Laivas un to motori

gahans,

Ungurā nav atļauti jebkādi dzinēji, ieskaitot elektro.
1.novembris 2017, 19:22 | links
 
Vēl no prakses, par akumulatoriem.

Ja jūs esat iedomājies, ka gadījumā, pilnīgas izlādes gadījumā jūs nenokausiet akumulatoru, pat ja akmulatora ražotājs uz tā ir uzrakstījis heavy duty, deep cycle un ko tik vēl nē, tad jūs kļūdāties.

Jā, šie akumulatori ir daudz izturīgāki. Bet dažas pilnas izlādes - un no iepriekšējās kapacitātes tur ir palicis tikai nosaukums.

Man bija Monbat dziļizlādes akumulatori. Smagi, speciāli paredzēti šādām lietām, ar mazu starta strāvu, toties biezām platēm, kuras tik ātri nesabirst. Un tomēŗ, pēc 4 gadu intensīvas lietošanas, neviens no viņiem vairs neturēja.

Lietoju tikai impulsu lādētāju. Pierēķiniet arī to pie izmaksām, jo labs impulsnieks vēl maksās savus 70 eiro!

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 22:32

Un šinī brīdī diskusija kļuva reti saturīga un argmentēta :) (tas bija domāts nopietni, bez sarkasma). Akumulatori protams būs jāmaina, un bez visa augstāk minētā vēl vienmēr savlaicīgi jāuzlādē, ja gribam, lai tie kalpotu. Paskriet ar viņu jebkurā gadījumā nevarēs, ar to jārēķinās uzreiz (Es pat teiktu, ka Martina sauktie cipari ir absolūts maksimums, vairumā gadījumu nebūs pat tik daudz). Tāpēc arī mierīgi čučinam 4.robā nevis 5. un rēķinamies, ka pārbraucieni tāpat prasīs laiku (toties airēt bonusā nevajadzēs). Rezultātā vienīgais ieguvums - airu vicināšanu varēs apmainīt pret akumulatoru stiepšanu.

Ja ezerā ļauts braukt ar benzīnu, lūdzu, netērējiet līdzekļus tai parodijai. Nav vērts.

Šim jau lielos vilcienos var piekrist, tikai starta uzstādījums jau bija nevis lielā Pella (kurai 34lb pēc ražotāja definīcijas ir pamaz) un liels ezers, bet gumijniece (domājams maza) un benzīnu nevar (nu labi, šis parādījās diskusijā, bet tomēr).

Krishs_KG, 31.oktobris 2017, 23:09

Cesu puse ta ari ir ka benzinieks der tikai Ungura ezera.un doma ir braukt ar 3.00m gumijnieci pa maziem ezerinjiem.
1.novembris 2017, 18:33 | links
 
350 eirīši.
1.novembris 2017, 12:45 | links
 
Ja nu kādam interesē, uz tirdziņu 5zs yamaha 2taktu. Ražota ap 2000 gadu. Rauj un brauc. Komplektā lielā bāka. Motors tiek lietots. Skaidu var noņemt Ķīšezerā.
1.novembris 2017, 12:45 | links
 
Manas 3 kapeikas. Mazais benzīnmotors, protams, ir viegls, bet Jums tiešām patīk iemainīt to pļurkšķi pret copi pilnīgā klusumā ar elektro? Es uz ko velku - vajag abus. Elektro nav domāts gariem pārbraucieniem - ja ir savas "bedres" un tās ir netālu, tad der, ja ne, tad bendžu.

abrakadabra, 1.novembris 2017, 11:25

Nevaru nepiekrist. Es savos ~8 puslīdz aktīvās copes gados esmu nonācis pie šāda komplekta:
1. Elektromotors vietām, kur ar benzīnnieku nelaiž.
2. Mazais benzīnnieks vietām/reizēm, kur/kad jāizmanto nomas laivas.
3. Sava laiva ar normālu benzīnnieku (manā gadījumā 40hp) visiem pārējiem gadījumiem. Perspektīvā pieaudzēt klāt ipilot un citus pričendāļus, bet tā cita tēma.
1.novembris 2017, 11:36 | links
 
Manas 3 kapeikas. Mazais benzīnmotors, protams, ir viegls, bet Jums tiešām patīk iemainīt to pļurkšķi pret copi pilnīgā klusumā ar elektro? Es uz ko velku - vajag abus. Elektro nav domāts gariem pārbraucieniem - ja ir savas "bedres" un tās ir netālu, tad der, ja ne, tad bendžu.
1.novembris 2017, 11:25 | links
 
Vēl viens prikšnoteikums,lai akumulātors ilgi kalpotu ir tada svarīga lieta kā lādēšānas ierīces uzlādes strāva.
Ja būs nepietiekama,teiksim lādējat 100Ah ak. ar 6A strāvas ierīci,tad neko labu arī negaidiet.
Uz lādētāja ir arī jābūt ampērmetram.
Visi Maintenance free ak. ir labi,nekas nav jādara,bet diemžēl ir domāti direktoriem,kas neko nesaprot......
Ir vietas,kur elektromotors der labāk,bet ir kur tas galīgi neder.
1.novembris 2017, 11:06 | links
 
Varu padalīties ar savām 5 kapeikām.
Pāris sezonas nocīnījos ar ķīniešu Fushida 55lb elektromotoru. Principā, ja neskait to, ka visai švaki nobalansēts un kratās kā veca maratonista kule, tad nekādas citas vainas nav - strādā, laivu uz priekšu/atpakaļu dzen normāli. Akumulatora indikators diez ko precīzi nerāda - kad rādīja 5/10, tad aķis jau bija praktiski tukšs.
Sezonas laikā ar to nokāvu puslīdz jaunu 100Ah parasto aķi - nepatīk parastajiem dziļās izlādes.
Tagad motors mētajas garažā, reizēm izmantoju ja makšķerēju Kaņierī vai citur, kur ar benzīnnieku nelaiž.
Pārējās vietās uz nomas laivām izmantoju suzuki 2,5hp benzīnnieku - iet kā pulkstenis, ēd neko, nest vieglāk nekā elektromotoru+aķus.
1.novembris 2017, 10:58 | links
 
Ir braukts ar visādiem akumulātoriem.
Laikos,kad par dziļizlādes neko vēl nezinājām,braucām ar starta auto ak,protams lielakas kapacitātes.
Akumulatoram jau no seniem laikiem ir tikai 2 gadu garantija.Ja pareizi veic apkopi,tie ir gajuši pa 6 pat 8 gadiem.
Pats galvenais ir uzturēt vajadzīgo līmeni,parbaudīt arī ar areometru.
Bet pats svarīgākais ir uzreiz pēc makšķerēšanas beigām(kad pārbrauc mājās) uzlikt uz lādēšānu.
Censties nepirkt Maintenance free akumulātoru.
1.novembris 2017, 10:42 | links
 
Vecīt, lielākā daļa gumijs laivas sver vairāk vai tik pat cik stiklašķiedras pella. 4 metru Pellu es varēju viens pats busā iekraut. A tagadējo 3.90 metru outlandu - aizmirsti.

Pella elektromotoram būs labāks risinājums, nekā par metru īsāka gumijene. Kura lētajā variāntā kā likums, vēl būs bez ķīļa, kas savukārt braukšanu pret vēju padarīs par mocībām.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 23:23


Piekrītu
1.novembris 2017, 00:26 | links
 
Sorry, man tā laiva nesaucās Pella.

Viņa saucās Lora 400.

Garums 4 metri. Bet svars tikai 50kg. Pie tam ir ķīlis.
31.oktobris 2017, 23:32 | links
 
Vecīt, lielākā daļa gumijs laivas sver vairāk vai tik pat cik stiklašķiedras pella. 4 metru Pellu es varēju viens pats busā iekraut. A tagadējo 3.90 metru outlandu - aizmirsti.

Pella elektromotoram būs labāks risinājums, nekā par metru īsāka gumijene. Kura lētajā variāntā kā likums, vēl būs bez ķīļa, kas savukārt braukšanu pret vēju padarīs par mocībām.
31.oktobris 2017, 23:23 | links
 
Vēl no prakses, par akumulatoriem.

Ja jūs esat iedomājies, ka gadījumā, pilnīgas izlādes gadījumā jūs nenokausiet akumulatoru, pat ja akmulatora ražotājs uz tā ir uzrakstījis heavy duty, deep cycle un ko tik vēl nē, tad jūs kļūdāties.

Jā, šie akumulatori ir daudz izturīgāki. Bet dažas pilnas izlādes - un no iepriekšējās kapacitātes tur ir palicis tikai nosaukums.

Man bija Monbat dziļizlādes akumulatori. Smagi, speciāli paredzēti šādām lietām, ar mazu starta strāvu, toties biezām platēm, kuras tik ātri nesabirst. Un tomēŗ, pēc 4 gadu intensīvas lietošanas, neviens no viņiem vairs neturēja.

Lietoju tikai impulsu lādētāju. Pierēķiniet arī to pie izmaksām, jo labs impulsnieks vēl maksās savus 70 eiro!

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 22:32


Un šinī brīdī diskusija kļuva reti saturīga un argmentēta :) (tas bija domāts nopietni, bez sarkasma). Akumulatori protams būs jāmaina, un bez visa augstāk minētā vēl vienmēr savlaicīgi jāuzlādē, ja gribam, lai tie kalpotu. Paskriet ar viņu jebkurā gadījumā nevarēs, ar to jārēķinās uzreiz (Es pat teiktu, ka Martina sauktie cipari ir absolūts maksimums, vairumā gadījumu nebūs pat tik daudz). Tāpēc arī mierīgi čučinam 4.robā nevis 5. un rēķinamies, ka pārbraucieni tāpat prasīs laiku (toties airēt bonusā nevajadzēs). Rezultātā vienīgais ieguvums - airu vicināšanu varēs apmainīt pret akumulatoru stiepšanu.

Ja ezerā ļauts braukt ar benzīnu, lūdzu, netērējiet līdzekļus tai parodijai. Nav vērts.


Šim jau lielos vilcienos var piekrist, tikai starta uzstādījums jau bija nevis lielā Pella (kurai 34lb pēc ražotāja definīcijas ir pamaz) un liels ezers, bet gumijniece (domājams maza) un benzīnu nevar (nu labi, šis parādījās diskusijā, bet tomēr).
31.oktobris 2017, 23:09 | links
 
Piemēram, Minn kota 34LB, pēc ražotāja rij 33 ampērus, pilnā gāzē.
Tas ir - testējot ūdens spainī, bez jebkādas slodzes.

Tātad ar 100 Ah stundu akumulatoru, maksimālais braukšanas laiks, būs 3 stundas. Un ne vairāk.

Tā ir teorija.

Praksē jūsu akumulatora ietilpība pēc gada jau būs samazinājusies par vismaz 20 procentiem. vēl pēc gada, vismaz par 30, un tādā veidā, līdz nullei, kamēr izbeigsies pa visam. :) Tā tas ir. Pēc četriem gadiem, akumulars būs praktiski miris, vai jau daļēji miris.

Tas no pieredzes :)

Tātad par praksi un teoriju.
Tas ir pie ideāliem apstākļiem - pēc ražotāja. Realitātē jūs diez vai dabūsiet 3 stundas, ar šādu setupu.
Realitātē, laivas svars, vējš, zāles, kuras ķerās dzenskrūvē, testējot ar testeri, šis motors sūc vēl par diviem apmēriem vairāk. Arī starta brīdī, ampēri uzkāpj, gandrīz līdz 40.


Tātad, kur jūs te varat nobraukt 8 stundas pilnā gāzē?

Lai nobrauktu 8 stundas, teorētiski būtu nepieciešams 270Ah akumulators! Bet tas ir teorētiski.

Beidziet lolot cerības un dzīvot ilūzijās!

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 22:13


Skatoties kāds aķis. Es biju dabūjis no mobilo telefonu stacijām norakstītos gela prof āķus 2 gab. Viņiem garantija 10 un pulkāk gadi (ražoti Šveicē). Viņus izmanto, ja nav strāvas padeve. Tā kā tas reti, tad pēc garantijas vēl tīri lietojami. Smagi gan ap 36-38kg. Es nobraucu 2 sezonas ar vienu (MK 30lb). Dienu varēja novilkt velcējot ar 2- 3 ātrumu.Likās, ka jau nāk gals. Atdevu čomam uz laukiem. Nobrauca vēl 2 gadus... .
31.oktobris 2017, 23:01 | links
 
Vēl no prakses, par akumulatoriem.

Ja jūs esat iedomājies, ka gadījumā, pilnīgas izlādes gadījumā jūs nenokausiet akumulatoru, pat ja akmulatora ražotājs uz tā ir uzrakstījis heavy duty, deep cycle un ko tik vēl nē, tad jūs kļūdāties.

Jā, šie akumulatori ir daudz izturīgāki. Bet dažas pilnas izlādes - un no iepriekšējās kapacitātes tur ir palicis tikai nosaukums.

Man bija Monbat dziļizlādes akumulatori. Smagi, speciāli paredzēti šādām lietām, ar mazu starta strāvu, toties biezām platēm, kuras tik ātri nesabirst. Un tomēŗ, pēc 4 gadu intensīvas lietošanas, neviens no viņiem vairs neturēja.

Lietoju tikai impulsu lādētāju. Pierēķiniet arī to pie izmaksām, jo labs impulsnieks vēl maksās savus 70 eiro!
31.oktobris 2017, 22:32 | links
 
Vel kas - maksimālais ātrums.

Pellas maksimālais ātrums ar 34Lb minnkotu pēc GPS braucot vienam - bezvējā - 8 km/h. maksimums 9 kmh pie ideāla izsvarojuma. ar pilnu gāzi.

Tiklīdz ir pret vēju, ātrums nokrītas aptuveni līdz 6 km/h.

Testēts pēc gps. Praksē, nevis internetā.

Ja ezerā ļauts braukt ar benzīnu, lūdzu, netērējiet līdzekļus tai parodijai. Nav vērts.
31.oktobris 2017, 22:19 | links
 
Piemēram, Minn kota 34LB, pēc ražotāja rij 33 ampērus, pilnā gāzē.
Tas ir - testējot ūdens spainī, bez jebkādas slodzes.

Tātad ar 100 Ah stundu akumulatoru, maksimālais braukšanas laiks, būs 3 stundas. Un ne vairāk.

Tā ir teorija.

Praksē jūsu akumulatora ietilpība pēc gada jau būs samazinājusies par vismaz 20 procentiem. vēl pēc gada, vismaz par 30, un tādā veidā, līdz nullei, kamēr izbeigsies pa visam. :) Tā tas ir. Pēc četriem gadiem, akumulars būs praktiski miris, vai jau daļēji miris.

Tas no pieredzes :)

Tātad par praksi un teoriju.
Tas ir pie ideāliem apstākļiem - pēc ražotāja. Realitātē jūs diez vai dabūsiet 3 stundas, ar šādu setupu.
Realitātē, laivas svars, vējš, zāles, kuras ķerās dzenskrūvē, testējot ar testeri, šis motors sūc vēl par diviem apmēriem vairāk. Arī starta brīdī, ampēri uzkāpj, gandrīz līdz 40.


Tātad, kur jūs te varat nobraukt 8 stundas pilnā gāzē?

Lai nobrauktu 8 stundas, teorētiski būtu nepieciešams 270Ah akumulators! Bet tas ir teorētiski.

Beidziet lolot cerības un dzīvot ilūzijās!
31.oktobris 2017, 22:13 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar
saliekot 75ah un 85ah nekad nebus taspats kas viens 160ah akjis.gruti pat iedomaties ar kadu domu tas bija darits bet gudri tas nav.p.s ja man butu katreiz uz,no copes jastaipa 2akji,tad drosvien es ari teiktu ka e-motors ir suds. ne ka personiga.

gahans, 31.oktobris 2017, 21:04


Te gan es nepiekritīšu. Katrs gadījums ir individuāls - cik viegli ielikt aķi laivā, ir/nav bez lifta jānes uz piekto stāvu pēc tam utml. Ir protams spēka mitriķi, kam 160Ah liktos pūciņa, bet es arī labāk stieptu divus 80Ah nekā vienu 160Ah, mugura neļauj veikt tādus trikus.
31.oktobris 2017, 21:44 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47

saliekot 75ah un 85ah nekad nebus taspats kas viens 160ah akjis.gruti pat iedomaties ar kadu domu tas bija darits bet gudri tas nav.p.s ja man butu katreiz uz,no copes jastaipa 2akji,tad drosvien es ari teiktu ka e-motors ir suds. ne ka personiga.
31.oktobris 2017, 21:04 | links
 
Jā. 4 metrīgā Pella ar elektromotoru vējā braucot vienam stāv uz vietas pat ar piekto robu. Ar 34nieku minn kotu. :D.

Man bija divi aķi 75ah un 85ah. Ar 5to robu viņi non stop tur aptuveni maksimums stundu. Ne vairāk.

Tā kā par to braukšanu pilnā gāzē visu dienu - salti meli.

MartinsSi, 31.oktobris 2017, 18:47


Man ir 140ah dziļizlādes aķis, kurš iet jau trešo sezonu ar minnkota 30lb. Laiva: Pella nova. Nekad neesmu airējis. Entās reizes ir nobraukts vairāk par 30km dienā.
31.oktobris 2017, 20:31 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager