Laivas un to motori

Pats personīgi esmu gatavojis montāžas komplektus dziļurbuma sūkņiem. Lieki piebilst, ka elektromotors un vadu savienojumi atrodas dziļi zem ūdens. Piemēram, Grundfos sūknis (pirmskrīzes izpildījumā) kalpoja 10+ gadus. Un tie savienojumi turēja ilgāk nekā sūknis. Nu taču ka neviens tos neķeksēja ārā lai apsmērētu vai apsmidzinātu ar kādu modernu brīnumlīdzekli. Savienojums vai nu ir vai nav piemērots konkrētiem apstākļiem. Vai izmantoji atbilstošos materiālus? ;)

Janis96, 23.septembris 2021, 20:36


Man Grundfos dzīvo urbumā 14m zem ūdens (1.4atm spiediens) jau 20 gadus un nekas, ne sūknim ne savienojumiem...
24.septembris 2021, 09:49 | links
 
RaimisD [23.09.21]: Janis96 [Vakar]: Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.Arī enduro močiem kad gāzām pa purviem un upītēm neatceros, ka kāds būtu kādu aerosolu pieminējis. Tos hard enduro un krosiniekus pēc kaujas ar augstspiedienu mazgā. Tad jau tur štekers uz vazelīnu jāsēdina :) Labi, tas tā. Bez uzbrauciena.
Vājstrāva savādāk, bet pieminētās dārza lampas, ja tur ~220 tad vienkārši jāsaliek atbilstošas IP klases izpildījums. Oki, tas vads var būt arī parastais baltais "indoor" tipa, bet savienojumus nohermetizē ar piemērotām "termorūkošajām" uzmavām. Viss ;)Piekrītu ,ar enduro močiem vīri braukuši un brauc arī bez visiem nano sprejiem. Lai saglabātu štekera hermētiskumu ,lai blīvgumija neizkalst un neplaisā var to apstrādāt ar šķidro silikonu, speciālu solidolveidīgu smēri, ko ūdens nespēj izskalot, tiek lietota gultņiem, asīm. Galu galā var noziest ar vaļu taukiem :). Jautājums, kāda jēga čakarēties , ja jaunās tehnoloģijas šo problēmu ir atrisinājušas.
Par dārza lampām runājot.
Pirmais variants, ko izmantoju.
Klemīte skrūvējamā, divi vadi uz ,,skrutku,, trešais klāt. Nopuva otrajā gadā.
Otrais variants.
Trīs vadi kopā, salodēti (lodēti bez skābes, ar kanifoliju) virsū termoizolācija. Vadi īsi, katrs no savas puses, bet kkā uzmudiju to izolāciju. Nopuva pēc trīs gadiem.
Trešais variants
Wago universālās klemītes + Nano Protech spreis. Bez klemēm apsmidzināju kārbiņas gumiju , vada atveres un spuldzes patronu. Seši gadi, jau ir normāli.
Pats personīgi esmu gatavojis montāžas komplektus dziļurbuma sūkņiem. Lieki piebilst, ka elektromotors un vadu savienojumi atrodas dziļi zem ūdens. Piemēram, Grundfos sūknis (pirmskrīzes izpildījumā) kalpoja 10+ gadus. Un tie savienojumi turēja ilgāk nekā sūknis. Nu taču ka neviens tos neķeksēja ārā lai apsmērētu vai apsmidzinātu ar kādu modernu brīnumlīdzekli. Savienojums vai nu ir vai nav piemērots konkrētiem apstākļiem. Vai izmantoji atbilstošos materiālus? ;)
23.septembris 2021, 20:36 | links
 
Nākotnē doma nomainīt laivu,RIB jeb korpusene?
Latrexam viens modelis patīk pa 4000,ir protams lietoti līdzīgi varianti.
Interesanti palasīt domas kam ir bijuši abi varianti
23.septembris 2021, 17:43 | links
 
Janis96 [22.09.21]: Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.Arī enduro močiem kad gāzām pa purviem un upītēm neatceros, ka kāds būtu kādu aerosolu pieminējis. Tos hard enduro un krosiniekus pēc kaujas ar augstspiedienu mazgā. Tad jau tur štekers uz vazelīnu jāsēdina :) Labi, tas tā. Bez uzbrauciena.
Vājstrāva savādāk, bet pieminētās dārza lampas, ja tur ~220 tad vienkārši jāsaliek atbilstošas IP klases izpildījums. Oki, tas vads var būt arī parastais baltais "indoor" tipa, bet savienojumus nohermetizē ar piemērotām "termorūkošajām" uzmavām. Viss ;)
Piekrītu ,ar enduro močiem vīri braukuši un brauc arī bez visiem nano sprejiem. Lai saglabātu štekera hermētiskumu ,lai blīvgumija neizkalst un neplaisā var to apstrādāt ar šķidro silikonu, speciālu solidolveidīgu smēri, ko ūdens nespēj izskalot, tiek lietota gultņiem, asīm. Galu galā var noziest ar vaļu taukiem :). Jautājums, kāda jēga čakarēties , ja jaunās tehnoloģijas šo problēmu ir atrisinājušas.
Par dārza lampām runājot.
Pirmais variants, ko izmantoju.
Klemīte skrūvējamā, divi vadi uz ,,skrutku,, trešais klāt. Nopuva otrajā gadā.
Otrais variants.
Trīs vadi kopā, salodēti (lodēti bez skābes, ar kanifoliju) virsū termoizolācija. Vadi īsi, katrs no savas puses, bet kkā uzmudiju to izolāciju. Nopuva pēc trīs gadiem.
Trešais variants
Wago universālās klemītes + Nano Protech spreis. Bez klemēm apsmidzināju kārbiņas gumiju , vada atveres un spuldzes patronu. Seši gadi, jau ir normāli.
23.septembris 2021, 10:30 | links
 
RaimisD [22.09.21]: Janis96 [Vakar]: Ar precīzi šādu pašu apzīmējumu - "zaļais iemeties" man oficiālajā moto servisā meistariņi izraustīja visus savienojumus sapūsdami tur savus nano sprejus. Vaicāju - Nu vai mocis tagad darbojas? Atbilde - Nē. Bet sliktāk jau nebūs! Pie vainas bija imobilaizers. Nomainīja. Darbojas! Pēc pāris nedēļām braucot tumsā pazūd gaismas!!! Ilgi meklēju un atradu savienojuma štekeri kur kontakti apogļojušies ka vairs neko citu kā bypass ierīkot.Nezinu ,ko sapūtuši meistariņi, es ieteicu tikai to, ko lietoju pats vairākus gadus. Man dārza apgaismojumam elektrības kārbas atrodas pie pašas zemes. Ziemas laikā tās atrodas zem sniega, sniegam kūstot tās ir ,ja ne ūdenī tad pamatīgā mitrumā gan. Katru gadu nācās pārskatīt savienojumus, jo bija pazudis kontakts. Nu jau kādus piecus gadus kopš lietoju to spreju neesmu šīs manipulācijas veicis, viss ok.
Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.
Arī enduro močiem kad gāzām pa purviem un upītēm neatceros, ka kāds būtu kādu aerosolu pieminējis. Tos hard enduro un krosiniekus pēc kaujas ar augstspiedienu mazgā. Tad jau tur štekers uz vazelīnu jāsēdina :) Labi, tas tā. Bez uzbrauciena.
Vājstrāva savādāk, bet pieminētās dārza lampas, ja tur ~220 tad vienkārši jāsaliek atbilstošas IP klases izpildījums. Oki, tas vads var būt arī parastais baltais "indoor" tipa, bet savienojumus nohermetizē ar piemērotām "termorūkošajām" uzmavām. Viss ;)
22.septembris 2021, 23:55 | links
 
Janis96 [21.09.21]: Ar precīzi šādu pašu apzīmējumu - "zaļais iemeties" man oficiālajā moto servisā meistariņi izraustīja visus savienojumus sapūsdami tur savus nano sprejus. Vaicāju - Nu vai mocis tagad darbojas? Atbilde - Nē. Bet sliktāk jau nebūs! Pie vainas bija imobilaizers. Nomainīja. Darbojas! Pēc pāris nedēļām braucot tumsā pazūd gaismas!!! Ilgi meklēju un atradu savienojuma štekeri kur kontakti apogļojušies ka vairs neko citu kā bypass ierīkot.
Nezinu ,ko sapūtuši meistariņi, es ieteicu tikai to, ko lietoju pats vairākus gadus. Man dārza apgaismojumam elektrības kārbas atrodas pie pašas zemes. Ziemas laikā tās atrodas zem sniega, sniegam kūstot tās ir ,ja ne ūdenī tad pamatīgā mitrumā gan. Katru gadu nācās pārskatīt savienojumus, jo bija pazudis kontakts. Nu jau kādus piecus gadus kopš lietoju to spreju neesmu šīs manipulācijas veicis, viss ok.
Enduro močiem ar ir sapūsts un braucot lietū, upītēs, kuļoties purvā nav radušās elektro problēmas tphu, tphu, tphu.
22.septembris 2021, 09:33 | links
 
RaimisD [17.09.21]: kkas [17.sep]: Tādam 10+ gadu motoram es štekerus bez liekas vajadzības neraustītu. Štekeru blīves zaudējušas elastību, raujot un liekot atpakaļ pastāv risks ka vairs nenoblīvesies tik labi.Tas gan, iepūst pa galiem un darīts. Tas šķidrums arī patīra, ja zaļais ir ,jau iemeties.
Nu tad lūk. Man mocim bija bēda uznākusi ar elektroniku. Nevarēju iedarbināt. No tehnikas šo to saprotu. Konstatēju, ka problēma ir nopietnāka nekā vadu savienojumi. Attiecīgās ķēdes pēc shēmas izzvanīju. Aizvedu uz autorizēto servisa centru. Ar precīzi šādu pašu apzīmējumu - "zaļais iemeties" man oficiālajā moto servisā meistariņi izraustīja visus savienojumus sapūsdami tur savus nano sprejus. Vaicāju - Nu vai mocis tagad darbojas? Atbilde - Nē. Bet sliktāk jau nebūs! Pie vainas bija imobilaizers. Nomainīja. Darbojas! Pēc pāris nedēļām braucot tumsā pazūd gaismas!!! Ilgi meklēju un atradu savienojuma štekeri kur kontakti apogļojušies ka vairs neko citu kā bypass ierīkot.
21.septembris 2021, 23:20 | links
 
Varbūt kāds zin kurā veikala ir iespējams iegādāties motoru Mercury f3.5mh? Dažus apzvaniju, bet nebij uz vietas.
21.septembris 2021, 20:52 | links
 
RaimisD [20.09.21]: Pierīvēja cik varēja, tad nolaida un pierīvēja ar mazu rullīti .
Rullīti uztaisīja. Paņēma nelielu gultni, izmauca cauri skrūvi, piemudija rokturi un bija ok.
20.septembris 2021, 19:30 | links
 
farnirs1 [18.09.21]: Jautājums- nopirku līmējamos reliņus (tos uz kuriem sēdeklis bāžās, jo man tai laivai ir tikai ļoti īsā posmā,), kā jūs viņus vislabāk pielīmējat? Jo tur distance laikam svarīga ļoti.... Jūs kaut kāda viena biezuma brusas x2 nobiezumojat un tad saspiežot kopā piespiežat to reliņu? Bildē tas zaļais ir tas, kuru nopirku, man vajag viņu pielīmēt...
Neapgalvoju, ka tā ir pareizā metode, bet čoms darija to tā.
Piepūta laivu. Izmantoja veco benķi, kā šablonu. Uzmauca tos gumija kronšteinus , atzīmēja vietu. Līmējamo vietu bišķi uzmatēja, attaukoja un nozieda ar BUSH pirkto līmi. Paturēja kādu brīdi. Pielika ar visu benķi vietā. Pierīvēja cik varēja, tad nolaida un pierīvēja ar mazu rullīti .
20.septembris 2021, 19:23 | links
 
paldies visiem par info. Kur var nopirkt minēto izpletni? Par spaini tas kāds joks, vai tiešām tā dara? Nebiju ne dzirdējis ne redzējis tādu fīču

marchegs, 20.septembris 2021, 17:54

Piemēram šeit;
https://www.ss.lv/msg/lv/transport/other/the-sailing-charter/equipment/bxkkxk.html
20.septembris 2021, 17:57 | links
 
marchegs [20.09.21]: paldies visiem par info. Kur var nopirkt minēto izpletni? Par spaini tas kāds joks, vai tiešām tā dara? Nebiju ne dzirdējis ne redzējis tādu fīču
Vnk dzelzs spaini aizmugurē trosītē?
20.septembris 2021, 17:55 | links
 
paldies visiem par info. Kur var nopirkt minēto izpletni? Par spaini tas kāds joks, vai tiešām tā dara? Nebiju ne dzirdējis ne redzējis tādu fīču
20.septembris 2021, 17:54 | links
 
marchegs [20.09.21]: kāds ir optimālais ātrums priekš velces?
motors Evinrude 6hp, lēnākais ko varu dabūt ir 4-5km/h pēc waze. Liekas nedaudz pa ātru. Vai norm?
Paskrūvē vēl biki ārā apgriezienu skrūvi. Ja vairāk nevar, motors sāk raustīties, slāpt. Tad mazo izpletni vari izmest. Rudenī vajadzētu ap 3km/h vai pat mazāk. Bišķi jau tas ātrums jāpakārto māneklim.
20.septembris 2021, 17:34 | links
 
kā kurā vietā, ir ezeri kur dragā ātrāk, citur izmet kādu spaini bremzējot

usis, 20.septembris 2021, 16:31

Spaiņus būtu ieteicams nopirkt dažāda tilpuma.Vietām varbūt vajag divus,vai vienu lielu,otru mazu.DD
20.septembris 2021, 17:02 | links
 
kāds ir optimālais ātrums priekš velces?
motors Evinrude 6hp, lēnākais ko varu dabūt ir 4-5km/h pēc waze. Liekas nedaudz pa ātru. Vai norm?

marchegs, 20.septembris 2021, 16:15


Rapala minēja ap 3 km. Problēma iespējama, ja laiva ir airu/motora plastikāta - labi slīd. Spēli manuprāt ietekmē ūdens blīvums - ir vasaras ir rudens mānekļi.
20.septembris 2021, 16:54 | links
 
kā kurā vietā, ir ezeri kur dragā ātrāk, citur izmet kādu spaini bremzējot
20.septembris 2021, 16:31 | links
 
kāds ir optimālais ātrums priekš velces?
motors Evinrude 6hp, lēnākais ko varu dabūt ir 4-5km/h pēc waze. Liekas nedaudz pa ātru. Vai norm?
20.septembris 2021, 16:15 | links
 
Nopirkšu gumijas laivu, lietotu ar tranci un cieto grīdu līdz 400 eiro.
20.septembris 2021, 15:40 | links
 
Sveicināti, Cienītie!

Nesen nopirku lietotu gumijas laivu ar visu piekabi un jaunu motoru. Esmu septītajās debesīs. :)

Ok, laivai bija jālabo dibens un vēl jo projām ir sūces, kuras cenšos novērst un piekabe ir no padomju laikiem, bet visādi citādi ir labi, ar piepūšamo jau nogrimt nevar īsti. :D Hehe.


Jautājums- nopirku līmējamos reliņus (tos uz kuriem sēdeklis bāžās, jo man tai laivai ir tikai ļoti īsā posmā,), kā jūs viņus vislabāk pielīmējat? Jo tur distance laikam svarīga ļoti.... Jūs kaut kāda viena biezuma brusas x2 nobiezumojat un tad saspiežot kopā piespiežat to reliņu? Bildē tas zaļais ir tas, kuru nopirku, man vajag viņu pielīmēt... Kādas ir labākās metodes, kā viņu pielīmēt vienādi?

[img]https://ibb.co/6RGMWJN
18.septembris 2021, 22:45 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager