Aivars Rudzinskis

Aivars Rudzinskis

Makšķerē karpas Latvijā un ārpus tās robežām kopš 1997. gada piekopjot moderno "noķer un atlaid" principu kā arī visas iespējas, ko piedāvā modernās karpu makšķerēšanas teorijas. Vai tas ir ezers vai upe Latvijā, Volga, Ebro, St.Lawrence vai cita tūristu iecienīta karpu vieta pasaulē - jautājiet un mēģināsim kopīgi rast atbildes.

Karpa nav ēdiens, karpa ir draugs

Jautā bebriits

Sveiks.Nu es par to barošanu.Šogad mēgināju uz tā saucamajām,labajām boilām,nosaukumus te nesaukšu,15 euro kg.Izbaroju kg 30.Braucu baroju pa bikam reizi,citreiz divas nedēļā.No reizēm 12-15 biju ,1 nakti 4tras zivis un viss,pārējais laiks pulnīga0.Turpretī pagājušo baroju +\- pēc tāda paša grafika ar boilām 5 euro kg.No 10 reizēm 9 biju ar zivi,1-2 bet bija.Saskatījos,salasījos ,ka dārgākām boilām sastāvs labāks,eļas,proteīni utt utt,bet izskatās ,ka to zinu tik es par to kvalitāti,bet ne karpas:)Nākamgad jāmēgina lētās boilas,un vismaz pagaidām izskatās ka visa tā boilu,likvidu,copes aktivizātoru,pelešu utt utt ir viens liels mārketings,kur tiek tirgots 85%piederumi makškerniekiem,nevis lai noķertu karpu:)Tagat iznāk tā pēc 2 gadu pieredzi- pagājušo gad man pēc profesionālo karninieku teikto,nebija inventārs-Bet,kēru.Šogad man ir inventārs par xxxx ,bet neķeru,zivis -tik vien kā priecājos par inventāru:)Gribēju uzlabot copes skaitu,bet sanāca pretēji:)Katram jau tā pieredz savādāka,bet kā tur īsti ir,ir nozīme par cik pērk to boilu vai nav?:)

Ja godīgi, arī man pirmajos gados bija līdzīgi - jo labāks kļuva inventārs un barības, jo mazāk bija copes. Skaidrot to, protams, var ļoti dažādi. Galvenais - karpai jau vienalga, kāds tev tas kāts vai spole. Ja ar smalkiem rīkiem tu met turpat, kur pirms gada varēji iemest ar slotas kātu, tad priekš kam tie smalkie rīki bija vajadzīgi? Līdz ar rīkiem ir jāprogresē arī pašam makšķerniekam, uzliekot sev arvien jaunus mērķus, izaicinājumus. ja tādu nav, tad tiešām - var pirkt inverntāru lai pats par to priecātos, varbūt zināms komforts vai vēl kaut kas, bet uz copju skaitu tas nestrādās nemaz.

Ar boilām ir savādāk. tur karpa pati uz savas ādas (vēdera) jūt to, cik laba vai ne tik laba tā boila ir. Ja skatāmies uz konkrēto situāciju, mēģināšu uzminēt, ka tās pagājušā gada boilas nebija nemaz tik nekvalitatīvas. tagad jau vispār veikalos pilnīgus mēslus jau gluži netirgo. vismaz daudzmaz sevi cienījošos veikalos. no otras puses, padsmit sesijas pa nullēm gan izklausās bēdīgi. Pārāk bēdīgi. Un pamats apgalvot, ka liela daļa no mūsu veikalā atstātās naudas aiziet marketingam, patiešām ir. boilu ražotāju Eiropā ir ļoti daudz, pārāk daudz. Tie ļoti cīnās par iespēju nokļūt veikalu plauktos un pēc tam mūsu somās, un marketinga paņēmieni patiešām var būt visdažādākie. Un atkal jau - karpa jau neredz to, cik stilīgs ir iepakojums vai kas rakstīts boilas aprakstā. viņa neprot lasīt. Vienīgais, kas viņai ir, ir oža, garša un vēders, kas gremo. Tādēļ mums ir jēmēģina ielīst karpas galvā un saprast, kas viņai nav paticis. ne jau cena un ne jau nosaukums ir tas, ko viņa redz. tas var būt tikai kaut kas konkrēts no tā, ko viņa tiešām redz (vai varbūt neredz?), jūt (vai nejūt?). Variantu ir daudz.

Ja man tagad būtu jāmēģina minēt, kas visnotaļ nav pateicīga nodarbe, es teiktu, ka “lētās” boilas bija atraktīvākas. Tajās bija vairāk atraktoru, smaržas, krāsas. Līdz ar to karpai tās elementāri bija vieglāk atrast. Varbūt dūņas, varbūt ūdens ph līmenis, varbūt vēl kaut kas, kas padarīja jaunās boilas mazāk atraktīvas, mazāk barības signālu izplatošas. Redz, kvalitatīva boila ir labāka tikai tad, ja karpa to ēd. ja viņa boilu nevar atrast un tā arī paliek neapēsta, tad no tās kvalitātes nav nekādas jēgas. Tāpēc jau arī mums ir jāmēģina uztaustīt tā pareizā kombinācija starp atraktivitāti un barības veselīgumu, sagremojamību utt. Nemet plinti krūmos, mēģini variantus un viss būs ok. Ja vien tās karpas, cerams, tai ezerā vēl ir.

Atbildēts: 6.novembris 2022, 18:08 | Komentēt | Adrese atbildei
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs

Pievieno savu komentāru

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu komentāru
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager