :D ... un ir cerība kādreiz nopirkt 5HP motorīti, bet elektromotoru nepārdošu noteikti, jo kā jau teica - abiem savi plusi un vajadzības!
6.janvāris 2011, 10:03 | links
 
manaa skatiijumaa ar elektro motoru ir taa:
plusi:
- klusums
- nekaadas smakas (ja nesaliec vadus uz iiso :)
- velcei vari palaist leenaak, kaa ar benziinnieku
- vari braukt ezeros, kur ar benz nav atljauts

miinusi:
- jaalaadee un visu laiku braucot nepamet doma - kad nez beigsies akjiitis ;)
- mazs aatrums
- zaales biezhi sakjeras ap dzenskruuvi (cel aaraa un tiiri)
- dzenskruuve jaasargaa jo ir trausla
6.janvāris 2011, 07:52 | links
 
es vel domaju.laiks lidz vasarai ir.mercury maksa 507 ls. nav tik traki.
5.janvāris 2011, 21:50 | links
 
Nu katram savs.Es to troksni negribu viennozīmīgi.Būtu benzīnnieki tik klusi kā elektromotori tad būtu cita lieta. :) Taču iespējams pirms iegādes vēl patestēšu arī benzīnnieku. :) Svaru jau var izsvarot akumulatoru noliekot laivai pa vidu,kad brauc viens.Cenas ziņā jau starpība diezgan maza.125-200Ls elektromotors + 120-160Ls akumulators+50Ls lādētājs+15Ls voltmetrs+ja vēl kaut ko gribas.Benzīnniekus lētāk par 550Ls neesmu redzējis.Ar elektro motoru esi draudzīgs dabai un makšķerē klusumā,taču spēcīgi zaudē kustības ātrumā.
5.janvāris 2011, 21:29 | links
 
> Lauric
nu ta iepeistoji. benzinieks kauc gan, bet pec svara iznak tas pats, kas elektriskais ar aki plus ar benzinieku nebus jakepajas ar to ladesanu/neladesanu. benzinieks ari pa kadiem 100 ls tikai dargak sanak.
5.janvāris 2011, 21:13 | links
 
5.janvāris 2011, 20:54 | links
 
Es zemāk redzamajai laivai piekarināju Minn Kota Endura 30 un izbraukājām divatā Burtnieku pietiekoši.Visu dienu rudenī.Aptuveni uz attālumiem ja rēķina,tad 20-25km nobraucu.Liela daļa gan uz velci uz 2-3 ātrumu.Bija arī vilnīši un vējš.Tad gan ar šo bija pagrūti,taču process neapstājās.Man šķiet,ka Samu šis motors stumtu daudz labāk.Piepūšamā tomēr ir piepūšamā.Izskatās,ka es laikam arī pie elektromotora palikšu.Tas klusums apkārt,kas ir salīdzinot ar tiem brēcošajiem benzīnniekiem ir fantastisks.Un par ātrumu es nemaz nesūdzos.Salīdzinājumam ātrums bija kā ļoti,ļoti ātri airējot un vēl nedaudz ātrāk.[img]http://content21-foto.inbox.lv/albums150439732/l~celitans/cope/Hibo-Fishbon-HP300P.jpg[img/]
5.janvāris 2011, 20:51 | links
 
man pec zemak redzamajiem klipiem elektromotors liekas TIK lens, ka vai vispar vinu var lietot pie kaut kada vilna:
minn kota 30

mercury 2.5
5.janvāris 2011, 20:36 | links
 
Starp citu,www.eboat.lv rīkos kaut kādus laivu un motoru testus.Tas notikšot uz aprīli apmēram.Var pieteikties uz testēšanu.Es jau pieteicos.Šķiet,ka piedāvājums ļoti pat labs tiem,kas nezin īsti ko un kā vajag.Man arī pašlaik laiva vēl bez motora.
5.janvāris 2011, 20:34 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager